Ik wil slapen verdomme

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Yúdai
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Ik wil slapen verdomme

Bericht door Yúdai » 28 okt 2008 20:13

Slapen.... Voor sommige een zalige bezigheid, voor anderen een ware kwelling. De ene valt als een roosje direct in slaap,de andere moet eerst nog 150 schapen misbruiken alvorens het zandmannetje zich aanbiedt. Je hebt er die 3 uur slapen nodig hebben en een ADHD-adrenaline niveau hebben, anderen hebben na 10 uur een even grote vitaliteit als de hangborsten van sabine hagedoren. Kortom een slaaptopic:

- hoeveel uur heb je nodig per dag
- heb je nachtmerries
- ben je slaapwandelaar
- ben je overdag al eens in slaap gevallen...hoe genanter hoe plezanter
- neem je slaappillen of weiger je dat absoluut...
- Denk je dat er ooit een uitslaappil wordt uitgevonden en zou je deze nemen.
- iemand ervaring met slaaponderzoeken of slaapparalyse?
- snurk je of ben je een verteller
- val je liever in slaap apart of in de armen van je geliefde...

Slaap zacht

Snicky
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Snicky » 28 okt 2008 20:34

hoh wa een moment om dit topic uit te kiezen ...

tot paar weken geleden sliep ik - dankzij een 8-maanddurende periode dat ik niet naar school moest - tot gemiddeld 12u smiddags ... ik was écht extreem lui geworden van niets te doen, bleef op tot 2u snachts, praten met mijn liefje, seksen tot een gat in de ochtend :D of gewoon tv kijken (5TV en Vitaya tot smorgensvroeg)

vóór die periode sliep ik héél weinig ... Ik sliep ongeveer 4 à 5u per nacht en had daarmee genoeg. Laat opblijven, vroeg wakker, dankzij school ofzo, maar ook gewoon uit mezelf wakker worden etc.
Lag ik nachtenlang te staren naar mijn liefje, als ik niet kon slapen ... wat een tijden
ik viel ook héél moeilijk in slaap, alsof ik écht niet moe was. ik lag te liggen en ik dacht: val nu toch in slaap in godsnaam :D
ging ik om 8u nr mn bed of om 2u snachts, just hetzelfde!

maar nu ...
het is iets meer dan een maand uit met mijn liefje ... en ik slaap ZO slecht

nachtmerries
paniekaanvallen als ik midden in de nacht wakker word
ik HAAT het
slaap ook maar MAX tot 8u smorgens, en dan ben ik al eens om 4, 5 en 6 wakkergeworden ofzo hé ... elke nacht 3 x ongeveer ...
ik val ook wenend of piekerend in slaap, zet mn tv en mijn verwarmdekentje op om moe te worden ...

in welk ritme ik uiteindelijk weer beland, weet ik niet ... De periode dat ik hééél weinig sliep, was ik grappig genoeg net het meest actief ... die bevalt mij wel!

om de rest te antwoorden:
- slaapwandelen doe ik niet :D
- overdag val ik NOOOIT in slaap, nooit gedaan
- slaappillen wil ik niet nemen, gewoon omdat ik denk: als ik dan toch moe word, zal ik uiteindelijk in slaap vallen!
- ik snurk NIET - tenzij miss een paar rare neusgeluidjes als ik verkouden ben :D
- ik vertel alleen grappige dingen in mijn slaap als in net in slaap gesukkeld ben en ze komen mij vanalles vragen :D
- en ja ...... ik HAAT het om alleen in slaap te vallen ... maar ik heb geen keuze meer ... zou miljoenen neertellen om nog eens in de armen van mijn (ex)liefje in slaap te vallen
* Proudly So *

W817
Regular user
Regular user

Bericht door W817 » 28 okt 2008 20:38

- acht uur per nacht

- Ongeloofelijk veel dromen, vaak nachtmerries. Van huilend wakker worden tot 's nachts gillen, roepen enz... tot ergernis/ schrik van huisgenoten.

