Rusthuis voor homo's

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Zou je zelf in zo'n rusthuis willen verblijven?

Ja
12
24%
Neen
39
76%

Totaal aantal stemmen: 51

Laurenti

Rusthuis voor homo's

Bericht door Laurenti » 23 aug 2008 12:53

Op 23 augustus 2008 verscheen de krant een artikel over een rusthuis voor homo's. Na vakantiebestemmingen voor homo's kunnen ze nu ook hun laatste dag doorbrengen in een aangepast verblijf met oog voor design en luxe.

Wat is jouw mening hieromtrent?

dimitri
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door dimitri » 23 aug 2008 13:39

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 23 aug 2008 16:03

ik zou sowieso later nooit in een rusthuis willen zitten. of dat nu een gewoon of holebirusthuis is. laat mij maar thuis sukkelen ipv in een rusthuis als een klein kind behandeld te worden.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Missaction
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Missaction » 23 aug 2008 16:37

Als een klein kind behandeld worden? :-?
Ik 'werk' in een rusthuis en ik behandel niemand als klein kinderen, ik werk met respect voor de oudere mens!

OT: Ik vind dit persoonlijk nogal onnuttig. Dat is een voorbeeld van holebi's in hokjes steken.. Geef mij maar een gewoon rusthuis!

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 23 aug 2008 16:43

Missaction schreef:Als een klein kind behandeld worden? :-?
Ik 'werk' in een rusthuis en ik behandel niemand als klein kinderen, ik werk met respect voor de oudere mens!
sommige van die verpleegsters denken toh dat ze in een kleuterklas staan hoor. ooit eens op bezoek geweest bij een oudnonkel en die verpleegster leek gelijk wendy van wanten. met haar soeptjes en plaske. om zot van te worden.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Missaction
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Missaction » 23 aug 2008 16:50

Mjah, ik ga niet zeggen dat je zo'n mensen nooit zal tegen komen. Maar ik ben er 100% zeker van de meeste verzorgden en verpleegkundigen in een rusthuis niet zo zijn.. :wink:

Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Springbal » 23 aug 2008 16:54

Inderdaad wat een hokjesgedoe. Moeten we dan ook speciale rustoorden maken voor advocaten waar ze tegen alles in beroep kunnen gaan, rustoorden voor maatschappelijk assistenten waar we constant over onze gevoelens kunnen reflecteren en verslagen mogen typen, ...

Komaan zeg.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Laurenti

Bericht door Laurenti » 23 aug 2008 17:24

Ikzelf ben ook niet echt te vinden voor het concept en heb ongeveer dezelfde mening over rusthuizen als Matti, vandaar mijn neen stem. Al leek het te lachwekkend om er niets mee te doen!

Magser
New user
New user

Bericht door Magser » 23 aug 2008 17:59

De dag dat ik niets nuttig meer kan doen, sluit ik mijzelf op in een diepvriezer en mogen ze mij een dag later terugvinden.

Kpeins ni dat dat rusthuis veel succes zal hebben. Welke wanhopige homo op deze aardkluit zou tot het eind der tijden tussen andere (rijke) homo's willen zitten. (En hun ding werkt dan waarschijnlijk ook wel niet, dus er zou maar weinig te beleven zijn.)

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 23 aug 2008 18:17

Het gaat 'em er niet over dat dat moet, het gaat 'em erover of het mág. En dan is het antwoord volmondig: ja! Als er homo's zijn die graag tussen (vooral) andere homo's hun laatste dagen doorbrengen, by all means, let 'em.
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 23 aug 2008 18:27

K_x schreef:Het gaat 'em er niet over dat dat moet, het gaat 'em erover of het mág. En dan is het antwoord volmondig: ja! Als er homo's zijn die graag tussen (vooral) andere homo's hun laatste dagen doorbrengen, by all means, let 'em.
ja, waarom ook niet.

mss niets voor mij denk ik, maar als er zijn die willen ? sure.
die oudjes willen ook nog van bil gaan hoor.

ge zou versteld zijn wat nachtverplegers in een rusthuis allemaal te vertellen hebben.

abcdefg

Bericht door abcdefg » 23 aug 2008 18:40

Tuurlijk! Zolang homo's ook maar gerespecteerd worden in de algemene rusthuizen.

