Een smsje doet geen zeer

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
nopurpose
New user
New user

Bericht door nopurpose » 04 sep 2008 19:47

Zoals de meesten hou ik sommige sms'n bij. Helaas laat mijn inbox niet veel sms'n toe dus gebeurd het wel eens dat ik een worddocument aanmaak. Hoewel ik ze nooit lees, hou ik van het gevoel dat ik ze nog terug kan vinden. Kwestie van herinneringen op te halen. Ik had eigelijk niet gedacht dat er zoveel mensen zijn die ook moeite hebben met berichten te verwijderen:p

Ik sms behoorlijk veel maar dan beperk ik me in slome opmerkingen of afspraken. Serieuze zaken hoor je niet te bespreken met een scherm. Je communiceert nu een maal 70% met je lichaam. Bellen doe ik af en toe. Ik verspil elke maand 15 bij mobistar.
Too drunk to fuck!

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 04 sep 2008 20:23

Ik bewaar geen sms'jes. Als mijn inbox vol zit, wis ik ze allemaal ineens. Vroeger bewaarde ik er wel van mijn lief ofzo, maar doorheen de tijd ben ik mijn softheid kwijt geraakt en doe ik niet meer mee aan dat soort bullshit.

Als ik iets dringend moet weten of als het te veel uitleg is om te typen, zal ik bellen. Als ik gewoon overdag moet weten hoe laat we die avond ook weer hebben afgesproken, zal ik even sms'en. Het hangt er dus maar vanaf. Maar een heel heen-en-weer-gesprek via sms, vind ik maar niks, dan bel ik liever.

En ik heb een abonnement op Proximus dat door het werk betaald wordt, geen factuurproblemen dus :-)

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 05 sep 2008 05:01

Yúdai schreef:
Het bovenstaande tekstje dient als aanloop naar mijn vragen waarover ik deze ochtend nadacht:

- Ik bewaar nooit smsjes...heb jij wel een sms-trauma als je moet deleten.
Ik bewaar tamelijk wat sms'jes, waarbij ik geregeld berichten moet wissen om de andere te bewaren. Niet alleen betekenisvolle sms'jes, ook berichten die me een soort van overzicht geven van hetgeen op een welbepaalde dag gebeurde (dat van betekenis was voor mij, welteverstaan). Van zodra ik het neergepend heb, verwijder ik het bericht in kwestie vaak - tenzij het een speciale betekenis voor me heeft en indien ik de opslagcapaciteit heb. Lieve sms'en van m'n lief zal ik bijhouden in m'n gsm-geheugen en eventueel ook overpennen, maar eenmaal de relatie voorbij is en de breuk verwerkt, worden ze verwijderd. Berichten van vriend(inn)en zullen daarentegen al sneller de tand des tijds overleven; m'n oudste bericht dateert van 30 mei 2006 - intussen toch al wel een tijdje geleden.
Yúdai schreef: - Ik bel liever dan dat ik sms...schuilt er in jou wel een sms-hoer
Ik sms vaker dan ik bel; áls ik al bel zal het zijn om een langdurig gesprek te voeren met mensen die ik goed ken of om iets dringends zo snel mogelijk geregeld te krijgen. Vroeger verzond ik heel veel berichten; het voorbije jaar is het evenwel fel verminderd en spendeer ik minder aandacht aan m'n gsm (tenzij ik me verveel/lastig ben, dan is het handige bezigheidstherapie :)).
Yúdai schreef: - Mijn factuur blijft steeds mooi binnen de perken... heb je al eens een gsm-factuur-hartaanval gehad.
In de periode september 2006 - februari 2007 heb ik héél wat prepaid-kaarten verslonden. Geen aanrader!
Yúdai schreef:
- bij welke operator ben je en raad je dat iedereen aan of juist af.
Ik ben reeds van zodra ik een gsm had bij Proximus en ben eigenlijk best tevreden. Vriendelijke, efficiënte dienstverlening en goede ontvangst. Pay&Go Generation zorgt ervoor dat ik m'n kaart meestal binnen de dertig dagen na de laatste herlaadbeurt spijs met €15 extra, waardoor ik tussen 16 en 7u 1000 sms'jes kan verzenden naar alle netwerken; het belkrediet dient voor dringende gevallen en gesprekken met goede vriend(inn)en.
Valova schreef:Ik hou wel graag SMS'jes bij waarvan ik denk: "Das nu toch lief hé!" 'k heb het dan over SMS'jes waar duidelijk veel tijd in is gestoken, met spaties en tekens om tekeningen en boodschappen te maken. Romantisch... Met als gevolg dat mijn inbox vaak voor "95% vol zit" :roll:. Drama als dat op mijn scherm verschijnt!
Heel wat van die "romantische dingen waar duidelijk veel tijd in gestoken is" zijn verdoken kettingsms'jes die zowat iedereen aankrijgt/kreeg, hoor. Slechts zelden heeft de persoon in kwestie de moeite gedaan om de figuur op eigen houtje ineen te knutselen. :wink:
Waarmee ik geenszins wil suggereren dat het van mindere waarde is - al verkies ik persoonlijk zelfgemaakte, waarlijk originele sms'jes boven eerstgenoemde. :ibi:
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

