Een smsje doet geen zeer

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Yúdai
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Een smsje doet geen zeer

Bericht door Yúdai » 01 sep 2008 22:27

We hebben het allemaal bijzonder lastig om oude sms-berichtjes uit het geheugen van onze gsm te wissen. Dat blijkt althans uit een onderzoek van KPN Telecom. Eén op drie meisjes vindt het wissen van een berichtje zo moeilijk dat ze het eerst overschrijven.

Bijna alle jongeren laten soms berichtjes in hun telefoon staan om ze later nog eens te kunnen nalezen. Ruim 1000 jongeren tussen 16 en 30 jaar namen deel aan het onderzoek. Ze gaven aan vooral sms’jes van hun lief, vrienden of familie te bewaren.

Negentien procent geeft aan dat het oudste tekstje in hun gsm-geheugen één tot drie jaar oud is. Zeventien procent van de jongens bewaart sms’jes waarmee ze iemand kunnen chanteren. Het wissen van een volle inbox blijkt dan ook een tijdrovende en zorgvuldige karwei te zijn. Bijna de helft van de jongeren loopt de sms’jes stuk voor stuk na om te bepalen welke in de prullenbak terecht komen.
Het bovenstaande tekstje dient als aanloop naar mijn vragen waarover ik deze ochtend nadacht:

- Ik bewaar nooit smsjes...heb jij wel een sms-trauma als je moet deleten.

- Ik bel liever dan dat ik sms...schuilt er in jou wel een sms-hoer

- Mijn factuur blijft steeds mooi binnen de perken... heb je al eens een gsm-factuur-hartaanval gehad.

- bij welke operator ben je en raad je dat iedereen aan of juist af.

novice
Regular user
Regular user

Bericht door novice » 01 sep 2008 22:48

1 nope, absoluut niet. als mijn inbox vol is doe ik gewoon: delete all

2 oh ja eigenlijk wel :lol: ik bel bijna nooit maar heb al dikwijls tot vijf uur 's morgens met een goede vriend ge-sms-t (hoe ge het ook schrijft...) zelfs voor de meest onnozele dingen stuur ik een sms: zoals naar mijn zus, die boven zit, om te zeggen dat het eten klaar is...

3 nee, want ik heb geen abonnement maar een oplaad-kaart (wat is het juiste woord?) dus ik heb een limiet waar ik niet over kan gaan. en vermits ik (bijna) nooit bel en gratis sms kan ik toch een respectabele periode door met bv 15 euro

4 proximus pay&go. nog nooit problemen mee gehad, anders dan mijn moeder,vader en zus die base hebben en constant vloeken op vakantie. ik heb altijd bereik, waar ik ook ben. mijn moeder heeft zelfs geen bereik in onze eigen living.
btw... simyo??? nog nooit van gehoord...
Laatst gewijzigd door novice op 01 sep 2008 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

abcdefg

Re: Een smsje doet geen zeer

Bericht door abcdefg » 01 sep 2008 22:49

Ik heb een week geleden nog eens mijn inbox moeten legen. Er is niet één smsje dat ik ooit bewaard heb. Mails wel, maar dat is ook een beetje de bedoeling met zo'n grote mailboxen als gmail.

Veel sms'en doe ik trouwens niet.
Ik kom met zo'n €17 per maand toe, waarvan ik het merendeel opbel. Exuberante facturen heb ik nog nooit moeten betalen, al betrap ik mezelf er op soms langer te bellen dan nodig :)

Mijn operator: Simyo (de online operator die gebruik maakt van het basenetwerk), maar aanraden doe ik niet. Je moet zelf nagaan hoeveel wanneer (naar welke netwerken) je smst, belt of je mobiel surft...

Problemen met het Base-netwerk heb ik nog niet gehad, ook niet in het buitenland. Wel eens een keer of 2 problemen met een onlinebetaling, maar die problemen lagen eigenlijk bij kbc online banking.

