[verhaal] Zij en ik...

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
party*time
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

[verhaal] Zij en ik...

Bericht door party*time » 16 feb 2008 20:05

Dag, forummertjes :wink:

Schrijven is een soort van hobby geworden voor mij en nu wil ik hier ook eens iets posten. Mijn verhaal is nog lang niet af maar ik zal, elke keer ik weer een vervolg geschreven heb, het hier posten.
Je zal zelf wel zien waarover het gaat... (en het is hééééééél origineel, hoor. Het gaat dan ook over 2 meisjes :lol: )
Veel leesplezier.

Oh, als jullie iets niet goed vinden aan het verhaal of je vindt iets dat niet echt juist is, zeg het dan maar gerust, hoor. :)

Zij en ik...:

Ik.
Wat ben ik nu?
Niets.

Of misschien is iedereen
niets
en ik juist
alles.

Ach.
Vergeet het maar, Sera. Alles is toch al niets. Met mij is alles… of toch genoeg… misgegaan. Het moment dat álles misgaat… dat moet nog komen. En het zál nog komen.
Ik ben weer aan het zeveren. Dat kan ik goed, zeveren. Veel zinnigs komt er toch niet uit mijn mond, als je het mij vraagt. En ik zie er niet uit. Ik zie er nooit uit. Als ik mijn haren probeer te onderdrukken (plat te krijgen dus), staat het binnen het halfuur terug bol… Niet dat het er zoveel beter uitziet als ik het probeer te “onderdrukken”.
Nu… ik heb dit dagboek gekocht om mijn problemen eens op te schrijven. Ik moet het kwijt maar ik durf bij niemand mijn hart te luchten. En sinds jij, mijn dagboek, de enige (voor mij mogelijke) niet-reagerende, geen commentaarhebbende optie bent, vertel ik het Jou.

Ik begin dus…

Ik ging eens met een vriendin naar een fuif. Een fuif voor holebi’s, welteverstaan. Alles goed en wel (een beetje saai zelfs…) tot dat ene meisje… Ze liep langs me heen, richting de toiletten. Er was niet veel plaats om te passeren dus liep ze tegen me aan zodat ik mijn glas bijna leeggoot over Ayan. Toen ze dat zag, nam ze mijn hand vast en verontschuldigde zich… haar ogen… haar ontwapenende glimlach… die pekzwarte, zijdezachte haren… dat gevoel toen ze m’n hand vastpakte… kriebels in m’n buik, die zich uitten in een lach…
‘Alles is oké’, zeg ik.
Ze houdt m’n hand nog steeds vast… Wat een gevoel.
‘Sorry, dat was niet mijn bedoeling…’, zegt ze.
‘Het is oké, het is oké!’, onderbreek ik haar.
Waarom onderbrak ik haar?! En dan nog zo kort! Jezus! Kalm! Blijf kalm!
‘Ben je zeker? Je ziet er zo bleekjes uit?’, vraagt ze en terwijl ze dit zegt, heft ze haar hand, die de mijne vasthield, iets meer naar boven op zodat ze nu over mijn arm wrijft. Ze bukt zich ietsje en kijkt me aan. Waarom doet ze dat nu?
Mijn haar hangt voor mijn gezicht! Domoor! Kijk op en maak een zelfverzekerde indruk!
Ik kijk op, steek mijn haar achter mijn rechteroor en recht mijn rug, niet te opvallend natuurlijk.
‘Ja, hoor… Met mij is alles goed…Dank je…’, echt onzeker kwam ik niet over, denk ik… hoop ik.
‘Dan is het goed.’, en ze lacht en wrijft over mijn arm, ‘Ik moet nu weer verder. Dag.’
‘Ja, dag.’, en bij mijn laatste woordje slaat mijn stem over. Kl*testem!
Ik draai mij terug naar Ayan en ik merk dat ze aan het grijnzen is.
‘Wat?!’, daag ik haar uit.
Ze lacht en zegt plagerig: ‘You like her.’
‘Maar nee…’, ontken ik, ‘Dat heet vriendelijk zijn.’
‘Als je nu vriendelijk was, dan ben je gewoonlijk heel gemeen, Sera…’, lacht ze.
‘Doe toch niet zo!’, zeg ik.
‘Zo… zo wat? Vriendelijk?’, en ze schiet in de lach.

