Outen op het werk

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gast

Re: Outen op het werk

Bericht door Gast » 26 aug 2010 14:43

sjottie schreef:
*sanne* schreef:Hoi,

Ik ben opvoedster en werk in de bijzondere jeugdzorg met 4 andere collega's, waarvan één heteromeisje, één homo, één lesbische en één die niet weet wat ze wil. Ik weet het ondertussen wel. Natuurlijk was de stap voor mij gemakkelijker te zetten, want ik wist dat men sowieso geen vooroordelen zou hebben over mij of dat ze me anders zouden gaan bekijken. Wanneer de jongeren (wie ik begeleid) mij hierover uitvragen of ik al dan niet een vriendje heb, ontwijk ik altijd die vraag een beetje.
Zouden jullie hiervoor uitkomen of zou ik beter zwijgen zodat ze geen dergelijke dingen tegen mij kunnen gebruiken?

Groetjes
Sanne

thoh, zelfde job, al gaat het bij mij om kinderen tussen 3 en 15 met verstandelijke beperking. En kennen ze ook mijn vriendin want zij werkt in een andere leefgroep. Collega's, bazen,... zijn allemaal op de hoogte en hebben er nooit een probleem van gemaakt. Nu krijgen we af en toe van de kids ook wel een vraag (hoe komt het dat jullie altijd uit dezelfde auto stappen? Ej, D heeft dat ook, zijn jullie da samen gaan halen?). Deze zijn wel makkelijk te omzeilen maar ergens speel ik met het idee dat ook zij mogen weten dat twee meisjes of twee jongens ook een deel uitmaken van de maatschappij... Ze zijn al beschermd (bij ons dan toch) en wil het hen eigenlijk wel leren... Maarja, kweet niet hoe de bazen hierover denken.
Werk als begeleidster in bijzondere jeugdzorg, jongeren tussen 17 en 21 jaar.
De collega's weten het allemaal, nooit een geheim van gemaakt en wordt heel goed aanvaardt :D

De jongeren zelf, vaak de meisjes, vragen wel eens of ik een man of zo heb waarop ik meestal wat ontwijkend antwoord met 'mijn partner'.
Heb al jongeren gehad waarbij ik weet dat ze er geen probleem mee hebben dat we hier ook heel open over kunnen praten. Langs de andere kant ook al zeer homofobe jongeren (en/of ouders en familie) gehad waarbij - in het welzijn van de begeleidingsrelatie - ik het toch allemaal ontwijk.

Lynn
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Lynn » 26 aug 2010 20:06

Ik heb op m'n werk nog niks verteld..
Ik denk dit pas te doen als ik effectief met een meisje samen ben..

Ik praat nogal veel met mijn collega's over wat we doen in onze vrije tijd enzo.. Ik denk wel dat ik gauw door de mand zou vallen.. 'k Ben nogal een babbelaar.. Als ik voortdurend over 'zij' praat en niet over 'hij' zal het wel gauw duidelijk zijn zeker?

Ik denk niet dat er iemand een probleem zou mee hebben.. Maar ben toch een beetje bang voor
de reactie.. 'k Vrees dat ze het niet zullen verwachten..

Pingu
New user
New user

Bericht door Pingu » 01 sep 2010 19:18

ik ben al van het 1ste half uur dak op men werk begon geout

ik heb gwn zalige collega's
ik ben kapster dus ja in't salon babbelen we zoiezo super veel en ja das super aanvaard
we maken er grapjes over zoals bvb.: er speelt een liedje van t.a.t.u op de radio. zegt een collega tegen mij : kom geef toe gij hebt da liedje aangevraagd voor mij :p

allé ja echt super goeie sfeer en super goed aanvaard.
ik werk daar nog maar een maand en ya men collega's rocken gwn :rock:

Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Springbal » 19 sep 2010 23:53

vorige week met enkele collega's aan het babbelen tijdens het opruimen van mijn bureau ,en we vroegen "de nieuwe" waar ze haar studies gedaan had. "op de KDG", waar collega H. Ook gezeten had. E en ik dan maar een front voor de Hogeschool Antwerpen gevormd en onze docenten nog eens overlopen en toen we aan een knappe docent, kwamen liet ik vallen dat ik daarom ook wel graag in zijn les zat, net als 85% van de vrouwen bij ons. En nog wat andere mannelijke docenten en zo overlopen. Enfin daags nadien aan E. gevraagd of de nieuwe niet "geschokt" was. Ik krijg een e-mail terug: "euh ze had het niet gemerkt". :-? Crap, I'm loosing my skills :lol:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Djoelie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Djoelie » 14 jan 2011 22:32

Ik werk in een voorziening voor bijzondere jeudgzorg, bij kinderen van 2 tot 18 jaar die geplaatst zijn door de jeugdrechter. Op mijn werk weet niemand dat ik lesbisch ben.
Vandaag had ik wel een opmerkelijk gesprek/interventie.
Twee kinderen waren ruzie aan het maken en aan het bekvechten. Toen zei het meisje tegen de jongen: "Homo!"
Toen zei ik: "Wablief" op mijn alomgekende strenge manier, waarop zij dan terug zei tegen mij: "Sorry voor mijn taal en mijn gedrag".
En op dat moment was ik wel een beetje blij dat ze zich direct verontschuldigde voor haar gedrag, maar ik vond het ook zo fout. Want je verontschuldigen voor je taal omdat je het woord homo zegt... Ik wilde daar verder op in gaan, en duidelijk maken dat homo zijn geen scheld woord moet zijn. Maar ik deed het niet, want ik weet ook totaal niet hoe men daarover denkt op mijn werk.

Jen1988
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jen1988 » 26 jan 2011 08:48

Ik werk ook in bijzondere jeugdzorg bij jongeren van 15 tot 20 jaar.
De meeste van mijn collega's weten het en maken er zeker geen probleem van. Integendeel, ze vragen vaak hoe het met mijn liefje gaat en zo, dus dat is wel fijn.
Nu, de jongeren weten het niet. Aanvankelijk zei ik dat ik een vriend had, omdat er een jongen was die een beetje verliefd was op mij. Maar nu blijft dat spelletje duren en ben ik het eigenlijk een beetje beu om te liegen.
Er zijn ook wel meisjes bij ons opgenomen die lesbisch zijn. Onlangs is er een meisje vertrokken die gans haar opname (zo'n 6 maanden) verliefd was op mij en dat was echt vervelend. Dat meisje was 18 en ik moest daar dan mee praten om te zeggen dat dit niet kon dat ze op mij viel, omdat ik haar begeleidster ben. Ik kreeg ook wel al de vraag of ik niet biseksueel of zo ben, omdat ze zich niet konden voorstellen dat ik een vriend had :p Ik heb die vraag mooi ontweken door te zeggen dat ik niet biseksueel ben :p
Tegenover collega's heb ik daar dus geen moeite mee, tegenover cliënten is dit iets minder evident, omdat dit altijd tegen je gebruikt kan worden, denk ik.
Gast schreef:
sjottie schreef:
*sanne* schreef:Hoi,

Ik ben opvoedster en werk in de bijzondere jeugdzorg met 4 andere collega's, waarvan één heteromeisje, één homo, één lesbische en één die niet weet wat ze wil. Ik weet het ondertussen wel. Natuurlijk was de stap voor mij gemakkelijker te zetten, want ik wist dat men sowieso geen vooroordelen zou hebben over mij of dat ze me anders zouden gaan bekijken. Wanneer de jongeren (wie ik begeleid) mij hierover uitvragen of ik al dan niet een vriendje heb, ontwijk ik altijd die vraag een beetje.
Zouden jullie hiervoor uitkomen of zou ik beter zwijgen zodat ze geen dergelijke dingen tegen mij kunnen gebruiken?