- Pillen helpen je oppervlakkig te slapen, een uitslaappil die echt werkt zal er niet snel komen denk ik. (Zonder enige vorm van autoriteit te hebben over het desbetreffende onderwerp)

- Soms denk ik wel eens dat mijn slaap onderzocht zou moeten worden, want na een nacht woelen, dromen, nachtmerieën en gillen, voel ik me niet bepaalt fris en monter.

- Ik vrees dat mijn geliefde er veel voor over zal moeten hebben om in mijn armen te slapen. (vooral de mogelijkheid tot ernstig schrikken zit er dik in.)

Als je 's nachts verwerkt wat je overdag meemaakt, begrijp ik toch niet goed waar al die nachtmerries vandaan komen.

Al bij al ga ik wel graag slapen, de momenten voor het echt in slaap vallen zijn momenten waar fantasie troef is. En dat is niet mis.

surferke

Bericht door surferke » 28 okt 2008 21:06

Ik heb geen last van slaapprobelen, denk ik :) Ik ga meestal rond 23u-23u30 slapen en sta rond 6u30 op. 'k Stel 't dus met 7u en voor mij is da ook voldoende. 'k Val gemakkelijk in slaap, al val ik sneller in slaap wanneer ik naar muziek luister. Geen last van nachtmerries (zelfs geen dekhengst die mij wakker maakt), ook nooit slaap overdag, ik ben geen slaapwandelaar, geen pillen, en gosh, of ik snurk, dat weet ik niet. 'k Overnacht wel eens in jeugdherbergen en 'k heb nog nooit 'ne slof naar mijn hoofd gesmeten gekregen omdat ik aan 't snurken was (heb al eens meegemaakt dat heel de zaal wakker lag van iemand terwijl em zelf gewoon door bleef snurken :) ). Al zijn er hier op 't forum wschl wel enkelen die zullen zeggen dat ik wel snurk. Fuck them :P

Kwinten
Regular user
Regular user

Slapen

Bericht door Kwinten » 28 okt 2008 21:12

Slapen

hoeveel uur heb je nodig per dag

Ik weet van mezelf dat ik genoeg heb met 8 uur, helaas in de week is dit minder, 6 uur en een half tot 7 uur.

- heb je nachtmerries

Soms heb ik wel eens een nachtmerrie, soms heb ik gevoel dat ik in een ravijn val, echt iets raars!

- ben je slaapwandelaar

Bij mijn weten, heb ik dat nog nooit gedaan.

Ik heb soms last van indommelen, zeker na het middageten, dan geeuw ik veel, meer dan in de morgen. Onlangs ben ik wel op de trein in slaap gevallen en ik heb mijn halte gemist.

neem je slaappillen of weiger je dat absoluut...

Ik heb dat eens gedaan maar ik probeer toch om zoveel mogelijk dit niet te doen.

snurk je of ben je een verteller

Bij mijn weten snurk ik ook niet, het schijnt dat ik wel soms blaas, nu ik heb eigenlijk een hekel aan snurken!

val je liever in slaap apart of in de armen van je geliefde...

Ho ja als ik een lief zou hebben dan mag dat natuurlijk, nu ik geef wel eerlijk toe dat ik toch graag mijn bed voor mezelf heb, ook als ik op reis ga één van de zaken die ik het meest mis is mijn goed bed.

En nu ga ik bijna gaan slapen!
Have a nice day!

Jesse
Forum addict
Forum addict

Bericht door Jesse » 28 okt 2008 21:18

ik heb toch 7 tot 8u slaap nodig om de dag door te komen zonder halverwege ne klop van den hamer te krijgen.

vanaf 9u slaap heb ik het zitten en loop ik gegarandeerd de hele dag rond met hoofdpijn (een erfenisje van mijn vader).

als ik ben gaan feesten en na 3 uur 's nachts in bed kruip wordt ik na 5u onvermijdelijk wakker.

meestal begin ik pas te dromen als ik al half wakker aan het worden ben.

snurken, praten, slaapwandelen zit allemaal niet in mij. ik heb wel de vervelende gewoonte om te knarsetanden (wat blijkbaar nog irritanter is).

