Basketbal

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Silke PinkH
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Basketbal

Bericht door Silke PinkH » 25 jul 2008 10:52

Wie doet het, waar doe je het, en alles erover, nieuwtjes,...

Ik zal beginnen: Vorig seizoen Asse-Ternat (Vlaams-Brabant) in 2e provenciaal
Dit seizoen: Groot-Bijgaarden 2e provenciaal

En: Boston Celtics (NBA) Kampioen dit jaar: Vreugde bij mezelf, en elke basket geïnteresseerde Ier op de wereld.
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

ezel
Experienced user
Experienced user

Bericht door ezel » 25 jul 2008 14:54

Ik heb het gedaan, maar ik was niet groot genoeg, dus ben ik maar gestopt :P :wink:

In het allereerste jaar dat we trouwens basketbalden, heeft mijn ploegje trouwens de beker van de provincie Antwerpen gewonnen.
Zonder mij weliswaar, want ze hadden zich voor de beker ingeschreven bij de meisjes omdat 80% van mijn ploegje meisjes waren. Ik en de andere jongen uit mijn ploeg mochten dus enkel supporteren.
Ik herinner me nog vele wedstrijden van vroeger. Mijn allereerste wedstrijd, mijn allereerste doelpunt een tweetal wedstrijden later,...
En vooral de onkunde van bepaalde scheidsrechters.
punt!

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 25 jul 2008 15:31

Ik ben ook klein, wordt dan toch gewoon spelverdeler :p

De onkunde van bepaalde scheidsrechters is indeed very big. En dat alleen omdat ze wegens blessures (vaak toch) er niet in geslaagd zijn zelf carrière te maken in de basketwereld. Vaak verbitterde mannen die er alles aan doen om je te pesten

Ik ga nog huilen
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

ezel
Experienced user
Experienced user

Bericht door ezel » 25 jul 2008 15:58

Silke PinkH schreef:Ik ben ook klein, wordt dan toch gewoon spelverdeler :p
Dat was maar een grapje. Ik ben groot genoeg, ik krijg vaak zelfs het commentaar dat ik met mijn lengte moet gaan basketballen.
Ik kon trouwens op elke positie spelen, afhankelijk van wie er nog op terrein stond :angelface:

Ja en die scheidsrechters degraderen ze dan tot en met ze enkel nog van die 6-7 jarige kindjes mogen fluiten.
Mijn coach heeft toen eens 2 technische fouten gekregen en is van het veld gestuurd en dan sta je daar met vijf zesjarigen op het terrein voor nog 20 minuten zonder dat de coach je commentaar kan geven.
En een van de technische fouten was omdat er een supporter met zijn voet op de lijn stond :roll: . De scheidsrechter heeft daarna wel een blaam gekregen, maar daar ben je op dat moment niets mee.

Het leukste was echter dat we geen kampioen zijn geworden een paar jaar later omdat de bond bij de beslissende wedstrijd van het kampioenschap vergat om scheidsrechters te sturen en de tegenpartij een scheidsrechter heeft aangeduid die natuurlijk heel partijdig was.

En daarna ben ik maar gestopt wegens geen zin om te gaan trainen. Nu heb ik er wel een beetje spijt van.
punt!

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 28 jul 2008 12:39

Tja, mijn coach heeft vant seizoen 3 technische in 1 match gekregen. Zeer pijnlijk omdat we 2 maanden zonder coach zaten :p

LoveLoveLove
Regular user
Regular user

Bericht door LoveLoveLove » 08 aug 2008 16:58

Ik speel al lang basketbal.
Volgend seizoen wordt mn 11e.
In Brugge.
Nu bij Dames Basketbal Brugge.
Volgend seizoen in eerste provinciale.
:wink:
Oh, you're not alone,
I've opened
my heart of stone..

Lijntjj
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Lijntjj » 12 aug 2008 13:57

Ik denk dat dit seizoen ook ongeveer mijn 11de seizoen word, ik kan het al niet meer bijhouden :o ..
Ben begonne bij Lommel tussen de jongens, super-microben.. dn microben, benjamins, en bij de pupillen eindelijk een volledige meisjesploeg. Als 2e jaar pupil ben ik bij Leopoldsburg gaan basketten bij de miniemen. Dat jaar de finale van de beker van Limburg verloren tegen Houthalen. Seizoen daarop in Houthalen terecht gekomen bij de landelijke miniemen. Beker van Limburg gewonne en finale van beker van Vlaanderen gespeeld. 2e jaar landelijk miniem ook beker van Limburg gewonne en halve finale beker van Vlaanderen gespeeld. Dit jaar eerste jaar landelijk kadet. héhé, wat een lange uitleg.
Conclusie: B-ball is my life!

I'm.right.here
New user
New user

Bericht door I'm.right.here » 14 aug 2008 19:03

Ik heb eigenlijk een vraagje.. is het nog mogelijk om als (bijna) 16 jarige zonder basketbalervaring nog in een club te geraken? want ik kan mij voorstellen dat ze er daar niet veel mee kunnen doen.. Maar ik wil gewoon basket spelen!! al is het maar voor de fun..