Groetjes
Sanne

thoh, zelfde job, al gaat het bij mij om kinderen tussen 3 en 15 met verstandelijke beperking. En kennen ze ook mijn vriendin want zij werkt in een andere leefgroep. Collega's, bazen,... zijn allemaal op de hoogte en hebben er nooit een probleem van gemaakt. Nu krijgen we af en toe van de kids ook wel een vraag (hoe komt het dat jullie altijd uit dezelfde auto stappen? Ej, D heeft dat ook, zijn jullie da samen gaan halen?). Deze zijn wel makkelijk te omzeilen maar ergens speel ik met het idee dat ook zij mogen weten dat twee meisjes of twee jongens ook een deel uitmaken van de maatschappij... Ze zijn al beschermd (bij ons dan toch) en wil het hen eigenlijk wel leren... Maarja, kweet niet hoe de bazen hierover denken.
Werk als begeleidster in bijzondere jeugdzorg, jongeren tussen 17 en 21 jaar.
De collega's weten het allemaal, nooit een geheim van gemaakt en wordt heel goed aanvaardt :D

De jongeren zelf, vaak de meisjes, vragen wel eens of ik een man of zo heb waarop ik meestal wat ontwijkend antwoord met 'mijn partner'.
Heb al jongeren gehad waarbij ik weet dat ze er geen probleem mee hebben dat we hier ook heel open over kunnen praten. Langs de andere kant ook al zeer homofobe jongeren (en/of ouders en familie) gehad waarbij - in het welzijn van de begeleidingsrelatie - ik het toch allemaal ontwijk.
Waar liefde sterft, sterft het leven...

* Never leave your heart alone in a box locked up...*

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 22 feb 2011 21:32

Ik heb mezelf bijna verraden. Er kwam een schone jongeling iets leveren en mijn collega zuchtte dat het zo'n schattige jongen was. Precies alsof ze verwachtte dat ik ja zou zeggen. Ik was enkele seconden in de war, maar heb een gevat antwoord kunnen verzinnen. Niet dat iemand slecht zou reageren, maar ik wil gewoon niet 'de homo' zijn.

Krikke25
New user
New user

Bericht door Krikke25 » 23 mar 2011 23:02

Ik heb precies het geluk gehad dat ik nooit het hoge woord heb moeten uitspreken en alleen maar 'ja' of 'neen' heb moeten knikken.

Bij ons op het werk leefde men eigenlijk van de overtuiging dat een jongen die in de kinderzorg werkt automatisch homo is. En toevallig werd ik na het werk vaak opgewacht door een andere jongen. Dus ze ruikten daar allemaal een beetje 'onraad'. In mijn beginjaren daar stond een collega net op trouwen en alle collega's waren uitgenodigd en natuurlijk op elke enveloppe "...& partner". 'k Denk dat het gewoon dé moment voor iedereen was om de waarheid te weten te komen. Enkele dagen later werd ik door mijn bazin op de bureau geroepen. Ik natuurlijk met een fameus ei in mijn broek, want ik dacht dat ik iets mispeuterd had. Het gesprek ging ongeveer zo:

Bazin: Kristof, uw collega trouwt en de partners zijn ook uitgenodigd. Hebt gij een partner die ge meebrengt?
Kristof: Ik heb een partner, maar of die ook komt, weet ik nog niet.
Bazin: Dus ge hebt een partner? Maareeeuh...uw partner Kristof, is dat een meisje of een jongen?
Kristof, met een knalrode kop: Een jongen!

En dan een hele uitleg van de bazin over dat ze homo's accepteert en dat ze er veel kent. Uiteindelijk bleek wel dat de vraag op algemene nieuwsgierigheid van de andere collega's kwam :D !

