Wat was je laatste concert?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
tijmen
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Re: Wat was je laatste concert?

Bericht door tijmen » 18 feb 2011 19:13

Heerlijk, die Joan As Police Woman gisterenavond!!
En ook in haar lederen pakje zonder bh, aha :P

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 02 mar 2011 01:08

The Pains Of Being Pure At Heart in De Kreun... Kon toch wel wat beter vond ik... Met momenten héél goed (Heart In Your Heartbreak, Young Adult Friction - kon een Sarah classic zijn! - A Teenager In Love, This Love Is Fucking Right! en hoe ze live als band ook veel beter speelden dan vroeger (kan ik me inbeelden)), maar soms gingen ze toch de mist in. De nieuwe nummers zijn ook wel nog niet ingeburgerd. De zang was vreselijk :) maar ondertussen weten we dat al. Jammer genoeg voor de Pains werkt dat niet zoals bij The Vaselines, hier is goed zingen wel redelijk essentieel soms. Ook jammer dat ze 103 niet hebben gespeeld. Ik heb me wel geamuseerd, vree content dat ik ben geweest, genoten van het optreden en 't vintevolk in de zaal.
Ik heb zes kippen en een zus.

Fuck_Forever
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Fuck_Forever » 02 mar 2011 16:34

Bij mij ook The Pains of Being Pure At Heart in de Kreun en ook ik ben content dat ik de moeite heb genomen om erheen te gaan (in combinatie met een nachtelijk bezoek aan Gent). Ze kwamen redelijk traag op gang, maar de hoogtepunten waren inderdaad HOOGTEPUNTEN. Ik kijk al uit naar hun volgende doortocht, wanneer de nummers van de nieuwe plaat wat bekender in het oor liggen (en beter ingespeeld zijn). Stiekem hoopte ik toch nog op Higher Than The Stars en Say No To Love.
Het voorprogramma, Cloud Nothings, vond ik ook heel erg te pruimen. Simpel, repetitief, maar wel erg catchy. Sympathieke jongens ook! En een sympathiek publiek, met overenthousiaste danser Guy op kop (was die man stoned?), die de grootste fan ooit leek en even later bij de band polste wie ze eigenlijk waren (iedereen in de zaal: :o ).

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 03 mar 2011 05:37

Fuck_Forever schreef:Bij mij ook The Pains of Being Pure At Heart in de Kreun en ook ik ben content dat ik de moeite heb genomen om erheen te gaan (in combinatie met een nachtelijk bezoek aan Gent). Ze kwamen redelijk traag op gang, maar de hoogtepunten waren inderdaad HOOGTEPUNTEN. Ik kijk al uit naar hun volgende doortocht, wanneer de nummers van de nieuwe plaat wat bekender in het oor liggen (en beter ingespeeld zijn). Stiekem hoopte ik toch nog op Higher Than The Stars en Say No To Love.
Het voorprogramma, Cloud Nothings, vond ik ook heel erg te pruimen. Simpel, repetitief, maar wel erg catchy. Sympathieke jongens ook! En een sympathiek publiek, met overenthousiaste danser Guy op kop (was die man stoned?), die de grootste fan ooit leek en even later bij de band polste wie ze eigenlijk waren (iedereen in de zaal: :o ).
Jaaa ik hoopte ook stiekem op Higher Than The Stars. En die guy... heel fout maar wel heel leuk om naar te kijken. Geen idee of ie stoned was, maar hij moet wel iets genomen hebben om zo wild te gaan over iets waar hij de naam niet van kende (Cloud Nothings dus)
Cloud Nothings vond ik eerder saai, jammer genoeg, al heb ik wel af en toe geschud met mijn hoofd, dat moet ik wel toegeven :) en heel leuk dat die zanger ff tijdens een liedje moest lachen als Guy weer even zot deed :)
Ik vond trouwens niet dat ze traag op gang kwamen. Het eerste nummer was goed, maar het tweede, dat was het slechtste van de hele boel. Daar gingen ze echt in de mist. Vanaf daar werd het steeds beter, tot ja, die hoogtepunten :) ah ja, volgende keer dat ze in de omtrek van 45 minuten of minder met de trein reizen komen ga ik weer, en Fuck Forever waarschijnlijk ook. Dus tot dan hé

kat111
New user
New user

Bericht door kat111 » 11 mar 2011 22:49

All time low, twas geweldig, buiten het feit da k ziek was :(
Break these chains that keep us apart
I'll fly away on a trip to your heart

