Dromen...

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Faramir
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Dromen...

Bericht door Faramir » 10 mar 2008 17:48

De bedoeling van dit onderwerp: Plaats hier waarover je gedroomd hebt, wat het volgens jou zou kunnen betekenen...

Ikzelf onthou mijn dromen niet, maar ik ben er zeker van dat ik vannacht zalig gedroomd moet hebben 8)

roosej

Bericht door roosej » 10 mar 2008 22:17

Na bijna een week lang elke nacht gedroomd te hebben over iemand uit het verleden (en diens zogezegde nieuwe partner, dat de politie me oppakte omdat ik haar stalkte, ...), ben ik al weer even nachtmerrie-vrij.
Leve de goede dromen die de bovenhand halen. En waar ik vannacht over gedroomd heb, geen idee...

Scorpy83
New user
New user

Bericht door Scorpy83 » 10 mar 2008 23:22

Mijn dromen zijn altijd best freaky te noemen.
Maar de vreemdste droom die ik ooit gehad heb zal ik nooit vergeten.
Je moet weten dat ik vrijdags en zaterdags in de Colruyt werk (super glam-job :D ) en blijkbaar had ik de voorbije weken iets te veel gewerkt. Ik zal een poging doen om het enigzins duidelijk te vertellen.

Ik droomde dat ik de gerant was van de winkel en dat ik op een wit paard door de winkel liep. Onderweg groetten en wijfden de klanten mij. Tot daar toe allemaal nog "normaal".
Maar opeens merk ik in de juichende menigte een zeer bekend gezicht tussen de grijze massa. Niemand minder dan Paus Benedictus groette mij. We begonnen rustig een babbeltje te slaan en voor ik het wist flitste ik naar het Sint-Pietersplein in Rome. Hier werd ik verwelkomd door een grote menigte mensen, allemaal aan het juichen en roepen om mijn komst op mijn wit paard....
... en dan ging mijn wekker af.

Dit was de vreemdste droom die ik ooit gehad heb en heb tot nu toe geen verklaring gevonden waarom mijn onderbewustzijn zo'n toeren met mij speelt. Is hier iemand op het forum die de betekenis van die droom kan verklaren?

Dobbie
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Dobbie » 11 mar 2008 01:10

mijne schat droomde dat ik haar bedroog met haar broer en vreemd genoeg droomde ik de nacht daarna hetzelfde :-?
just a little lovin' in the mornin' beats a cup of coffee for starting off the day

yuco
New user
New user

Bericht door yuco » 11 mar 2008 10:02

Ik herinner me vaak mijn dromen wanneer ik opsta, en 't heeft dan ook bijna altijd invloed op mijn ochtendhumeur. Soms heb ik zelfs 't gevoel dat 't mijn gemoed kan bepalen voor de rest van de dag.

Mijn dromen kunnen vrij realistisch zijn, soms eerder filmisch, soms zeer abstract en niet te verwoorden, maar da's bij iedereen wel zo wat zeker? Ik vertel er niet altijd even graag over tegen zomaar iedereen, omdat ik soms 't gevoel heb dat je dromen meer over jezelf kunnen blootgeven dan je zelf op 't eerste zicht denkt.

eekhoorntje
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door eekhoorntje » 11 mar 2008 10:33

Scorpy83 schreef:Mijn dromen zijn altijd best freaky te noemen.
Maar de vreemdste droom die ik ooit gehad heb zal ik nooit vergeten.
Je moet weten dat ik vrijdags en zaterdags in de Colruyt werk (super glam-job :D ) en blijkbaar had ik de voorbije weken iets te veel gewerkt. Ik zal een poging doen om het enigzins duidelijk te vertellen.

Ik droomde dat ik de gerant was van de winkel en dat ik op een wit paard door de winkel liep. Onderweg groetten en wijfden de klanten mij. Tot daar toe allemaal nog "normaal".
Maar opeens merk ik in de juichende menigte een zeer bekend gezicht tussen de grijze massa. Niemand minder dan Paus Benedictus groette mij. We begonnen rustig een babbeltje te slaan en voor ik het wist flitste ik naar het Sint-Pietersplein in Rome. Hier werd ik verwelkomd door een grote menigte mensen, allemaal aan het juichen en roepen om mijn komst op mijn wit paard....
... en dan ging mijn wekker af.

