Examens

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
V
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door V » 30 mei 2008 09:39

sebashan schreef:Juij, vanaf nu aardwetenschappen leren, het ergste vak van het jaar :cry:
:D

Is dat bij jullie ook een blokmassa zinloze geologie in combi met oefeningen bodemkunde? :kots:

Dat was het vak waarop ik dacht zeker te zullen buizen, en het was 1 van de 2 vakken waar ik wél op door was vorig semester...

bieke007
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door bieke007 » 30 mei 2008 14:20

Weer twee examens gedaan vandaag. Jammergenoeg was de verhouding leerstof en moeilijkheid niet duidelijk te merken op het examen, het was, en ja dat mag ook gezegd worden, veel te makkelijk! Heb ik daar 4 dagen mijn tijd aan verspild ...

Enfin we zijn ervan af, maandag mondeling computervaardigheden en dan vrijdag geschiedenis! :greenthing:
every new beginning comes from some other beginning's end

Jan88
Regular user
Regular user

Bericht door Jan88 » 30 mei 2008 16:21

Volgende vrijdag het eerste: Logica :roll: .
Dan de week erop Handels-, economisch en vennootschapsrecht en afsluiten met economie (18/06) en staatsrecht (23/06).
En Personen, famile- en familiaal vermogensrecht (20/06) verhuist naar tweede zit.
Goh, time flies by when you're having a good time.
"Let's make a law that gay people can have birthdays, but straight guys get more cake. You know, to send the right message to the kids." (Bill Maher)

SinusCosinus

Bericht door SinusCosinus » 30 mei 2008 16:40

@Jan88:
Hoe leert gij bestuursrecht? Ik weet ni hoe 'k daaraan moet beginnen! :-?

nomeis

Bericht door nomeis » 30 mei 2008 20:33

Morgen numero uno
Ik hoop dat het lukt, het examen bestaat uit twee delen en ik heb geen idee hoeveel tijd we krijgen. Een kutpuntenverdeling ook. En de merde is dat de helft ongeveer overeenstemt met een deel van de leerstof voor het examen van maandag (wat natuurlijk ook wel een voordeel is) en ik nu na het examen constant mijn fouten zal tegenkomen.

nomeis

Bericht door nomeis » 31 mei 2008 15:00

Het is dus achter de rug, al bij al had ik net genoeg tijd. Eén deel ging goed, het andere weet ik niet. Het is er op of eronder. Op naar maandag! 8)

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 31 mei 2008 15:47

veel succes

Ik begin ma 9 juni tot 20 juni , elke dag 1 examen :( , en do al godsdienst en vrij ww bio
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 31 mei 2008 15:47

Ik ben al sinds 2 dagen uit mijn ritme... het studeren lukt niet echt goed.

Mss moet ik mezelf maar een verplicht studieschema opleggen... :cry:
every new beginning comes from some other beginning's end

Jan88
Regular user
Regular user

Bericht door Jan88 » 31 mei 2008 16:19

SinusCosinus schreef:@Jan88:
Hoe leert gij bestuursrecht? Ik weet ni hoe 'k daaraan moet beginnen! :-?
Het is handig om bestuursrecht een beetje te schematiseren; dan heb je de grote structuren om als kapstok te gebruiken op het examen. Als je dan weet in welke richting je moet antwoorden op het examen, kan je al beginnen met de structuur van je antwoord op te schrijven en daarrond kan je dan de rest hangen. Uiteindelijk is da toch een reproductie examen (das 1 open vraag eigenlijk bestaande uit een aantal subvragen waarbij het er gewoon op aan komt om een paar stukken uit de cursus integraal weer te geven). Tis dus in zekere zin een beetje een blokvak, maar gelukkig is er wel niet al te veel 'begrijpen' aan.
Maar dingen gelijk centralisatie, of de vormvereisten van de tuchtregeling (motiveringsplicht, hoorplicht enzo) leren wel vlotter als je het een beetje samenvat. Al is het maar omdat Boes nogal wat overbodige tekst gebruikt.
En de cassatiearresten die in het boek vermeld staan zijn ook heel handig om inzicht te krijgen in een aantal dingen (want de casus op het examen zal wss ook iets zijn in de trant van: 'hoe zou u oordelen').
Heel veel succes ermee alleszins, ik ga nu mn logica-oefeningen proberen te doorgronden..
"Let's make a law that gay people can have birthdays, but straight guys get more cake. You know, to send the right message to the kids." (Bill Maher)

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 31 mei 2008 16:24

Ik duim voor iedereen die blok en examens heeft!
Veel succes, lieve forummertjes :rock:.

Zoën
Experienced user
Experienced user

Bericht door Zoën » 01 jun 2008 00:58

Oh, wat verafschuw ik de examen periodes.

Dan valt er nooit iets te beleven.
Geen onverwachte feestjes, bezoekjes, uitstapjes, avondjes,....

Saai saai saai.

Toch succes.