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 12 mar 2011 00:27

Citizen Jane (met die van Mama's Jasje) en Isbells in de Aula in Gent. Goed optreden, Citizen Jane, heel mooie melodieën, en ook goed gebracht, ja. Isbells was terug zoals altijd, superschoon. En de sfeer in de Aula zat juist goed.

Lorke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lorke » 15 mar 2011 12:34

Mijn laatste concert was met mijn ventje naar Natalia Meets Anastacia.
Ik ging eerder voor Anastacia, omdat ik dat zo'n fantastische vrouw en een prachtzangeres.
Natuurlijk vond ik dan weer dat als Natalia een liedje zong van Anastacia, dat het totaal niet paste. Een concert om eigenlijk nooit te vergeten.
Someone said to me: "First it's love, at the end it's laughter in a relationship". And guess what, it's TRUE :D :D

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 18 mar 2011 18:12

Gisteren Woods in Maison des Musiques in Brussel. Soort huiskamerconcert, rond de 80 man ofzo. Eerst Faustine Hollander (en Joiejoiejoie), dat klonk heel hard als Low. Traag en slepend, mannen- en vrouwenstem. Heel schoon eigenlijk. Dan Sylvester Anfang II. Die speelden drie lange instrumentale nummers. Beetje kraut-achtig, psychedelisch azo, yada yada, ik heb er mijn hoofd niet helemaal bijgehouden maar het klonk wel goed. Dan Woods en die waren super! Eenvoudige, korte folky nummers met in het midden een heeel traag op- en afbouwend nummer. Heel handig om ff naar de wc weg te glippen en achter nieuwe pintjes te gaan. Hoe meer pintjes, hoe beter Woods werd. 't Was fantastisch!

candy1994
New user
New user

Bericht door candy1994 » 31 mar 2011 19:29

Woensdag 30/03/2011 te Sportpaleis: Justin Bieber - My World Tour (ow yeah, schreew jezelf maar schor! :D )

Heel knap concert. Justin heeft live gezongen en klonk echt fantastisch. Maar de meesten, hysterische 12 tot 16-jarige meisjes, kwamen uiteraard om Justin in levende lijve te bewonderen. Toegegeven, hoe zou je zelf zijn? Het was dan ook een concert dat meer op de visuele dansacts ipv de audiovisuele muziek was gefocust. Die hoorde je natuurlijk amper door al het gegil en gekrijs.

Daarom hieronder enkele amateuristische sfeerbeelden van het concert (getrokken door moi-même):

Jaja, het was weldegelijk het concert van Justin Bieber
Afbeelding

Aftellen tot "the big guy" op het toneel verschijnt... spannend
Afbeelding

Daar ist-ie dan! Ah nee, toch niet
Afbeelding

Voor het eerste dansje was-ie in maagdelijk wit gehuld (de dansmoves daarentegen waren niet zo maagdelijk)

Afbeelding

Hoog in de lucht boven het publiek met z'n gitaar in de hand. Hij heeft hiernaast ook piano gespeeld en gedrumd: een zeer talentvolle jongeman dus.
Afbeelding

Afbeelding

Veel babyfoto's en ander gezever als-ie zich moest omkleden
Afbeelding

Nog wat drummen...

Afbeelding

Afbeelding

en gedaan! Alez, min of meer.