Dit was de vreemdste droom die ik ooit gehad heb en heb tot nu toe geen verklaring gevonden waarom mijn onderbewustzijn zo'n toeren met mij speelt. Is hier iemand op het forum die de betekenis van die droom kan verklaren?
er is maar 1 verklaring
je moet priester worden!
***MINGE!***

Coming from the camp I was walking along the dyke smoking a fag thinking how queer it is to feel so gay on such a rainy day!

spaceface
Experienced user
Experienced user

Bericht door spaceface » 11 mar 2008 11:35

Het begin van de droom ben ik vergeten ...

... maar uiteindelijk komt het erop neer dat ik, tinseltoy en nog wa mensen die ik vergeten ben in een huis hadden ingebroken (Die Fetten Jahre Sind Vorbei style) en het daar nogal bont maakten. Dan kwam er iemand van de groep (een meisje, maar 'k ben vergeten wie) af met een geweer dat ze gevonden had. Ze hield het ding uitdagend voor de rest van de groep en vroeg wie de revolver wilde pijpen. Ik stapte naar voor, nam het geweer en schoot haar neer (waardoor ze door het raam vloog; hoe spectaculair).
Toen zei tinseltoy - die op zijn buik op de zetel lag - "dat was echt een Eno-moment."
Ik ging naast hem liggen, kneep in zijn poep en zei "ge hebt een leuk kontje, maar ik heb iemand vermoordt! ik heb een leven afgenomen! en dat kan niet!"

Fade out.
I wish I were a Warhol silk screen, hanging on the wall
Or little Joe or maybe Lou, I'd love to be them all
All New York City's broken hearts and secrets would be mine
I'd put you on a movie reel and that would be just fine.

Steffi
New user
New user

Bericht door Steffi » 11 mar 2008 21:37

Ik heb gedroomd over Sylviia :o
Ik weet zelfs niet hoe ze eruit ziet :p Maar ze gaf een cool feestje waarop iedereen van het forum was en dan heb ik zo iedereen leren kennen. Da was best wel cool :)
Saffy - 'You took my face with your four hands and pushed it up against the window.'
Patsy - 'We should have pushed it through...'

Scorpy83
New user
New user

Bericht door Scorpy83 » 11 mar 2008 23:32

[quote="eekhoorntje]er is maar 1 verklaring
je moet priester worden![/quote]

God, nee! :o
Vreemd genoeg hebben nog anderen mensen dat gezegd. :-?

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 06 mei 2008 12:33

ik moet blijkbaar hard geschrokken zijn in m'n droom want alles lag overhoop toen ik ontwaakte.

alhoewel, ik weet echt niet meer wat ik droomde maar het was blijkbaar schrikwekkend.
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

spaceface
Experienced user
Experienced user

Bericht door spaceface » 08 mei 2008 22:43

Het was een láng treinstation en ik zat bij ... 'iemand'. En we waren aan't onnozel doen en ik zei tegen die iemand dat ik verliefd op 'm was. En toen zij hij: "maar ik ook op u!". Dan gebeurde er eigenlijk niks, op het feit dat ik door heel lange treinwagons liep.
Hm.
I wish I were a Warhol silk screen, hanging on the wall
Or little Joe or maybe Lou, I'd love to be them all
All New York City's broken hearts and secrets would be mine
I'd put you on a movie reel and that would be just fine.

abcdefg

Bericht door abcdefg » 16 mei 2008 08:19

spaceface schreef:Het was een láng treinstation en ik zat bij ... 'iemand'. En we waren aan't onnozel doen en ik zei tegen die iemand dat ik verliefd op 'm was. En toen zij hij: "maar ik ook op u!". Dan gebeurde er eigenlijk niks, op het feit dat ik door heel lange treinwagons liep.
Hm.
Al een geluk dat je gisteren niet Marc Descheemaecker, de baas van de nmbs hebt gezien. Je wil echt niet die kerel in je dromen hebben :P
Niet dat ik al van hem gedroomd heb...
Mijn droom kan ik me nog redelijk duidelijk voor de geest halen. Helaas zeg maar, want het was een vreemde droom. Enfin, niet echt vreemd vreemd... Een beetje ongemakkelijk ook.
Maar zoals we allemaal weten zijn de meeste dromen bedrog. Laten we dat afspreken 8)