Wapiti

Bericht door Wapiti » 28 okt 2008 21:27

ik heb denk ik 7 uur slaap nodig, maar kom daar zelden aan... ik lig UUUUUREn wakker en naar de plafond te kijken eer ik de slaap vat. Met als gevolg dat ik dan op de trein vaak knikkebol. In de les val ik dan bijna om van de vaak, maar als ik dan weer in bed lig: klaarwakker... eens in slaap woel ik als mol en wandel ik wel eens in mijn kamer rond... spreken doe ik ook soms, en fluiten, snurken tussendoor...

ik droom vaak en vaak de meest absurde dingen samen...

ik neem geen slaappillen, maar maak mezelf wijs dat mijn pillen tegen allergie mij enorm vermoeien: een zelfaangesmeerde placebo helpt SOMS...

mial
Forum addict
Forum addict

Re: Ik wil slapen verdomme

Bericht door mial » 28 okt 2008 21:41

veel. Ik slaap toch graag zo'n 9 uur per nacht. Als dat niet lukt, dan duurt het wel even voor ik helemaal versleten ben, maar het dipje komt sowieso.

- heb je nachtmerries

heel af en toe, maar het is een heel eind geleden, alleszins

- ben je slaapwandelaar

neen, niet dat ik weet

één keer, op de boot in Amsterdam. ik beweerde bij hoog en bij laag dat ik niet in slaap was gevallen, tot we aan carré passeerden met de bus, ik heel trots meldde dat we carré konden zien, en de rest dat al doodleuk bleek te hebben gezien.

niet nodig.

neen, ik blijf wel lang genoeg liggen in de weekends :D

neen

geen van beide, denk ik...

goh, dat hangt er van af. Bij het laatste lief: absoluut in zijn armen
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

W817
Regular user
Regular user

Bericht door W817 » 28 okt 2008 22:49

Deze link past hier wel: http://www.ikwilslapen.be

Nickodemus
Regular user
Regular user

Bericht door Nickodemus » 29 okt 2008 00:11

6 op zijn minst, 7 om echt goed te zijn

- heb je nachtmerries
ja, ik droom niet echt over spoken en monsters maar wel over levensechte situaties die helemaal mislopen. Het zijn dan meestal ruzies met vrienden of familieleden. Niet plezant dus als je die dan een paar uur later ziet.

- ben je slaapwandelaar
Neen, maar ik woel wel veel. Ik word wel af en toe wakker omgekeerd in mijn bed of op de grond. Maar ik ga nooit wandelen.

In de aula al meerdere keren en dan echt diep in slaap waarbij een zwaardere adem komt, die dan de aandacht van de docent trekt *zucht*. In de bus naar huis in de midden van de dag tot ver na mijn halte, ook al vlak voor de halte in slaap gevallen. Tijdens het ontbijt op zondag bij de mama. Op de stoel voor het examenlokaal in het middelbaar.

Ik heb dat echt niet nodig.

Als die ervoor zorgt dat je na 3 uur uitgeslapen bent, dan zeker!

neen

Ik snurk als ik zat ben. Ik heb blijkbaar ook al verteld in mijn slaap naar verhalen van vrienden.

Geen idee :oops:

Voor al die slechte slapers jaloers te maken. Ik val in slaap na enkele seconden en ik kan echt overal slapen en ik kan ook blijven slapen. Ideaal in het vliegtuig met een vlucht van 9 uur en dat pal overdag.

Isokrates
Forum addict
Forum addict

Bericht door Isokrates » 29 okt 2008 00:18

Ik ben een moeilijke slaper. Het komt er ongeveer op neer dat ik niét moe ben als het bedtijd is, en dan een hele tijd lig te woelen of te lang opblijf, maar wél vaak met een vermoeid gevoel rondloop overdag. Middagslaapjes zijn dan heel verleidelijk, maar riskant om in een volledig verstoord slaappatroon te raken. En achteraf kan je je nog mottiger voelen. Ik word uiterst zelden wakker met een echt uitgeslapen gevoel, hooguit twee keer per jaar. Vrij vervelend :-? Een goeie acht uur is eigenlijk een minimum, maar een dag is al zo kort... Soit, aan slaappillen begin ik in geen geval wegens verslavend.