Bekrompen mentaliteit, klagen, klagen, roddelen, klagen, klagen, miserie, ongemak, behoeftigheid....
Een rusthuis spreekt me niet zo hard aan. Lasciate ogne speranza, voi ch'intrate zou er boven de deur van elk rusthuis mogen gebeiteld worden. :p
Of is 't gewoon het kind in jezelf verloren zijn?

Later wil ik nog even hard kunnen genieten van het leven. Geen VTM maar BBC. Geen zielige, geforceerde, melancholisch aandoende blijdschap, maar echt geluk en genot. Geen grauwe grijsheid, maar kleurtjes.
Spoiler! :
Afbeelding

:p

saiga
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door saiga » 23 aug 2008 19:01

Ik wil mijn oude dag doorbrengen in een rusthuis als lesbienne, maar niet enkel omringt door andere holebi's. Ik wil een volwaardige integratie.

Het zou voor mij te hard op gettho-vorming lijken.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
www.knijn.be

Afbeelding

dimitri
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door dimitri » 23 aug 2008 19:47

Als er een markt voor is, waarom niet? Als het niet marcheert dan zal het wel verworden tot een gewoon rusthuis, niet?

Nu ja, ik denk dat het nog wel nodig is voor de huidige bejaarden, niet allen senioren zijn zo holebivriendelijk é. Maar of het lang zal duren, nl. tot wanneer wij ongeveer in een rusthuis moeten belanden... ik weet het niet, we'll see!

La dolce vita
Experienced user
Experienced user

Bericht door La dolce vita » 23 aug 2008 20:05

Nergens beter dan thuis, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Voor mijn part: waarom niet? Ik denk dat ik liever in zo'n rusthuis zou zitten dan in eentje vol mensen die je raar zouden bekijken (geef toe, dat zou toch wel gebeuren als ze weten dat je holebi bent) Oké ja, het is iemand in een hokje stoppen. Maar wat met de rusthuizen voor vissersvrouwen etcetera? Die doen eigenlijk net hetzelfde. Die doen het omdat die mensen in dezelfde leefwereld zitten.

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 24 aug 2008 09:43

K_x schreef:Het gaat 'em er niet over dat dat moet, het gaat 'em erover of het mág. En dan is het antwoord volmondig: ja! Als er homo's zijn die graag tussen (vooral) andere homo's hun laatste dagen doorbrengen, by all means, let 'em.
Voila...

Vind het persoonlijk een beetje vreemd om zo'n discussie te voeren in de geest van 'ik zou dat niet willen'. Eigenlijk bestaat het huidige (of het toekomstige) rusthuis er voor de vergrijsde bevolking van nu, waar homoseksualiteit toch nog iets anders bekeken wordt dan door onze generaties.

Anderzijds zou ik er niet al teveel hoogdravende idealen aanhangen. Het rusthuis spits zich toe op de holebi' die al een paar keer in onderzoeken voorkwam. Een onderzoek waaruit bleek dat de gemiddelde holebi rijker, ambitieuzer en luxueuzer is dan de gemiddelde hetero. Als ge zo'n marktsegment kunt bekoren is je broodje uiteraard gebakken en zie maar welk rusthuis het zal zijn. Geen standaard refter, maar een menukaart, sauna, fitnessruimte, een privéshuttle naar de stad...

Een dagprijs van 90 tot 100 euro... dat is zo'n slordige 3000 euro per maand, ik weet niet wat een dagprijs bedraagt van een gewoon rusthuis al lijkt dit me toch een stuk meer dan gemiddeld, en ook een stuk meer dan de gemiddelde gepensioneerde kan betalen.

