Piercings

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Over My Head
New user
New user

Tongpiercing

Bericht door Over My Head » 20 mei 2008 13:39

Was al jullie berichtjes zo aan het lezen, en aangezien ik al lang twijfel over het feit of ik nu wel of niet een tongpiercing zou zetten, dacht ik het eens te vragen aan de mensen die al ervaring hebben. Aan wie het beter vragen dat zij die zelf piercings hebben? :)

Ben nu al een jaar aan het twijfelen of ik nu wel of niet een tongpiercing zou zetten. Zelf zie ik het enorm graag, heb er ook geen schrik voor, en m'n ouders hebben het niet graag maar hebben toch hun stilzwijgend akkoord gegeven. Het enigste waarover ik twijfel is hoe lang het pijn zal doen, en de nadelen. Ik hoor veel mensen er goed over praten, maar ook mensen die er slecht over praten.

Ik zou graag uiteindelijk een bolletje of staafje hebben, afwisselend. Maar sommigen zeggen dat het ongeveer 3 weken zal dik staan en pijn doen. Vind ik persoonlijk een beetje lang. (Uiteindelijk zou ik het toch doen, maar ik wil me eerst moed ingepraten worden ;)) Anderen zeggen dat ze nog pijn hebben als ze wakker worden, zo even, wanneer de tong juist weer actief wordt bij het ontwaken. Aan de andere kant wil ik wel niet beginnen lispelen of dat anders die piercing horen tikken als ik babbel. In het begin is het geen probleem, maar ik kan niet later tegen m'n prof babbelen met een piercing dat tikt.

Graag zou ik jullie visie er eens over horen! Ik kijk er alleszins enorm naar uit om die piercing te voelen!

megalomania
New user
New user

Bericht door megalomania » 21 mei 2008 22:23

zelf een dag of drie last van gehad, de moeilijkheid is vooral te leren niet met je piercing tussen je tanden blijven steken als je eet, want dat doet echt pijn.
Van pijn tijdens het zetten zelf heb ik eigenlijk absoluut geen last van gehad, maar ook dat is weer subjectief.
Ik heb de piercing niet lang genoeg gehad om echt van de nadelen te kunnen spreken, maar ik weet dat er soms mensen (die ik bijna elke dag zag) pas na 3 maanden door hadden dat ik mijn tong had laten doorboren.
Feit is wel dat het niet goed is voor je tanden. Ik hoor wel vaak van mensen die de piercing al wat langer hebben dat ze last krijgen van terugtrekkend tandvlees. Als je daar last van zou beginnen krijgen zou ik eerder voor mijn gebit kiezen dan voor de piercing.

Over My Head
New user
New user

Bedankt

Bericht door Over My Head » 21 mei 2008 22:59

Hey, bedankt voor je spoedig antwoord. Vind ik toch wel eng als ik zo hoor dat je er terugtrekkend tandvlees van kunt krijgen. Is waarschijnlijk een reactie op het metaal?

Zou heel graag de tongpiercing zetten, toch voor een paar jaartjes, maar zou toch niet willen dat m'n tandvlees begint terug te trekken. Denk je dat dat bij vele mensen gebeurd?

diecisiete
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door diecisiete » 21 mei 2008 23:06

girl schreef:
geronimoooo schreef:hoi

girl, nog iemand van brugge :)
waar laat lij je piercings zetten? of koop je juweeltjes?
heey stadgenoot :D
ik heb mn neuspiercing laten zetten in brussel.. en mn navelpiercing ook nu ik er aan denk :P maar daar ga ik nu niet meer naartoe..
ik zou wel de piercingwinkel in Sluis aanraden! die is heel groot, heel hygienisch, en ze hebben véél juweeltjes!!
ook heb ik gemerkt dat er een nieuwe piercingwinkel is in brugge! in de langestraat 26, het noemt 'tattoo elvis'.. kben er nog niet binnengeweest, maar kzal het binnenkort toch wel eens gaan checken :D het ziet er alvast hygienisch uit (daar let ik meestal wel op, ik wil geen vieze piercingwinkels binnengaan)
(je hebt natuurlijk nog piercingshops in brugge zoals kingpin en die 'piercing en tattooshop' aan de biekorf (die laatste is iets waar ik noooooit zou binnengaan! :-? ))
Ik heb al veel positieve commentaar over Tattoo elvis gehoord, hygienisch en heel vriendelijk blijkbaar. Ik wacht eigelijk tot hun site eindelijk online komt (stiekem durf ik gewoon niet gaan :P )
Ik heb de (humhum) eer gehad een blik te mogen werpen op de piercer van aan de biekorf, niet aan te raden!

lizzy
New user
New user

Bericht door lizzy » 22 mei 2008 14:13

Ik heb een piercing in mijn linkeroor.

