Outen op het werk

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Koeneschoen
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Outen op het werk

Bericht door Koeneschoen » 13 jun 2010 23:38

werk nu het eerste jaar, ben leerkracht
wou mij eerst niet outen op school, maar heb dit uiteindelijk toch gedaan, zowel naar collega's als leerlingen toe... en heb er nog geen enkele negatieve reactie op gehad...
en als er negatieve reacties zouden komen, zou ik ze mij niet aantrekken...
Just be yourself!

Farfalla
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Farfalla » 17 jun 2010 15:20

Ik ben vandaag op gesprek geweest voor een nieuwe job en mijn scheiding kwam ter sprake. Ik heb dan ook meteen gezegd waarom ik gescheiden ben. Moest ik de job krijgen, is de chief dus al op de hoogte :D
You can either agree with me, or be wrong...
Don't be sad cause roses have thorns, be glad thorns have roses!
http://anima-farfalla.blogspot.com

Ms Nobody.
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ms Nobody. » 17 jun 2010 15:22

Farfalla schreef:Ik ben vandaag op gesprek geweest voor een nieuwe job en mijn scheiding kwam ter sprake. Ik heb dan ook meteen gezegd waarom ik gescheiden ben. Moest ik de job krijgen, is de chief dus al op de hoogte :D
Ik ging je net vragen hoe je gesprek was verlopen maar toen las ik dit :)

Sorry, :offtopic:

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 17 jun 2010 19:55

Op mijn werk weten ze het sinds kort. Zijn toffe en jonge mensen, dus waarom niet hé? En we lachen daar al mee, dus dat zit wel dik ok. Vandaag waren ze naar de werkventen in 't straat aan het zien, en ik vroeg mij af waar ze bleven. Zei die ene 'ahja, we waren naar de venten aan het zien.. Maar gij hebt daar toch niet veel aan hé.. anders zouden wij u ook geroepen hebben zenne. Maarja, gij hebt al een hele dag schone vrouwelijke collega's om op te zien hé :wink: '. Lol! :D

Xzes
New user
New user

Bericht door Xzes » 27 jul 2010 00:25

op mijn ene job zijn de meeste collega's op de hoogte, zonder probleem eigenlijk. Heb er gewoon eens iets van laten vallen als het over zoiets ging.

bij de andere job is het net mijn baas die op de hoogte is. met een kop als een tomaat beantwoorde ik de vraag hoe ik 1 van de klanten kende... k zei dus dat t een ex was. zonder na te denken zei hij: "jamaar dat is toch een meiske?" een seconde stil... en dan viel zijn euro :lol:

de drang om daar een officiele verkondiging aan vast te hangen heb ik niet.
daarbij, het lijkt me zenuwslopend om dat te plannen, dat te zeggen, en vervolgens een reactie af te wachten. De meeste mensen reageren best ok. En terloops maakt t voor iedereen handiger.

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 28 jul 2010 14:51

Op m'n vorige werk heb ik het nooit expliciet gezegd; het was pas toen een (intussen dus ex-)collega zelf achter m'n geaardheid vroeg dat ik antwoordde dat ik inderdaad holebi ben. Veel heeft dat niet veranderd, toch niet in de negatieve zin. Als ik haar tegenkom op straat en we een praatje slaan, informeren we eens bij elkaar hoe het gaat in de liefde, al dan niet gepaard gaand met een keuring van toevallige passanten. :lol:

Toen ik een curriculum vitae diende op te stellen voor m'n huidige werk - voordien was dat nog nooit nodig gebleken, dus had ik er nog geen - moest ik kiezen tussen vermelden van relevante informatie/ervaring en daardoor mezelf outen of het weglaten ervan en m'n geaardheid niet openlijk aan bod laten komen. Na een beetje twijfel heb ik voor de eerste optie gekozen... Daar heb ik nog steeds geen spijt van; m'n werkgever informeerde zelfs enthousiast en enigszins nieuwsgierig naar hetgeen ik deze zomer verder ging doen en of de projectweek in Estland interessant was gebleken. Het niet moeten verzinnen van excuses omdat je niet kan werken op bepaalde dagen/tijdens bepaalde weken bespaart een hoop moeilijkheden en versterkt de band tussen m'n baas en mezelf in mijn ogen. :)
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 28 jul 2010 17:46