megalomania
New user
New user

Bericht door megalomania » 05 sep 2008 16:19

ik heb ook de neiging om smsjes lang bij te houden, terwijl dat absoluut geen nut heeft want ik herlees ze toch nooit.
Hoe dan ook ben ik geen groot gsm-er, zeker smsen vraagt echt al moeite, vooral in de winter wanneer je vingers zo bevroren zijn.
Veel geld steek ik daar dus toch niet in, tenzij tijdens de examens, dan verlicht zo'n gsm wel eens de pijn van het isolement.

saiga
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door saiga » 05 sep 2008 18:49

Ik heb nog een smsje van 2001.

'Heel de klas is erdoor'.

En van mijn mama toen ik in de kerstvakantie was weggelopen van thuis. Haar smsje kan ik ook nog altijd niet wegdoen.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
www.knijn.be

Afbeelding

Apocalypsje
New user
New user

Bericht door Apocalypsje » 05 sep 2008 19:26

Er zijn sms'jes die ik niet kan wissen.. Ook al stonden er woorden in die achteraf niet waar bleken te zijn..
Mja, ik zou ze moéten wissen, het verleden achter me laten, nieuw hoofdstuk beginnen, enz enz
Ben iemand die tijd nodig heeft om af te sluiten.. Of dingen een plaatsje te geven.
Sms'jes waar iets in staat wat me raakt, die kan ik niet wissen..
Had lang het sms'je wat ik van mijn zus kreeg toen mijn nonkel verongelukt was in mijn gsm staan..
Ik blijf te vaak en te lang stil staan bij sommige gebeurtenissen..

La dolce vita
Experienced user
Experienced user

Bericht door La dolce vita » 05 sep 2008 19:33

Ik stuur toch wel een paar sms'en per dag. Ik zit bij Base en ik vind dat wel redelijk goed. Maar als je maar vijf euro of zo per keer bijzet, dan betaal je je blauw door zo'n raar systeem. Maar dat van Base mania, dat is wel goed. Dat heb ik trouwens.

Over sms'en opslaan: no problemo bij mij. Ik heb een kabel gekocht op ebay (voor een euro of twee denk ik) en ik zet ze gewoon op mijn computer als mijn geheugen volstaat.

angel in heaven
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door angel in heaven » 06 sep 2008 17:33

1. altijd, ik vind het vreselijk moeilijk om mijn sms'jes te verwijderen. Ik denk dat ik tot 1 van de 3 meisjes behoor die eerst hun berichtjes overschrijven alvorens ze te wissen.

2. Ik haat bellen. Sms liever en nog liever spreek ik die persoon in real life, maar als het niet anders kan, sms'en of een mail sturen.

3. Nog nooit GSM-factuur-hartaanval gehad. Heb een kaart. ben er blij mee, hou alles mooi onder controle :wink:

4. Proximus, ben er tevreden over.
A cynic is a man who knows the price of everything and the value of nothing. (O. Wilde)

iSyl
New user
New user

Re: Een smsje doet geen zeer

Bericht door iSyl » 06 sep 2008 18:53

Yúdai schreef:
Het bovenstaande tekstje dient als aanloop naar mijn vragen waarover ik deze ochtend nadacht:

1. Ik bewaar nooit smsjes...heb jij wel een sms-trauma als je moet deleten.

2Ik bel liever dan dat ik sms...schuilt er in jou wel een sms-hoer

3 Mijn factuur blijft steeds mooi binnen de perken... heb je al eens een gsm-factuur-hartaanval gehad.

4 bij welke operator ben je en raad je dat iedereen aan of juist af.
1. Als mijn geheugen vol is, wis ik gewoon de laatste 5 sms'jes dat ik heb gekregen totdat irritant pikkend envelop wég is. En héél soms alles, maar geloof het of niet, ik ben daar dus te lui voor.
En als het een mélig of belangerijk sms is, heeft dat bij mij maar één keer effect, als ik het herlees heeft dat gewoon geen zin meer.

2. Ja ik heb een bloedhekel aan bellen, ik neem ook vaak niet op. Enkel als het de interim is of iemand die zei dat ging bellen en dringend was. Ik sms liever. Al vergeet ik vaak te antwoorden!