Verder zou ik graag drie micro dermal anchor piercings hebben tussen mijn sleutelbeen en daar waar mijn borst begint.
Zo schuin vanboven naar beneden toe lopend.

Voor zij die niet weten wat het is:

Afbeelding

De enigste reden waarom ik ze nog niet heb laten zetten is omdat het een redelijk nieuwe trend is die nog niet erg bekent is. Het is nu ook nog redelijk moeilijk er eenduidige informatie over te krijgen.
Ik krijg niet echt exact info over wat de kans op uitgroei is en zo zou ook de kans op zware littekens acheraf redelijk groot zijn.

Dus moest iemand er meer over weten: PLEASE let me know :D

megalomania
New user
New user

Bericht door megalomania » 22 mei 2008 17:47

over de tongpiercing: ik ken iemand die hem al jaren heeft en nergens last van heeft hoor, dus 't zal echt van persoon tot persoon afhangen.

over de microdermals: normaal gezien valt de plaats die je bedoelt goed mee qua uitgroei, omdat het vel is waar niet veel beweging in zit. Als ze goed gezet zijn zou het juweel tegen je vel moeten aansluiten, als dat niet geval is is de kans wel groot dat je ergens blijft hangen en het er gewoon uitscheurt. De littekens zijn echt wel verwaarloosbaar als het om de grootte gaat. De juwelen zelf en het gaatje dat er voor gemaakt wordt zijn dan zelf ook minimaal.
En zelfs dan nog, littekens hoeven niet altijd lelijk te zijn.

lizzy
New user
New user

Bericht door lizzy » 26 mei 2008 00:10

megalomania schreef:over de tongpiercing: ik ken iemand die hem al jaren heeft en nergens last van heeft hoor, dus 't zal echt van persoon tot persoon afhangen.

over de microdermals: normaal gezien valt de plaats die je bedoelt goed mee qua uitgroei, omdat het vel is waar niet veel beweging in zit. Als ze goed gezet zijn zou het juweel tegen je vel moeten aansluiten, als dat niet geval is is de kans wel groot dat je ergens blijft hangen en het er gewoon uitscheurt. De littekens zijn echt wel verwaarloosbaar als het om de grootte gaat. De juwelen zelf en het gaatje dat er voor gemaakt wordt zijn dan zelf ook minimaal.
En zelfs dan nog, littekens hoeven niet altijd lelijk te zijn.
Héél erg bedankt! Hier heb ik echt wat aan :D !

nomeis

Bericht door nomeis » 28 mei 2008 23:12

Ik heb enkel een klein zwart bolletje in mijn linkeroor, ooit in een impuls laten zetten op een festival en het zit er nu nog. Soms zou ik wel nog een andere piercing willen, maar eigenlijk niet.

geronimoooo
New user
New user

Bericht door geronimoooo » 01 jun 2008 09:45

@ lizzy

je moet eens kijken op piercingforum.nl
staan zeeer veel ervaringen op over micros enzo,
ik wil er eentje op mijn onder rug, maar durf ook niet goed daar nogal definitief is denk ik!

soul_meets_body
New user
New user

Bericht door soul_meets_body » 01 jun 2008 20:25

Het enige wat ik heb zijn 2 stretchings van elk 6mm; zitten er nu al zo'n 5tal jaar. Ben wel niet van plan om nog groter te gaan en k wil ook geen andere piercings meer.

Missy
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Missy » 25 jun 2008 12:54

Ik heb voor de moment 2 piercings: een Rook piercing en een septum en een stretch van 8 mm ^^
De piercings die ik nog zou willen zijn er nog 2 in mijn lip maar vanwege de cursus die ik ga volgen is dat niet zo'n goed idee meer ^^