Galimatias schreef:Toen ik een curriculum vitae diende op te stellen voor m'n huidige werk - voordien was dat nog nooit nodig gebleken, dus had ik er nog geen - moest ik kiezen tussen vermelden van relevante informatie/ervaring en daardoor mezelf outen of het weglaten ervan en m'n geaardheid niet openlijk aan bod laten komen. Na een beetje twijfel heb ik voor de eerste optie gekozen... Daar heb ik nog steeds geen spijt van; m'n werkgever informeerde zelfs enthousiast en enigszins nieuwsgierig naar hetgeen ik deze zomer verder ging doen en of de projectweek in Estland interessant was gebleken. Het niet moeten verzinnen van excuses omdat je niet kan werken op bepaalde dagen/tijdens bepaalde weken bespaart een hoop moeilijkheden en versterkt de band tussen m'n baas en mezelf in mijn ogen. :)
Herkenbaar! Toen ik ging solliciteren voor mijn job, vier jaar geleden, was ik net afgestudeerd. Dus professionele ervaring nul, maar wel jaren ervaring binnen WJNH en lokale groepen. Dus ik heb het ook op mijn CV gezet, ervaring binnen jeugdwerk, blablabla. De HR-manager heeft gevraagd wat WJNH precies was, ik heb het uitgelegd, dat was dat, er werden verder geen vragen over gesteld, en ik heb de job gekregen.

Mijn collega's wisten het vrij snel, omdat het af geraakte met mijn toenmalige vriend toen ik er een maand werkte. Ik tamelijk slecht gezind, en gezegd dat het kwam omdat het gedaan was met mijn vriend. Ook niemand die er slecht op gereageerd heeft.

Om nog eens terug te komen op het op je CV zetten, ik doe dat altijd. Enerzijds omdat het gewoon relevant is en ze er vaak waarde aan hechten, en anderzijds denk ik ook: als ze me weigeren puur omdat ik homo ben, dan wíl ik in dat bedrijf gewoon niet werken.

Wapiti

Bericht door Wapiti » 28 jul 2010 19:58

Op mijn vakantiejobs da ik al gedaan eb heb ik het nog maar 1 keer gezegd en da was omda mijn mede vakantiejobbers da gelezen hadden, maar wel enkel tegen mijn mede vakantiejobbers...De rest van de arbeiders aldaar leken mij niet echt het soort volk dat daar tolerant tegenover stond. De jongelingen reageerden positief, dus geen erg in...

Darja
New user
New user

Bericht door Darja » 30 jul 2010 21:58

Op het moment dat ik me heb geout, had ik ook nieuw werk, eigenlijk heb ik mij vrijwel direct geout, aangezien het toen toch de moment was zo konden ze me ook direct aanvaarden zoals ik was, en was ik van de vragen vanaf of ik nog geen vriend had, en eigenlijk heb ik nooit negatieve reacties gekregen.
If You Love Someone, Set Them Free. If They Come Back They’re Yours

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 07 aug 2010 11:52

Darja schreef:Op het moment dat ik me heb geout, had ik ook nieuw werk, eigenlijk heb ik mij vrijwel direct geout, aangezien het toen toch de moment was zo konden ze me ook direct aanvaarden zoals ik was, en was ik van de vragen vanaf of ik nog geen vriend had, en eigenlijk heb ik nooit negatieve reacties gekregen.
Idem, ik heb het gezegd tijdens mijn sollicitatiegesprek, was ik er ineens vanaf :). Nooit slechte reacties gekregen eigenlijk, supercollega's.
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

*sanne*
New user
New user

Bericht door *sanne* » 14 aug 2010 22:35

Hoi,

Ik ben opvoedster en werk in de bijzondere jeugdzorg met 4 andere collega's, waarvan één heteromeisje, één homo, één lesbische en één die niet weet wat ze wil. Ik weet het ondertussen wel. Natuurlijk was de stap voor mij gemakkelijker te zetten, want ik wist dat men sowieso geen vooroordelen zou hebben over mij of dat ze me anders zouden gaan bekijken. Wanneer de jongeren (wie ik begeleid) mij hierover uitvragen of ik al dan niet een vriendje heb, ontwijk ik altijd die vraag een beetje.
Zouden jullie hiervoor uitkomen of zou ik beter zwijgen zodat ze geen dergelijke dingen tegen mij kunnen gebruiken?