Huphuphup!!!
dyslectisch

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 01 jun 2008 01:05

Zoën schreef:Oh, wat verafschuw ik de examen periodes.
Ik vind dat nu eens niet eigenlijk. Wel die week/weken blok voorafgaand, dat is werkelijk angstaanjagend, maar eens een eerste examen afgelegd kom ik helemaal in die sfeer en dat kan soms nog wel leuk zijn. Spanning vooraf, grote solidariteit enzo, en dan nadien die ontspanning en vreugde als het goed gegaan is, of een mini-depressie in andere gevallen. :P

Jannick
Regular user
Regular user

Bericht door Jannick » 01 jun 2008 14:14

Mr Johansson schreef:Ik vind dat nu eens niet eigenlijk. Wel die week/weken blok voorafgaand, dat is werkelijk angstaanjagend, maar eens een eerste examen afgelegd kom ik helemaal in die sfeer en dat kan soms nog wel leuk zijn.
Ouch, hoe kan je dat nou leuk vinden.
Het enige fijne is die week blok, want dan is er nog niet te veel stress en ben ik nog vrij relax.
Maar toch, ik vereenzaam, ver***** mijn bioritme, ben prikkelbaar ...

Morgen is het zover ... publiekrecht *gruwel*
If all of the strenght and all of the courage come and lift me from this place

We all need a big reduction in the amount of tears

Ikzelf
Regular user
Regular user

Bericht door Ikzelf » 01 jun 2008 15:22

Morgen een examen, dinsdag twee en dan maar pas binnen twee weken zeven na elkaar.
Ik vind dat ze die eerste drie niet zoveel op voorand moesten geven maar kom...
Crash and burn!

PokerFace
Experienced user
Experienced user

Bericht door PokerFace » 01 jun 2008 16:14

Reeds 2 examens van de 6 achter de rug en nu woensdag wiskunde, joy! Er komen nog helse dagen aan... :D maar we blijven lachen!
Once the music hits your system, there's no way you are gonna stop.

lizzy
New user
New user

Bericht door lizzy » 01 jun 2008 18:57

Pfff examens :( !!!

Maar alle, hier moeten we door...

10 juni: Sociale wijsbegeerte
14 juni: Logica
20 juni: Kwantitatieve onderzoeksmethoden
26 juni: Sociaal Recht
30 juni: Actuele maatschappijdiagnose (stom vak dat maar op vier studiepunten staat, maar toch slaat die prof erin een drie- delige cursus van 500 pagina's in overdreven academisch taalgebruik op te stellen! GRMBLD!)

Examen en presentatie frans en de presentatie van men paper heb ik al achter de rug :) oeffie!

Ik mag dus niet klagen goede spreiding van de examens! Al motiveren deze spreiding en de goede punten van het eerste semester niet echt! Heb nog geen t**t gedaan... :roll:

Succes allemaal!!!

Quietus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Quietus » 01 jun 2008 19:36

lizzy schreef:Pfff examens :( !!!

30 juni: Actuele maatschappijdiagnose (stom vak dat maar op vier studiepunten staat, maar toch slaat die prof erin een drie- delige cursus van 500 pagina's in overdreven academisch taalgebruik op te stellen! GRMBLD!)

Examen en presentatie frans en de presentatie van men paper heb ik al achter de rug :) oeffie!

Ik mag dus niet klagen goede spreiding van de examens! Al motiveren deze spreiding en de goede punten van het eerste semester niet echt! Heb nog geen t**t gedaan... :roll:

Succes allemaal!!!
Sociologie? :)

koksmuts

Bericht door koksmuts » 01 jun 2008 20:54

Mr Johansson schreef:
Zoën schreef:Oh, wat verafschuw ik de examen periodes.
Ik vind dat nu eens niet eigenlijk. Wel die week/weken blok voorafgaand, dat is werkelijk angstaanjagend, maar eens een eerste examen afgelegd kom ik helemaal in die sfeer en dat kan soms nog wel leuk zijn. Spanning vooraf, grote solidariteit enzo, en dan nadien die ontspanning en vreugde als het goed gegaan is, of een mini-depressie in andere gevallen. :P
euhm, nee. :(

surferke

Bericht door surferke » 01 jun 2008 21:36

Quietus schreef:
lizzy schreef:Pfff examens :( !!!

Succes allemaal!!!
Sociologie? :)
Precies tweede betsj, idd :)

the switch
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door the switch » 01 jun 2008 21:43

Jannick schreef:Belgische Binnenlandse Politiek: 20/06
Als dat in de criminologie nog steeds door Reynaert gedoceerd wordt, zou ik me daar toch niet al te veel zorgen in maken. En er vooral niet teveel voor doen. Met (enkel) de online examenvragen te blokken haal je makkelijk een >16. Allez, het is maar een tip natuurlijk.

In ieder geval heb ikzelf vrijdag een examen, blijkbaar. Vergelijkende Lokale Politiek. Daarmee zitten we ineens ook in de helft. Dan volgt enkel nog het sluitstuk Belgische Politieke Economie op 20 juni. Beide mondeling.

Gesloten