Mijn restaurant!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 08 mar 2008 12:27

Mis ik hier iets of ben ik de enige die Pieter niet zo'n gigantisch 'omhooggevallen manneke" vindt? Hij heeft gewoon moeite met kritiek, that's all. Ik heb 'm nergens horen verkondigen dat hij zichzelf zo geweldig vindt, hoor.

Walewein
Experienced user
Experienced user

Bericht door Walewein » 08 mar 2008 12:32

Bestaat dat nu nog altijd, reality-tv? Hoe vaak moet ik het nog zeggen, gewone mensen zijn zelden, wat zeg ik NOOIT, boeiend. Maar ja, reality-tv is goedkoop en het vraagt geen creativiteit van de makers. Dat de tv-kijker al die domme bagger blijft slikken, het is me een raadsel.
blatantlie schreef:wijze walleeraad, daar is iedereen mee gebaat
raskolnikow schreef:Uiteraard is Walewein ne freak. En nog authentiek ook. Niet zo een van die fakers.
Hannes schreef:[Vr 17:39] Hannes.: ik vind uw euri geil walewein

Wapiti

Bericht door Wapiti » 08 mar 2008 12:34

Dr.Feel schreef:
wapiti schreef:2: enkel het koppel dat wint mag het restaurant houden...
Dat IS gewoon het format.
kzou het veel beter vinden moest het meer à la The Block zou zijn, de winnaar krijgt een geldprijs... tenslotte hebben de 4 andere koppeltjes mss op dat moment enkele maanden ( weet niet hoe lang precies ) geen werk gehad en van wat gaan die op dat moment leven...

Walewein
Experienced user
Experienced user

Bericht door Walewein » 08 mar 2008 12:37

wapiti schreef:geen werk gehad en van wat gaan die op dat moment leven...
Van hun mediageilheid. Want laten we wel wezen, waarom in godesnaam zou je meedoen aan zo'n programma. Voor vragen over het belang en de zaligheid van mediageilheid, wend u tot Vinnce.
raskolnikow schreef:Uiteraard is Walewein ne freak. En nog authentiek ook. Niet zo een van die fakers.

Siouxsie
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door Siouxsie » 08 mar 2008 13:49

zagevent, 't is goed gemaakte, zou zelfs durven zeggen 'intelligent gemaakte' televisie en een leuk format waar iedereen wat aan heeft, want je kan gewoon gaan eten in die restaurants
niet dat dat een argument gaat zijn voor jou, maar kom, 't is een van de betere reality-tv-programma's, daar kan je niet omheen
sus me met je hartslag
wij ons wij ons wij ons

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 08 mar 2008 13:54

wapiti schreef:
Dr.Feel schreef:
kzou het veel beter vinden moest het meer à la The Block zou zijn, de winnaar krijgt een geldprijs... tenslotte hebben de 4 andere koppeltjes mss op dat moment enkele maanden ( weet niet hoe lang precies ) geen werk gehad en van wat gaan die op dat moment leven...
dat is nu eenmaal het principe van het spel he, mensen die aan big brother of peking express meedoen weten ook dat er maar 1 persoon/koppel kan winnen en met de prijs gaat lopen.
Iemand die geen maanden zonder loon kan zitten moet ook niet aan dat spel meedoen he.

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 08 mar 2008 14:43

Walewein schreef:Bestaat dat nu nog altijd, reality-tv? Hoe vaak moet ik het nog zeggen, gewone mensen zijn zelden, wat zeg ik NOOIT, boeiend. Maar ja, reality-tv is goedkoop en het vraagt geen creativiteit van de makers. Dat de tv-kijker al die domme bagger blijft slikken, het is me een raadsel.
Lol, dat reality-tv goedkoop is zou ik nog niet zo durven stellen - zeker in formats als deze, zijn er toch serieus wat investeringen nodig. Reality-tv heeft trouwens zeker een functie: uit onderzoek blijkt dat vooral jongeren naar dat soort programma's kijken en zo over emoties leren. Het past eigenlijk perfect in het kader dat jongeren willen 'beleven'. Ze willen nieuws bijvoorbeeld niet meer als feiten opgedrongen krijgen, maar weten wat er in het hoofd van een zelfmoordterrorist omgaat. Die jongeren zijn heel erg actieve mediagebruikers geworden: ze slikken net niet meer zomaar alles wat er op het scherm verschijnt - kunnen ze het beleven, dan zullen ze kijken. Het is dus niet zomaar domme bagger: RT heeft haar eigen functie.

