Wat was je laatste concert?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Wat was je laatste concert?

Bericht door J-La » 14 mei 2008 10:47

naar welk concert ben je het laatst geweest?

vertel ons ook hoe het was 8)

Vencha
Regular user
Regular user

Bericht door Vencha » 15 mei 2008 21:15

Dat deel van de halve finale van de Koningin Elisabethwedstrijd dat zich afgelopen woensdag (aka gisteren) voordeed.
Ik was onder de indruk: amai wat een stemmen hebben die!!!
Haikus are easy
But sometimes they don't make sense
Refrigerator

* Lune *
Experienced user
Experienced user

Bericht door * Lune * » 16 mei 2008 00:03

Syd Matters in Vooruitcafé.

Syd Matters - een pseudoniem met een knipoog naar Syd Barrett en Roger Waters van Pink Floyd - is een jonge dertiger uit Parijs en heet in het echte leven Jonathan Morali. Zijn muziek balanceert tussen zijn akoestische roots en bevreemdende elektronica. Een Franse kruising tussen Nick Drake en Thom York.

Een bende vriendelijke kerels die houden van hun muziek en zich volledig laten gaan. Ik kende de groep niet totdat ik toevallig in de Vooruit belandde wanneer ze aan het soundchecken waren. Aangename verrassing!
Iedereen is Napoleon, dus vergeet de poëzie

Als klinkt goed.

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 16 mei 2008 11:43

Een tijd geleden Marissa Nadler en Scout Niblett op Les Nuits Botaniques. Marissa Nadlers optreden was heel mooi, triestig wel. Ze deed mij nogal denken aan Morticia Addams, maar das juist gepast bij haar muziek. Ze kan ook zo goed gitaar spelen.
Scout Niblett vond ik heel goed, heel schattig en grappig, en ook zo stoeeer!! Ze had haarzelf mee (gelukkig), een elektrische gitaar en een drummer (die ik nog leuk vond...) Normaalgezien meisje met gitaar, maar bij momenten ging het keihard, zo met die drums en elek gitaar... Haar instrumentaal talent (ze speelde ook drums op n moment) gaat maar zo ver, maar hoe goed kan Scout zingen! (heel goed dus..)
'k Von et leuk dat ze t publiek soms om verzoeknummers vroeg, en die dan ook altijd speelde, zo van..tgoh, waarom niet...
Mijn companie vond haar een beetje saai, though..zij vonden Marissa beter.

Enkele dagen geleden zag ik in de ABclub Bjorn Berge, een Noor met the blues. Da publiek ging gewoon gek! Vorig jaar nam hij (blijkbaar) al een liveCD op in dezelfde ABclub, en veel van t volk nu was daar toen ook. 't Publik was ecstatisch, dat kon je horen aan de vele 'Yeeeeha's' en ander geroep en gefluit. 't Was ook echt wel goed! 'k Had nog nooit van Bjorn Berge gehoord, maar k was wel overtuigd. Héle mooie diepe stem (zeker als hij iets zei), hele grappige kerel, ook zo stoer. Lange stukken gitaarspel, die gebruikte hij om t publiek op te zwepen, en da lukte zOOO goed. We zijn wel doorgegaan voor de bisnummers, wa wel jammer was, MAARJA, we had a train to catch.
Als je hem es kan zien, gaat ervoor.

Morgenavond The Teenagers en Man Man in de Botanique,
en zondag misschien ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead in de VK in Brussel, als m'n werk voor school gedaan is.. (zeker niet, maar dan ga ik wrs toch)

'k Vind het trouwens ook heel erg jammer dat ik Portishead heb gemist, kheb al van bijna 5 mensen gehoord dat het echt adembenemend was.. en The Do ook gemist toen ik naar Bjorn Berge ging... :(
Ik heb zes kippen en een zus.

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 16 mei 2008 14:41

Vencha schreef:Dat deel van de halve finale van de Koningin Elisabethwedstrijd dat zich afgelopen woensdag (aka gisteren) voordeed.
Sjiek!
gepenetreerd_konein schreef:'k Vind het trouwens ook heel erg jammer dat ik Portishead heb gemist, kheb al van bijna 5 mensen gehoord dat het echt adembenemend was.
Ik bevestig als nummer 6 :P.
Niet de bedoeling om je "spijtgevoel" nog groter te maken, maar ik vond dit werkelijk één van de allerbeste concerten die ik al ooit gezien heb...