Alana_
New user
New user

Bericht door Alana_ » 01 sep 2008 23:08

Ik moet eigenlijk wel toegeven dat ik toch dikwijls bepaalde berichtjes bewaar :D Niet dat ik er nu echt moeite heb om ze te verwijderen, ik heb er gewoon geen zin in. Meestal zijn het grappige berichtjes van vriendinnen en soms herlees ik die dan eens (kan ik nog eens lachen als ik me verveel ofzo) Andere berichtjes verwijder ik dan weer onmiddelijk want anders zit mijn inbox te vol

Ik sms veel meer dan ik bel, maar dat is gewoon omdat ik gratis sms'en heb. Als ik bel met mijn gsm dan is dat omdat ik te veel te zeggen heb en het te lang is voor in een sms te zetten. Ik bel ook altijd naar mijn ma want die hoort het nooit als ze een sms krijgt :)

Ik heb een kaart van Pay&Go. Elke maand koop ik een kaart van 15eur en voor mij is dat meer dan genoeg

Operator: Proximus Pay&Go en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Mijn mama zit bij Mobistar en de helft van de tijd klopt haar factuur niet en op reis heeft ze altijd mijn gsm nodig omdat ze nooit bereik heeft
This is your life and it's ending one minute at a time -

Quietus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Quietus » 01 sep 2008 23:14

Yúdai schreef:
Het bovenstaande tekstje dient als aanloop naar mijn vragen waarover ik deze ochtend nadacht:

- Ik bewaar nooit smsjes...heb jij wel een sms-trauma als je moet deleten.
Jawel! Ik ben iemand die smsjes bewaart - maar dan wel op m'n computer, via bluetooth, da's ongelofelijk handig. De oudste berichtjes zijn berichtjes van een Poolse vriend van me die hier op Erasmus was, vijf jaar geleden. Ook de smsjes van m'n vriend van drie en een half jaar geleden heb ik nog steeds, en daar kan ik nog steeds van smelten :)
- Ik bel liever dan dat ik sms...schuilt er in jou wel een sms-hoer
Ik ben in principe een belhoer, maar sinds ik via m'n computer smsjes kan verzenden sms ik meer en meer.
- Mijn factuur blijft steeds mooi binnen de perken... heb je al eens een gsm-factuur-hartaanval gehad.
Mijn factuur blijft meestal binnen de perken, omdat ik gratis sms!

- bij welke operator ben je en raad je dat iedereen aan of juist af.
Ik zit bij Proximus, met een factuur. Tot een zestal maanden geleden had ik pay & go, maar door mijn redactiewerk bij de radio swingde dat de pan uit. Met het Pay & Go MTV Generation kan je gratis smsen, en bellen is ook goedkoop.
Starry, starry night, paint your pallets blue and gray

Knight_of_Cydonia
Senior user
Senior user

Bericht door Knight_of_Cydonia » 01 sep 2008 23:24

Ik bewaar bepaalde sms'en wel. Zo heb ik er eentje dat een vriendin van me uit Indië stuurde. Ze was er aan ontwikkelingshulp gaan doen. Hoe ze alles beschreef en haar gevoelens... Dat kòn ik gewoon niet wissen.
Of een sms van m'n beste vriendin om me te bedanken voor de zalige namiddag na ons laatste examen. Zo van die dingen. Zo'n smsjes zet ik ook ineens in mijn archief, zodat ik er niet meer op moet letten en de rest van mijn inbox in één keer kan wissen.

Ik hààt bellen. Als ik de boodschap in een sms gepropt krijg, zal ik het ook zo doen.

Af en toe verschiet ik wel 'ns van mijn rekening. Ik verwacht nooit dat die zo "hoog" zou oplopen, omdat ik bijna uitsluitend sms. En ik het idee heb dat dat bijna niks kost.
Schmeiss die Möbel aus dem Fenster. Wir brauchen Platz zum Tanzen.

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 01 sep 2008 23:36

ik heb er aantal bewaarde die ik ofwel schattig of grappig vond.
maar dat is op mijn "nieuwe" sim kaart van december ofzo.

heb eigenlijk nog altijd mijn oude nog want daar staan er nog aantal op van mijn ex die ik bewaard had. weet eigenlijk niet waarom ik het niet gewoon wegsmijt, want ik heb ze niet echt bekeken ofzo, yet i still keep it

i'm sentimental

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 01 sep 2008 23:49

ik bewaar uit mijn eigen de smsjes niet, maar mijn pc slaat die automatisch op als ik de gsm aansluit dus regelmatig worden die opgeslagen.

Ik sms veel, aangezien ik gratis sms, en dat al jaren doe... Ik bel trouwens ook niet graag, ik geraak zelden uit mijn woorden als ik bel.

Mijn factuur blijft binnen de perken aangezien ik weinig bel, maar ik krijg een bericht als mijn factuur een bepaalde waarde overschrijdt dus ik kan me dan zeker inhouden.