Conclusie: Bieber you are so cute, we love you! :love:
Steek uw neus niet teveel in andermans zaken.

iamamiwhoami
Experienced user
Experienced user

Bericht door iamamiwhoami » 02 apr 2011 08:51

sorry Patrick Wolf, je stelde me teleur. meer enthousiasme graag.
- burning bridges can help you learn to fly -

Fuck_Forever
Regular user
Regular user

Bericht door Fuck_Forever » 03 apr 2011 23:28

Jup, mij stelde hij ook teleur. Hij leek er weinig zin in te hebben en dan dat verwarrende einde met die Hard Times intro -o joepie, ah nee toch niet Hard Times, The City begint nu- en het tien minuten klappen voor niets... Het publiek leek er nochtans zin in te hebben, afgaande op de enthousiaste reacties op het voorprogramma Rowdy Superst*r. Dat was muzikaal weinig soeps, maar wel bijzonder entertainend/hilarisch. Dansjes enzo. Patrick Wolf was muzikaal wel best oke (behalve To The Lighthouse dan, dat was maar een magere versie, vond ik. De luide drums stoorden mij ook af en toe), maar leek gewoon op automatische piloot te spelen. Slechts af en toe leek er wat speelplezier in te komen en dat waren dan ook de beste momenten. Zo bleven de nieuwe nummers "Bermondsey Street" en "House" mij bij. Ik denk dat de teleurstelling ook zo groot was, omdat het vorige optreden van Patrick Wolf in de Botanique heel erg goed was. Daar was hij bijzonder enthousiast, deed grappige babbeltjes met het publiek en kwam persoonlijk zijn excuses aanbieden omdat hij de ferry moest halen en dus geen bis kon spelen.
Om met een positieve noot te eindigen: nu heb ik eens een paar forummers ontmoet (frrr, GroenWolkje en Mr. Johansson), dat was wel fijn.

Twilightje
Senior user
Senior user

Bericht door Twilightje » 04 apr 2011 12:57

Deze zaterdag op een klein festivalleke een aantal groepjes gezien:
'Wheel of Smoke', stoner rock.
'U Boat', psychedelische rock.
'Rivercrest', psychedelische jam/impro

Ik ga tegenwoordig eigenlijk zelden naar 'duurdere' concerten, meer naar café optredens of festivallekes.

Chrlotte
Regular user
Regular user

Bericht door Chrlotte » 06 apr 2011 01:58

Fuck_Forever schreef:Jup, mij stelde hij ook teleur. Hij leek er weinig zin in te hebben en dan dat verwarrende einde met die Hard Times intro -o joepie, ah nee toch niet Hard Times, The City begint nu- en het tien minuten klappen voor niets... Het publiek leek er nochtans zin in te hebben, afgaande op de enthousiaste reacties op het voorprogramma Rowdy Superst*r. Dat was muzikaal weinig soeps, maar wel bijzonder entertainend/hilarisch. Dansjes enzo. Patrick Wolf was muzikaal wel best oke (behalve To The Lighthouse dan, dat was maar een magere versie, vond ik. De luide drums stoorden mij ook af en toe), maar leek gewoon op automatische piloot te spelen. Slechts af en toe leek er wat speelplezier in te komen en dat waren dan ook de beste momenten. Zo bleven de nieuwe nummers "Bermondsey Street" en "House" mij bij. Ik denk dat de teleurstelling ook zo groot was, omdat het vorige optreden van Patrick Wolf in de Botanique heel erg goed was. Daar was hij bijzonder enthousiast, deed grappige babbeltjes met het publiek en kwam persoonlijk zijn excuses aanbieden omdat hij de ferry moest halen en dus geen bis kon spelen.
Om met een positieve noot te eindigen: nu heb ik eens een paar forummers ontmoet (frrr, GroenWolkje en Mr. Johansson), dat was wel fijn.
Inderdaad, nogal teleurgesteld nadat het de vorige keer zo goed was. :( Al bij al toch nog enorm genoten van het concert, al hoop ik dat het de volgende keer beter is. (En dat zal wsl, gezien een vriendin van me hem ook in Amsterdam gezien heeft en dat veel beter was.) Nuja, hopen op Pukkelpop zeker? Ik kijk alvast uit naar zijn album, want de songs klonken veelbelovend, ook al mocht de uitvoering wat enthousiaster. Wolf blijft toch een van mijn favoriete beesten! :love: (en dat wil al veel zeggen als ik zo'n emoticon voor een kerel schrijf ;) )
Have we gone too far
Or did we get too close?

