Complex: te mager (ipv te dik)

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Lorke
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Complex: te mager (ipv te dik)

Bericht door Lorke » 01 nov 2008 22:11

Hey mensen,

Ik heb de laatste tijd (eigenlijk al van sinds zomer 2006) een complex. Ik weet niet of er mensen zijn die mager zijn en die er een probleem mee hebben, maar degene die het wel zijn: hebben jullie er een complex van?

Want, ik wil zo graag zoals mijn goeie vriend van in mijn klas mooi gespierd zijn (brede schouders en armen, beginnende van buikblokjes). Maar, ik vind nooit het gepaste moment om me daar voor een half uurtje voor te trainen per dag.

Ik weet, meeste van mijn vrienden zeggen: "ge zijt goe zoals je zijt" maar ik kan da moeilijk aanvaarden. En een paar van mijn klas zeggen nu: "Ma, ge zijt echt wel mager, he."

En dan maakt me dat natuurlijk ewa triestig. Want ik doe er alles aan om te verdikken, maar ik kom dan niks bij. En dan vraag ik me af: hoe kom het dat er mensen zijn die zich vet eten en kei veel verdikken en ik niet? Wat heb ik in mijn lichaam dat mij 'verbied' te verdikken??

Ik zou graag jullie mening over deze weten.

Grtjes,
Laurent xxx
Someone said to me: "First it's love, at the end it's laughter in a relationship". And guess what, it's TRUE :D :D

Wapiti

Bericht door Wapiti » 01 nov 2008 22:23

ik kamp met hetzelfde 'probleem'... bij BMI is maar 17.5 en ik lijd daardoor dus aan ' ondergewicht'... ik probeer thans te verdikken, maar eet wel nog dagelijks groenten en fruit... een beetje meer spieren zouden wel mogen ook, ben het type: ' lange magere slungel'... ach ja, met de jaren zeker...

nopurpose
New user
New user

Bericht door nopurpose » 01 nov 2008 23:04

Ik had dat probleem ook.
Ik ga fitnessen. Boekt wel succes op termijn.
Dàt en heel veel chocola eten!:p
Too drunk to fuck!

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 02 nov 2008 00:17

Zolang je geen verschijnselen van anorexia of boulemie vertoont en er niet bij loopt als een skelet met huid over, zou ik mij daar niet te veel van aantrekken. Met het ouder worden zullen er heus wel wat kilo's bijkomen en dan zal je blij zijn dat je toen (nu) mager was. Als je natuurlijk gespierder wilt zijn dan moet je maar trainen op volume he, fitnessen dus inderdaad.

Wees toch maar blij dat je dit 'probleem' hebt, en niet het andere uiterste :).

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 02 nov 2008 11:10

Mr Johansson schreef:Wees toch maar blij dat je dit 'probleem' hebt, en niet het andere uiterste :).
Euchm... een beetje een vreemde reactie als je het mij vraagt.

Persoonlijk denk ik dat je lichaam een beetje is zoals het is, sommige mensen zijn wat dikker andere magerder. En waarschijnlijk wensen hier wel veel mensen wat gespierder of strakker, dikker te zijn.

Als je gewicht jezelf geen lichamelijke problemen berokkend zou ik er eerder de uitdaging inzien om je lichaam te aanvaarden zoals het is ipv een andere beeld na te streven.
Enorm ongezond en vet beginnen eten lijkt me nu ook niet direct de oplossing, integendeel. En als je geen tijd hebt om te sporten... mja. Een mens kan niet alles zijn, een half uurtje per dag zal je ook geen breedgeschouderde stoere jongen maken ;)

En hoe het komt... ik liet me eens vertellen dat sommige mensen gewoon sneller hun voedsel verwerken waardoor er minder zaken 'gestapeld' kunnen worden, andere doen er dan weer langer over met een hoger gewicht als gevolg.
[Outro_Spective]

Wapiti

Bericht door Wapiti » 02 nov 2008 11:20

ja da kan vree goed zijn... want ik mag s ochtends zeer zwaar ontbijten, tegen een uur, anderhalf uur later heb ik weer honger...

sjottie
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door sjottie » 02 nov 2008 11:30

Heb dat probleem ook! Niet da ik er echt een probleem van maak maar een kilo of 5 mag er gerust bij! Ik ben altijd mager geweest en wat ik ook eet, ik blijf mager. Ik eet het dubbele als mijn vriendin, eet ook ongezonder dan zij en toch ... geen gram bij!
Nu, ik moet ook wel zeggen dat ik gemiddeld 5 a 6u sport in de week dus het zal er ergens ook wel mee te maken hebben (hoewel, de jaren dat ik niet aan sport deed verdikte ik ook niet...).
En idd, als ik 's morgens echt goed heb ontbeten dan krijg ik tegen 11u alweer honger, idem als 's avonds. Wanneer ik 's middags heb gegeten dan heb ik tegen 17 gegarandeerd weer honger!
/ I breathe and breathe and breathe ...

