Studierichtingen holebi's

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Wat doe jij / zou je graag van richting doen?

Iets in de sociale sector
447
48%
Iets in de praktische sector
107
12%
Iets op een kantoor
111
12%
Iets dat de creatieve richting uitgaat
265
28%

Totaal aantal stemmen: 930

Margaux

Studierichtingen holebi's

Bericht door Margaux » 14 mei 2008 17:33

Heyhey :wink:

mijn laatste jaar (ASO, humane wetenschappen) loopt op zijn einde.. De meesten zullen het hier wel weten, in je laatste jaar word je om de oren geslagen met zogenaamde voorbereiding op het volgende jaar (of een goed excuus om de bitchy leerkracht uit te hangen :d).

Of de vraag:
"En, wat ga jij doen volgend jaar?"
Meestal beantwoorde ik deze vraag met "wat zie jij me doen?"
Omdat ik meestal geen idee had.
(wat een stomme vraag ook, 't lijkt wel alsof mensen ze stellen als ze niet weten wat zeggen)

Ik heb inmiddels al aan vele dingen gedacht.
Vanaf het derde jaar opgesomd: psycholoog, kapster, chocolatier, reisleidster, airhostess, criminoloog, iets met talen,....

Kortom, hetgene wat het meest uiteen ligt :-?

Nu vroeg ik me opeens af, wat doen de meeste holebi's eigenlijk van studierichting?

Misschien is er wel een tendens te vinden. Niet dat ik dan die richting ga volgen, maar ik vond het een interessante vraag :)

Dus, fire away !!

Liefs, moresweetmusic.

Ps: ik heb een vage poll toegevoegd.

Jannick
Regular user
Regular user

Re: Studierichtingen holebi's

Bericht door Jannick » 14 mei 2008 18:25

moresweetmusic schreef:Ik heb inmiddels al aan vele dingen gedacht.
Vanaf het derde jaar opgesomd: psycholoog, kapster, chocolatier, reisleidster, airhostess, criminoloog, iets met talen,....
Een betere keuze bestaat niet 8)

Zelf hoop ik eind juni het eerste jaar zonder brokken achter me te laten, en als ik nu even achteromkijk ben ik enorm tevreden van mijn keuze.

Daarvoor had ik een semester wiskunde gedaan, maar itt in het middelbaar bleken die exacte wetenschappen toch niet hét van hét te zijn, dus ben ik meer de sociale weg opgegaan.
Echt geweldig criminologisch was het nog niet dit jaar, vooral algemene, inleidende vakken, maar toch wel boeiend (oa. sociologie :love: ).
Afhankelijk van je interesses kan je nadien ook nog wat extra dingetjes erbij floepen. Zo ga ik volgend jaar opteren voor engels om nog wat talen te hebben, maar je kan evengoed wat statistisch kiezen of eerder de informatica-kant op (onder de noemer van gegevensverwerking dacht ik), meer sociaal gericht of juridisch.

De arbeidsmarkt achteraf lijkt me ook vrij divers, afhankelijk van je interesse. Van justitiehuizen tot gevangenissen, van rondsnorren met een blauwe streep tot sleuren aan onhandelbare kindjes in instellingen.

Om op je vraag te antwooden: criminologie is geen holebi-richting. Er zullen er hoogstwaarschijnlijk rondlopen, zoals ik (aha!), maar het is een zeer heterogene groep, van je reinste tuttebellen tot de alternatieve mensen.
If all of the strenght and all of the courage come and lift me from this place

We all need a big reduction in the amount of tears

nomeis

Bericht door nomeis » 14 mei 2008 19:24

Taal en Letterkunde
de Blandijn is holebiparadise
maar laat dat vooral je keuze niet bepalen

ennairam
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door ennairam » 14 mei 2008 19:28

Als er één richting vol homo's zit is het wel interieurvormgeving/interieurarchitectuur. Daar wordt zo hard met de handjes gewapperd dat de papieren in het rond vliegen. :P

Mwah
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mwah » 14 mei 2008 19:32

aiyetoro schreef:Als er één richting vol homo's zit is het wel interieurvormgeving/interieurarchitectuur. Daar wordt zo hard met de handjes gewapperd dat de papieren in het rond vliegen. :P
:roflmao:

koksmuts

Bericht door koksmuts » 14 mei 2008 19:38

aiyetoro schreef:Als er één richting vol homo's zit is het wel interieurvormgeving/interieurarchitectuur. Daar wordt zo hard met de handjes gewapperd dat de papieren in het rond vliegen. :P
ik wil later iets in combinatie van kantoor en openlucht, richting dat ik nu doe, is ideaal daarvoor. 8)

aiyetoro gequote, wegens droge humor. 8)

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 14 mei 2008 19:42

wil naar de circusschool ofzo
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

koksmuts

Bericht door koksmuts » 14 mei 2008 19:43

Kuikentje schreef:wil naar de circusschool ofzo
wat ga jij daar doen? :-? :o

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 14 mei 2008 19:45

koksmuts schreef:wat ga jij daar doen? :-? :o
studeren voor clown of acrobaat ;)
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

koksmuts

Bericht door koksmuts » 14 mei 2008 19:47

Kuikentje schreef:
koksmuts schreef:wat ga jij daar doen? :-? :o
studeren voor clown of acrobaat ;)
succes. :P

