Wat is god voor jou?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Wat is god voor jou?

Bericht door Springbal » 26 jul 2008 11:48

Bon, ik had nog eens goesting om een diepzinnige discussie te houden.

Ik geloof niet echt dat er hierboven tussen de wolkjes een oude man met witte baard, wit gewaad en op sandalen rondloopt om alles in gang te houden. Neen, ik denk dat als er een god zou zijn, dat dat meer een ervaring moet zijn. Wat denk jij dan dat god is?

- Voor mij kan dat de rust zijn van een kind dat in je armen/op schoot is in slaap gevallen
- Oprecht en diep verdriet om het verlies van iemand
- Enorm hartelijk kunnen lachen

Wat bij jullie?
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 26 jul 2008 12:02

Voor mij bestaat er geen god.

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 26 jul 2008 12:40

God is een onderdrukkingsmiddel.
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

Xerxes
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Xerxes » 26 jul 2008 23:50

Voor mij bestaat hij ofwel niet, ofwel zit hij in toeval en onverwachtse zaken.
Misschien is het een soort 'kracht' die er is.

Maar meestal denk ik toch eerder dat hij gewoon niet bestaat.
And this bird you cannot change...

Forever keep the dream inside, the chance to fight another fight.

Quietus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Quietus » 26 jul 2008 23:56

Om met de oneliners mee te gaan:
God is een psychose die genetisch wordt doorgegeven.
Starry, starry night, paint your pallets blue and gray

Snicky
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Snicky » 27 jul 2008 00:01

God is voor mij ............. een verzinsel ...

iets waar mensen in moeilijke tijden zich naar wenden, en niet beseffen dat het een simpel voorwendsel is waar men vroeger geld mee wou aftroggelen van de mensen ...

ik heb nooit geloofd in God ....
* Proudly So *

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 27 jul 2008 00:04

Jaja, we weten nu allemaal wel dat God met grote "G" een infantiele illusie is, maar stél dat er een kracht is die wij god/God zouden noemen, wat zou dat dan voor jou zijn. Laat ons zeggen de kern van dit alles volgens jou.

:wink:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Quietus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Quietus » 27 jul 2008 00:06

Springbal schreef:Jaja, we weten nu allemaal wel dat God met grote "G" een infantiele illusie is, maar stél dat er een kracht is die wij god/God zouden noemen, wat zou dat dan voor jou zijn. Laat ons zeggen de kern van dit alles volgens jou.

:wink:
Stop talking rubbish :P
Ik kan me er echt niets bij inbeelden dat iets God/god zou zijn. De kern van dit alles is voor mij net dat er geen kern is.

surferke

Bericht door surferke » 27 jul 2008 01:33

God verdeelt en verenigt!

Snicky
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Snicky » 27 jul 2008 14:14

ach, God, dat is gewoon, net als Allah en al de anderen, een reden om oorlog te voeren ...

(was ik vergeten bij te voegen in mijn vorige post)
* Proudly So *

Annesofie
Regular user
Regular user

Bericht door Annesofie » 27 jul 2008 15:22

K_x schreef:God is een onderdrukkingsmiddel.
of voor sommige mensen net een houvast.
Entre ciel et terre

Blyss

Bericht door Blyss » 27 jul 2008 20:56

niemand weet wat er meer is dan het puur waarneembare, al heb ik een zeer sterk gevoel dat er meer is. bepaalde dingen zijn gewoon teveel toeval en in bepaalde gebeurtenissen zitten speciale lijnen die zeer kenmerkend zijn.
Ik geloof in "iets meer", maar niemand heeft het recht om te zeggen "het bestaat of het bestaat niet".
Uitspraken als "het is een onderdrukkingsmiddel" of "een psychose" vind ik hautain en vooral zeer respectloos.