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 02 nov 2008 13:45

Die BMI is ook maar een benadering hé. Iedereen is anders gebouwd... als uw natuurlijke BMI 17 is en ge doet geen zotte dingen, dan moet ge dat niet kunstmatig proberen te verhogen, want daar doet ge veel meer kwaad dan goed mee imho.
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+

nicktjen
Forum addict
Forum addict

Bericht door nicktjen » 02 nov 2008 14:28

wapiti schreef:ja da kan vree goed zijn... want ik mag s ochtends zeer zwaar ontbijten, tegen een uur, anderhalf uur later heb ik weer honger...
hangt ervan af wat ge eet s ochtends.

Wapiti

Bericht door Wapiti » 02 nov 2008 14:33

nicktjen schreef:
wapiti schreef:ja da kan vree goed zijn... want ik mag s ochtends zeer zwaar ontbijten, tegen een uur, anderhalf uur later heb ik weer honger...
boterhammen of cornflakes... dus die suikers zijn er rap door eh...

nicktjen
Forum addict
Forum addict

Bericht door nicktjen » 02 nov 2008 14:42

wapiti schreef:
nicktjen schreef:
boterhammen zijn het belangrijkst. De vezels zorgen voor een onverzadigheidsgevoel (minder drang om te eten) dus hierdoor kunt ge langer zonder eten tot de middag (bv ipv een tussendoortje rond 10u sochtends). Cornflakes doen dit ook maar in veeeel mindere mate dan de boterham.

Jaja keb mijn les geleerd :D

Apomes
Senior user
Senior user

Bericht door Apomes » 02 nov 2008 14:48

nicktjen schreef:
wapiti schreef:
nicktjen schreef:
boterhammen zijn het belangrijkst. De vezels zorgen voor een onverzadigheidsgevoel (minder drang om te eten) dus hierdoor kunt ge langer zonder eten tot de middag (bv ipv een tussendoortje rond 10u sochtends). Cornflakes doen dit ook maar in veeeel mindere mate dan de boterham.

Vezels = verzadigd gevoel ;)

Aan de topicstarter geef ik het advies om uw schildklier eens te laten controleren en minder activia te eten :lol:
Ik bevorder u bij deze officieel tot Held van Springbal!

21st Century Kid
Regular user
Regular user

Bericht door 21st Century Kid » 02 nov 2008 14:58

Oeh! Ondergewicht! Aanwezig!

Ach, ik heb er jaren over gepiekerd, nu nog soms. Maar het doet me al veel minder dan vroeger.
Fitnessen helpt inderdaad, maar dan moet je echt wel op je voeding letten, een goed trainigsschema hebben,... en met mijn huidig leven lukt dat gewoon niet meer.
Ik ga om acht uur werken 's ochtends, en kom 's avonds thuis om
half elf. Mijn eetgewoonten trekken dus op niet veel meer :roll:

Bijgevolg: ik ben 1m83, en weeg 59 kilo, op goeie dagen zelfs 60 :lol:

Maar het zal wel eens beteren.

B_Out schreef: En hoe het komt... ik liet me eens vertellen dat sommige mensen gewoon sneller hun voedsel verwerken waardoor er minder zaken 'gestapeld' kunnen worden, andere doen er dan weer langer over met een hoger gewicht als gevolg.
Klopt. ik liet mij ooit eens onderzoeken (voor wat anders, maar ook aan mijn maag), en men heeft mij daar toen mooi op gewezen dat ik een bijzonder snelle spijsvertering heb.

Bijgevolg: vanboven erin, en vanonder er weer uit!

En ik heb ook wel redelijk veel energie op een dag, dus er stapelt zich idd niet veel op bij mij 8)

nicktjen
Forum addict
Forum addict

Bericht door nicktjen » 02 nov 2008 15:03

Apomes schreef:
nicktjen schreef:
wapiti schreef:
nicktjen schreef:

Vezels = verzadigd gevoel ;)

Aan de topicstarter geef ik het advies om uw schildklier eens te laten controleren en minder activia te eten :lol:
:roflmao: whooops hm kwas duidelijk ng nt wakker :lol:

