Are you attracted to yourself?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Sacred Antinous
New user
New user
Geslacht: Man

Are you attracted to yourself?

Bericht door Sacred Antinous » 07 aug 2008 16:59

Onlangs stelde iemand me de vraag: vind je jezelf mooi?
Op het eerste gezicht een onschuldige vraag, maar bij nader inzien misschien iets dieper... Want als holebi's vallen we op hetzelfde geslacht: dus kan de vraag misschien ook zo gesteld worden: moest je een 'kloon' van jezelf tegenkomen, zou je je dan wel/niet aangetrokken voelen? Of nog anders geformuleerd: Would you want to date you?

Het is misschien een bizarre gedachtenkronkel :), maar wat denken jullie ervan?

Sacred Antinous
New user
New user

Bericht door Sacred Antinous » 07 aug 2008 17:04

Om op m'n zelfgestelde vraag te antwoorden :D :

Rating Uiterlijk: niet dus :P.
Rating Innerlijk: het te grote aantal gelijkenissen (karakter,hobby's, enz) zou toch problematisch zijn...

anneke1989
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door anneke1989 » 07 aug 2008 17:20

lol :D
in the l word hebben ze het daar ook eens over gehad, in het 2e seizoen^^

hmm, denk niet dat mezelf zou willen daten:-p
ondanks de grote resembles :D er zouden een beetje teveel gelijkenissen zijn
en qa uiterlijk, eerlijk gezegd, i have nooooo idea, want je bent gewend van jezelf te zien als jezelf.
en niet van het point if view van iemand anders..
maar k zou het in ieder geval toch overwegen als ik wist dat 'ze' (ik dus :P) lesbisch was^^

Aiko
Experienced user
Experienced user

Bericht door Aiko » 07 aug 2008 17:28

Oh god nee, er is niks mis met mijn zelfbeeld he maar mocht ik samen zijn met mijn kloon; we zouden elkaar binnen de 5 minuten de kop inslaan. :)

Sommige karaktereigenschappen die ik nog het meest irritant vind bij anderen, vind ik namelijk bij mezelf ook wel terug.

Al een chance dat er genoeg vrouwen op de wereld zijn seg. Pfieuw :wink:
-One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the world's your gynaecologist-

anneke1989
New user
New user

Bericht door anneke1989 » 07 aug 2008 17:30

lol :D
in the l word hebben ze het daar ook eens over gehad, in het 2e seizoen^^

hmm, denk niet dat mezelf zou willen daten:-p
ondanks de grote resembles :D er zouden een beetje teveel gelijkenissen zijn
en qa uiterlijk, eerlijk gezegd, i have nooooo idea, want je bent gewend van jezelf te zien als jezelf.
en niet van het point if view van iemand anders..
maar k zou het in ieder geval toch overwegen als ik wist dat 'ze' (ik dus :P) lesbisch was^^

maar ik ben toch niet echt men type denk ik :D

anneke1989
New user
New user

Bericht door anneke1989 » 07 aug 2008 17:34

Al een chance dat er genoeg vrouwen op de wereld zijn seg. Pfieuw
ghehe, groot gelijk heb je!!! :D

enne, sorry van de vele berichtjes..
er is blijkbaar iets deftig mis met men laptopje :-?
sorry voor de overlast..

dieter
Regular user
Regular user

Bericht door dieter » 07 aug 2008 17:35

Ik zou absolut niet met mezelf willen daten. Omdat ik dan mijn partner al zou kennen (innerlijk en uiterlijk), en ontdekken hoort daar dus niet meer bij. Het voordeel zou zijn, de interesses komen overeen, maar je leert er geen nieuwe kennen.
Geef mij maar iemand die geen kloon van mij is. Ik moet zoiets hebben van *shock* als ik hem zie qua uiterlijk. Dat effect heb ik wel als ik in de spiegel kijk, maar dan van *shock* "ik zie er slecht uit!" :p