Groetjes
Sanne

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 16 aug 2010 13:01

Op het werk weten nu 3 collega's het officieel, eentje heeft mij op facebook toegevoegd, maar voor ik dat aanvaard had, heb ik toch maar mijn info wat gescencureerd :)
Lees als: werkgeves (Het Holebihuis & OCMW Boom) verwijderd. "Geïnteresseerd in" open gelaten, maar mijn pagina's en groepen zullen mij wel door de mand doen vallen. Goed. 8)
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

NeW2
Experienced user
Experienced user

Bericht door NeW2 » 18 aug 2010 21:15

Op vakantiejobs vragen mede-jobstudenten vaak hoe het in de liefde zit, of ik al een vriendje heb enz... De typische irritante vragen (voor mij dan toch), ik wil wel altijd zeggen 'nee niet op zoek naar een vriendje maar vriendin' maar op een of andere manier lukt het gewoon niet. Het is precies een automatisme geworden om als hetero voor te doen. Grrr ik ben zo gefrustreerd van mezelf :( , ik zeg steeds 'nu is het genoeg, de volgende zal de waarheid te horen krijgen!' Hopelijk komt het er ooit van...

badgirls24
Experienced user
Experienced user

Bericht door badgirls24 » 18 aug 2010 23:52

NeW2 schreef:Op vakantiejobs vragen mede-jobstudenten vaak hoe het in de liefde zit, of ik al een vriendje heb enz... De typische irritante vragen (voor mij dan toch), ik wil wel altijd zeggen 'nee niet op zoek naar een vriendje maar vriendin' maar op een of andere manier lukt het gewoon niet. Het is precies een automatisme geworden om als hetero voor te doen. Grrr ik ben zo gefrustreerd van mezelf :( , ik zeg steeds 'nu is het genoeg, de volgende zal de waarheid te horen krijgen!' Hopelijk komt het er ooit van...
Misschien jezelf niet zo proberen te 'verplichten' ;) Ach.. De ene verteld het zo de andere zo, trek et je niet aan. :) Als je die mensen wa beter kent komt het er waarschijnlijk zo uit.
Respect quote's:
Spoiler! :
Mchll schreef:Alles komt uiteindelijk wel goed, en of je nu hetero, homo, bi, lesbisch.. eender wat bent.. Als je je maar goed voelt bij wie je samen bent.. Die 'stempel' maakt het verschil niet hoor..
AGE-411 schreef: Je bent hetero en je zegt dat je 'helaas' geen holebi bent? :o
Wou je dan bi of homo zijn mss? :o
Appleheadcat schreef:Ik ben eigenlijk wel een fan van jou, badgirls24. :rock:

came deathless
Experienced user
Experienced user

Bericht door came deathless » 19 aug 2010 10:16

Op mijn vakantiewerk hoef je een standaard informatieblad in te vullen voor sollicitaties: identiteitsgegevens, vorige werkervaringen, waarom wil je in een pretpark worden, positieve en negatieve punten. Er wordt dus niet met een CV gewerkt.

Aangezien ik er in 2005 al aan de slag ging, was dat toen niet echt relevant, aangezien ik zelf er nog niet zo uitwas hoe of waar. Mijn collega's waren dan wel weer hilarisch,... Marie bv. die 'op uitstap ging naar de kust' met 'een forum' :D ! Uiteindelijk hilarische momenten met haar meegemaakt, en zo ging het elk jaar verder. Laten we zeggen dat elkaars gayradar goed werkte, én dat de holebifuif in Ieper er voor héél wat tussenzat; alle collega's kwam je daar opnieuw tegen net na het seizoen.