Wapiti

Bericht door Wapiti » 02 nov 2008 16:39

met mijn schildklier is ook vanalles mis, maar niet in de zin die je zou verwachten. normaal is hyperthyoridie gekenmerkt door hoog metabolisme=> mager persoon, veel energie... Laat mij nu toch wel net Hypothyroidie hebben zeker... dus conclusie: ik ben weer lekker omgekeerd 8)

loorken
New user
New user
Contacteer:

Bericht door loorken » 02 nov 2008 18:41

okay even reactie geven:
gezond aankomen... Ja, heb het ook meegemaakt...
Probeer 2500 kcal te halen per dag, vanaf dan begin je aan te komen.
Probeer een gewone evenwichte voeding en ook wat sport per week. Vanaf dan is het goed mogelijk om aan te komen. Verder kan je misschien een eetdagboek bijhouden ;) check www.gezondevoeding.nl (dacht ik) daar vind je veel info

quickie
Senior user
Senior user

Bericht door quickie » 02 nov 2008 20:30

Je lijdt zoals zoveel homo's een klein beetje aan het Adonis-complex. Join the club, ik ben er ook lid van. We zien er nu eenmaal allemaal liever zo uit,

Afbeelding
Afbeelding

in plaats van zo

Afbeelding
Afbeelding

Ik had vroeger hetzelfde probleem als jij. Ik ben van nature een endomorf, wat wil zeggen dat ik van nature lang en mager ben met een kiekenborst :) Na veel zelfbeklag, heb ik op mijn 20ste besloten de koe bij de horens te vatten: hitting the gym! Echt, als je graag in spiervolume wil bijkomen, is er geen alternatief dan fitnessen in combinatie met proteïnerijke voeding. Enfin, je moet er natuurlijk niet in overdrijven. Maar als je vindt dat je er te mager uitziet en je wil daar iets aan veranderen door wat meer aan sport te doen en gezonder te eten, dan is daar echt niets verkeerds mee.

Qua fitness doe ik 3 tot 4 keer per week 1,5 uurtje aan krachttraining (begonnen met 1 uur). Doe GEEN cardio, want dan gaan endomorfen zoals wij alleen maar meer gewicht verliezen. Het enige wat ik iets of wat aan cardio doe, is 10 minuutjes op de hometrainer om de spieren op te warmen, but that's it.

Proteïnerijke voeding: melk, muesli, kip, tonijn, noten, bananen, enz. Zie ook dat je 4 à 5 keer per dag eet. Voordat ik op mijn voeding begon te letten, at ik eigenlijk te weining (ik durfde wel eens maaltijden overslaan enzo). Ik moest echt leren tijd maken voor uitgebreide , gezonde maaltijden.

Resultaat: door gedisciplineerd te trainen en voldoende te eten, zie ik er een stuk atletischer uit, ik heb meer zelfvertrouwen, durf een strak T-shirt aandoen als ik uitga, enz. Het belangrijkste is dat ik mij veel gezonder voel dan toen ik nog een mager ventje was.
"The first thing we do: let's kill all the lawyers!" (W. Shakespeare, Henry VI, Part II)

Aquarius

Bericht door Aquarius » 02 nov 2008 22:00

Mijn BMI is ook maar 18,6, tenminste al wel boven het minimum van 18,0 , maar alvast niet de brede schouders dat ik ook wens...
Ik vind een brede borstkas zo rrrauw :oops: en ben er zo jaloers op...
Maar ik ga wel meermaals per week een dik uur trainen + een uur onderweg heen en terug per fiets dus dat helpt al wat. :wink:

Maar ik kan mij alvast zo vol eten als ik wil en zo vet, 't zal alleen niet gezond zijn maar die ene kg dat ik bijkom verlies ik maximaal binnen de 2-3 dagen.

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 02 nov 2008 22:09

ik ga niet fitnessen, eet gewoon en mijn bmi is rond de 22. Ik sta niet te dik en ben vrij gespierd. Voor het werk dat ik er maar aan heb, ben ik behoorlijk tevreden dus.
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

Dunker
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Dunker » 03 nov 2008 20:19

Misschien dat ik jou wel zou kunnen helpen. Ik studeer Lichamelijke Opvoeding met als optie fitness. We leren trainingsschema's te maken en zelf lees ik vaak boeken over voeding en dergelijke.

Als je post wat je op een dag eet samen met je gewicht en lengte, kan ik zien wat er eventueel mis is en je eventueel een voedingsschema maken. Jammer dat je maar een half uur kan gaan sporten maar kan wel proberen om een trainingsschema voor je te maken die zo efficiënt mogelijk is.

Oh ja, wat ook handig is, post dan ook direct wat je doet tijdens je training.

Dit mag je ook eventueel via pb doen, dat zie je zelf maar.

Groetjes
Go Hard Or Go Home

Gesloten