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 08 mar 2008 14:45

Omicron schreef:
wapiti schreef:
Dr.Feel schreef:
dat is nu eenmaal het principe van het spel he, mensen die aan big brother of peking express meedoen weten ook dat er maar 1 persoon/koppel kan winnen en met de prijs gaat lopen.
Iemand die geen maanden zonder loon kan zitten moet ook niet aan dat spel meedoen he.
Zou er trouwens voor die maanden ook geen vergoeding voorzien zijn?

bieke007
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door bieke007 » 08 mar 2008 15:34

Ik vond het wel een interessant aflevering diegene die ingingen staan als kok voor hen restaurant werden op de proef gesteld. Daar valt toch op dat die 2 schoonbroers al vee kans maken om te winnen vind ik, ze gingen al met de meeste centen lopen en nu blijken ze ook nog de beste kok te hebben.

Van Pieter ben ik geschrokken en van dat meisje ook, ik had gedacht dat ze meer gingen presteren aangezien ze toch wel ervaring hebben in een restaurant.
every new beginning comes from some other beginning's end

Walewein
Experienced user
Experienced user

Bericht door Walewein » 08 mar 2008 17:13

Vinnce schreef:Reality-tv heeft trouwens zeker een functie: uit onderzoek blijkt dat vooral jongeren naar dat soort programma's kijken en zo over emoties leren. Het past eigenlijk perfect in het kader dat jongeren willen 'beleven'.
Vinnce, jij grappig communicatiekaboutertje toch. *aait Vinnce*

Laten we wel wezen, en dit is iets wat ik in andere discussies over reality-tv ook al betoogd heb, het publiek beslist niet zelf wat het te zien krijgt. Hoe kan het publiek dan iets "willen". Programmamakers (en voor een erg groot percentage de reclame-industrie die betaalt) beslissen wat er op het scherm komt. En de mens kijkt, no matter what. Zend nekeer n schone natuurdocumentaire uit of n programma over kunst op een deftig uur. De mensen kijken toch. Dan liever zoiets, dan reality.

En durf niet afkomen met het woord elitair. Ik :kots: op reality-tv. :)

surferke

Bericht door surferke » 08 mar 2008 17:34

Walewein schreef:Zend nekeer n schone natuurdocumentaire uit of n programma over kunst op een deftig uur. De mensen kijken toch. Dan liever zoiets, dan reality.
Ik denk dat de VRT toch niet zo achterlijk is dat indien dat het geval zou zijn ze het niet zouden proberen? Experimentjes van de afgelopen jaren lijken trouwens aan te tonen dat ge hier gewoon fout zit! Zoek even in het archief van De Standaard Online en ge komt al snel tegen hoe moeilijk de VRT het heeft om "hoge cultuur" in prime time te programmeren, zelfs in een intellectueel maar nog redelijk toegankelijk programma als Nachtwacht met Jan Leyers:
DS Online schreef:De VRT heeft een cultuurprogramma met een tafel en stoelen, Nachtwacht, maar daarin is cultuur op zijn breedst opgevat. Want telkens als het over kunst gaat bij Nachtwacht, duiken de kijkcijfers. Presentator Jan Leyers vindt dat het aan de kunstenaars ligt. ,,We hebben ondervonden dat artiesten niet met elkaar discussiëren'', zegt Leyers. ,,Ze discussiëren over subsidies, maar ze zullen niet tegen een collega zeggen dat zijn laatste boek nergens op lijkt. Politici doen dat wel. Onze artiesten zijn te vriendelijk voor elkaar.''
Door het op de kunstenaars te schuiven vrijwaren ze natuurlijk weer de discussie over hoge cultuur die gewoon niet aanslaat bij een breed publiek.