Ikzelf
Regular user
Regular user

Bericht door Ikzelf » 25 jun 2008 13:58

Vandaag heeft mijn neef een piercing laten steken in zijn lip en ik ben zo jaloers! Ik wil echt een Labret, maar mijn ouders zien het niet zitten. Drie gaatjes in het ene oor, ééntje in het andere en een neuspiercing is al meer als genoeg zeggen ze. :roll: En voor mijn stage's binnen iets meer dan een jaar is het ook niet toegestaan. Op school zelf trouwens ook niet...
Dus ik zal moeten wachten tot ik alleen woon en afgestudeerd ben. Ach, ik hoop dat piercing dan nog mode zijn...
En ik wil een ook Tepelpiercing, maar daar zwijg ik nog wijselijk over tegen mijn ouders en dat doe ik ook als ik het huis uit ben. Eén voordeel, ze moet niet uit voor de stage's. :P Maar als ik dat doe als ik thuis ben gaat er wel wat woorden rondvliegen denk ik. XD
Piercings zijn zo mooi!
Laatst gewijzigd door Ikzelf op 25 jun 2008 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Crash and burn!

blacktear
Regular user
Regular user

Re: Piercings

Bericht door blacktear » 02 jul 2008 19:03

ik heb 4 weken geleden een tongpiercing laten zetten! ik wilde dat al zooooo lang! mijn ouders hadden er wel geen weet van, maar ze zeiden er niets op :P
mijn vriendinnetje vindt het sexy :lol:

verder hebbek dan ook nog een piercing in het bovenste van mijn oor.
A genius can get from A to D , without passing
through B and C.
I need the B and C...

Enfant Terrible
Regular user
Regular user

Bericht door Enfant Terrible » 03 jul 2008 11:08

Kheb een piercing (met appelblauwzeegroen steentje) boven mn lip aan de rechterkant. Dat heet ook wel 'madonna' ofzo dacht ik.

Voor de rest moet ik geen piercings hebben en volg ik het principe van 'doe alles maar met mate'.

Lady Ignasia
Regular user
Regular user

...

Bericht door Lady Ignasia » 03 jul 2008 11:52

Heb er 4:

- Tong
- Lip
- Wenkbrouw
- Tepel

x
nevermind my mistakes... I'm just dyslexic!

Dance like no-one is watching!
Where can you run to escape from yourself?

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 03 jul 2008 15:23

Ik heb nog geen piercings , maar wat ik wel mooi vind is zo'n bolletje in je neus of een tweede oorbelgat
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

megalomania
New user
New user

Bericht door megalomania » 04 jul 2008 12:31

ik overweeg het om gewoon al het metaal uit mijn lichaam te halen.
Ben het precies zowat beu allemaal, maar langs de andere kant heb ik me er toch ook weer aan gehecht.
Weer wat materiaal om over na te denken voor mij.

Snicky
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Snicky » 18 jul 2008 21:27

vroeger wou ik altijd overal piercings ... navelpiercing, in mn oor, in mn trachus ... (of hoe je't ook schrijft) , zelfs mn wenkbrauw vond ik kewl ...

nu ... 5 jaar later

ik dacht dat ik het nooit zou zeggen: DANK U MAMA ...

moedertje zei altijd dat het niet mocht :D
ben wel dankbaar ...

heb nu gewoon een "oorbel" in de bovenkant van mijn oor ... sta er wel bij moet ik zeggen :lol:
mijn vriendin zegt ook dat ik niet zonder die oorbel sta :D dan ben ik mezelf niet meer :D vreemd hoe 1 zo'n kleine metalen dingetje zoveel uitmaakt hé ! :wink:

voor de rest moet ik geen andere meer hebben ... in mn navelpiercing!? no thanks - op dit moment heb ik nogal een buikje :D (moet aan gewerkt worden :lol: ) maar zie je daar al n piercing in!?

dan heb ik eigenlijk liever een tattoo op mn pols ...
* Proudly So *

Wikie
New user
New user

Bericht door Wikie » 19 jul 2008 22:03

En jup, vandaag heb ik men eerste piercing laten zetten.
Een madonna (recht boven men lip)
Eindelijk :D Na weken/maanden zaagwerk mocht het.

Kus Wiikiie

wonderwall
Regular user
Regular user

Bericht door wonderwall » 22 jul 2008 00:45

Nee, net als een tattoo, helemaal niets voor mij.
Zou daar echt niet mee staan...
Soms vind ik het wel mooi bij andere mensen(sommige mensen staan daar gewoon mee en als het niet te overdreven is(in het oor bijvoorbeeld)vind ik het best wel nog mooi).
En een pluspuntje als je het beu bent kan je het altijd nog uitdoen. :wink:
En zoals ik al zei in het tattoo-topic iedereen doet met zijn of haar lichaam wat hij of zij zelf wil, zolang je het zelf maar mooi vind, dat is het belangrijkste. :wink:

Gesloten