Verliefd op uiterlijk!!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Ik val op...

Innerlijk
3
3%
Uiterlijk
7
7%
Innerlijk en uiterlijk
93
90%

Totaal aantal stemmen: 103

Ikzelf
Regular user
Regular user

Verliefd op uiterlijk!!

Bericht door Ikzelf » 11 aug 2008 17:49

Veel Holebi's zeggen dat ze verliefd worden op innerlijk en niet op uiterlijk. "We vallen op een persoon, niet op geslacht"
MAAR ikzelf val wel op een geslacht. Ik vind meisjes qua uiterlijk veel mooier en daar kan ik op verliefd worden!
Zijn er nog zo'n mensen? Talk about it!!
Crash and burn!

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 11 aug 2008 17:54

Ik voorspel dat zo ongeveer iedereen optie drie van de poll gaat kiezen. Er zijn nu eenmaal maar weinig mensen die verliefd worden op een knap iemand met een totaal botsend karakter, net zomin als op iemand die tof is maar gatlelijk.

Ikzelf
Regular user
Regular user

Bericht door Ikzelf » 11 aug 2008 17:58

Dus jij gelooft niet in liefde op het eerste zicht? Liefde op het eerste zicht is nu eenmaal uiterlijk.
Stel je voor: BAM, liefde op het eerste zicht, dan pas als je het karakter van de persoon leert kennen wordt je nog veel verliefder op die persoon. (Als die een mooi karakter heeft) Kan dat dan niet volgens jou?
Crash and burn!

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 11 aug 2008 18:00

Ikzelf schreef:Dus jij gelooft niet in liefde op het eerste zicht? Liefde op het eerste zicht is nu eenmaal uiterlijk.
Stel je voor: BAM, liefde op het eerste zicht, dan pas als je het karakter van de persoon leert kennen wordt je nog veel verliefder op die persoon. (Als die een mooi karakter heeft) Kan dat
dan niet volgens jou?
Het feit dat je er zelf bij vermeldt dat de redenering pas opgaat als die persoon ook een "mooi karakter" heeft, zegt genoeg, denk ik :wink:

Ikzelf
Regular user
Regular user

Bericht door Ikzelf » 11 aug 2008 18:05

Keyser Soze schreef:
Ikzelf schreef:Dus jij gelooft niet in liefde op het eerste zicht? Liefde op het eerste zicht is nu eenmaal uiterlijk.
Stel je voor: BAM, liefde op het eerste zicht, dan pas als je het karakter van de persoon leert kennen wordt je nog veel verliefder op die persoon. (Als die een mooi karakter heeft) Kan dat
dan niet volgens jou?
Het feit dat je er zelf bij vermeldt dat de redenering pas opgaat als die persoon ook een "mooi karakter" heeft, zegt genoeg, denk ik :wink:
Wordt je nog veel verliefder, maar je bent het al hé... :wink:
Crash and burn!

dieter
Regular user
Regular user

Bericht door dieter » 11 aug 2008 18:06

Om het te verwoorden:
Ik val op het inerlijke, maar het is mooi meegenomen als degene ook een mooi uiterlijk heeft.

Ofwel: ik zoek de combinatie, zoals velen dat doen denk ik.
En het valt wel op iemand die een mooi uiterlijk heeft, onmiddenlijk *ping*ping* aandacht!
I saw a lot of things, I met a lot of people, but the only thing to be happy is to accept the things that you never can have...

Aquarius

Bericht door Aquarius » 11 aug 2008 18:20

Ik val ook zoiezo op beide.
Het uiterlijk om die persoon "oppervlakkig" aantrekkelijk te vinden en het innerlijk om die meer diepgaand aantrekkelijk te vinden en om het vooral te laten duren.

Ben je verliefd op uiterlijk alleen noem ik het een crush.
Meestal slaat het gewoon op pech...