In slaap vallen in de armen van de geliefde is er dus helaas niet bij, dan doe ik toch geen oog dicht. Draaien en keren is namelijk nogal omslachtig dan :) De geliefde in kwestie is zoals op veel vlakken het tegengestelde van mijzelf :) Ogen dicht, tot drie tellen, en vertrokken, the lucky devil!

Voor de rest heb ik geen weet van geslaapwandel of gesnurk (of het moet met een verkoudheid of in een stoffige omgeving zijn). De occasionele nachtmerrie komt wel voor, maar die vergeet ik snel weer.

Slecht bezig ondertussen, want ik moet er om 7u uit. *gruwel*
Moedig voorwaarts

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 29 okt 2008 00:29

[quote="Yúdai"]
goh, toch zeker 8. liefst 9. anders val ik echt gewoon in slaap overdag tijdens de les of als ik ergens neerleg of loop ik hele dag mottig, om dan 's avonds wel niet meer moe te zijn.
- ben je slaapwandelaar
JA !
best grappig naar schijnt. Mijn broer paar keer beweerd dat ik in het midden van de nacht zijn kamer kom binnen walsen zeggen dat hij moet slapen.
Ook ooit eens 's nachts opgestaan naar beneden gelopen, door alarm systeem, deur open heb gedaan, naar zwembad gegaan en het rolluik opendeed en dan het licht aandeed. en dan gewoon terug naar mijn bed stappen, voor mij mijn ondertussen al wakkere gezinsgenoten.

keivaak. in de les echt al keivaak. Maar vooral vaak last van het indommelen. dat u ogenleden zo zakken dan dat uw hoofd naar beneden valt en ge wat uw evenwicht verliest en dan zo wakker schrikt.
Dat kan echt vreselijk zijn vind ik:p
als ge zo hele tijd uw uiterste best probeert te doen wakker te blijven.

ik slaap nu al tot 13u in weekends. En nog met mijn vriendje vorige jaar ondertussen al eens meegemaakt dat we om 21u bed ingingen om er pas om 17u de dag erna uit te komen. (let wel op dat we dan niet mee rmoe waren en niet hele tijd zaten te poepen ofzo, maar dat we yoshi aan het spelen waren op een oude nintendo 64 :D

ik doe soms beiden :-?
vreselijk vind ik het. ik mompel dan vaak, maar soms zo helder als overdag. en als ik mij mijn cursus algemene psychologie nog goed kan herinneren dan slaapt dat deel van het bewust zijn dat u in staat stelt te liegen als ge slaapt. dus ook als ge praat. mensen kunnen dus niet liegen in hun slaap. Mensen kunnen u uithoren dan !
very dangerous

it is imperative that I am the little spoon, en bij voorkeur niet met tshirts aan ofzo, ik wil elkaar kunnen voelen.
ofwel wil ik schouderen. zo op zijn schouder/borst liggen :love:
highly imperative.

i hate sleeping alone.

Slaap zacht

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 29 okt 2008 02:15

Yúdai schreef: - hoeveel uur heb je nodig per dag
Normaal 7 à 8, maar ik haal dat steeds minder.
- heb je nachtmerries
Heel af en toe, en dan zijn het ook wel kanjers, zo van die zeer realistische en altijd op de morgen.
- ben je slaapwandelaar
Nee
Alleen wel, maar ik kan mij echt wel wakker houden in het bijzijn van anderen, zelfs in lessen of om 4 u op een saai kotfeestje ofzo.
Nog nooit genomen! maar ooit neem ik ze, daar ben ik zeker van
Wat een vraag :), nee dat zal niet uitgevonden worden en ik zou ze al zeker niet nemen, als ik echt wil en kan uitslapen zal mijn lichaam mij dat wel gunnen.
Nope
Beide heb ik al gehoord van anderen, maar snurken waarschijnlijk het meest van de twee, al haat ik dat want ik haat het ook bij anderen.
Ik denk dat slapen ietwat los van elkaar toch gemakkelijker is, maar de tijd voor en na mag gerust in de armen, of zoal Igor zegt, op zijn schouder of borst.
Maar met twee in een bed is natuurlijk wel de max, laat dat zeker zijn.