Thuis verder sukkelen... makkelijk gezegd als het lukt, maar als het niet meer lukt moet je kiezen en dan kies je niet voor den diepvries. En als ik dan de mogelijkheid zou hebben om mijn dagen te slijten in een luxecomplex, misschien. Ik hoop eerder dat tegen dan de sfeer als wat verandert is zodat een apart holebi-complex niet meer nodig is.

En van die vakjes... ik vertoef hier op een holebi-forum en soms ga ik naar een holebi-fuif. Blijkbaar heb ik er nood aan, blijkbaar hebben andere nood aan aan een holebi-bejaardentehuis. Vakjes zijn er soms gewoon, zolang je nog maar langs die vakjes kunt kijken zie ik er niet direct een probleem in. Uiteraard zou ik ook liever één groot vak zien...

Oja, mijn antwoord :D Als ik reageer in de context dat ik een bejaardentehuis moet opzoeken, dan denk ik niet dat ik er specifiek nood aan zou hebben, het lijkt me eerder decadent.
[Outro_Spective]

piemelkop
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door piemelkop » 24 aug 2008 11:10

Ik vind dit discriminatie.

Waarom ik holebifuiven en -activiteiten geen discriminatie vind? Op zich ís het wel een vorm van discriminatie, maar is ze tolereerbaar omdat het slechts om kortstondige activiteiten zijn en geen manier van (geïsoleerd) leven.

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 24 aug 2008 11:20

piemelkop schreef:Ik vind dit discriminatie.

Waarom ik holebifuiven en -activiteiten geen discriminatie vind? Op zich ís het wel een vorm van discriminatie, maar is ze tolereerbaar omdat het slechts om kortstondige activiteiten zijn en geen manier van (geïsoleerd) leven.
Tja, iémand moest natuurlijk met "discriminatie" komen aandraven. 't Heeft nog lang geduurd.

Kan je me even zeggen waarom dit discriminatie zou zijn?

Ik zie op geen enkele manier hoe dit discriminatie zou kunnen zijn - discriminatie houdt niét gewoon in dat je een onderscheid maakt. Dat gebeurt namelijk constant en overal, en gelukkig maar. Om van discriminatie te spreken moet het over een onrechtmatig onderscheid gaan. Een doelgroepenbeleid is geen onrechtmatig onderscheid. Een doelgroepenbeleid is geen discriminatie.

In datzelfde opzicht zijn holebifuiven, -groepen, -activiteiten ook geen "vorm van discriminatie".

Je zit in een oorlogssituatie, en er moet 's nachts een manoevre uitgevoerd worden waarbij je gecamoufleerd tussen de struiken moet gaan zitten. De blanke soldaat wordt verplicht om z'n gezicht vuil te maken met verf. De zwarte soldaat niet.
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 24 aug 2008 11:22

Blij dat iemand anders het zegt!

piemelkop
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door piemelkop » 24 aug 2008 11:25

K_x schreef:
piemelkop schreef:Ik vind dit discriminatie.

Tja, iémand moest natuurlijk met "discriminatie" komen aandraven. 't Heeft nog lang geduurd.

Kan je me even zeggen waarom dit discriminatie zou zijn?

Ik zie op geen enkele manier hoe dit discriminatie zou kunnen zijn - discriminatie houdt niét gewoon in dat je een onderscheid maakt. Dat gebeurt namelijk constant en overal, en gelukkig maar. Om van discriminatie te spreken moet het over een onrechtmatig onderscheid gaan. Een doelgroepenbeleid is geen onrechtmatig onderscheid. Een doelgroepenbeleid is geen discriminatie.

In datzelfde opzicht zijn holebifuiven, -groepen, -activiteiten ook geen "vorm van discriminatie".

Je zit in een oorlogssituatie, en er moet 's nachts een manoevre uitgevoerd worden waarbij je gecamoufleerd tussen de struiken moet gaan zitten. De blanke soldaat wordt verplicht om z'n gezicht vuil te maken met verf. De zwarte soldaat niet.
Ok. Ge hebt gelijk.

Dan vind ik dit aanleiding gevend tot discriminatie. In de andere richting dan.

Gesloten