Toen we een halfuurtje later weer naar buiten gingen, was ik haar nog steeds niet vergeten. Ik blééf maar aan haar denken. Hoe ze eruitzag, de geur van tulpen en viooltjes die rond haar hing, wat ze aanhad, haar stemgeluid, hoe ze deed en nog zoveel meer dat te veel is om op te noemen. Ayan merkte dat ik een beetje (heel erg) afwezig was.
‘Joehoe!’, roept ze en ze zwaait een hand voor mijn ogen.
Ik schrik wakker uit mijn gedachten.
‘Jezus, Sera, ik kan volgende keer beter alleen gaan… Misschien is dat zelfs leuker dan met een zombie rond te lopen.’, ze zegt het zo serieus dat ik mij een beetje ongemakkelijk voel bij haar uitspraak maar dan zie ik dat ze aan het lachen is, dus lach ik mee.
‘Je denkt aan haar, hè?’, vist ze.
‘Euhm, nee… nee, ik ben gewoon een beetje moe, denk ik…’, probeer ik haar af te wimpelen.
‘Ja, ja… Het zal wel zijn…’, ze kijkt me achterdochtig aan.
‘Laat het los, Ayan…’, zeg ik haar.
We zijn al een minuut aan het wandelen en vreemd genoeg lijkt ze het ook te hebben losgelaten. Dat is niet van haar gewoonte. ‘Dit moeten we vieren!’, denk ik en ik schiet in de lach.
‘Gaat het?’, plaagt Ayan me.
‘Aha…’, zeg ik en ik probeer mijn lach in te houden.

Voor zover het eerste deeltje... :)
Geef maar commentaar! :)
Are you tokking to me? Are you tokking to me?!

blacktear
Regular user
Regular user

Re: [verhaal] Zij en ik...

Bericht door blacktear » 16 feb 2008 20:18

hoe lang wordt het verhaal?

als ik dit lees, denk ik kort :P omdat de gebeurtenissen zich snel opvolgen. Mss ook wat meer omschrijvingen van de omgeving en andere personages.

maar voor de rest: het doet me verlangen naar meer verhaal, dus dat is alvast goed :D
A genius can get from A to D , without passing
through B and C.
I need the B and C...

party*time
Experienced user
Experienced user

Re: [verhaal] Zij en ik...

Bericht door party*time » 16 feb 2008 20:21

blacktear schreef:hoe lang wordt het verhaal?

als ik dit lees, denk ik kort :P omdat de gebeurtenissen zich snel opvolgen. Mss ook wat meer omschrijvingen van de omgeving en andere personages.

maar voor de rest: het doet me verlangen naar meer verhaal, dus dat is alvast goed :D
bedankt :wink:
en de lengte: hoe meer ik zin heb om het lang te maken, hoe langer het zal worden :lol:
meer omschrijvingen van de omgeving en personages: gewoonlijk doe ik dat maar ik heb dit redelijk snel geschreven en het is al avond :roll: dus dan lukt het wa minder goed :)

maar ik zal erop letten :wink:

Skibi
New user
New user

Bericht door Skibi » 16 feb 2008 23:51

aaaah schitterend 8)

Zitten heel leuke randopmerkingen bij, die je vaak in het echt wel denkt, maar veel te weinig daadwerkelijk in een verhaal worden opgenomen

Ik zit alvast in volle spanning op het vervolg te wachten :D :D

Skibi x

party*time
Experienced user
Experienced user

Bericht door party*time » 17 feb 2008 13:54

Skibi schreef:aaaah schitterend 8)

Zitten heel leuke randopmerkingen bij, die je vaak in het echt wel denkt, maar veel te weinig daadwerkelijk in een verhaal worden opgenomen

Ik zit alvast in volle spanning op het vervolg te wachten :D :D

Skibi x
Haha, bedankt :)

Het vervolg komt er zo meteen aan, hoor.
Ik heb alweer een deeltje geschreven en straks zet ik het erbij. :)

grtzz

P*T

joanofarc
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door joanofarc » 17 feb 2008 14:06

yeah! uw beroemdheid begint ^-^ later is deze topic geld waard :D
you can't stop the waves but you can learn how to surf

party*time
Experienced user
Experienced user

Bericht door party*time » 17 feb 2008 14:08

joanofarc schreef:yeah! uw beroemdheid begint ^-^ later is deze topic geld waard :D
We zullen zien... :) Maar zo fantastisch kan ik nu ook weer niet schrijven, vind ik :lol:

party*time
Experienced user
Experienced user

Bericht door party*time » 17 feb 2008 14:32

Dag lustige lezertjes :wink:

Hier is het volgende deeltje:

Normaal gezien ga ik om de zoveel weken nog eens naar zo’n holebifuif maar deze keer kon ik plotseling wél elke keer mee. Het viel Ayan ook op en dus vroeg ze me er elke keer over uit. Ik ontkende alles dat te maken had met het mysterieuze meisje en probeerde haar als excuus aan te praten dat ik tegenwoordig gewoon zoveel vrije tijd had. Wat wel ergens kon kloppen omdat de werkuren aangepast waren. Natuurlijk wist Ayan niet hoe mijn werkschema er toen uitzag, dus kon ze het ook niet nagaan.
Ayan en ik maakten ons klaar om te gaan fuiven. We zaten bij haar thuis en Ayan kon om de één of andere reden niet van de spiegel wegblijven.
‘Aaaayaaaaan…’, zucht ik. Ze staat nu al úren voor de spiegel, ik zit nu al úren op de rand van het bed te wachten en ze blíjft maar vragen of ze er niet te dik uitziet in die jurk, of haar billen niet te zichtbaar zijn door de stof, of ze misschien beter niet iets anders doet met haar haren, of de kleur van de jurk haar ogen wel juist accentueert, of het niet te flets is, of het niet de donker is, of het niet te dit is, of het niet te dat is, HET KOMT ME DE OREN UIT!
‘Ja, maar… misschien doe ik toch maar beter iets anders aan.’, twijfelt ze, ‘Misschien is dit toch iets te… té…’ Als een kind dat bijna gaat wenen kijkt ze me aan in de spiegel. Zo hulpeloos en niet wetend wat doen.
Van op het bed kijk ik haar aan. Ze staat te lanterfanten… waarom? Normaal doet ze dat nooit. Toch niet zo overdreven.
‘Als je binnen de vijf minuten niet hebt gekozen wat je nu juist gaat aandoen, bol ik het af en dan ga je maar alleen…’, dreig ik zo vriendelijk mogelijk. Hierop schiet ze recht vanuit haar ijdele gedoe en kijkt ze me in de spiegel aan.
‘Nee! Alsjeblief! Laat me niet achter!’, smeekt ze luid en ze loopt naar een andere kamer, ‘Geef me een minuutje…’
‘Wat gaat ze nu weer doen?’, vraag ik me af.