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 29 okt 2008 10:07

Ik heb daar eigenlijk geen idee van hoeveel uren slaap ik nodig heb. Ik vermoed een uur of 7 à 8 maar ik slaap gemiddeld maar een uur of 6 per nacht. Ik heb problemen met te gaan slapen. Het slapen op zich is geen enkel probleem. Ik leg mij neer en binnen de minuut ben ik in slaap gevallen en binnen de 5 min mag je lawaai beginnen maken in mijn slaapkamer en word ik daar niet meer wakker van. Ik heb enkel een probleem met te gaan slapen. Ik vind altijd nog wel iets dat ik kan doen om het slapen uit te stellen. Waarom ik dat doe, daar heb ik geen enkel idee van eigenlijk. En dat zorgt er dan voor dat ik eigenlijk veel te weinig slaap heb. Al is er de laatste tijd beterschap in te merken. Ik kan precies terug vroeger gaan slapen.

- heb je nachtmerries
Ik herinner zelden mijn dromen en als ik ze herinner, dan zijn het meestal geen nachtmerries. Mijn dromen, als ik ze herinner, herinner ik mij altijd zeer levendig en ik kan die meestal heel lang onthouden. Ik kan nu nog dromen vertellen die ik 2 jaar geleden heb gedroomd. Maar nachtmerries op zich heb ik zelden tot nooit of ik herinner ze mij toch nooit.

- ben je slaapwandelaar
Bij mijn weten nog nooit gedaan.

Eigenlijk slaap ik zelden overdag. Ik probeer overdag altijd wakker te blijven zodat ik 's avonds beter slaap. De enige keren dat ik iets van overdag slapen kan herinneren, is tijdens seminaries waarbij ik wel eens durf te knikkebollen omdat het zo saai is. Maar echt slapen is dat niet.

Ik heb nog nooit slaappillen genomen en ik zal dat weigeren om dat ooit te nemen. Ik neem in de mate van het mogelijke nooit geneesmiddelen. Dus al zeker en vast geen slaapmiddelen. Waarom zou ik ook. Ik val altijd onmiddellijk in slaap zodra ik mij heb neergelegd in bed.

Idem als hierboven. Ik neem geen geneesmiddelen dus zou ik wsl die pil ook niet nemen. Trouwens, ik ben van het principe dat je je lichaam op zijn eigen tempo alles moet verwerken (hetgeen in je slaap gebeurt)

Nog nooit meegedaan al zou ik gerust wel eens een slaaponderzoek willen meedoen eigenlijk.

Bij mijn weten doe ik geen van beide. En ik heb al vaak bij mensen op de kamer geslapen. Die mensen hebben mij daar nooit iets over verteld dus vermoed ik dat ik zoiets niet doe.

Geen ervaring mee. Zodra ik dat weet, zal ik het laten weten.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

Aquarius

Bericht door Aquarius » 29 okt 2008 10:35

Om uitgeslapen te zijn: 10u.
Maar als ik meermaals ben uitgeslapen zal ik mij niet moe voelen na een keertje pakweg 6u te hebben gedommeld.

- heb je nachtmerries
Zelden :) maar als ik ze heb zijn ze vaak wel erg onaangenaam...met een nagloed in de volgende dag(en).

- ben je slaapwandelaar
Ja, ik kom je midden in de nacht vermoorden. Ja jij!
niet dus

Ja...gewoon met op bed te zitten en te wachten of in de zetel, terwijl ik gans de nacht niet had geslapen.
Ge zou voor minder.
En in de lessen af en toe zo mij voelen weggaan en nét niet wegzakken (je merkt aan je gehoor dat je zo wegdwaalt). *BOM* rrr

Never! Kunstmatige slaap houd ik alleen als het écht moet: dus onder narcose. En die is al vrij onaangenaam. Nadien beetje misselijk...dus

Nope. Niet nodig als je al je grootste deel van je slaap kan halen dan is een uitslaappil overbodig, vooral als je zelf de tijd ervoor hebt.

