Mijn restaurant!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Dr.Feel
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Mijn restaurant!

Bericht door Dr.Feel » 06 mar 2008 08:16

Afgekeken van My Restaurant Rules: 5 koppels verbouwen elk een restaurant naar hun 'droom'concept in 5 Vlaamse steden: Antwerpen, Hasselt, Leuven, Gent en Oostende. Degene die door zowel publiek als jury het beste wordt beoordeeld (met afvallingsrondes), wint aan het einde van de rit dat restaurant! De rest moet de sleutels terug afgeven en heeft al het werk 'voor niks' gedaan... Budget: €200.000 + bonussen van de jury.

Bovendien! Het Hasselts koppel zijn twee lesbo's, dus ik had hier al enigszins een stormloop aan nieuwe topics en reacties verwacht, maar niks van dat! En wat fotomateriaal om het hier wat visueel aantrekkelijker te maken: de Hasseltse dames.
Afbeelding

Inhoudelijk dan: Gent mogen ze voor mijn part afschaffen. Twee clochards die 'grootmoeders keuken' brengen is me iets te veel van het "goede". Ze werden wel het meest gesteund door de jury en kregen €21.000 extra. Ik ben benieuwd naar het vervolg en ga zeker eens in het restaurant van Leuven (schuin tegenover Dewerf, niet de meest ideale lokatie me dunkt) en Antwerpen (aan het stadspark) eten.

ikke_8
Regular user
Regular user

Bericht door ikke_8 » 06 mar 2008 12:16

Ik vind het een leuk programma en zal dus een trouwe kijker worden :D
Echter vind ik het lesbisch koppel benadeeld... Zij krijgen een pand in een straat waar praktisch geen volk loopt. Je kan zelfs niet zien dat het een restaurant is; want wat je ziet is een grote ijzeren poort en het is op het eerste verdiep te doen. Als je dat dan vergelijkt met het grote herenhuis in Antwerpen; of de vestiging in Gent die rechtover het Gravensteen ligt... Dan vind ik ze serieus benadeeld.
Althans, ik hoop dat ze het er goed vanaf brengen :D

dieterr
Experienced user
Experienced user

Bericht door dieterr » 06 mar 2008 12:50

Ik als west-vlaming zeg het niet graag maar die van Oostende heeft een ego alsof hij van Antwerpen komt! (bij wijze van voorbeeld ;) )

Leuk programma om naar toe te zappen wanneer het eventjes niet spannend is in de champions league of uefa cup.
GEENwaardezoeker

Ik ben een JOCHIE, weliswaar een GROOT jochie.

Siouxsie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Siouxsie » 06 mar 2008 14:48

dan ken je ons hasselaars nog niet, wij gaan zeker de weg naar hun restaurant vinden
hasselt is nu nie zoooo groot, en het ligt toch nog in een van de meer bekende straten, vlakbij enkele van de meest drukbezochte en hippe cafés !
sus me met je hartslag
wij ons wij ons wij ons

AZERTYUIOP

Bericht door AZERTYUIOP » 06 mar 2008 15:52

had ik het geld, ik deed ze allemaal eens, ik ben toch elke maand wel in een van de steden...

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 06 mar 2008 15:56

Siouxsie schreef:dan ken je ons hasselaars nog niet, wij gaan zeker de weg naar hun restaurant vinden
hasselt is nu nie zoooo groot, en het ligt toch nog in een van de meer bekende straten, vlakbij enkele van de meest drukbezochte en hippe cafés !
idd, ik dacht het net ook te zeggen, als het een goed restaurant is krijgt dat zeker wel zijn aandacht...

(waar ligt het juist eigenlijk? ik heb deze aflevering gemist)

Siouxsie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Siouxsie » 06 mar 2008 16:10

ik heb het begin gemist, dus kan het niet met zekerheid zeggen, maar een aantal vrienden wisten mij te vertellen dat het vlak naast Café Café zou liggen, dus vlakbij het Schaap, Blue Olive, den Irish,...
helemaal niet afgelegen dus
sus me met je hartslag
wij ons wij ons wij ons

Snicky
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Snicky » 06 mar 2008 18:27

ikke_8 schreef:Ik vind het een leuk programma en zal dus een trouwe kijker worden :D
Echter vind ik het lesbisch koppel benadeeld... Zij krijgen een pand in een straat waar praktisch geen volk loopt. Je kan zelfs niet zien dat het een restaurant is; want wat je ziet is een grote ijzeren poort en het is op het eerste verdiep te doen. Als je dat dan vergelijkt met het grote herenhuis in Antwerpen; of de vestiging in Gent die rechtover het Gravensteen ligt... Dan vind ik ze serieus benadeeld.
Althans, ik hoop dat ze het er goed vanaf brengen :D

die indruk had ik dus ook ...