En ik blijf het gewoon fout vinden hoe reality tv nog altijd onderuit wordt gehaald. Staat het u niet aan, kijk er dan niet naar! Ik vind het gewoon ontzettend boeiende televisie hoe bepaalde figuren fungeren in groep. En dan mag het nog allemaal in scene zijn gezet, weten ze allemaal dat er camera's op staan, zelfs dat inbegrepen is het ontzettend interessant om te zien hoe bepaalde muggen ineens olifanten worden, of hoe bepaalde figuren nogal snel de lead nemen terwijl andere gewoon naar de achtergrond gaan ... Dan mag het nog montage zijn, voor mij is het in elk geval net iets boeiendere televisie dan een bespreking van het werk van Auguste Rodin, om maar iets te zeggen ...

[cynisch]Misschien moeten we maar terug naar Expo 58, toen er maar een televisiestation was en het dus gemakkelijker was om via een monopolie de mensen een geweten te schoppen :roll: [/cynisch]

Dr.Feel
Forum addict
Forum addict

Bericht door Dr.Feel » 08 mar 2008 17:51

Nen die mensen krijgen geen vergoeding, waarom zouden ze? Het is een spel en dat weten zij ook. Jammer van het harde werk maar 't is nu eenmaal zo.
Omicron schreef:dat is nu eenmaal het principe van het spel he, mensen die aan big brother of peking express meedoen weten ook dat er maar 1 persoon/koppel kan winnen en met de prijs gaat lopen.
Dat dus. Een vergoeding geven voor die mensen omdat ze ocharme zonder inkomsten zitten? Daar lach ik eens goed mee, echt. Spel is spel.

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 08 mar 2008 18:01

Dr.Feel schreef:Nen die mensen krijgen geen vergoeding, waarom zouden ze? Het is een spel en dat weten zij ook. Jammer van het harde werk maar 't is nu eenmaal zo.
Omicron schreef:dat is nu eenmaal het principe van het spel he, mensen die aan big brother of peking express meedoen weten ook dat er maar 1 persoon/koppel kan winnen en met de prijs gaat lopen.
Dat dus. Een vergoeding geven voor die mensen omdat ze ocharme zonder inkomsten zitten? Daar lach ik eens goed mee, echt. Spel is spel.
Boh, dat lijkt me nog niet zo ondenkbaar, dat ze voor de tijd die ze vrijmaken voor het programma enigzins ergens een vergoeding krijgen - maar waarschijnlijk is dat interne keuken.

@ Wale: Je hebt gelijk dat er ritualiteit zit in televisiekijken, maar je gaat inderdaad een brug te ver door quasi te zeggen dat kijkers no matter what kijken. Daarom heb je ook marketingprofielen. d'er is trouwens de laatste tijd heel wat kritiek gekomen op de idee dat mensen passieve ontvangers zijn, het is complexer dan dat, maar waarschijnlijk zijn zulke nuances niet meteen opvallend voor massa-onderrichters.

steph
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door steph » 08 mar 2008 20:42

mateo schreef:
Snicky schreef:gaat een restaurant aan zee beginne en kan ni eens vis fileren ...
wat een joke !
laat het duidelijk zijn: ik heb het totaal niet voor diene jongen, maar hier wil ik wel eventje iets op zeggen: diene jongen heeft zelf dus niet gekozen voor die locatie in Oostende, dus laat staan voor een pand dat aan de zeedijk ligt. En dan nog.. het is niet omdat uw restaurant in Oostende ligt dat ge daarom maar een visrestaurant ervan moet maken.. het is inderdaad wel de meest logische keuze maar daar heeft hij dus niet voor gekozen voor die locatie, hij krijgt die gewoon opgegeven.. misschien lust hij wel geeneens vis.. kwil maar zeggen!

En voor de rest kan em indd precies niet koken..
Nee dat is idd wel zo MAAR hij heeft momenteel reeds een restaurant, gelegen in de 'vissersbuurt' ergens aan zee. Komt daarbij: ik vind persoonlijk dat elke kok wel van alles iets moet kennen, ook van vis ja. Komt daar nog es bij: als je niet zo zeker bent over je eigen capaciteiten op dat vlak, kom je daar beter niet al stoefend binnen.
Ok ik moet hem niet :lol: Leve Yanaikaaaaaaaa :party:
Soulmates never die !