(haa het is gewoon om jaloers te worden als je die amerikanen ziet geven bij de olympics :) )

bye!

Lijntjj
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Lijntjj » 14 aug 2008 19:16

I'm.right.here schreef:Ik heb eigenlijk een vraagje.. is het nog mogelijk om als (bijna) 16 jarige zonder basketbalervaring nog in een club te geraken? want ik kan mij voorstellen dat ze er daar niet veel mee kunnen doen.. Maar ik wil gewoon basket spelen!! al is het maar voor de fun..

(haa het is gewoon om jaloers te worden als je die amerikanen ziet geven bij de olympics :) )

bye!
Tuurlijk is dat nog mogelijk. het is moelijk, aangezien ge nog geen basketbalervaring hbt, maar als ge echt wilt dan mag da u zeker niet laten afschrikken, als je een leuke club vind zullen ze u zeker goed verder helpen :) . Ga ervoor zou ik zeggen! En meisjes zijn altijd welkom in de basketbalwereld! misschien zie ik u dan nog wel ooit. de basketwereld is maar klein!

( het is idd om jaloers te worde, moest ik da is allemaal kunne!)

jinxke
New user
New user
Contacteer:

Bericht door jinxke » 27 aug 2008 19:52

Ik doe het,
Laarne
eerste landelijke.
And I love it 8-)

jinxke
New user
New user
Contacteer:

Bericht door jinxke » 27 aug 2008 19:54

LoveLoveLove schreef:Ik speel al lang basketbal.
Volgend seizoen wordt mn 11e.
In Brugge.
Nu bij Dames Basketbal Brugge.
Volgend seizoen in eerste provinciale.
:wink:
Dan ken ik u?
Of niet? :-)

surferke

Re: Basketbal

Bericht door surferke » 27 aug 2008 20:25

Silke PinkH schreef:En: Boston Celtics (NBA) Kampioen dit jaar: Vreugde bij mezelf, en elke basket geïnteresseerde Ier op de wereld.
'k Ben van 't jaar naar twee matchen van de Celtics gaan zien: tegen de Detroit Pistons tijdens de play-offs en tegen de Cleveland Cavaliers tijdens de Eastern Conference finals (LeBron die naar huis werd gespeeld, eigenlijk een leuk zicht). Een ongelooflijk hoog niveau, wow. 'k Vond het daarom best wel jammer dat een Kevin Garnett, Paul Pierce of Ray Allen niet op de OS in Peking te zien waren ...

Meegal.
New user
New user

Bericht door Meegal. » 29 aug 2008 23:48

Heb gebasket!
Jammergenoeg gestopt voor de coach, waar ik nu zotveel spijt van heb!
Her kiss. Her smile. Her perfume. <3

guardje
New user
New user
Contacteer:

Bericht door guardje » 17 sep 2008 21:54

dit jaar gestopt na 13 jaar :cry:
stomme rug!
en nu maar es een vervangsport vinden, iemand een idee? :)
maja wie weet begin ik volgend jaar opnieuw, kan er echt nie zonder é :P

elliF
New user
New user

Bericht door elliF » 18 sep 2008 17:19

Ik speel onderhand ook al 16 jaar basket.. nog altijd vol overtuiging en liefde ;). Vroeger in Boom (jeugd -> 1e landelijke) en nu in het buitenland (*), Lyon, wegens geen zittend gat en liefde voor andere talen.

(*) klinkt stoerder dan het is, natuurlijk 8)

*sterre*
Experienced user
Experienced user

Bericht door *sterre* » 01 okt 2008 21:27

12 jaar gebasket (op relatief hoog niveau)... 6 jaar gestopt... en nu terug 1 jaar bezig op t gemakje in 2de provinciale.

surferke

Bericht door surferke » 06 okt 2008 08:26

Allez, Ann Wauters heeft de WNBA titel niet kunnen binnenhalen met haar San Antonio Silver Stars. Toch mooi, de Finals hebben kunnen spelen tegen Detroit. 't Gaat moeilijk zijn om Tia te passeren als sportvrouw van 't jaar, maar waarom zou Ann niet eens met die titel aan de haal mogen gaan? :-?

Anne-Sophie
New user
New user

Bericht door Anne-Sophie » 06 okt 2008 14:49

Ik speel ook basket.
In gent, jeugd gentson.
Dat is 1ste landelijke :), wel nog leuk...
Toffe groep. En speel ook in de nationale ploeg :oops:
Thihi :d

Kissx

guardje
New user
New user
Contacteer:

Bericht door guardje » 06 okt 2008 23:20

wow zotjes! nationale ploeg
wrm :oops: ? ge moogt er trots op zijn :D
veel succes in gentson en met de nationale ploeg!

Margaux

Bericht door Margaux » 07 okt 2008 01:12

Ik vanaf nu donderdag elke week in Gent!

Gesloten