Rusthuis voor homo's

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Zou je zelf in zo'n rusthuis willen verblijven?

Ja
12
24%
Neen
39
76%

Totaal aantal stemmen: 51

Chemistje
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Chemistje » 04 okt 2008 17:14

Ik heb maar "ja" gezegd omdat dat het antwoord is op de vraag, maar het is by all means helemaal niet noodzakelijk, en ik wil zelf allerminst in een rusthuis belanden.
Aan de andere kant moet je ook beseffen dat er mogelijk (zelfs waarschijnlijk) een moment komt waarop je gewoon niet meer KAN op uw eigen benen staan en full-time afhankelijk wordt van de hulp van anderen. Ik heb het met al mijn grootouders zien gebeuren: die zijn zo lang mogelijk in hun eigen huis proberen te blijven, maar dan komt dat moment dat het gewoonweg niet meer vol te houden is (ook voor de rest van de familie).
Het feit dat alle bejaarden op een hoop gesmeten worden en (min of meer) gelijk behandeld worden vind ik verschrikkelijk. Zowel mijn grootvader als grootmoeder zaliger (aan de kant van mijn mama) zijn zéér intelligent en hebben daar ERG veel vanaf gezien. Dat kan je niet vergelijken met iemand met gevorderde Alzheimer die inderdaad elke seconde van de dag structuur en hulp nodig heeft.
Maar toch ben ik voorzichtig met kritiek te spuien. Ik kan me voorstellen dat het organisatorisch niet te doen is om iedereen content te stellen.
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+

Genner
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Genner » 04 okt 2008 18:08

Ik heb op 'nee' gestemd. Sorry, maar ik vind dit persoonlijk dikke zever. Waarom zouden homo's in een apart rusthuis willen?
We zitten altijd maar te zeggen dat we gelijk behandeld willen worden en dat we gewoon geaccepteerd willen worden, dus waarom dan voor alles iets aparts voor holebi's?
Holebi-café's en andere uitgaansplaatsen ja, maar een rusthuis? Ksnap ni wa daar nu de bedoeling van is.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 05 okt 2008 15:40

Genner Holopainen schreef:Holebi-café's en andere uitgaansplaatsen ja, maar een rusthuis? Ksnap ni wa daar nu de bedoeling van is.
Nochtans niet moeilijk, hetzelfde als een holebi-café...
[Outro_Spective]

Jida_
New user
New user

Bericht door Jida_ » 16 okt 2008 17:44

hoef geen speciaal aangepast rusthuis.
geef mij maar een brede waaier aan unieke mensen!

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 17 okt 2008 17:36

B_Out schreef:
Genner Holopainen schreef:Holebi-café's en andere uitgaansplaatsen ja, maar een rusthuis? Ksnap ni wa daar nu de bedoeling van is.
Op zich wel niet helemaal hetzelfde, vind ik. Persoonlijk vind ik dat het wel eens leuk kan zijn om naar een holebifuif te gaan, maar daarom zou ik er nog lang niet elke dag willen zitten (hetgeen bij het holebi-rusthuis het geval zou zijn).
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 22 okt 2008 08:26

Galimatias schreef:
B_Out schreef:
Op zich wel niet helemaal hetzelfde, vind ik. Persoonlijk vind ik dat het wel eens leuk kan zijn om naar een holebifuif te gaan, maar daarom zou ik er nog lang niet elke dag willen zitten (hetgeen bij het holebi-rusthuis het geval zou zijn).
Wat ik daarmee bedoelde is dat ze je de mogelijkheid bieden om te kiezen. Er wordt hier nogal gereageerd vanuit de ik-vorm, maar zo werkt het niet echt voor iemand met commerciële doelen.

De essentie van een holebi-fuif of een holebi-rusthuis is een sfeer creëren waar ge uwen seksualiteit vrij en zonder zorgen kunt beleven- of beter gezegd - waar ge het gevoel krijgt alsof ge die enkel daar vrij kunt beleven. Het verschil zit er hem inderdaad in dat een holebi-fuif iets korter is. Aan de mens om te beslissen of hij zich daar al of niet goed bij zou voelen.

Voor mezelf denk ik het niet... zeker als ik hoor dat de inrichting ook nogal 'gay' is... maar mocht ik in een rusthuis belanden waar ik beschimpt wordt om mijn mannenliefde dan zal ik mijn mening hoogstwaarschijnlijk - en met enige frustratie - herzien. Al heb ik nog wat tijd om me daarover zorgen te maken ;)
[Outro_Spective]

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 22 okt 2008 15:05

B_Out schreef:
Galimatias schreef:
B_Out schreef:
Wat ik daarmee bedoelde is dat ze je de mogelijkheid bieden om te kiezen. Er wordt hier nogal gereageerd vanuit de ik-vorm, maar zo werkt het niet echt voor iemand met commerciële doelen.
In mijn geval is dat vooral omdat ik wil duidelijk maken dat het om een individuele, persoonlijke mening gaat en anderen gerust van die mening mogen afwijken. :) Maar je hebt wel gelijk, voor iemand met commerciële doelen gaat het anders werken, aangezien die persoon met andere factoren dient rekening te houden.
B_Out schreef:De essentie van een holebi-fuif of een holebi-rusthuis is een sfeer creëren waar ge uwen seksualiteit vrij en zonder zorgen kunt beleven- of beter gezegd - waar ge het gevoel krijgt alsof ge die enkel daar vrij kunt beleven. Het verschil zit er hem inderdaad in dat een holebi-fuif iets korter is. Aan de mens om te beslissen of hij zich daar al of niet goed bij zou voelen.

Voor mezelf denk ik het niet... zeker als ik hoor dat de inrichting ook nogal 'gay' is... maar mocht ik in een rusthuis belanden waar ik beschimpt word om mijn mannenliefde dan zal ik mijn mening hoogstwaarschijnlijk - en met enige frustratie - herzien. Al heb ik nog wat tijd om me daarover zorgen te maken ;)
Wat ik dus bedoelde was dat het, voor mij dan, wel eens aangenaam kon zijn om naar een holebifuif te gaan, maar dat ik het niet elke dag zou willen doen (om de vergelijking door te trekken naar het rusthuis). Nuja, gezien het feit dat mensen wellicht enigszins meer gematigd zullen staan tegenover holebi's tegen de tijd dat wij een rusthuis dienen te kiezen, zal deze discussie op dat ogenblik waarschijnlijk iets minder ter zake doen. :)
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 22 okt 2008 23:12

Galimatias schreef:Nuja, gezien het feit dat mensen wellicht enigszins meer gematigd zullen staan tegenover holebi's tegen de tijd dat wij een rusthuis dienen te kiezen, zal deze discussie op dat ogenblik waarschijnlijk iets minder ter zake doen. :)
Waarschijnlijk of hopelijk wel... en hoogstwaarschijnlijk raak ik er eerst in, dan weet ik het je te zeggen ;)
[Outro_Spective]

Gesloten