Mannen genoeg op de wereld om uit te kiezen, gelukkig :)
I saw a lot of things, I met a lot of people, but the only thing to be happy is to accept the things that you never can have...

quickie
Senior user
Senior user

Bericht door quickie » 07 aug 2008 17:56

Val ik op mezelf? Oké, dit is een pijnlijk gênant verhaal, maar allez: voor de draad ermee :) Toen ik na de les op een vrijdagmiddag rond 13u terug van de faculteit naar mijn kot wandelde, kwam ik bekend volk tegen op het Ladeuzeplein. Op dat moment waren ze de vrijdagmarkt aan het afbreken. Terwijl ik sta te babbelen, hoor ik één of ander geluid dat de aandacht trok, ik kijk achter mij en denk voor een fractie van een seconde: "Wow, daar staat een keiknappe gast." Totdat ik zie dat twee mannen van de markt de lucht rondom dat lekker stuk vastnemen en het stilletjesaan tot mij begint door te dringen dat ze een levensgrote spiegel aan het verplaatsen zijn waarin ik dus naar mezelf zit te staren... :o :oops: So I guess I'd date myself 8) :lol:
"The first thing we do: let's kill all the lawyers!" (W. Shakespeare, Henry VI, Part II)

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 07 aug 2008 18:23

Ik vind mezelf niet echt speciaal of echt mooi eigenlijk, gelukkig dus dat anderen niet altijd die mening delen. :) Bovendien val ik ook wel (makkelijker) voor een bepaald type waaraan ik niet echt beantwoord qua uiterlijk, dusja.

En bah, ik zou me doodergeren aan iemand die te fel om mij lijkt qua eigenschappen, laat staan dat het een kloon zou zijn (hetgeen op zich al bijzonder vreemd zou zijn, aangezien je dan - om iets verder te denken - in de meest extreme zin 'seks met jezelf' zou hebben). Zou bovendien ook jammer zijn, aangezien de ander net zoveel meer fascinerend is voor mij. :P
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Jan88
Regular user
Regular user

Bericht door Jan88 » 07 aug 2008 19:48

Ik zou hoegenaamd niet op mezelf vallen. Wat niet wegneemt dat ik mezelf best wel nen toffe vind. Gewoon niet m'n type :p.
Maar kwil wel iemand met wie ik overeenkom op een aantal vlakken.
"Let's make a law that gay people can have birthdays, but straight guys get more cake. You know, to send the right message to the kids." (Bill Maher)

piemelkop
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door piemelkop » 07 aug 2008 20:00

quickie schreef:Val ik op mezelf? Oké, dit is een pijnlijk gênant verhaal, maar allez: voor de draad ermee :) Toen ik na de les op een vrijdagmiddag rond 13u terug van de faculteit naar mijn kot wandelde, kwam ik bekend volk tegen op het Ladeuzeplein. Op dat moment waren ze de vrijdagmarkt aan het afbreken. Terwijl ik sta te babbelen, hoor ik één of ander geluid dat de aandacht trok, ik kijk achter mij en denk voor een fractie van een seconde: "Wow, daar staat een keiknappe gast." Totdat ik zie dat twee mannen van de markt de lucht rondom dat lekker stuk vastnemen en het stilletjesaan tot mij begint door te dringen dat ze een levensgrote spiegel aan het verplaatsen zijn waarin ik dus naar mezelf zit te staren... :o :oops: So I guess I'd date myself 8) :lol:
Ik heb een even genant verhaal. Een vriendin bladerde door foto's op haar gsm en kwam voorbij mij, en ik zei: "wow, stop 's!".

Soit, als ik voor de spiegel sta denk ik toch vaak... ieuw.

Iemand die op mij lijkt qua uiterlijk.. Boh, klein is rrr. That's it.

