Outen op het werk

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
gast 21

Outen op het werk

Bericht door gast 21 » 17 aug 2008 12:44

Hey iedereen,

Ik werk nu al ongeveer een jaar bij een bedrijf. Ik werk als administratief bediende. Samen met 2 andere collega's werk ik samen in één kantoor. In totaal zitten we met zo'n 25 in één gebouw.

Nu wil ik mij graag outen op mijn werk, maar durf niet goed. Waarom? Weet ik niet! In het dagelijkse leven heb ik daarvoor geen schrik.
Mijn 2 collega's zijn wel zeer open. Maar toch. Zij zijn zelf moeder en konden mijn mama zelf zijn. Ik ben 21. Zijn eind de 40.
Ik weet dat ik niet eeuwig kan liegen over hoe ik ben... maar toch... Ik heb vooral schik van hun reactie. En hoe breng ik dit aan boord?
Gewoon recht uit, ik ben lesbisch?
Zij denken dat ik hetro ben... Wie had dit probleem nog?

ikke_8
Regular user
Regular user

Bericht door ikke_8 » 17 aug 2008 20:43

hey

Ik werk samen met ongeveer 65 andere collega's.
Met een stuk of 10 heb ik echt een supergoede band, en toch zijn er nog maar 3 mensen van die 10 die weten dat ik lesbisch ben.
Ik heb geen nood om het aan die andere collega's hun neus te hangen. Aan die 3 mensen wou ik het gewoon kwijt, en ik had het totaal niet gepland om het te zeggen.
Ik vind het ook niet bepaald nodig dat collega's dat weten. Uiteindelijk zie ik mijn collega's niet vaak in mijn privéleven.

Als je echt de behoefte hebt om je te outen naar je collega's toe; dan denk ik dat ik toch zou wachten tot wanneer het onderwerp liefde eens aan bod komt ofzo. Maar dat moet jij voor jezelf uitmaken.

Je weet nooit hoe mensen gaan reageren, en het zou zonde zijn als ze er niet mee zouden om kunnen. Jij kent je collega's het best van al; dus ik denk dat je wel al een vermoeden hebt over hoe hun reactie zal zijn.

Ik wens je alleszins veel succes en laat ons weten hoe het is gegaan.

:hugs:

saiga
Senior user
Senior user