Uiteindelijk vorig jaar is het publiek geheim uitgesproken, en soms is het wel nog es punt van grapjes, maar achja, we maken evenveel grapjes terug richting onze verantwoordelijken. Mijn capaciteiten en werklust waren al lang bewezen, en ik blijf het werk er graag doen :) !
"Let me explore ! (ver)scheurkalender

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 19 aug 2010 11:13

came deathless schreef:Aangezien ik er in 2005 al aan de slag ging, was dat toen niet echt relevant, aangezien ik zelf er nog niet zo uitwas hoe of waar. Mijn collega's waren dan wel weer hilarisch,... Marie bv. die 'op uitstap ging naar de kust' met 'een forum' :D ! Uiteindelijk hilarische momenten met haar meegemaakt, en zo ging het elk jaar verder. Laten we zeggen dat elkaars gayradar goed werkte, én dat de holebifuif in Ieper er voor héél wat tussenzat; alle collega's kwam je daar opnieuw tegen net na het seizoen.
Ik herinner me die fin-de-saison nog goed :lol: (heb ik jou daar niet voor het eerst ontmoet?)
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

came deathless
Experienced user
Experienced user

Bericht door came deathless » 19 aug 2010 15:31

Echo schreef:
came deathless schreef:Aangezien ik er in 2005 al aan de slag ging, was dat toen niet echt relevant, aangezien ik zelf er nog niet zo uitwas hoe of waar. Mijn collega's waren dan wel weer hilarisch,... Marie bv. die 'op uitstap ging naar de kust' met 'een forum' :D ! Uiteindelijk hilarische momenten met haar meegemaakt, en zo ging het elk jaar verder. Laten we zeggen dat elkaars gayradar goed werkte, én dat de holebifuif in Ieper er voor héél wat tussenzat; alle collega's kwam je daar opnieuw tegen net na het seizoen.
Ik herinner me die fin-de-saison nog goed :lol: (heb ik jou daar niet voor het eerst ontmoet?)
Dat was niet de fin-de-saison ;) ! Fin de saison is in de Buffalo, jij was op het feestje in 't Kasteel; handjes in de lucht voor de jobfuif !

Stond daar dan geen scherm ofzo in de gang naar de zaal, of had ik dat verkeerd begrepen ? :roflmao:
"Let me explore ! (ver)scheurkalender

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 22 aug 2010 20:25

Ik ben nu ook geout op het werk , ze maken er geen punt van.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 22 aug 2010 20:52

came deathless schreef:
Echo schreef:
Dat was niet de fin-de-saison ;) ! Fin de saison is in de Buffalo, jij was op het feestje in 't Kasteel; handjes in de lucht voor de jobfuif !

Stond daar dan geen scherm ofzo in de gang naar de zaal, of had ik dat verkeerd begrepen ? :roflmao:
Inderdaad. :lol: En een te krappe stoel. Dat waren tijden!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

sjottie
Senior user
Senior user

Bericht door sjottie » 25 aug 2010 14:53

*sanne* schreef:Hoi,

Ik ben opvoedster en werk in de bijzondere jeugdzorg met 4 andere collega's, waarvan één heteromeisje, één homo, één lesbische en één die niet weet wat ze wil. Ik weet het ondertussen wel. Natuurlijk was de stap voor mij gemakkelijker te zetten, want ik wist dat men sowieso geen vooroordelen zou hebben over mij of dat ze me anders zouden gaan bekijken. Wanneer de jongeren (wie ik begeleid) mij hierover uitvragen of ik al dan niet een vriendje heb, ontwijk ik altijd die vraag een beetje.
Zouden jullie hiervoor uitkomen of zou ik beter zwijgen zodat ze geen dergelijke dingen tegen mij kunnen gebruiken?

Groetjes
Sanne

thoh, zelfde job, al gaat het bij mij om kinderen tussen 3 en 15 met verstandelijke beperking. En kennen ze ook mijn vriendin want zij werkt in een andere leefgroep. Collega's, bazen,... zijn allemaal op de hoogte en hebben er nooit een probleem van gemaakt. Nu krijgen we af en toe van de kids ook wel een vraag (hoe komt het dat jullie altijd uit dezelfde auto stappen? Ej, D heeft dat ook, zijn jullie da samen gaan halen?). Deze zijn wel makkelijk te omzeilen maar ergens speel ik met het idee dat ook zij mogen weten dat twee meisjes of twee jongens ook een deel uitmaken van de maatschappij... Ze zijn al beschermd (bij ons dan toch) en wil het hen eigenlijk wel leren... Maarja, kweet niet hoe de bazen hierover denken.
/ I breathe and breathe and breathe ...

Gesloten