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 31 mar 2011 14:37

Stilicho schreef:Ik heb mezelf bijna verraden. Er kwam een schone jongeling iets leveren en mijn collega zuchtte dat het zo'n schattige jongen was. Precies alsof ze verwachtte dat ik ja zou zeggen. Ik was enkele seconden in de war, maar heb een gevat antwoord kunnen verzinnen. Niet dat iemand slecht zou reageren, maar ik wil gewoon niet 'de homo' zijn.
Klinkt zo erg :-? . Nu op de werkvloer hier heb ik chance dat er zoveel lawaai is dat je mekaar bijna niet verstaat en de middagpauze is zo kort dat ik net genoeg tijd heb om te eten dus hier zal ik wel enkele maanden in de kast blijven denk ik.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

schattie23x
New user
New user

Bericht door schattie23x » 04 apr 2011 21:06

op mijn werk hebben ze er geen probleem mee iedereen doet normaal en werken nog een tweetal op mijn werk. sommigen vinden mij speciaal

grtjes

Psy D-Groover
Regular user
Regular user

Bericht door Psy D-Groover » 15 jun 2011 14:42

Ik ben daar open over op m'n werk.
Ik smijt het niet in het gezicht van m'n collega's, maar als ik praat over een ex of huidig lief, is dat een man en dus geen vrouw in mijn geval :wink:

Het staat ook steeds op m'n CV dat ik actief ben bij WJNH, dus echt verrassend zal het dan niet zijn als ik er iets over zeg é... Door mij aan te werven is er een statistiek bevestigd: 1 op de 10 personen is holebi :P
Every ending leads to a new beginning

Stevieboy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Stevieboy » 15 jun 2011 16:10

Springbal schreef:
Stilicho schreef:Ik heb mezelf bijna verraden. Er kwam een schone jongeling iets leveren en mijn collega zuchtte dat het zo'n schattige jongen was. Precies alsof ze verwachtte dat ik ja zou zeggen. Ik was enkele seconden in de war, maar heb een gevat antwoord kunnen verzinnen. Niet dat iemand slecht zou reageren, maar ik wil gewoon niet 'de homo' zijn.
Klinkt zo erg :-? . Nu op de werkvloer hier heb ik chance dat er zoveel lawaai is dat je mekaar bijna niet verstaat en de middagpauze is zo kort dat ik net genoeg tijd heb om te eten dus hier zal ik wel enkele maanden in de kast blijven denk ik.
Ik ben gelukkig bijlange na niet de enige en meest spectaculaire holebi op het werk. Op dat vlak zijn mijn collega's allemaal erg open en tolerant. Het is echt wel verschieten om tijdens een sollicitatiegesprek te zitten piekeren over hoe je 'het' zal vertellen aan de nieuwe collega's en plots van de andere kant van de tafel een coming-out in het gezicht gesmeten te krijgen. :D

21st Century Kid
Regular user
Regular user

Bericht door 21st Century Kid » 16 jun 2011 20:04

Same as everywhere: wie het vraagt, krijgt een antwoord. Maar 't is niet dat ik 's ochtends al zingend "Hooray, I'm Gay" loop te zingen als ik het kantoor binnenkom.

Ik maak er gewoon geen punt van, ik ga er vanuit dat anderen dat dan ook niet doen :)

Noukske
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Noukske » 15 okt 2011 21:01

Als ze op mijn werk dingen vragen als "hoe is het in de liefde" etc, dan begin ik ook over vrouwen ipv mannen, nog geen problemen mee gehad. Ze reageren er ook niet speciaal op, behalve één iemand die eens vroeg "hoelang weet je het al". Als er iemand een probleem mee zou hebben, dan zou ik er mij toch niets van aantrekken.
"Love isn't blind, it's retarded" - Charlie Harper

wackogirl
Regular user
Regular user

Bericht door wackogirl » 16 okt 2011 20:43

Nu al 'n maand aan't werk op een nieuwe plek.
Ze gaan er bij mij sowieso van uit dat ik hetero ben, vreemd nochtans aangezien één van mijn collega's de eerste dag voor 't volledige team verkondigde dat ze vond dat ik op Sarah Bettens lijk.
Aangezien ik der toch echt niet op lijk, is mijn enige verklaring dat ze wat stereotiepe kantjes gekoppeld heeft aan de enige lesbo die zij kent...
Vorige week was er dan 'n gesprek over bedrijven die premies krijgen als ze holebi's of ex-gedetineerden enzo in dienst nemen. Zeiden ze plots voor de zwans: dus jij hebt de voorbije 2 jaar in de gevangenis gezeten? :o
Alweer de foute conclusie :)
Soit, zolang ik vrijgezel ben, voel ik niet de nood om te gaan rondbazuinen dat ik lesbisch ben.
Als ze het rechtstreeks vragen dan zal ik der niet voor liegen, maar dat zie ik nog niet gebeuren...