Galimatias
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Galimatias » 14 mei 2008 19:59

koksmuts schreef:
Kuikentje schreef:wil naar de circusschool ofzo
wat ga jij daar doen? :-? :o
Pianobonken in clownskostuum natuurlijk! :D

OT:
Ik studeer momenteel rechten. Het statistische gemiddelde van "één op de tien is holebi" gaat alleszins reeds op voor 38 studenten (voornamelijk tot het mannelijk geslacht behorend) van onze +- 730 studenten tellend jaar. :P

Maar, zoals eerder reeds gezegd: bepaal je studiekeuze op basis van hetgeen je graag doet en ook hetgeen je ligt (en op zich voor iedereen anders is). :wink:
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Margaux

Bericht door Margaux » 14 mei 2008 20:24

Haha, natuurlijk zal ik iets doen wat me ligt en graag zou doen.
Niet waar de meeste holebi's zitten ;)

Al zou het natuurlijk leuk zijn om er in je richting te hebben.

Vandaag heb ik een online test gedaan voor welke richting me zou liggen. Vooral iets creatief of iets 'ondernemend' zou me liggen.
Onder de verschillende onderverdelingen stonden dan mogelijkheden.

Ook tuinarchitect stond erbij. Lijkt me nog iets interessant. Maar je moet hier niet op reageren, mijn idee kan nog vele malen veranderen.

:merci:

Ik dacht ook niet, zoals disco trut zei, dat je geaardheid veel met je richting te maken heeft. Maar ik ga er van uit dat de mogelijkheid bestaat dat holebi's wél dezelfde interesses hebben. Dit is natuurlijk niet zeker. Dit even terzijde :)

Liefs

spaceface
Experienced user
Experienced user

Bericht door spaceface » 14 mei 2008 20:34

Ik heb geklikt op het "creatieve" bolletje; ik studeer audiovisuele kunsten (heel leuk allemaal). En jawel, in m'n klasje zitten ferm wat holebi's (maar nauwelijks knappe gasten, hoe tragisch)!
I wish I were a Warhol silk screen, hanging on the wall
Or little Joe or maybe Lou, I'd love to be them all
All New York City's broken hearts and secrets would be mine
I'd put you on a movie reel and that would be just fine.

Robin||
New user
New user

Bericht door Robin|| » 14 mei 2008 21:00

Ik heb 'sociale sector' aangeduid. Leerkracht is toch een vrij sociaal beroep, niet?
I'm in love with a fairytale ...

Mateo
Forum addict
Forum addict

Re: Studierichtingen holebi's

Bericht door Mateo » 14 mei 2008 21:34

Jannick schreef:
moresweetmusic schreef:Ik heb inmiddels al aan vele dingen gedacht.
Een betere keuze bestaat niet 8)
als je naar werk moet zoeken over drie en half jaar, dan zullen wij nog eens praten :wink: Denk twee keer na voor je in een superpopulaire richting stapt waarin elk jaar meer dan 500 studenten in Vlaanderen alleen al afstuderen.. het vergemakkelijkt het er zo niet op... Interessant, dat wel! 8)

SB
New user
New user

Bericht door SB » 14 mei 2008 21:57

Ik volg communicatiemanagement. Weet niet goed waar ik het onder moet plaatsen, wss bij kantoor, hoewel het deels ook creatief is.

Ik denk idd dat er moeilijk een tendens te vinden is, holebi's zullen overal wel wat zitten. :) Er zitten er wel een aantal in mijn klas.

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 14 mei 2008 22:03

Ik heb dit topic eventjes verplaatst naar het subforum: Op school, op het werk, in de vereniging.... Daar komt het beter tot zijn recht.

Ikzelf heb biochemie gevolgd op hogeschool-niveau in Antwerpen. Gewoon omdat mijn interesses daarin lagen. En ik heb altijd hetgeen gevolgd waarin mijn interesses lagen.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 14 mei 2008 23:05

ik heb/had het idee dat er hier wel aardig wat zijn die taal- & letterkunde doen/deden. kweet niet of we mogen beginnen spreken van een tendens, maar mij was het een beetje opgevallen.

(ik doe, btw, ook taal- & letterkunde)

sofietje
Experienced user
Experienced user

Bericht door sofietje » 15 mei 2008 00:32

Ik ga journalistiek volgen, startend vanaf september :) Maar of dat nu een holebirichting is ? dat zal ik wel ondervinden tegen dan :wink:
steph schreef:Das nu ons Fie sie 8) Altijd attent op het juiste moment én op de juiste plaats! Dankuwel. Lieve :hugs: voor jou.

Ik blog : http://myvirginstateofmind.blogspot.com

blacktear
Regular user
Regular user

Bericht door blacktear » 15 mei 2008 08:56

ik hou eerder van de praktische richtingen. Ik heb nog ASO gevolgd maar ben daar gewoon mee gestopt omdat ik het veel te saai vond. Ik zit nu in TSO biotechnische wetenschappen en dat is volledig mijn ding!
Ik vind als je de theorie uitwerkt in de praktijk, je veel meer bijleert.
later zou ik graag iets willen doen in de biotechniek : cel en gentechnologie of iets dergelijk.
A genius can get from A to D , without passing
through B and C.
I need the B and C...

Gesloten