Are you attracted to yourself?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Galimatias
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Galimatias » 01 okt 2008 01:14

Apricorn schreef:Uiterlijk? Geen idee, ik zou mezelf graag eens zien zonder dat ik wéét dat ik het ben of nog beter: ik zou mezelf graag eens zien door de ogen van iemand anders.
Ik heb de indruk dat ik er op elke foto, op elke spiegel anders uitzie... Zo is er de spiegel in de badkamer en als ik daar in kijk word ik gelukkig :D , daar zie ik er precies altijd goed uit. Maar die spiegel op mijn kamer mijd ik als de pest: de jongen die dan terugstaart vind ik maar niks. Het zal wel aan de lichtinval liggen of zoiets.
Met foto's idem en vaak dat mensen dan zeggen: "op deze foto staat ge goed se" en dan denk ik echt: "bah!" of omgekeerd.
²

Ik snap echt soms niet wat sommige mensen in me zien. Wanneer ik in de spiegel kijk, denk ik meestal "cava nog wel, 't kan ermee door!"; van foto's gruwel ik dan weer geregeld. Vreemd, eigenlijk. Of niet?
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Annesofie
Regular user
Regular user

Bericht door Annesofie » 01 okt 2008 01:18

Ha, ik zou keihard op de mannelijke versie van mezelf vallen. En dan bedoel ik niet de butchy versie, maar wel degelijk de jongensversie (van het geslacht man), inclusief krullen en lichte ogen en lekker lijf ;-)
Entre ciel et terre

Annesofie
Regular user
Regular user

Bericht door Annesofie » 01 okt 2008 01:23

Galimatias schreef: Ik snap echt soms niet wat sommige mensen in me zien. Wanneer ik in de spiegel kijk, denk ik meestal "cava nog wel, 't kan ermee door!"; van foto's gruwel ik dan weer geregeld. Vreemd, eigenlijk. Of niet?
Dan moet je eens proberen met twee spiegels naar jezelf te kijken (één in je hand en zo een rare houding aannemen zodat je je spiegelbeeld in de twee spiegels kan zien en je gezicht 'omgedraaid' lijkt), nu, dàt ziet er pas slecht uit..
Maar da's allemaal heel normaal enzo: je gezicht op foto is het omgekeerde van wat je ziet in de spiegel. Om maar een voorbeeld te geven: als je linkeroog twee millimeter hoger staat dan je rechter zie je dit niet in de spiegel, maar op foto wordt je linkeroog je rechteroog en vallen asymmetrieën die eigenlijk normaal zijn heel hard op..
Entre ciel et terre

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 01 okt 2008 14:56

Apricorn schreef:Uiterlijk? Geen idee, ik zou mezelf graag eens zien zonder dat ik wéét dat ik het ben of nog beter: ik zou mezelf graag eens zien door de ogen van iemand anders.
Sommige geneesmiddelen en psychedelica kunnen u in zo'n staat brengen, met name "ego-loss" of "loss of ego-boundary". Notoir zijn sommige opiaten die in de geneeskunde gebruikt worden, maar ook b.v. DPT (een psychotomimetisch middel).
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+

Apricorn
New user
New user

Bericht door Apricorn » 01 okt 2008 19:31

^ Hmm, nee dankje, dat is nu niet meteen wat ik wil en hoe ik het wil. Drugs are not the way... for me!

priet
New user
New user

Bericht door priet » 01 okt 2008 23:18

Ik heb tonnen complexen, vind altijd wel iets fout aan mezelf maar toch zou ik wel vallen voor mezelf. Dus in dat opzicht heb ik de ideale match gevonden in mijn lief waarvan velen denken dat het mijn (tweelings)broer is.
No brain, no headache

Dr.Feel
Forum addict
Forum addict

Bericht door Dr.Feel » 01 okt 2008 23:47

priet schreef:Ik heb tonnen complexen, vind altijd wel iets fout aan mezelf maar toch zou ik wel vallen voor mezelf. Dus in dat opzicht heb ik de ideale match gevonden in mijn lief waarvan velen denken dat het mijn (tweelings)broer is.
Dito!

nr 6426

Bericht door nr 6426 » 03 okt 2008 12:14

Ik heb de indruk dat ik er op elke foto, op elke spiegel anders uitzie...
dito

al ligt het voor een groot stuk aan hoe ik mijn haar doe.

Ik denk dat ik een gezonde blik heb op mezelf. Iemand heeft hier al geschreven dat je slechts van anderen kan houden of er gelukkig bij zijn als je dat ook met jezelf kan.

De stap van jezelf accepteren en er misschien - zoals iemand ooit eens zei - beste vriend mee zijn naar je aangetrokken voelen tot jezelf heb ik echter nog niet genomen :p

Hoewel ik het enkel over uiterlijk heb, voel ik mij aangetrokken tot een beeld van een persoon. Tuurlijk zit uiterlijk daarin verwerkt, maar ook karaktereigenschappen en eventueel nog andere factoren.
No hard feelings tav knappe vrouwelijke homo's voor mij bijvoorbeeld. :p

't is ook wel leuk om op dezelfde manier naar de wereld te kijken, denk ik. Het bespaart je een hele hoop meningsverschillen. Het synergieverhaaltje "opposites attract" geloof ik maar deels. Ttz, ik denk dat ik iemand zoek waar ik iets aan heb, die me nieuwe inzichten bijbrengt, waar ik van kan leren, die me doet groeien.
Maar die verschillen mogen denk ik niet te groot zijn.
Mocht ik superknap zijn, waarom zou ik dan vallen op een lelijk iemand? Mocht ik me in dire straits bevinden waarom zou iemand die veel geld heeft en goed in het leven staat dan op mij vallen?

Nee, ik denk dat ik me aangetrokken voel tot mensen die ongeveer even knap zijn, even slim zijn en uit dezefde sociale klasse komen. Tuurlijk met wat speling hier en daar, maar gewoon geen extreme verschillen...

Om beetje terug on topic te komen: Ik ben even knap als mezelf, ik kom uit dezelfde sociale klasse als mezelf... dus in dat opzicht... 8) :P

Maar goed, de wereld zit vol met interessant volk. Waarom dan spiegels versieren? :p

Gesloten