Snicky
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Snicky » 11 aug 2008 18:21

denk eerlijk gezegd niet dat ik ooit op n aartslelijk persoon zou kunnen vallen ... ik bedoel, je moet je er ook nog tot aangetrokken voelen natuurlijk hé ...

ik heb de chance dat ik een supermooi liefje heb hihi ... al zeg ik het zelf: blonde haartjes, blauwe oogjes, een echt poppemieke ...

en ikzelf ben dan weer - in mijn ogen - een pak lager gerangschikt op de trap der schoonheid, maar mijn liefje vindt me knap, en das meer dan genoeg ...

daarenboven ook nog is dat geluk dat mijn meisje niet alleen een super uiterlijk heeft, maar ook een super karakter ... moest ze een rotkarakter zijn, 't zou nooit lukken, maar we zijn nu toch al 1.5 jaar samen ...

en ja, ik val best wel op uiterlijk EERST ... maar das normaal denk ik ... je ziet iemand en BAM - het bevalt je of niet. En daarna leer je die persoon kennen.

Daarmee wil ik niet ontkennen dat je vb. beste vrienden kunt zijn met iemand, zonder op het uiterlijk te letten en daarna pas kunt gaan inzien hoe 'mooi' die persoon in alle opzichten is (met als resultaat verliefd worden)

maar nogmaals - call me shallow - een aartslelijk persoon zou me toch niet aantrekken :D
* Proudly So *

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 11 aug 2008 18:24

Stel je voor: BAM, liefde op het eerste zicht, dan pas als je het karakter van de persoon leert kennen wordt je nog veel verliefder op die persoon. (Als die een mooi karakter heeft) Kan dat dan niet volgens jou?
't Is verliefdheid op het eerste zicht, niet liefde op het eerste zicht.

Dat overkomt me wel eens, trouwens - en is meestal meteen over als de persoon in kwestie 2 woorden gesproken heeft. :-)

Tuurlijk is de derde optie de enige logische. Een lelijke vent wil ik niet. En iemand waar ik niet mee overeenkom wil ik ook niet. Logischer kan amper :-)
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

kikkerkop2
Experienced user
Experienced user

Bericht door kikkerkop2 » 11 aug 2008 18:45

Ik wil er ene me ne karakterkop
De ochtendstond heeft voor Bettina stront in de mond.

Aquarius

Bericht door Aquarius » 11 aug 2008 19:23

kikkerkop2 schreef:Ik wil er ene me ne karakterkop
Oh, vrouwen met karakter (die iets raak en terechts weten te zeggen), just love it! :love:

Maar 'k ben wel homo ^^

dieter
Regular user
Regular user

Bericht door dieter » 11 aug 2008 19:40

franske schreef:
Oh, vrouwen met karakter (die iets raak en terechts weten te zeggen), just love it! :love:

Maar 'k ben wel homo ^^
Hangt voor mij af hoe je het woord karakter kan lezen:
Karakter = zoals om te stoppen met roken

Karakter = Koppig karakter, niet tussen te dringen, niet veel zeggend, kan hem/haar niet veel schelen, ignore...
Karakter = Rake opmerkingen geven, al dan niet terrecht als een bitch, maar ga je erop in krijg je een antwoord van: "iedereen zo zijn ding" of iets wat weer niet met het onderwerp te maken heeft.
Karakter = Een eigen persoon, die kan praten ipv commentaar geven.

Hot: 1 & 4
3e moet ik helemaal niets van weten... :kots:
I saw a lot of things, I met a lot of people, but the only thing to be happy is to accept the things that you never can have...

Aquarius

Bericht door Aquarius » 11 aug 2008 19:49

dieter schreef:
franske schreef:

Maar 'k ben wel homo ^^
Hangt voor mij af hoe je het woord karakter kan lezen:
Karakter = zoals om te stoppen met roken

Karakter = Koppig karakter, niet tussen te dringen, niet veel zeggend, kan hem/haar niet veel schelen, ignore...
Karakter = Rake opmerkingen geven, al dan niet terrecht als een bitch, maar ga je erop in krijg je een antwoord van: "iedereen zo zijn ding" of iets wat weer niet met het onderwerp te maken heeft.
Karakter = Een eigen persoon, die kan praten ipv commentaar geven.

Hot: 1 & 4
3e moet ik helemaal niets van weten... :kots:
Liefst dus wel positief karakter, wel opmerkingen kunnen geven maar als iedereen dan vindt dat die gelijk heeft en gewoon iets raak kan zeggen, maar ook keigrappig kan zijn, en mentaal sterk.
Zo ken ik er, ook hier, and I do love it!