Ik zit al 10 jaar bij proximus, en ik zal niet snel veranderen. ik heb daar altijd goed gezeten, ze laten me regelmatig weten wanneer mijn abonnement niet meer voordelig is. En aangezien ik voor de drie providers heb gewerkt heb ik ook wel wat ervaring achter de schermen, en dat is bij proximus ook veel beter geregeld

ImEngine
Regular user
Regular user

Bericht door ImEngine » 02 sep 2008 00:38

Yúdai schreef: - Ik bewaar nooit smsjes...heb jij wel een sms-trauma als je moet deleten.
Ik bewaar wel sommige berichten ja. Op mijn vroegere gsm zelfs van enkele jaren terug. Lieve berichtjes van een ex. Ik weet dat het toen wel altijd zo kijken was van welke zou ik erin laten staan en welke delete ik. Als ik nieuw lief sms'je kreeg was dat soms dan wel dilemma. Soms is het gewoon leuk om die terug te lezen en herinneringen op te halen, maar 't is niet dat ik problemen had om die uiteindelijk te verwijderen.

Op mijn nieuwe gsm zijn berichten recenter, maar kan ik er nu veel meer bijhouden. Wel een werkje als je dan de leuke van de neutrale wil onderscheiden als je je gsm eens wil opruimen.
Yúdai schreef: - Ik bel liever dan dat ik sms...schuilt er in jou wel een sms-hoer
Ik bel enerzijds wel liever, omdat het gewoon ja directer is en communicatie minder artificieel is, maar aangezien bellen duurder is, sms ik meer dan ik bellen. Bellen doe ik meer om snel iets af te spreken.
Yúdai schreef: - Mijn factuur blijft steeds mooi binnen de perken... heb je al eens een gsm-factuur-hartaanval gehad.
Ja ik heb wel al eens een aantal hartaanvallen gehad. Eén keer toen ik pas een relatie met iemand had begonnen, en een week erna op reis vertrok. Ik werkte toen met zo van die plaatselijke belkaarten, maar had toen totaal geen benul dat uiteindelijk nog altijd provider kosten erbovenop werden gerekend. Dat was echt dure grap.

En ja door een verkeerde formule bij Mobistar was ik elke maand meer geld kwijt, dan nodig was. Dus was eerst van formule veranderd, maar nu ook van provider.
Yúdai schreef: - bij welke operator ben je en raad je dat iedereen aan of juist af.
Ik ben nu bij Proximus. Van Mobistar ben ik helemaal niet tevreden. Nooit problemen gehad met netwerkbereik, maar gewoon. Als je jaren klant bent en je krijgt niets promoties (buiten misschien belminuten maar dat is dan beperkt tot Mobistar nummers), dan ja dan ben je gewoon niet tevreden. Zeker als je dan weet dat je maandelijks veel te veel geld uitgaf.

Nu ben ik nog maar pas bij Proximus MTV Generation en kan ik toch zoveel berichten sturen als ik wil. Dus blij dat dat toch zorg minder is.

nomeis

Bericht door nomeis » 02 sep 2008 00:48

Ik bewaar geen enkel bericht. Vroeger deed ik dat wel, zat ik soms uren mijn inbox te controleren om toch maar te zorgen dat sommige berichten niet verloren gingen. Puberale dwalingen zeker.

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 02 sep 2008 00:54

- Ik bewaar sommige sms'jes van één persoon (puberaal, het is (nog) niet eens mijn lief).
- Ik sms veel meer dan ik bel, maar bellen is directer, meer genuanceerd en persoonlijker dus eigenlijk leuker.
- Facturen, daar doe ik niet aan mee, en sowieso ben ik geen addict in gsmgebruik
- Proximus P&G generation en tevreden :)

Nickodemus
Regular user
Regular user

Bericht door Nickodemus » 02 sep 2008 00:59

-Ik bewaar nooit geen sms'jes, zeker niet 1tje want dan moette de rest 1voor1 deleten, kdelete liever alles ineens

-Ik sms liever dan dak bel aangezien ik met nen sms men woorden beter kan kiezen terwijl in sommige gevallen bellen natuurlijk makkelijker is en soms ook goedkoper

-Kzou ni weten wat ik maandelijks op doe en ik zit bij Mobistar aangezien ons papa daar een abonement heeft en dus ook 1 voor mij

spaceface
Experienced user
Experienced user

Bericht door spaceface » 02 sep 2008 01:11

Als mijn inbox vol is, leeg ik die uit. Ik ben helemaal koud vanbinnen; sentimentaliteit is niet aan mij besteed.

Ik sms constant en bel zelden. Ik had vroeger een telefoonfobie (no shit), maar daar ben ik nu overheen, dus bel ik wel eens. Maar da's duur. En dat loopt altijd uit ^^ Dus sms hier, sms daar. De mooiste smsjes zijn degene die je niet verwacht, alsof iemand die je heel lang niet meer hebt gezien plots achter je komt floepen en je een dikke knuffel geeft.