Dr.Feel
Forum addict
Forum addict

Bericht door Dr.Feel » 08 mar 2008 22:57

Vinnce schreef: Boh, dat lijkt me nog niet zo ondenkbaar, dat ze voor de tijd die ze vrijmaken voor het programma enigzins ergens een vergoeding krijgen - maar waarschijnlijk is dat interne keuken.
Belachelijk. De VTM is geen OCMW he :p

Milec2
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Milec2 » 08 mar 2008 23:17

Je hebt een budget van 200000 daar kun je wel ook nog van leven zeker?

ikke_8
Regular user
Regular user

Bericht door ikke_8 » 09 mar 2008 11:42

Milec2 schreef:Je hebt een budget van 200000 daar kun je wel ook nog van leven zeker?
Die 200000 euro is volgens mij puur voor de inrichting van uw restaurant en is het niet de bedoeling dat je daarvan leeft...

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 09 mar 2008 12:04

Dr.Feel schreef:
Vinnce schreef: Boh, dat lijkt me nog niet zo ondenkbaar, dat ze voor de tijd die ze vrijmaken voor het programma enigzins ergens een vergoeding krijgen - maar waarschijnlijk is dat interne keuken.
Belachelijk. De VTM is geen OCMW he :p
Dat heb ik ook niet gezegd. Punt is gewoon, jij weet het niet, ik weet het niet, de enige die het weten zijn waarschijnlijk programmamakers. Ga dan ook niet doen alsof jij het wèl weet, want het komt wel vaker voor dat deelnemers die voor een programma een tijd zonder inkomsten zitten een vergoeding krijgen.

surferke

Bericht door surferke » 09 mar 2008 14:28

Woef! (mijn bericht is niet lang genoeg)

Snicky
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Snicky » 11 mar 2008 23:15

Mijn Restaurant was weer goed ...

had wel mijn twijfels bij één puntje ...

ik veronderstel dat Yanaika en Stephanie (Hasselt)
niet de enigen waren die geen attest van Bedrijfsbeheer hadden ...

van die vijf koppels heeft iedereen dus zo'n cursus gevolgd of dat attest behaald in het middelbaar of op de hogeschool?

anyway, ... dat met die bedrijfsplannen was wel grappig ...
had wel de indruk dat de mensen met de dunne mapjes niet veel geloofwaardigheid zouden mogen genieten ...

een bedrijfsplan, inclusief marketingplan, kostenraming etc is MINSTENS 20-30 pagina's lang :D kort samengevat dan nog :wink:
geloof mij, na enkele projecten tijdens mijn studie Marketing is dat wel al gebleken ...

Verbaasde mij dat Leuven het meeste ontvangen heeft ... 18 000 euro ... maar niet dat HAsselt zoveel heeft verdiend. Ze waren precies goed op weg. Hier kun je aanhalen: ja, maar een boekhoudkantoor heeft dat opgesteld, maar dat maakt niet uit; dan is het tenminste correct.
Enkel dat patent op de naam zal hoogstwaarschijnlijk wel een probleem blijken ... maar dat is een makkelijk op te lossen probleem.

Kvond het grappig dat die van Gent zo onverschillig deden heel de aflevering lang ... hoop dat ze dat niet zuur zullen mogen opbreken.

Antwerpen was ook wel interessant ... die vrouw op haar teen getrapt ... Maar als die vrouw van de jury, een van de topmanagers van België omtrent horeca je vertelt dat het businessplan niet echt goed in orde is, kun je toch wel geloof eraan hechten.

Oostende was wederom hilariteit ... zo niet kunnen antwoorden op die vragen, das toch beetje afgang. Positioneringsstrategie is zowat een van de belangrijkste onderdelen van het businessplan, daarbij hoort dus ook een degelijke motivering waarom je - in dit geval - zakenmensen wilt aanttrekken ...

ben nog benieuwd naar wat er nog allemaal zal volgen ...

we'll seeeeeeeeeee :D
* Proudly So *

Gesloten