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 11 aug 2008 19:53

Ikzelf schreef:
Keyser Soze schreef:
dan niet volgens jou?
Wordt je nog veel verliefder, maar je bent het al hé... :wink:
Ik versta onder "liefde op het eerste gezicht" eigenlijk eerder "verliefdheid bij de eerste ontmoeting", aangezien je je hoogstens fysiek (tot het uiterlijk) kan aangetrokken voelen tot iemand die je van haar noch pluim kent; liefde kan het gevolg zijn van verliefdheid die eraan voorafging. Pas wanneer je ook effectief een gesprek aangeknoopt hebt met iemand tot wie je je fysiek aangetrokken voelt en merkt dat het ook psychisch 'klikt', zou ik spreken van 'liefde op het eerste gezicht'.

Als je geïnteresseerd ben in iemand omwille van het uiterlijk, kan je altijd naar die persoon gaan en een gesprek aanknopen om te zien of je zijn of haar innerlijk even interessant vindt...
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 11 aug 2008 21:30

Beiden. Dùh.
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 11 aug 2008 21:40

K_x schreef: 't Is verliefdheid op het eerste zicht, niet liefde op het eerste zicht.

Dat overkomt me wel eens, trouwens - en is meestal meteen over als de persoon in kwestie 2 woorden gesproken heeft. :-)
sounds familiar!

Volgens mij heeft bij iedereen stiekem het uiterlijk het grootste aandeel hoor, ik denk niet dat je veel moeite gaat doen om het innerlijk van een (in jouw opzicht) lelijk persoon te leren kennen.

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 11 aug 2008 21:46

Mr Johansson schreef:
K_x schreef: 't Is verliefdheid op het eerste zicht, niet liefde op het eerste zicht.

sounds familiar!

Volgens mij heeft bij iedereen stiekem het uiterlijk het grootste aandeel hoor, ik denk niet dat je veel moeite gaat doen om het innerlijk van een (in jouw opzicht) lelijk persoon te leren kennen.
Fout! Of beter: dat hangt af van je intenties. :wink: Als je nieuwe mensen wilt leren kennen of kennissen beter wilt leren kennen zonder in het achterhoofd te houden of je er later mogelijk een relatie mee zou kunnen aanknopen, let je normaliter minder op het uiterlijk van die persoon. Liever een interessante gesprekspartner die me fysiek iets minder aanspreekt dan een mooie verpakking zonder inhoud! :)
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 11 aug 2008 22:00

Galimatias schreef:
Mr Johansson schreef:

sounds familiar!

Fout! Of beter: dat hangt af van je intenties. :wink: Als je nieuwe mensen wilt leren kennen of kennissen beter wilt leren kennen zonder in het achterhoofd te houden of je er later mogelijk een relatie mee zou kunnen aanknopen, let je normaliter minder op het uiterlijk van die persoon. Liever een interessante gesprekspartner die me fysiek iets minder aanspreekt dan een mooie verpakking zonder inhoud! :)
Mja, daar heb je wel een punt.

Jij hebt dan ook gj
wat kan jou het uiterlijk van nieuwe vrienden schelen :P

Maar ik denk dat het in dit topic toch vooral om de zoektocht naar een lief gaat.
:offtopic:

ano
Regular user
Regular user

Bericht door ano » 11 aug 2008 22:57

innerlijk en uiterlijk.
maar het een heeft een ongelooflijke invloed op het andere in de zin van innerlijk ok = uiterlijk een pak mooier in mijn ogen.
maar bizar genoeg ben ik meestal teleurgesteld als ik op voorhand al denk "wauw die is mooi". Klinkt raar, maar het is zo.

Geef mij maar subtielere schoonheid, of hoe ik het ook mag noemen.

saiga
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door saiga » 11 aug 2008 23:01

Uiterlijk is niet alles, maar als je al gedegouteerd raakt van iemands uiterlijk dan vrees ik dat verliefdheid ver weg blijft.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
www.knijn.be

Afbeelding

Gesloten