Yup. Dat ik wakker werd maar ik kreeg m'n ogen niet open, maar de rest kon ik wel bewegen :) zóó zware oogleden...en dan meteen verder naar dromenland.

Naar't schijnt kan ik echt grof zijn als ik nog net niet echt slaap!
Maar nadien keigrappig om te horen :P al is dat zeldzaam.
Maar af en toe snurk ik naar't schijnt, vrij zachtjes (tegen mijn verwachtingen in!)

M'n geliefde natuurlijk :love: maar apart slaapt wel beter soms, dat moet ik toegeven.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 29 okt 2008 10:57

Zeven of acht uur slaap zou ideaal zijn, maar ik kom daar zelden aan. Meestal lig ik minstens een uur wakker vooraleer ik in slaap val. Meestal zit ik met veel te veel dingen in mijn kop.

- heb je nachtmerries
Soms, maar de meeste van mijn dromen herinner ik mij niet meer. Als kind had ik wel tamelijk wat last van nachtmerries. Van die dromen over UFO's, ontvoerders, monsters en die shit.

Tegenwoordig droom ik vooral over naakte dwergen, zwevende bejaarden en seks.

- ben je slaapwandelaar
Nee.

Ik val overdag alleen in slaap wanneer ik een hele nacht ben wakker gebleven, maar zelfs dan lukt het moeilijk.

Ik heb weleens slaappillen genomen omdat ik al nachten niet meer had geslapen wegens te veel spanning, maar normaal blijf ik ervan af.

Ik betwijfel of dat ooit wordt uitgevonden, maar als het mogelijk is dan wil ik het wel nemen indien er geen al te erge bijwerkingen kunnen optreden.

Slaapparalyse heb ik al een paar keer mogen ervaren. Gelukkig niet al te vaak, want het is allesbehalve gezellig.

Ik denk niet dat ik veel snurk of vertel. Ik heb er toch nog niks van gehoord.

Doe maar apart. Met een geliefde zal er van slapen niet veel in huis komen. :P
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 29 okt 2008 12:27

Per dag niet zoveel, ik slaap dan ook meestal 's nachts ;-)
Maar ik ga meestal slapen rond 2-3 uur en ik sta op om 6u30.
Eens ik wakker ben, maakt niet uit wanneer, blijf ik wel klaarwakker. Of ik nu 1 uur, 2 uur of 6 uur heb geslapen.
Ik geraak dus ook enorm gemakkelijk uit mijn bed

- heb je nachtmerries

De laatste jaren niet meer, vroeger had ik er elke nacht last van, als ik nu weer last heb van een paniekaanval of stressaanval krijg ik wel af een toe eens een nachtmerrie..

- ben je slaapwandelaar

Nope;

Ik ben eens in de les in slaap gevallen, en tijdens een vergadering op het werk (het ging wel over dagen dat ik al meer dan 24u wakker was dus ja ik was moe :-) )
Ook ben ik 's avonds op de trein naar huis eens in slaap gevallen tussen het moment dat ik mijn ticket aan de conducteur gaf en het moment dat hij het afknipte.... ik werd een half uur later wakker met een ticket op mijn schoot en een hoop mensen die niet bijkwamen van het lachen

Ik heb geen slaappillen nodig, dus neem ik ze niet, ik denk ook niet dat ik ze ooit nodig zou hebben.

Heb ik niet nodig.

nope.

ik denk wel dat ik af en toe een snurk, denk dat iedereen dat wel doet. vooral als ik een verkoudheid heb.

goh, om eerlijk te zijn: liever naast elkaar ieder op zijn eigen deel. ik kan niet gemakkelijk in slaap geraken als er een arm onder mij ligt of mijn arm vast hangt etc. Natuurlijk, als je alletwee in hetzelfde bed slaapt beland je uiteindelijk toch wel tegen elkaar aan dus tijdens de slaap maakt het mij niets uit. Zolang mijn lief de dekens niet pikt en mij genoeg ruimte geeft om fatsoenlijk te slapen.