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 27 jul 2008 21:10

Blyss schreef:Ik geloof in "iets meer", maar niemand heeft het recht om te zeggen "het bestaat of het bestaat niet".
Kan je ook toelichten waarom je vindt dat ik niet het recht heb om te zeggen dat god voor mij niet bestaat?

Quietus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Quietus » 27 jul 2008 21:21

Blyss schreef:niemand weet wat er meer is dan het puur waarneembare,
In principe is alles waarneembaar. Als het niet op één of andere manier niet waarneembaar is, bestaat het gewoon niet. Ik heb nog nooit kaboutertjes waargenomen.

Yúdai
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Yúdai » 27 jul 2008 21:55

Ik ben een aanhanger van de predestinatieleer. Alles is reeds gepland en uitgestippeld. Dit mag echter niet leiden tot fatalistisch gedrag. Wie dit alles heeft uitgestippeld kan ik best omschrijven als "iets". Dat dit iets GOD noemt, who cares....voor mijn part mag dat "iets" best ook pollelepel, koortsmeetsysteemstrook of zelfs potstalmelkkoortspilstaalplaatslipstrookklemlatstop noemen.

Blyss

Bericht door Blyss » 27 jul 2008 22:17

Quietus schreef:
In principe is alles waarneembaar. Als het niet op één of andere manier niet waarneembaar is, bestaat het gewoon niet. Ik heb nog nooit kaboutertjes waargenomen.
voor 1492 was amerika ook niet waarneembaar. als ik in mijn hoofd van iemand denk "dat is een trut", is dat ook niet waarneembaar, ......

er zijn ontelbare dingen die niet waarneembaar zijn. Ik leef met een open geest en zeg: er is zoveel meer dan wat we kunnen waarnemen.

dat iemand zegt dat voor hem god niet bestaat, dat kan ik aannemen en is gewoon een mening.
maar een gelovige als psychotisch of onderdrukte benoemen, dat is gewoon respectloos.

Quietus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Quietus » 27 jul 2008 22:21

Blyss schreef:
Quietus schreef:
voor 1492 was amerika ook niet waarneembaar. als ik in mijn hoofd van iemand denk "dat is een trut", is dat ook niet waarneembaar, ......

er zijn ontelbare dingen die niet waarneembaar zijn. Ik leef met een open geest en zeg: er is zoveel meer dan wat we kunnen waarnemen.

dat iemand zegt dat voor hem god niet bestaat, dat kan ik aannemen en is gewoon een mening.
maar een gelovige als psychotisch of onderdrukte benoemen, dat is gewoon respectloos.
Dat iets in principe waarneembaar is wil niet zeggen dat het al waargenomen is ;)
En wat je denkt is ook waarneembaar...

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 27 jul 2008 23:14

Quietus schreef:In principe is alles waarneembaar. Als het niet op één of andere manier niet waarneembaar is, bestaat het gewoon niet. Ik heb nog nooit kaboutertjes waargenomen.
Dat zou ik niet durven zeggen. Atomen zijn niet rechtstreeks waarneembaar, b.v.
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+

Blyss

Bericht door Blyss » 27 jul 2008 23:15

Quietus schreef:
Blyss schreef:
Quietus schreef:

Dat iets in principe waarneembaar is wil niet zeggen dat het al waargenomen is ;)
En wat je denkt is ook waarneembaar...
wat ik denk, is waarneembaar?????? mocht men gedachten kunnen lezen, waren processen zo opgelost.

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 27 jul 2008 23:19

Blyss schreef: wat ik denk, is waarneembaar?????? mocht men gedachten kunnen lezen, waren processen zo opgelost.
Er bestaat ook zo'n hersenaandoening dat ervoor zorgt dat alle mensen die eraan leiden, dezelfde blauwe mannetjes zien (een hallucinatie dus). Afgaande op de waarnemingen van die personen, moet je eigenlijk wetenschappelijk besluiten dat die blauwe mannetjes bestaan :D

PS: dit is geen grap
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+

Gesloten