En iemand die op mij lijkt qua karakter.. zou ik ongelofelijk hard willen slaan.

abcdefg

Bericht door abcdefg » 07 aug 2008 20:04

Interessante vraag

Ik heb nog nooit quickie's verhaal zelf mogen ervaren. Het is zeker niet dat ik mezelf lelijk vind. Types waar ik op val hebben niet per se een heel ander uiterlijk dan ik. Zo was ik met mijn lief eens aan het wandelen in Gent en we botsten op iemand die als 2 druppels water op mij leek en ik vond hem, net als mijn lief, cute. :p
Maar goh, er is zo'n mechanisme in mezelf ingebouwd dat maakt dat ik seks met mijn klonen niet zo zie zitten. Genetische variatie is toch iets leuks :)

Op karaktervlak is het dan weer wel leuk dat ik wat eigenschappen gemeen heb met mijn lief. Mocht ik heel intellectueel zijn en mijn lief niet, ik heel onafhankelijk en mijn lief niet, ik heel romantisch en mijn lief niet, ik heel artistiek en mijn lief totaal niet, dan klopt er iets niet aan die zin. Mijn lief zou mijn lief niet kunnen zijn. Mochten we al die eigenschappen exact gemeen hebben, wil het nog niet zeggen dat we daarom hetzelfde denken. Andere achtergrond enz.

Dat ik mijn kloon zou kennnen... Goh, ik verander zelf soms totaal van mening. Interactie met de omgeving... 't lijkt me dus compleet onmogelijk mijn kloon te kennen. 't is wel zo vind ik dat wanneer je zegt dat je iemand kent, dat je liefde voor die persoon gestopt is.

Mijn lief heeft later hopelijk niet dezelfde baan en vriendenkring als ik, want dan wordt het saai, denk ik.
Niet zozeer innerlijke klonen, dan wel copycats vind ik geen ideale match.

Om een bizarre beeldspraak te gebruiken: nonnen die lang samen in hetzelfde klooster leven, menstrueren ook allemaal op hetzelfde moment.

Tim10
New user
New user

Bericht door Tim10 » 07 aug 2008 20:21

Vindt het idee om met je kloon te zijn nogal vuil :wink:
nee ikdenk ook dat ik er niets aan zou vinden aangezien dr niets te ontdekken is. Wa is er nu leuk aan een lief waar ge alles al over weet :wink: Dr is dan niets spannends aan

surferke

Bericht door surferke » 07 aug 2008 20:31

I'm bad-ass ugly en qua innerlijk ben 'k de op drie na moeilijkste mens die ik ken, dus hell no dat ik met mijzelf zou daten!

nomeis

Bericht door nomeis » 07 aug 2008 20:34

Ik zou best op mezelf vallen ja. Dan wel in het juiste licht en op een dag zonder verlengd ochtendhumeur.

Breeze
New user
New user

Bericht door Breeze » 07 aug 2008 21:21

Nah te veel complexen hier. Zowel uiterlijk als innerlijk.
Love is like a rose in the winter, only the stronge survive.

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 07 aug 2008 22:32

er loopt al een kloon rond van mij en néén, ik val niet op mijn broer :D

maar voor de rest vind ik mezelf wel leuk :wink:
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

koksmuts

Bericht door koksmuts » 07 aug 2008 22:32

wel, om in het kort te zeggen...
totally not. :P

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 07 aug 2008 22:51

Galimatias schreef: En bah, ik zou me doodergeren aan iemand die te fel om mij lijkt qua eigenschappen, laat staan dat het een kloon zou zijn (hetgeen op zich al bijzonder vreemd zou zijn, aangezien je dan - om iets verder te denken - in de meest extreme zin 'seks met jezelf' zou hebben). Zou bovendien ook jammer zijn, aangezien de ander net zoveel meer fascinerend is voor mij. :P
Zoiets wilde ik ook als reactie posten.

Het leuke aan een relatie is nu eenmaal de mengeling van gemeenschappelijke en individuele eigenschappen. Het zou maar saai zijn, zo met mezelf, samen alleen :P.

kikkerkop2
Experienced user
Experienced user

Bericht door kikkerkop2 » 07 aug 2008 23:01

Sex ja, date nee
De ochtendstond heeft voor Bettina stront in de mond.

Gesloten