Ik heb wél miserie met mijn factuur, want ik ben een onkundig mens. Ik zit bij Mobistar, al hou ik me eigenlijk niet echt bezig met zo'n dingen. Ik kocht gewoon een herlaadkaartje als het nodig was. Zo simpel. Maar toen hebben ze me (het was een complot! echt waar!) een abonnement aangesmeerd, waar ik nu op terug zie. Dit klinkt lullig, maar ik koop gewoon liever wat belwaarde als ik er zin in heb, dan dat ik elke maand een bepaald gedrag moet betalen. En nu zit ik dus met het probleem dat ik niet goed weet hoe ik dat abonnement kan opzeggen. Via hun site kan ik enkel overschakelen naar een ander abonnement, maar niet naar géén abonnement ... Enfin, als er iemand raad weet, zeg het mij aub, 't is goed voor uw karma.

Peis 'n vree.
I wish I were a Warhol silk screen, hanging on the wall
Or little Joe or maybe Lou, I'd love to be them all
All New York City's broken hearts and secrets would be mine
I'd put you on a movie reel and that would be just fine.

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 02 sep 2008 09:27

Ik hou wel graag SMS'jes bij waarvan ik denk: "Das nu toch lief hé!" 'k heb het dan over SMS'jes waar duidelijk veel tijd in is gestoken, met spaties en tekens om tekeningen en boodschappen te maken. Romantisch... Met als gevolg dat mijn inbox vaak voor "95% vol zit" :roll:. Drama als dat op mijn scherm verschijnt!

Ik SMS zelf eigenlijk niet zoveel en bel zo mogelijk nog minder, maar als ik een keuze moet maken tussen de twee denk ik dat ik liever bel: een herkenbare stem, zuchten, veelzeggende stiltes,... Bellen is zoveel persoonlijker, en je kan meer inspelen op de ander (je hóórt vaak hoe die zich voelt op dat moment) dan via SMS.

Een herlaadkaartje is zoveel handiger :D.

Mobistar; 'k ben wel tevreden. Weinig promoties, maar ik gebruik dat ding sowieso minder dan anderen, dus voor mij niet echt een afknapper.

@Spaceface: gewoon eens bellen naar de klantendienst. Ik spreek uit ervaring: ze bijten niet.

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 02 sep 2008 09:45

spaceface schreef: Ik heb wél miserie met mijn factuur, want ik ben een onkundig mens. Ik zit bij Mobistar, al hou ik me eigenlijk niet echt bezig met zo'n dingen. Ik kocht gewoon een herlaadkaartje als het nodig was. Zo simpel. Maar toen hebben ze me (het was een complot! echt waar!) een abonnement aangesmeerd, waar ik nu op terug zie. Dit klinkt lullig, maar ik koop gewoon liever wat belwaarde als ik er zin in heb, dan dat ik elke maand een bepaald gedrag moet betalen. En nu zit ik dus met het probleem dat ik niet goed weet hoe ik dat abonnement kan opzeggen. Via hun site kan ik enkel overschakelen naar een ander abonnement, maar niet naar géén abonnement ... Enfin, als er iemand raad weet, zeg het mij aub, 't is goed voor uw karma.
heroineman: mijn pa had ook dat probleem, hij heeft naar de klantendienst gebeld en kreeg te horen dat hij zijn abonnement met een aangetekende brief kon opzeggen. Hij heeft dat uiteindelijk gedaan maar het heeft nog enkele maanden (en telefoontjes) geduurd vooraleer hij er vanaf was. Hoe vlugger, hoe beter dus.

En verder:
mijn inbox zit constant vol, ik heb echt de grootste moeite van de wereld om mijn berichtjes (en dan vooral die van mijn lief) te verwijderen.

Ik bel haast nooit met mijn gsm maar als ik thuis ben, dan doe ik het wel graag.

Ik werk met herlaadkaarten en betaal ongeveer elke maand tien euro. Ik zit bij mobistar (tempo music) en krijg 300 sms'jes gratis naar alle netwerken als ik binnen de maand herlaad. Nu is er ook een bijkomende actie waardoor ik elke dag na 19h gratis kan bellen, maar dat is enkele naar mobistarnummers (en ik ken niet zo veel mensen die mobistar zijn).
Maar over het algemeen best aan te raden denk ik.
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 02 sep 2008 09:49

spaceface schreef: En nu zit ik dus met het probleem dat ik niet goed weet hoe ik dat abonnement kan opzeggen. Via hun site kan ik enkel overschakelen naar een ander abonnement, maar niet naar géén abonnement ... Enfin, als er iemand raad weet, zeg het mij aub, 't is goed voor uw karma.

