Holebi-discriminatie

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Cindyy
New user
New user

Holebi-discriminatie

Bericht door Cindyy » 17 mei 2008 20:58

Hallo,

We moeten een taak maken voor godsdienst over discriminatie, en we mochte zelf kieze over welk onderwerp. Onze groep koos voor holebi-discriminatie. Nu hebben wij jullie hulp nodig, daarom willen wij jullie vrage om onderstaande vragen even te beantwoorden.

Alvast :merci: !!

xx

Vragen:

1. Was het moeilijk om er voor uit te komen dat u holebi bent ?

2. Bent u al eens ooit gediscrimineert geweest ?

3. Merkt u veel van de vooroordelen die hetero's hebben over holebi's ?

4. Komt u er openlijk voor uit als u nieuwe mensen ontmoet dat u holebi bent, en bent u dan bang dat u misschien geiscrimineert zal worden ?

5. Ging u familie er goed mee om toen u er voor uit kwam holebi te zijn ?

6. Hoe gaat u om met het vooroordeel dat homo's zich vrouwelijk gedragen en lesbiennes zich mannelijk gedragen ?

fluzzy
New user
New user
Contacteer:

Bericht door fluzzy » 17 mei 2008 21:23

1. Was het moeilijk om er voor uit te komen dat u holebi bent ?
Neen, omdat ik mezelf meteen aanvaardde, had ik geen moeite met me te outen.

2. Bent u al eens ooit gediscrimineerd geweest ?
Nee, toch niet persoonlijk

Soms, in de zin van "wie is het mannetje", maar al bij al valt het nog mee, toch bij mijn hetero-vrienden.

4. Komt u er openlijk voor uit als u nieuwe mensen ontmoet dat u holebi bent, en bent u dan bang dat u misschien gediscrimineerd zal worden ?
Ik ben niet bang om gediscrimineerd te worden, en ik kom er wel openlijk voor uit, maar niet meteen, omdat dat meestal niet van belang is, het is geen "hoofd-eigenschap" van mij ('k weet niet hoe het anders te verwoorden :p).

Ja, behalve één verre tante die het afkeurde, reageerde iedereen positief (of tenminste neutraal :p)

6. Hoe gaat u om met het vooroordeel dat homo's zich vrouwelijk gedragen en lesbiennes zich mannelijk gedragen ?
Mja... Het is een vooroordeel, maar het klopt wel voor een deel. Zelf vind ik van mezelf dat ik tamelijk vrouwelijk ben (of op z'n minst niet mannelijk) en de lesbiennes in mijn vriendenkring zijn ook niet bepaald mannelijk.
Ik heb wel "moeite" met lesbiennes die zich overdreven mannelijk gedragen, ik ben daar eerlijk in, ik val op vrouwen, dus niet op halve venten.. :roll:
Ik "snap" dus de vooroordelen die hierover bestaan, maar zoals bij elk vooroordeel; je moet niet iedereen over de zelfde kam scheren
:wink:

Cindyy
New user
New user

Bericht door Cindyy » 17 mei 2008 21:25

fluzzy schreef:1. Was het moeilijk om er voor uit te komen dat u holebi bent ?
Neen, omdat ik mezelf meteen aanvaardde, had ik geen moeite met me te outen.

2. Bent u al eens ooit gediscrimineerd geweest ?
Nee, toch niet persoonlijk

Soms, in de zin van "wie is het mannetje", maar al bij al valt het nog mee, toch bij mijn hetero-vrienden.

4. Komt u er openlijk voor uit als u nieuwe mensen ontmoet dat u holebi bent, en bent u dan bang dat u misschien gediscrimineerd zal worden ?
Ik ben niet bang om gediscrimineerd te worden, en ik kom er wel openlijk voor uit, maar niet meteen, omdat dat meestal niet van belang is, het is geen "hoofd-eigenschap" van mij ('k weet niet hoe het anders te verwoorden :p).

Ja, behalve één verre tante die het afkeurde, reageerde iedereen positief (of tenminste neutraal :p)

Mja... Het is een vooroordeel, maar het klopt wel voor een deel. Zelf vind ik van mezelf dat ik tamelijk vrouwelijk ben (of op z'n minst niet mannelijk) en de lesbiennes in mijn vriendenkring zijn ook niet bepaald mannelijk.
Ik heb wel "moeite" met lesbiennes die zich overdreven mannelijk gedragen, ik ben daar eerlijk in, ik val op vrouwen, dus niet op halve venten.. :roll:
Ik "snap" dus de vooroordelen die hierover bestaan, maar zoals bij elk vooroordeel; je moet niet iedereen over de zelfde kam scheren
:wink:

Dank jee !! x

J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door J-La » 18 mei 2008 10:39

dit mag hier gepost worden.. ook al betreft het niet meteen een wetenschappelijke enquête :roll:

Gesloten