Concerten waar ik fysiek aanwezig was, maar die ik hier nog niet eerder gepost heb:
- BruStuPuntUit, Vooruit
- The Gutter Twins, AB :love:
- Madrugada, MaZ

Volgende maand: Isobel Campbell & Mark Lanegan, AB :P.

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 16 mei 2008 17:03

funkfish schreef:Ik bevestig als nummer 6 :P.
Niet de bedoeling om je "spijtgevoel" nog groter te maken, maar ik vond dit werkelijk één van de allerbeste concerten die ik al ooit gezien heb...
Nee jij was nummer 1 :)

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 16 mei 2008 20:36

gepenetreerd_konein schreef:Nee jij was nummer 1 :)
Aha :).

Daarnet vergeten: vorige maandag zag ik Gèsman op de Sinksenfeesten in Kortrijk. Da wos wel gjeistig en ipt gemak.

Von
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Von » 16 mei 2008 20:49

funkfish schreef:- Madrugada, MaZ
Ik zag ze ook, weze het wel in (het godvergeten) Turnhout (of all places). Adembenemend in alle geval, absolutely smashing er nog eens bovenop! Black Mambo is live nog 'tig keren sterker dan op plaat, dat valt wel te zeggen, de Dr. John kant sprong er op dat moment duchtig van!

Komt daar nog eens bij dat zowel Sivert als nieuwe gitarist Alex (?) sympathieke knakkers zijn en ik smak vooraan in 't midden stond mensen hun zicht te benemen. Not bad! Meer van dat! :adore:
Good just doesn't cut it. There's no point in being good if you can be great.

I don't think so!

Jaguar
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Jaguar » 16 mei 2008 23:14

Portishead in Vorst
:o :o :o
ik heb het eerste half uur gehuild als een baby. serieus.
dat zegt genoeg dus.

en ik vind dat normaal wanneer je al 10 jaar wacht om hen te zien en zo ongeveer het eerst uitgegeven ticket voor dit optreden kocht :-) wél blij dat ik alleen zat ;-)

Niets kon daaraan tippen, dus gisteren: leuk concertje van Cocorosie , helaas amper nummers die mijn voorkeur wegdragen. en het orkest dat ze bij hadden had best meer werk mogen krijgen. iets teveel Sierra-nummers naar mijn smaak. Maar zus Bianca maakte veel, bijna alles, goed ;-)
Knijp nu je ogen dicht, mijn luie luipaard, en strek je heupen naar je lust. Ach du... du.

surferke

Bericht door surferke » 18 mei 2008 06:37

Vanavond Uh Huh Her in de Paradise :)
Spoiler! :
Mihi! :roflmao:
Hilarisch! 'k Had dat ticketje enkele maanden geleden gekocht, de naam van de groep zegde mij wel iet en de snippets op Myspace vielen wel mee, zo'n klein beetje synthrock met wat kreunende vrouwtjes. Deze namiddag toch maar es een klein beetje meer gegoogled over dat groepje en jah, d'er was een duidelijke link met the L Word, zo bleek. "Och, zo erg kan het toch niet zijn," dacht ik dan ...

Zo erg kan het toch echt wel zijn! Op de 20 lesbo's na die in Fenway Park naar de Red Sox aan 't zien waren denk ik dat alle 591 lesbo's uit Boston aanwezig waren, naast iets van een 29 verloren gelopen nichten :roflmao: Man man man, wat was me dat :lol: Plezante boel, dat in elk geval :-) En 't optreden viel ook wel mee. 'k Ben het voor de bisnummers afgetrapt want de grond werd me wat te nat onder de voeten :roflmao:

Aaargh, weer zo eentje om in te kaderen :lol:

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 18 mei 2008 18:00

Portishead in Vorst, vorige week... amai
zalig
puur genieten...

ook naar gabriel rios en jef neve geweest vorige maand, al even zalig, kippenvel, ganse concert door, zeker en vast een aanrader!
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 18 mei 2008 20:03

@ Von: niks aan toe te voegen!
Jaguar schreef:wél blij dat ik alleen zat ;-)
:lol:. Ook wel tof dat we amper 3 rijen van elkaar af zaten & er elk apart geheel ondersteboven van waren.
Wat muziek toch met n mens kan doen :D.

