holebi-activiteiten

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
zohra
New user
New user

holebi-activiteiten

Bericht door zohra » 27 aug 2008 20:57

hey,
hier zijn waarschijnlijk een heleboel mensen die op dit forum er lustig op los lezen of schrijven maar nog nooit/zelden naar een holebi-activiteit zijn geweest of gaan.

wat houd jullie tegen?

voor mij: dat ik helemaal alleen moet gaan en er niet dadelijk iemand is waar ik op terug kan vallen als ik misschien niet echt in de groep zou passen!

V
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door V » 27 aug 2008 21:43

Hetzelfde. Een hele pak drempelvrees, en het niet-alleen-willen-gaan....

Ik ben nu al twee jaar aan het zeggen dat ik naar de volgende activiteit van &of wél zal gaan...

Best wel triestig voor een 20jarige eigenlijk :roll:

Faramir
Forum addict
Forum addict

Re: holebi-activiteiten

Bericht door Faramir » 27 aug 2008 22:06

zohra schreef:voor mij: dat ik helemaal alleen moet gaan en er niet dadelijk iemand is waar ik op terug kan vallen als ik misschien niet echt in de groep zou passen!
Maar allez. Bij de jongerengroepen zijn er frequent instapmomenten - daar kan je dan met enkele nieuwelingen samen in de groep geloodsd worden :) Je hoeft daar heus niet mee in te zitten, tenslotte was er voor iedereen wel een eerste keer hé.

Enfin, ikzelf ben al bij jongerengroepen langsgeweest, niet bijster vaak - uit tijdsgebrek, en misschien omdat ik sommige activiteiten al 'ontgroeid' (hetgeen niet slecht bedoeld is) ben.

Jannick
Regular user
Regular user

Bericht door Jannick » 27 aug 2008 22:13

Drempelvrees, heel veel. Het is net iets anders dan even bij de bakker binnenspringen.
Dat de mensen daar allemaal vrij onbekend voor me zullen zijn maakt het er niet gemakkelijker op, in een nieuwe omgeving klap ik volledig dicht.
En dan ook het bekende alleen zijn. Hoewel misschien juist dat een stimulans kan zijn om me niet af te sluiten van al de andere, want mij kennende zou ik me dan focussen op die ene bekende.

Maar ik ga daar verandering in brengen. Nu ik op kot ga is het de ideale gelegenheid, want ik kan moeilijk elke avond op mijn kamer blijven zitten.
Dus zowel het Rookieweekend als VG mogen me verwachten ... denk ik :P
If all of the strenght and all of the courage come and lift me from this place

We all need a big reduction in the amount of tears

kikkerkop2
Experienced user
Experienced user

Bericht door kikkerkop2 » 27 aug 2008 22:17

Gewoon geen nood aan & het kost teveel moeite.
De ochtendstond heeft voor Bettina stront in de mond.

Nickodemus
Regular user
Regular user

Bericht door Nickodemus » 28 aug 2008 21:53

Kpijs dat voor iedereen tzelfde is é, ge gaat normaal gezien niet omdat ge schrik ebt é :p Iedereen kent iedereen daar en komt gij daar ineens piepen helemaal alleen.

Mortja kzal kik mor eens mijn met mijn broer moette meegaan, nu ziennek de voordelen van mijn broertje is ze :)

Leve broer !

Kwinten
Regular user
Regular user

Holebi-activiteit

Bericht door Kwinten » 28 aug 2008 21:53

Ik heb gewoon geen lef om naar zo'n activiteit te gaan, ik zie het niet echt zitten om alleen te gaan, ben bang om herkend te worden en ik ben bang dat ik ook te verlegen zal zijn bij zo'n holebi bijeenkomst. Langs de andere kant ben ik wel heel nieuwsgierig hoe dat is!
Have a nice day!

W817
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door W817 » 28 aug 2008 22:22

Ik ben vroeger al wel geweest, dan had ik eerst een gesprek met een iemand. Dan zijn we naar de activiteit gegaan. Uiteindelijk snel mensen leren kennen. De eerste keer was niet zo erg, vond ik, dan kon ik gewoon zeggen dat ik voor de eerste keer naar een activiteit kwom. De keren erna was het uitkijken of ik dan iemand zou herkennen. Maar enfin uiteindelijk heb ik er wel van genoten om nieuwe mensen te leren kennen.

Nu zit ik op kot in een andere stad en ik heb al wel bekeken welke groepen en activiteiten er zijn, maar ben nog niet geweest. Vrees van die nieuwe drempel zeker.

ilse86
Regular user
Regular user

Bericht door ilse86 » 31 aug 2008 10:13

Bij mij toch ook wel de schrik om daar heel alleen toe te komen en daar niemand te kennen. Wat als het dan tegenvalt.
Gisterenavond had ik bvb heel graag naar de hypnoz geweest en ik had niemand om mee te gaan (wel hard gezocht, maar iedereen had blok of had geen tijd) dus dan maar niet geweest. Vond het nogal raar om daar alleen toe te komen.
Net zoals V zeg ik ook al jaren dat ik eens naar die activiteit of die ga gaan maar komt er nooit van :oops:

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 31 aug 2008 10:21

Ik denk dat het heel normaal is dat je bang bent om alleen te gaan, bang omdat je er niemand kent, niet goed weet wat je moet verwachten, enzovoort.