daarenboven hebben ze wel het tweede hoogste bedrag gekregen van de jury ... 12 000 euro als ik me niet vergis, dat is niet mis ... blijkbaar worden ze als twee jonge poppemiekes TOCH serieus genomen door die jury

antwerpen heeft inderdaad het mooiste pand ... jammer, want met een likje verf en een beetje het pand poetsen en dat wordt een PRACHTLOCATIE, dat heeft Hasselt bvb helemaal niet!

die van Oostende vond ik ook beetje minder ... die had een ego, zag je ook al in de filmpjes voor vandaag ...

ik zeg het je: als een topkok mij zou zeggen: "dit smaakt te zout", of "ik vind dat je het beter zo doet"
dan zeg ik: "jazeker meneer" en dan loop ik niet weg als een klein kind hoor ...

die mannen uit gent, pas op, ik vond ze wel grappig!
de Vergeetput vond ik ook een goeie naam, kvond dat het bij hen paste!
Ze hebben ook het meeste geld gekregen, terecht vind ik wel.
Hun concept beviel me helemaal !!!

en vlaams brabant ... daar herinner ik mij zelfs al niets meer van ...

:-? :P

hopen voor Limburg natuurlijk :D
* Proudly So *

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 06 mar 2008 19:01

Ik vond de eerste aflevering echt tof! Eerst wist ik niet goed wat er ging gebeuren want ik ken het oorspronkelijke programma niet. Maar ik vond de voorstelling van het concept en de extra financiële beloning wel 'spannend'. Ik ben benieuwd hoe de koppels hun 'krot' , want dat is het nu toch wel, gaan ombouwen tot iets hips.

Moest ik geld en tijd hebben ik zou ze idd ook allemaal willen uitproberen!!!
every new beginning comes from some other beginning's end

Cécé
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Cécé » 06 mar 2008 19:49

ikke_8 schreef:Echter vind ik het lesbisch koppel benadeeld... Zij krijgen een pand in een straat waar praktisch geen volk loopt. Je kan zelfs niet zien dat het een restaurant is; want wat je ziet is een grote ijzeren poort en het is op het eerste verdiep te doen.
Ik weet dat zo nog niet...
Moest ik zo'n pand krijgen ik zou da super vinden!!
Zo kan je van de benedenverdieping een lounge maken om voor en na het eten in te relaxen en een aperitiefje of een afsluiterke te drinken.. doordat het restaurant zich op de eerste verdieping bevind kan je de weg tot daar enorm mooi opvullen als een soort van sprookjesachtige belle-en-het-beest balzaal waarbij je dan niet naar beneden komt maar naar boven gaat! :P

ikke_8
Regular user
Regular user

Bericht door ikke_8 » 06 mar 2008 20:15

Cécé schreef:
ikke_8 schreef:Echter vind ik het lesbisch koppel benadeeld... Zij krijgen een pand in een straat waar praktisch geen volk loopt. Je kan zelfs niet zien dat het een restaurant is; want wat je ziet is een grote ijzeren poort en het is op het eerste verdiep te doen.
Ik weet dat zo nog niet...
Moest ik zo'n pand krijgen ik zou da super vinden!!
Zo kan je van de benedenverdieping een lounge maken om voor en na het eten in te relaxen en een aperitiefje of een afsluiterke te drinken.. doordat het restaurant zich op de eerste verdieping bevind kan je de weg tot daar enorm mooi opvullen als een soort van sprookjesachtige belle-en-het-beest balzaal waarbij je dan niet naar beneden komt maar naar boven gaat! :P
Ik geloof niet dat ze een benedenverdieping hebben... Volgens mij hebben ze enkel de bovenverdieping. Maar dat zullen we vanavond mss zien.
En blijkbaar ligt het restaurant dan toch niet zo afgelegen; maar ik ken Hasselt niet, en dat was zowat mijn eerste indruk...
Alleszins hoop ik dat ze ver zullen geraken :)

Ohja, die man die daar dat pand in Oostende kreeg is zo een omhooggevallen ventje eh :lol: Vanavond zal leuk worden als zijn eten niet word goed gekeurd door die topchef :lol: Ik kijk er al naar uit 8)

ZF
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door ZF » 07 mar 2008 12:11

Het lijkt wel goed te zijn, dat programma :-). Ik heb het origineel gezien, en dat vond ik aangename televisie. Het probleem is dat ik de Vlaamse versie waarschijnlijk slechts één keer per week kan zien, aangezien ik donderdagavond dansles volg. En mijn video programmeren (ja hoor, er zijn nog mensen die opnemen met de video), dat doe ik al lang niet meer, want ik vind meestal geen tijd om naar die opname te kijken. Ik ga hier de discussies wat volgen, misschien zal ik dan alsnog kijken op dinsdag.
KNUFFELS

steph
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door steph » 07 mar 2008 19:32