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 29 okt 2008 13:44

Tussen de 6 en de 8. Meestal slaap ik te weinig en moet ik het later inhalen om terug deftig te functioneren. Koffie helpt ;-)

- heb je nachtmerries

Wie niet... maar gelukkig niet al te vaak.

- ben je slaapwandelaar

Vroeger als puber heb ik er een tijdje last van gehad...

Niet dat ik weet, tenzij ik bewust kies om overdag in bed te kruipen (bv na een wild weekend).

Ik ben tegen slaappillen tenzij als er echt een probleem is, en dan nog alleen maar voor een korte tijd. Als puber ook weer heb ik een tijdje last gehad van slapeloze nachten (daaaaagen aan een stuk) en toen heeft de dokter inderdaad eens een (zeer licht) slaapmiddel voorgeschreven, maar meer dan 2 keer heb ik het niet gebruikt voor zover ik me herinner.

Een pil die slaap vervangt? I don't think so. Het enige wat in de buurt komt zijn stimulerende middelen zoals amfetamines, en als ge dat geregeld gebruikt om lang wakker te blijven zonder te slapen zijt ge slecht bezig.

Check. Ik heb geregeld slaapparalyse (vooral als ik op mijn rug lig). Het is freaky.

Beide, maar niet altijd. Snurken doe ik meestal als ik gezopen heb.

Het tweede, natuurlijk :-)

-D-
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+

sprankel
Regular user
Regular user

Bericht door sprankel » 29 okt 2008 13:59

8 a 10 uur. (kan oplopen tot 14 a 18 uur in geval van slaaptekort)

- heb je nachtmerries
ja en nee, als ik droom heb ik nachtmerries maar ik droom bijna nooit ofwel herinner ik me ze niet. Meestvoorkomende zijn naakt in een klas zitten (rest heeft nog kleren aan), vallen van een grote hoogte en net op het moment dat ik de grond raak wakker schieten en voledig nat van het zweet zijn. Oja, en in de laatste werd ik 5 keer geraakt door kogels, ik kan u zelf nog vertellen op welke plaats juist.

- ben je slaapwandelaar
Als al slaapwandeld je wekker uit zetten, weer in je bed kruipen en je er totaal niets meer van herinneren daarbij hoort ben ik een slaapwandelaar ja

ja, op trein, bij een groepje, op fuiven waar ik veel te veel gezopen had ma niet echt iets om echt genant te noemen

Ik zou dat is moeten gaan halen want soms 4 uur wakker liggen is er volgens mij wel wat over.

Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk aangezien de slaap een herstellingsproces is voor heel het lichaam. Maar moest men het toch hebben, tuurlijk, de tijdsbesparing...

nop

geen van de twee

in de armen van mijn geliefde natuurlijk, wat is dat nu weer voor een vraag?

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 29 okt 2008 15:01

hoeveel uur heb je nodig per dag?
Zeven à acht uur is wel het minimum, als het minder is, loop ik heel de dag te suffen. Meer mag altijd maar lukt zelden tot nooit :)

heb je nachtmerries?
Neen. Of beter: ik weet 's morgens nooit meer waarover ik gedroomd heb.

ben je slaapwandelaar?
Neen.

ben je overdag al eens in slaap gevallen...hoe genanter hoe plezanter
Zelden. Vroeger toen ik studeerde wel eens in de les of in de trein maar dat was in mijn jonge wilde jaren, nu gebeurt dat niet meer echt :ibi:

neem je slaappillen of weiger je dat absoluut...
Ik neem geen slaappillen, ik heb ze ook niet nodig.

Denk je dat er ooit een uitslaappil wordt uitgevonden en zou je deze nemen.
Zelfde antwoord als op de vorige vraag.

iemand ervaring met slaaponderzoeken of slaapparalyse?
Ik alvast niet.

snurk je of ben je een verteller?
Allebei niet.

val je liever in slaap apart of in de armen van je geliefde?
Het is leuk om in de armen van een geliefde te liggen voor het in slaap vallen maar eens ik echt in slaap begin te vallen, zal ik terug wat opschuiven naar mijn kant, want ik haat het om 's nachts wakker te worden tegen iemand anders, zo een zweterig gedoe :x

Gesloten