3. Euhm, ik geef bijna géén geld uit aan telefoonkaarten, dus ik zit vaak zonder belwaarde, tot grote irritatie van mensen die soms wel eens een antwoord verwachten :)

4. Ik heb al héél mijn gsm-leven : Mobistar. Ik weet niet, soms als ik oplaad krijg ik gratis minuten en smsjes, maar voor de rest ken ik er niks van.

sweet_mistake
New user
New user

Bericht door sweet_mistake » 07 sep 2008 20:30

- Ik bewaar nooit smsjes...heb jij wel een sms-trauma als je moet deleten.
Eerlijk gezegd kan ik echt geen sms-jes deleten, weet niet hoe dat komt :roll:

- Ik bel liever dan dat ik sms...schuilt er in jou wel een sms-hoer
Ik sms meer dan ik bel inderdaad, maar af en toe is het ook weleens gezellig om urenlang met iemand aan de telefoon te hangen. :)

- Mijn factuur blijft steeds mooi binnen de perken... heb je al eens een gsm-factuur-hartaanval gehad.
Nee, mn vader wel vroeger. vandaar dat ik het nu zelf betaal :lol:

- bij welke operator ben je en raad je dat iedereen aan of juist af.
[/b]Proximus; zeker aan te raden.

"She isn't gonna fall for you if you're not there to catch her"

Atopos
Experienced user
Experienced user

Bericht door Atopos » 16 sep 2008 17:03

Vroeger hield ik elk sms'je bij (als de simkaart vol was schreef ik ze over in een boekje), maar nu hou ik mij daar gelukkig niet meer mee bezig. Ik laat gewoon mijn inbox vollopen, om dan alles ineens te wissen. Het zijn dan ook meestal gewoon berichtjes met daarin wat praktische info; Om hoe laat zie ik je daar? Zin om wat gaan drinken? ...enzo.

Ik moet toegeven dat ik sms'en verkies boven bellen, omdat ik het enorm vervelend vind wanneer iedereen, thuis bv., zit mee te luisteren.

Ik gebruik BaseMania (9 cent per sms en elke keer als je voor 15EUR oplaadt krijg je een maand gratis sms) en ben daar best tevreden over!

Mysterious Girl
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mysterious Girl » 22 sep 2008 22:34

De smsjes die blijven staan zijn die van mijn vriendin en die dat ik heb gekregen voor mijn verjaardag. Als mijn inbox terug vol is, zet ik de superlieve smsjes in een speciale map en wis ik de rest.

Ik ben geen sms-freak, maar ik doe het wel regelmatig. Bellen doe ik ook regelmatig, maar dan meer naar bv mijn trainer, kinesist, ...

Ik weet eigenlijk niet hoeveel ik opdoe, ik heb daar écht absoluut geen gedacht van. Ik heb namelijk een abonnement en ik zie mijn rekening nooit...

Ik heb Proximus, ik heb geen flauw benul wat de voordelen ervan zijn aangezien ik een abbo heb...
A friend would lend you an umbrella in the rain,
but a true friend would take yours
and scream "RUN, BITCH, RUN!"

lizzy
New user
New user

Bericht door lizzy » 29 sep 2008 01:11

1. Ik heb nog altijd een oude nokia 3310. Dat ding kan maar een 7 tal berichten bijhouden denk ik. Dus ik heb geen sms- trauma's als ik een berichtje moet wissen nee ;). Het is eigenlijk een gewoonte van me om direct nadat ik een bericht krijg dat ding geljik te wissen.
Al heb ik wel een tweetal berichtjes in men gsm staan die toch al een 5tal jaar oud zijn.

2. Ik heb een hekel aan bellen! Ik sms liever snel even. Maar verder let ik niet zo hard op men gsm. Ik heb dat ding vaker niet dan wel bij vrees ik ^^.

3. Een maal maar dat was tijdens de examenperiode. Ik denk dat ik toen vijf a zes weken op kot ben gebleven. Toen heb ik wel af en toe gebeld ja wat leidde tot een rekening die redelijk hoog was.

4. Ik zit bij mobistar. Heb zo'n Hi5 abbo nu. Wat wel past voor mij. Ik betaal meestal maar iets van een 5 euro per maand. aangezien ik altijd sms is dat het voordeligste ;).

April
New user
New user

Bericht door April » 04 okt 2008 13:03

Echt beware doe ik ni me smsjes , sommige hou ik wel langer bij als andere omda ze gewoon leuk of lief zijn. Maar eenmaal de inbox vol gaat alles deruit ! Ik heb wel een doos met herinneringen en daar steken veel brievenen kaartjes, die hebbe vind ik toch meer waarde dan een sms !