Ik vind het echt een zeer leuk en knap koppel :love: Jaja ik ben fan 8) Die pieter is zooooooo'n omhooggevallen kwal die eigenlijk helemaal NIKS kan van koken :kots: Ok dit was weer een vree objectief stukje van mij :lol:
Soulmates never die !

ikke_8
Regular user
Regular user

Bericht door ikke_8 » 07 mar 2008 19:44

steph schreef:Ik vind het echt een zeer leuk en knap koppel :love: Jaja ik ben fan 8) Die pieter is zooooooo'n omhooggevallen kwal die eigenlijk helemaal NIKS kan van koken :kots: Ok dit was weer een vree objectief stukje van mij :lol:
Mss objectief, maar ik vind dat je gelijk hebt :D

Snicky
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Snicky » 07 mar 2008 23:55

ja die pieter ... dat was me een afgang ...

gaat een restaurant aan zee beginne en kan ni eens vis fileren ...
wat een joke !

die David vond ik cool!
kan niet koken, mag het "makkelijke jobke" doen ... maar redt dan wel de zaak als er een crisis is dankzij zijn managerskennis :lol:

Yanaika (of hoe je't ook net schrijft) en ... euh ... (zoekt snel naam op google) ... en STEPHANIE :wink: , die zijn precies wel goed bezig, om zo de jongsten van de bende te zijn , vind ik persoonlijk ...
kvond het ook grappig dat Peter Goosens zo goed met Yanaika kon opschieten :D
en maar met dat Limburgs aant lachen :D

"Trekt uw string op en doe voort!"
"Ik draag geen strings joh! ik ben toch een manwijf!?"

whaha, hilarisch gewoon! 8) :lol:

trouwe fan alvast!

en kvond diene Kris (van Gent) eerst ne toffe, ma nu blijkt het toch e beetje ne stoefer te zijn!
En Jelle, van Ons Ma en ik , of hoe et ook heet, da vind ik maar ne rare :roll: kvind da lang haar ook ni hygiënisch in de keuken :-? kan aan mij ligge :D

nou, voor de rest ... de partners hebben we ni echt gezien deze aflevering ...
diene Pieter blijft mij toch het meeste bij ... zo'n ego ... god god god ...
hij was beter ECHT vertrokken, en ni teruggekomen ... nog zoiets wat ik haat "Ik stop ermee, dat ze mijn gat kussen"-types die dan met hangende pootjes terugkomen ...

ben ik iemand vergeten?
Gent
Oostende
Brabant
Limburg
Antwerpen ...

nee, allemaal gehad !!

p.s.: nog ff vermelden dat de borden die Gent gekozen heeft ontzettend lelijk zijn !!!!!!!!! :wink: :P
* Proudly So *

Jazz
Regular user
Regular user

Bericht door Jazz » 08 mar 2008 03:35

ben ik iemand vergeten?
Gent
Oostende
Brabant
Limburg
Antwerpen ...

nee, allemaal gehad !!
Sinds wanneer is Brabant een stad?

T'is nog steeds Leuven ;) De topstad tussen de vijf :):);)

Wapiti

Bericht door Wapiti » 08 mar 2008 10:58

op zich vind ik het geen slecht format hoor... ik stoor mij maar aan twee dingen...
1: het is weer een spelleke met de mensen thuis die stemmen
2: enkel het koppel dat wint mag het restaurant houden...

ikke_8
Regular user
Regular user

Bericht door ikke_8 » 08 mar 2008 11:03

wapiti schreef:op zich vind ik het geen slecht format hoor... ik stoor mij maar aan twee dingen...
1: het is weer een spelleke met de mensen thuis die stemmen
2: enkel het koppel dat wint mag het restaurant houden...
Idd, maar mss krijgen ze dan de kans om het te kopen (in hoeverre ze het hun kunnen permitteren :-? )

Yanaika is echt grappig :D en ik erger mij dood aan die Pieter :D Zo een omhoog gevallen manneke :lol:

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 08 mar 2008 11:31

Snicky schreef:gaat een restaurant aan zee beginne en kan ni eens vis fileren ...
wat een joke !
laat het duidelijk zijn: ik heb het totaal niet voor diene jongen, maar hier wil ik wel eventje iets op zeggen: diene jongen heeft zelf dus niet gekozen voor die locatie in Oostende, dus laat staan voor een pand dat aan de zeedijk ligt. En dan nog.. het is niet omdat uw restaurant in Oostende ligt dat ge daarom maar een visrestaurant ervan moet maken.. het is inderdaad wel de meest logische keuze maar daar heeft hij dus niet voor gekozen voor die locatie, hij krijgt die gewoon opgegeven.. misschien lust hij wel geeneens vis.. kwil maar zeggen!

En voor de rest kan em indd precies niet koken..

Dr.Feel
Forum addict
Forum addict

Bericht door Dr.Feel » 08 mar 2008 12:24

wapiti schreef:2: enkel het koppel dat wint mag het restaurant houden...
Dat IS gewoon het format.

Gesloten