Meegal.
New user
New user

Bericht door Meegal. » 18 mei 2008 20:31

4fm Live Session van natalia.
Het was gewoon af!

:D
Her kiss. Her smile. Her perfume. <3

Beliefje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Beliefje » 18 mei 2008 21:38

Arsenal in Het Depot in Leuven. Mijn eerste Arsenal-concert, en het was echt een zalige ervaring. Zoveel ambiance in een zaal... :rock:
Afbeelding

fluzzy
New user
New user
Contacteer:

Bericht door fluzzy » 18 mei 2008 22:51

Meegal. schreef:4fm Live Session van natalia.
Het was gewoon af!

:D
idem! :D (09/05/2008)

miss brightside
Regular user
Regular user

Bericht door miss brightside » 19 mei 2008 16:57

Portishead in Vorst was echt hééél straf!! Ik mocht niet van de dokter maar kben super blij dat ik stiekem toch ben gegaan :)
en dan The Whitest Boy Alive in de Handelsbeurs vrijdag: een paar nieuwe liedjes gehoord en heel dansbaar, leve den Erlend!

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 19 mei 2008 17:18

Zaterdagavond op les Nuits Botaniques:
Man Man: FAN-FUCKING-TASTIC ;)
Zoveel energie, zo zotte gasten op da podium, keb der mij zo hard mee geamuseerd! vele leuke prullen ook opt podium (bvb een tomaatje da zo mooi lachte naar mij) en keukenpotterie enzo. En de zanger eeft een beetje gedrumd op MIJN benen!

Vetiver: supermooi! Ik had er niets van derwacht, want ik kende ze niet echt. 'k Ben ook blij dat't geen zo'n hippiebedoening was zoals Devendra Banhart ofzo. Jammer wel dat die net na Man Man moesten, beetje anticlimax. Maar goed, twas zeer enjoyable.

The Teenagers: who are The Teenagers?
Nee serieus, twas wel fuckable.. Zebben leuke nummertjes (Starlett Johansson bvb) en tleek alsof ze ook hun eigen bende zatte teenagers meehadden int midden voor't podium. Gelukkig van zij, of veel ambi ging er in de rotonde nie geweest zijn denkik.. Ze waren wel leuk. (The Teenagers he, die bende teenagers was gewoon grappig..)

Wij vonden het vreemd dat Man Man zo vroeg geprogrammeerd stond. Veel mensen kwamen speciaal voor Man Man (wij dus ook), maar velen waren dan te laat enzo (maar wij niet hoor ;)) Eerst Vetiver, dan Vampire Weekend (die speelden die avond ook in de Bota ma ergens anders :() en dan Man Man, ging PERFECT geweest zijn..

Wappy
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door Wappy » 19 mei 2008 19:26

Jaguar schreef:PortisheadNiets kon daaraan tippen, dus gisteren: leuk concertje van Cocorosie , helaas amper nummers die mijn voorkeur wegdragen. en het orkest dat ze bij hadden had best meer werk mogen krijgen. iets teveel Sierra-nummers naar mijn smaak. Maar zus Bianca maakte veel, bijna alles, goed ;-)
yupyup, Cocorosie, het was een leuk concertje :)! Al heb ik zelf ook een voorkeur voor hun trage nummertjes...

TSEliot
Experienced user
Experienced user

Bericht door TSEliot » 19 mei 2008 23:07

Bah, Crystal Castles heeft afgezegd omdat Alice ziekjes was. Ze heeft zich wel komen verontschuldigen en ze heeft lasers beloofd bij de nieuwe show in september.

Het voorprogramma Plastic Operator heeft dan gespeeld en dat was best fijn, hoewel de sfeer er wat uit was dan. Een leuk electropop groepje, hun optreden heeft me aangespoord hun liedjes eens te beluisteren.
All right, Mr. DeMille, I'm ready for my close-up.

R....
Regular user
Regular user

Bericht door R.... » 20 mei 2008 00:07

Euhm... da Nekka finale.. ma of je da als concert kan goedkeuren weet ik niet.. :-? anders zal het.. Night of the Proms zijn in 2006 :D keilang geleden ma soit..
Who ever you are, I've always depended on the kindness of strangers

Gesloten