Peis 'n vree.
Gewoon even bellen of naar een mobistar center gaan en daar je abo opzeggen.
Is normaal op een paar minuten geregeld... Nu, als je een contract van bepaalde duur hebt getekend zit je daar een beetje aanvast, dan gaan er kosten bij komen als je vroeger je abo wil opzeggen.
Ik dacht dat het tegenwoordig ook mogelijk was om je nummer te behouden als je terug overschakelt op een prepaid kaart maar daar ben ik niet heel zeker van (toen ik nog voor proximus/mobistar werkte ging het enkel maar van prepaid naar abo, niet andersom omdat die kaarten allemaal al een nummer hadden enzo)

Aquarius

Bericht door Aquarius » 02 sep 2008 11:54

1. Ik bewaar altijd de laatste 60 sms'jes tenzij er een paar hilarische tussenzitten die laat ik even zitten om later te laten zien!
2. Ik moet toegeven dat ik veel meer sms'jes stuur dan te bellen, simpelweg omdat ze goedkoper zijn en de andere kan zijn/haar tijd nemen om te antwoorden.
3. Ik vul wanneer nodig belwaarde toe met 15 of 25€.
De laatste keer was vandaag en daarvoor was 30 juli ofzo, dus ongeveer 15-20€/maand zeker :wink:
4. Ik zit nu jaren bij Mobistar (Tempo) en heb niet veel te klagen eigenlijk.

En m'n gsm en de operator staan altijd in't Frans om m'n moedertaal te onderhouden :P

Breeze
New user
New user

Bericht door Breeze » 02 sep 2008 12:01

1 Alleen maar als ik in een relatie zit, soms kunnen daar echt wel schattige berichtjes tussen zitten die ik liever bijhoudt, maar eens dat uit is, begin ik ze toch te deleten.

2 Hangt van de situatie af, momenteel geen van beide.

3 Hartaanval, net niet, maar toch wel serieus duur. Hoogste dat ik ooit kan herinneren was in de zeventig euro. Daarna ben ik overgestapt op abonnement. Nu zit ik praktisch altijd onder de 5 euro dankzij een fout in mijn abonnement :D

4 Mobistar My 5. Abonnement bestaat niet meer :-? maar ik betaal gewoon iedere maand 5 euro en momenteel heb ik meer als 10 000 gratis sms'jes die ik eender wanneer mag versturen. Ik heb 2 uur gratis bellen getrouwheidsvoordeel en iedere maand 20 min gratis bellen.
Love is like a rose in the winter, only the stronge survive.

Snicky
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Snicky » 02 sep 2008 12:08

- Ik bewaar enkel de liefdes-smsjes van mijn liefje ... en in mijn oude gsm staat nog steeds een smsje dat ik ooit van mijn beste vriendinnetje heb gekregen, enkele maanden nadat mn paap was gestorven ... dat ze vaak aan me dacht en dat het leven oneerlijk was en dat ze er altijd voor me ging zijn ... wel mooier uitgelegd, maar ik schrijf het nu kort op ..
voor de rest wis ik wel de meeste smsjes, maar hoe dan ook staat mn inbox meestal vol met 'Ik hou van jou'-smsjes van mijn liefje

- Ik sms constant ... is makkelijker op mn werk enzo, dan kan ik niet om de 5 min bellen etc ... Ik sms ook naar iedereen, mn mama, zussen, mn liefje ... is gewoon makkelijk en 'discreet' ...
bellen doet ik ook wel vaak hoor, maar af en toe kun je makkelijker dingen vragen/zeggen over sms dan over telefoon

- Mijn factuur is altijd 20 euro ... soms enkele eurocentjes meer of minder, maar dat gebeurt zelden ... Heb een pack van 5000 smsjes en 120 belminuten ... Daar kom ik mee toe

- Promixus MTV Generation ... zoals al gezegd: zo'n pack met gratis smsjes en belminuten ...
al eens veranderd van operator, maar altijd het meeste content geweest van proximus!
* Proudly So *

spaceface
Experienced user
Experienced user

Bericht door spaceface » 02 sep 2008 12:28

Veel dank aan iedereen!
I wish I were a Warhol silk screen, hanging on the wall
Or little Joe or maybe Lou, I'd love to be them all
All New York City's broken hearts and secrets would be mine
I'd put you on a movie reel and that would be just fine.

Gesloten