Gast

Bericht door Gast » 27 okt 2011 23:51

Kwinten schreef:Aangezien ik nog geen lief heb, ga en zou ik het nog niet vertellen. Ik wacht liever nog wat af tot het zover is. Tot dat het zeker is! Hoewel ik jongens aantrekkelijker vind, twijfel ik nog altijd aan mijn geaardheid. Natuurlijk vragen ze wel eens heb je een lief? vind je dit een mooi meisje? normale vragen die iedereen wel eens stelt maar toch voel ik mij er soms niet goed bij. Ik word echt rood bij zo'n dingen. Ik geef dan een antwoord maar ik ga er niet te lang over praten. Soms vind ik het wel vervelend dat ik mezelf niet kan zijn. Dus voorlopig outen op het werk zit er bij mij niet in!
Begin ook te blozen :oops: als zulke onderwerpen ter sprake komen. En probeer me dan altijd te verstoppen, maar volgens mij lukt het niet zo goed. Mijn lichaamstaal spreekt volgens mij op zo'n moment boekdelen =)

Kletmarjet
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kletmarjet » 29 okt 2011 22:21

Sinds anderhalve maand ben ik ook een 'werkmens'. Momenteel ben ik niet out op mijn werk en dit zal waarschijnlijk nog even duren.

Op dit moment hebben mijn collega's ook nog niet echt gevraagd achter mijn liefdesleven. Buiten de vraag of ik single ben is men daar nog niet dieper op ingegaan. Moest iemand mij ooit vragen of ik homo ben zou ik er gewoon bevestigend op reageren. Als ik een vriend zou hebben zal ik er ook gewoon over praten denk ik.
When all is said and done, the weather and love are the two elements about which one can never be sure.

cosmic_girl
Regular user
Regular user

Bericht door cosmic_girl » 19 apr 2012 20:32

k heb het vandaag aan een collega verteld, wel via mail.. maar k heb ze ondertussen ook al gezien, en ze reageerde gewoon, positief :) ondertussen weten er het dus al twee collega's.. (die andere heb ik het verteld toen ik eigenlijk een beetje aangeschoten was :p maar die reageerde er ook super op, want ze heeft veel homo friends.. dus wss ga k wel es met haar weggaan als het es past) de rest zal het wel merken, als k een vriendin heb
Graduated Fool.. that is what I am

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 20 apr 2012 12:31

Ik heb vandaag gepraat met mijn collega's over holebi-ouderschap. 8)

Er kwam een klasje kleuters op bedrijfsbezoek en dat gaf natuurlijk meteen aanleiding over gespreken over ouderschap.
Toen zei ik dat ik toch wel snel nonkel zou willen worden (hint hint aan mijn zus en schoonbroer), waarop iemand zei 'je kan toch zelf vader worden? Je kan toch adopteren of een draagmoeder zoeken?'

En toen vertelde ik over de vele problemen rond holebi-ouderschap. En iedereen werd heel stil.

En toen allemaal: 'Dat zou toch allemaal niet mogen zijn'

Mijn collega's = :rock: :love:
Fluctuat nec mergitur

ikzoutniewete
Regular user
Regular user

Bericht door ikzoutniewete » 20 apr 2012 12:58

mss niet echt op de juiste plaats, maar gaat ook over werk.
wij mogen volgend jaar op stage, meestal is dat op de plaats waar ge nadien ook gaat werken.
en de mogelijkheid bestaat om naar het leger te gaan als machine onderhoud weet ik veel.
maar heeft er iemand een idee hoe ze daar tegenover holibi's staan?
ik weet dat dat vroeger toch redelijk hard was. hebben ze daar nog zo een oude ingesteldheid?

ik
life is short break the rules forgive quickly kiss slowly love truly laugh uncontrollably.

Gesloten