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 08 apr 2011 13:40

The Do gisteren dus, wat ben ik blij dat ik toch ben meegeweest :) . Ze hadden er duidelijk zin in, het was mooi om te zien hoe ze heel hun ziel konden leggen in de nummers die ze speelden. Zij die zo grappig danst en hij met zijn hoedje en snorretje, echt een grappig duo. De drummer en de blazers konden er ook wat van, en zorgden er gelukkig ook voor dat ik mijn ergernissen aan de gitarist (egotripper precies) snel vergat. Enige nadeel misschien dat sommige nummers echt wel te lang werden uitgerokken. Wel erbij zeggen dat ik het nooit zo goed had gevonden als ik niet in de sfeer zou zijn gebracht door de fenomenale band die het voorprogramma verzorgde, Random Recipe genaamd. Echt het mooiste voorbeeld van hoe verschillende delen een meer dan mooi en volledig geheel kunnen vormen. En beeereveel energie. De ene is supersnel en kan niet zo goed zingen, en de andere kan wel goed zingen en is.. Ook snel! En dan twee supergoede muzikantenjongens.

Toen die blonde knuffelde met de zangeres van the Do had ze stijve tepels!!!!!

O, en schitterend accent :) (cf Xavier Dolan). Over de Canadezen niets dan goeds!
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 08 apr 2011 14:32

Ik had ook een beetje een dubbel gevoel bij het concert van Patrick Wolf. Muzikaal was het echt wel goed vond ik, maar het ontbrak aan sfeer. Zo weinig enthousiasme dat hij uitstraalde! Ofwel had hij een off-day, ofwel is dat het nieuwe imago dat hij wil cultiveren... Dat van het cynische gebroken hart ofzo. Maar zijn nieuwe werk klonk wel veelbelovend, en ik vond het best leuk dat hij enkele oude songs in een nieuw kleedje stak. En ik ben nu meer en meer van The city gaan houden, alleen al door die zalige saxfoniste-annex-klarinettiste.

Vorige week zag ik ook nog The Naked and Famous, die een zeer goed concertje gaven in de Botanique. Er was een perfect evenwicht tussen rockelementen, happy elektro en goede duidelijke vocals. Die wil ik zeker nog terugzien. Hopelijk vallen ze niet in een gat na zo'n veelbelevende eerste plaat.

En eerder in maart zag ik ook nog Robyn, een zalig wijf. Veel kippenvel- en dansmomenten daar in de AB! Werkelijk elk nummer kon mij bekoren, zelfs de breekbare versie van één van haar eerste hitjes, nog uit de jaren '90. Maar vooral Konichiwa Bitches (in een wilde remix met een ander nummer) was een echte bom.

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 08 apr 2011 16:22

Dum Dum Girls in de Vooruit gisteren waren echt super-awesome, sexy en badass. De bassiste zag eruit alsof ze de hele mannelijke helft van de zaal rond haar vinger aan haar draaien was zonder ook maar een poot uit te steken. Alle vier de meisjes hadden hun pokerface aan, een truc die wel werkte eigenlijk. Mijn favoriet van de vier is degene die beslist heeft dat de drumster een windmachine nodig had. Dee Dee was stonecold en toch nie, kon het hele optreden echt dragen. Muzikaal zat het zeker in orde, vooral bij Bhang Bhang, Jail La La, Take Care Of My Baby (pum pupum tsjj) en bisnummer/Smithscover There's A Light That Never Goes Out, eigenlijk waren alle nummers van de laatste EP hoogtepunten, en dat is NIET toevallig, want die is wereldklasse en voorspelt veel goeds voor de toekomst. Ik heb meer dan eens goedkeurend staan glimlachen en ik ben er zéker van dat Dee Dee (ook goedkeurend uiteraard) naar me keek voor ze van het podium ging. 8)
Ik heb de plaat gekocht (voor de hoes).