Zo ongeveer iedereen hier op het forum die wél al naar een activiteit van een jongerengroep of iets dergelijks is geweest, zal dat klamme-handjes-gevoel wel herkennen. Ik was ook bloednerveus die eerste keer, maar uiteindelijk viel dat geweldig mee. In de meeste jongerengroepen komen er continu nieuwe mensen een kijkje nemen, dus er wordt al zeker niet opgekeken van het feit dat er iemand nieuw binnenwandelt, en de meeste mensen staan er wel open voor een babbel met een nieuweling.

Uiteindelijk is het voor iedereen ooit de eerste keer geweest, en de meeste mensen kenden er op voorhand niemand. Dus gewoon even diep ademhalen en doorzetten - je zal 't je niet beklagen :)

jiru
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door jiru » 01 sep 2008 18:40

omdat ik n watje ben, niet dat ik dat zo erg vind want 2 watjes maken een oorstokje ^^
Always be yourself. Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn

novice
Regular user
Regular user

Bericht door novice » 01 sep 2008 23:01

omdat dat denk ik een beetje te obvious is als ik zoiets ga vertellen tegen mijn ouders... ze weten het thuis nog niet (echt). en ik zou daar ook inderdaad helemaal alleen staan... en ook het feit dat ik nog aan mijn ouders en dit huis vastgebonden (niet letterlijk) ben... ik zie er tegenop om stiekem te moeten gaan en dan weer thuiskomen en moeten liegen ofzo over waar ik geweest ben... ik wil het echt wel graag (naar zo'n activiteit gaan), maar ik ben nog niet klaar om mij thuis te outen...
ik zie het zo een beetje, dat, als ik mijn eigen auto heb en zo een beetje kan doen wat ik wil, dat ik dàn naar zo'n activiteit zou gaan.

LiS
Experienced user
Experienced user

Bericht door LiS » 02 sep 2008 14:57

Zo'n beetje hetzelfde als iedereen hier...

En ook: ik héb het al eens geprobeerd, in Gent, had afgesproken met iemand die in hetzelfde schuitje zat: eerst samen iets gaan drinken, elkaar beetje leren kennen, en dan naar de activiteit. Op de activiteit bleek zij al iemand te kennen.
Ze heeft de hele avond bij haar kennis gestaan, en ik bleef alleen achter...
Er woont 'n clowntje in m'n hart,
heel klein, maar heel apart.
't Kan dansen en springen,
lachen en zingen.
Heb je verdriet en moet je wenen,
dan mag je 't van mij lenen!
C.E.

jeron
Experienced user
Experienced user

Bericht door jeron » 02 sep 2008 20:43

dat mensen me scheef zouden bekijken en dan heb ik het niet over hetero's die me zien binnen gaan maar de holebi's zelf, naar't schijnt een ware vleeskeuring.

Nickodemus
Regular user
Regular user

Bericht door Nickodemus » 02 sep 2008 21:00

jeron schreef:dat mensen me scheef zouden bekijken en dan heb ik het niet over hetero's die me zien binnen gaan maar de holebi's zelf, naar't schijnt een ware vleeskeuring.
² alsek via internet tegen iemand gwn wil praten moet het altijd over sex ofzo gaan of willen ze een foto en dan ist gedaan ofzo. Allé kwil mensen leren kennen en plezier maken, kwil ni percé ergens nor toe gaan waar iedereen zegt 'amai das een heet beest of lelijke koei'

Margaux

Bericht door Margaux » 06 sep 2008 19:57

Met mij in feite hetzelfde als al de anderen hier!
Niet alleen willen gaan, enja, tis niet iets waarmee je eender wie mee kan naartoe pakken natuurlijk.

Goed, er begint wel schot in de zaak te komen. Ga wsl vrijdag naar Ladybirds in Culture Club en de zaterdag dan naar Startival :-)
Met wie ik me ga amuseren op startival is me nog wel een beetje een raadsel!

Cécé
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Cécé » 06 sep 2008 20:31

schrik om alleen te gaan en er alleen te staan.
ik spreek liever af met mensen persoonlijk, al is dit ook niet altijd gemakkelijk om mensen tegen te komen.
ik zou beter eens men stoute schoenen aantrekken op dat vlak!

Lakaifan
New user
New user

Bericht door Lakaifan » 06 sep 2008 22:06

bij net hetzelfde, ik ontmoet graag nieuwe mensen, maar ben in eerste instantie erg verlegen en terughoudend. Best wel vervelend. Bovendien zijn zo goed als al mijn vrienden hetero en niet echt bereid om eens een keertje mee te gaan... En ik ben dan al 26, dus op mijn leeftijd zou ik zeker al wel de moed moeten hebben om alleen te gaan... Die verlegenheid toch é...

Magser
New user
New user

Bericht door Magser » 07 sep 2008 15:06

Ik heb het één keer gedaan, samen met een vriend, en het sprak mij echt niet aan. Nu, zowat iedere keer als die vriend nog eens vraagt of ik meekom, zeg ik vriendelijk nee-dank-u.

Ik ben gewoon een saaie kloot waarschijnlijk die voor weinig openstaat, maar kom. :D

Margaux

Bericht door Margaux » 07 sep 2008 15:52

En als jullie nu eens allemaal gezamenlijk afspreken om naar startival te gaan?!

Gesloten