Ikzelf
Regular user
Regular user

Bericht door Ikzelf » 16 mei 2008 13:34

Vanacht heb ik gedroomd dat ik met Yanaika en Stefanie van Mijn restaurant en nog een paar anderen voor het eerst naar een Holebifuif ging. Mijn vader mocht het niet weten en dacht dat ik naar een gewone fuif ging, hij zette mij een paar meter voor de fuif af met de auto.
We bleven buiten zitten maar het was leuk dus ging ik er ook een tweede keer naar toe. Ik vond het erg jammer dat we niet naar binnen konden en we gingen wandelen. Ik stak een sigaret op en Yanaika en Stefanie vonden dat niet zo leuk.

Conclusie: Ik wil naar een Holebifuif maar ben thuis nog niet uit de kast dus kan het niet. (Het is ook te ver weg) Ik mag niet roken en ik kijk te veel naar Mijn Restaurant. :roll:
Crash and burn!

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 16 mei 2008 23:41

Vannacht gedroomd dat ik met de jongen aan de praat geraakte (en zelfs iets verder :D ), de jongen die ik erg graag wil leren kennen, maar ik weet totaal niet hoe :roll:

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 19 mei 2008 00:41

een paar nachten geleden droomde ik van F. M.

elke keer ik terug in slaap viel ging de droom gewoon verder.

hetgene ik me kan herinneren is dat ik een groot hart tekende met krijt.
Ziekte van Hashimoto

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 20 mei 2008 20:51

vannacht kon evengoed een aflevering van Witse zijn.

ik herinner mij dat ik zei dat ik graag wilde sterven voor Annemie Nachtegaele ;)
Ziekte van Hashimoto

Appelsientje
New user
New user

Bericht door Appelsientje » 21 mei 2008 04:01

Ikzelf schreef:Vanacht heb ik gedroomd dat ik met Yanaika en Stefanie van Mijn restaurant en nog een paar anderen voor het eerst naar een Holebifuif ging.
Ik wil ook wel eens met die 2 op stap! ;) Al was het maar in mijn droom!

Breeze
New user
New user

Bericht door Breeze » 24 mei 2008 14:07

Eerder een nachtmerrie.

Ik droomde dat ik met de auto van mijn vader ging rijden. Mijn broer reed eerst en halverwege wisselden we. Toen ik vertrok, schokte de auto en ik kon niet meer remmen (handrem werkte niet, gewoon remmen ook al niet, ...). Uiteindelijk heb ik een kind aangereden en ben ik tegen een boom gereden.

Weer een tijdje niet meer in de auto durven dus :roll:
Love is like a rose in the winter, only the stronge survive.

24
New user
New user

Bericht door 24 » 25 mei 2008 01:58

ik droom tegenwoordig vaak dat ik, met mezelf erin, mijn auto in de prak rijd......
En anders zijn m'n dromen redelijk sensueel :oops: Ma ik ben geene pervert zenne. tis niet kinky :)

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 27 mei 2008 08:45

Ik heb vanmorgen (tussen het wekkeruitkloppen door) gedroomd dat mijn middelste zus ontvoerd was, maar doordat ik in Gent zat, merkte ik daar niet zoveel van. Ik ging na de examens naar huis en plots was ze er wel weer en ik vroeg hoe het met Sara (mijn zus) was. En mijn vader: ze is nog altijd ontvoerd, maar dat is niet erg, dat lost zichzelf wel op. En het volgende moment stond ze aan de keukentafel! Ik verstond het compleet niet. En zij: "ik ben nog altijd ontvoerd wi." En ik: "huh, wat doe je hier dan?" en mijn vader daarop: "Sara, je moet het alleen maar vertellen als je dat wilt." en dan had ze plots een leren hoofdmasker aan met een gat vooraan haar hoofd en achteraan haar hoofd en als ze met haar hoofd ronddraaidde, kon je haar ogen zo zien meebewegen. We vonden dat allemaal supergrappig. En toen werd ik echt wakker (met Leterme-gezaag :x)

Misschien lees ik beter geen Kafka meer voordat ik ga slapen...
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Gesloten