Foto's

Fuck_Forever
Regular user
Regular user

Bericht door Fuck_Forever » 08 apr 2011 16:43

Dum Dum Girls zou ik ook wel eens willen zien. Al is het maar omdat ze er zo belachelijk "too cool for everyone" uitzien (en ze komen er mee weg).

tijmen
Senior user
Senior user

Bericht door tijmen » 10 apr 2011 11:17

The Do was wel goed, maar ik vond hun voorprogramma Random Recipe toch wel het beste van de avond.
Amai, wat een sexy energie. :)
tsjieptsjieptsjiep schreef: Toen die blonde knuffelde met de zangeres van the Do had ze stijve tepels!!!!!
Damn, dat heb ik gemist. :p
Ik heb dat wel even zien verschijnen door die bikini/tshirt van die ander hip-hopster. Mm!!

Mancunian
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Mancunian » 11 apr 2011 12:17

gepenetreerd_konein schreef:Dum Dum Girls in de Vooruit gisteren waren echt super-awesome, sexy en badass. De bassiste zag eruit alsof ze de hele mannelijke helft van de zaal rond haar vinger aan haar draaien was zonder ook maar een poot uit te steken. Alle vier de meisjes hadden hun pokerface aan, een truc die wel werkte eigenlijk. Mijn favoriet van de vier is degene die beslist heeft dat de drumster een windmachine nodig had. Dee Dee was stonecold en toch nie, kon het hele optreden echt dragen. Muzikaal zat het zeker in orde, vooral bij Bhang Bhang, Jail La La, Take Care Of My Baby (pum pupum tsjj) en bisnummer/Smithscover There's A Light That Never Goes Out, eigenlijk waren alle nummers van de laatste EP hoogtepunten, en dat is NIET toevallig, want die is wereldklasse en voorspelt veel goeds voor de toekomst. Ik heb meer dan eens goedkeurend staan glimlachen en ik ben er zéker van dat Dee Dee (ook goedkeurend uiteraard) naar me keek voor ze van het podium ging. 8)
Ik heb de plaat gekocht (voor de hoes).

Foto's
Dee Dee, Bambi, Sandy en Jules zijn machtig sexy. Uitstekend concert, veeel beter dan hun passage op Dour! Moest toch effe schreeuwen toen ze The Smiths als bisnummer speelden :)

Maar was niet mijn laatste concert. Ben gisteren naar Belle and Sebastian geweest. Wat een jolige bende is me dat! Je kon niet anders dan met een grijns op je gezicht te staan luisteren.

Heb me er wel ongelooflijk geïrriteerd aan veel mensen. Praten tijdens de nummers, mensen die denken dat ze helemaal luid en vals mogen meezingen omdat ze alle songteksten kennen, mensen die met hun schuppen van pollen in mijn oor stonden te klappen, en het hatelijkst, mensen die geen uur zonder bier kunnen. Blijf toch gewoon staan en geniet van da concert, mannen! Heb eenzelfde persoon 4 keer achter bier zien gaan! Maakt me zo kwaad. Had natuurlijk de pech dat ik bij de deur stond :D

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 11 apr 2011 12:43

B&S was echt fantastisch he :) kon ook niet echt anders. Vooral de bisnummers (die mondharmonicasolo!) waren er echt over goed. Legal Man vond ik ook 'n goeie, hoe iedereen daar op 'n rij stond mee te zingen, en Dog On Wheels, trompetjes!! Ik heb me ook wel geërgerd aan het meisje die met haar staartje bijna in m'n gezicht zat (terwijl er voor haar bèreveel plaats was!) maar achja, couldn't spoil the fun. Wat een band :D

Gesloten