Zelf ben ik ook ni echt zo iemand die leeft via zijn gsm. Ik heb em wel altijd bij ma gebruik em enkel als het nodig is. kzal eerder ook wel eens een belleke doen want ik moe alty zoveel zegge da da ni in ene sms past en ben meestal ook te ongeduldig ( lees lui ) om nen ganse boek te type ! :lol:
Ik kom dus ook wel toe me de centjes die mijn mama elke maand op de rekening zet :roll:
klassiek en excentriek !

Apricorn
New user
New user

Bericht door Apricorn » 04 okt 2008 20:19

smsen bewaren?
Ik bewaarde vroeger wel enkele smsen die ik de moeite waard vond. Onbelangrijke smsen verwijderde ik meteen en ik zorgde ook dat mijn map met verzonden berichten zo leeg mogelijk was.
Maar op een dag heb ik me eens vergist: ik deed de inbox weg ipv mijn outbox...
Nu houd ik niks meer bij! Ik wacht tot de inbox weer vol is en dan gooi ik het allemaal weg.
Het was ook niet zo dat ik die smsen die ik bijhield ooit nog eens las ofzo, ik vond het gewoon een aangename gedachte dat ik ze zou kunnen lezen als het moest.

operator?
Ik zit bij mobistar en ik heb tempomusic!
€10 en 300 gratis smsen per maand... Ik herlaad altijd enkele maanden en dan gebruik ik die gratis smsen. Die €10 accumuleert dan vermits ik met 300 smsen mooi toekom en ik zelden bel. Dan gebruik ik gewoon meer enkele maanden dat geld. Dan weer enkele maanden herladen en etc etc ... heel handig!

jaspery
Regular user
Regular user

Bericht door jaspery » 05 okt 2008 21:40

Ik verwijder mijn berichten zodra mijn inbox vol zit, niet eerder en dan ook allemaal tegelijk.
Ik bel eigenlijk alleen voor dringende zaken en dan meestal nog met de vaste telefoon.
Facturen vallen goed mee. Ik heb zonet een maand overleeft zonder belkrediet, met enkel 10 bel-mij sms'jes en dat ging wonderwel goed.
Ik heb een prepaidkaart bij proximus.

wonderwall
Regular user
Regular user

Bericht door wonderwall » 22 okt 2008 19:37

Vroeger bewaarde ik zelden berichtjes, maar dat aantal is de laatste maanden sterk toegenomen. Het grootste deel van mijn inbox zijn vooral berichtjes die ik van Kore heb gekregen. Gewoon berichtjes die ik niet wil weg doen omdat ik ze lief vind en ze mss later nog eens zou willen herlezen.
Zelf sms ik meer dan dat ik bel, omdat het gemakkelijker is en bovendien goedkoper( aangezien ik een vast budget krijg waar ik de hele maand moet mee toekomen).
Mijn operator is mobistar, op zich is er niets mis mee ook al geven ze vrij weinig promoties.

Dreamkeuh_v
Experienced user
Experienced user

Re: Een smsje doet geen zeer

Bericht door Dreamkeuh_v » 25 okt 2008 15:08

Yúdai schreef: - Ik bewaar nooit smsjes...heb jij wel een sms-trauma als je moet deleten.
Ik bewaar alle ongelooflijk lieve smeltberichtjes van mn liefje...
Het is niet zo dat heel mn gsmgeheugen volstaat ofzo... Ik wis ook niet al mn berichten direct, als ik zo eens een vervelingsmoment heb dan neem ik mn gsm en begin ik onbenullige smsjes te wissen en herlees ik de smeltberichtjes weer eens
Yúdai schreef: - Ik bel liever dan dat ik sms...schuilt er in jou wel een sms-hoer
Tegenwoordig bel ik ook wel liever dan dat ik sms omdat het veel directer is en ja soms ook veel makkelijker als je dingen moet uitleggen of dat degene snel iets moet weten.
Toch sms ik meer dan ik bel..
Men liefje is een erge smsfanaat en kan het dan niet laten om terug te smsen...
Yúdai schreef: - Mijn factuur blijft steeds mooi binnen de perken... heb je al eens een gsm-factuur-hartaanval gehad.
Wel voor deze maand vrees ik een beetje, ben net overgeschakeld naar abonnement maar heb de juiste formule ng niet gevonden.. Ik hou mn hartje al vast...
Yúdai schreef: - bij welke operator ben je en raad je dat iedereen aan of juist af.
Ik zit nu bij mobistar, Base raadt ik echt niet aan, heb daar vroeger nogal wat verbindingsproblemen mee gehad en tis ook ni echt gebruiksvriendleijk voor de centjes...
Van mobistar eb ik niet echt te klagen enige min punt is dat je niet alle promo's krijgt als je al klant bent...
Maarja...
Bij elke operator zal wel een minpunt zijn zeker...
The One Who Is Worth Your Tears Would Never Make You Cry...

Gesloten