Al talloze langdurige minuten zit ik op haar te wachten… “Geef me een minuutje…”, zei ze dan nog; Wel, ik zal haar eens een minuutje geven als ze terug is!
Ik moet weer aan dat meisje denken… Ik kan me haar hele gezicht niet meer herinneren… Stel dat ik haar niet meer herken als ik ze dan toch nog ooit eens zou zien? Of dat ze dan helemaal anders is dan ik me had voorgesteld? Dat ze helemaal niet leuk of vriendelijk is? Maar dat ze een gemene tang is die toen iets te veel had gedronken waardoor ze zelf niet meer wist wat ze was en daardoor vriendelijk deed?
Blijf kalm, Sera, blijf kalm…

Aha! Gestommel in een andere kamer! Eindelijk!
‘Wel, waar zat je?!’, vraag ik haar boos.
Ze opent de deur… en wauw… wat ziet ze er mooi uit… zo heb ik haar nog nooit gezien. Haar halflange, lichtbruine haren had ze gekruld en ze had een andere jurk aangetrokken. Het was een lichtblauwe die, nee, een hemelsblauwe die tot aan haar knieën kwam… Met dunne schouderbandjes… wauw… ik was er niet goed van toen ze die deur opendeed en ze binnenkwam…
‘Yow… alles oké?’, en ze lacht weer.
‘Ja, hoor… je ziet er goed uit…’, zeg ik, een beetje te traag eigenlijk. Wat moet ze nu niet van me denken… Straks denkt ze nog dat ik op haar geil…
‘…’, ze doet alsof ze het niet wil geloven en kijkt zichzelf een beetje onzeker in de spiegel aan.
Na 2 aarzelende seconden zegt ze, lang niet meer zo aarzelend: ‘Ja… Ik zie er goed uit… Kom, we zijn weg…Door jou gaan we nog te laat komen!’
‘Door mij?!’ Door jou zul je bedoelen?!’, zeg ik ongelovig.
‘Dat zei ik toch? Door “jou” komen we nog te laat…’, lachend duwt ze me voor zich uit.

We waren weg.

party*time
Experienced user
Experienced user

Bericht door party*time » 17 feb 2008 19:37

Oh ja; commentaar is welkom :wink:
Zeg maar gerust wat beter kan :)

Skibi
New user
New user

Bericht door Skibi » 19 feb 2008 20:13

nog nog nog :lol:

FromYesterday
New user
New user

Bericht door FromYesterday » 19 feb 2008 21:33

Geweldig :D schrijf maar snel door ! XD

ellebie
New user
New user
Contacteer:

Bericht door ellebie » 20 feb 2008 12:03

Meer van dat!!!
Leuk leuk leuk!!
:D
Love me, love me on the leaves, before we say goodbye...

party*time
Experienced user
Experienced user

Bericht door party*time » 21 feb 2008 21:22

Hey, ik heb echt mijn best gedaan om zo vlug mogelijk weer iets te posten maar ik wist niet wat te schrijven, hoe het te schrijven en ... nog zoveel meer. :P

Dus als het niet zo goed is, op niks trekt enz, zeg het dan maar eh :)

here goes:

Nooit (en dan bedoel ik ook echt wel nóóit) duurde een wandeling naar een fuif zo lang, behalve deze keer. Met gekibbel kom je niet ver. Dat hebben we zelf ondervonden. Uiteindelijk zijn we dan maar een bus opgestapt aangezien we anders veel te laat op de fuif zouden aankomen. Dan zouden de meeste mensen al terug vertrokken zijn. Zij misschien ook… als ze er al zou zijn…
We zwaaiden de deur van het gebouw open en onbewust gleden mijn ogen over de verschillende mensen. Ik zocht haar. Ik vond haar niet meteen en mijn vrolijke humeur verdween.
‘Et… voilà…’, zegt Ayan terwijl ze de deur opent.
‘Hmmm… ?’, zeg ik omdat ik even op iets anders let. Of iemand anders…
‘Et voi…,’ Ze onderbreekt de herhaling van haar woorden vrijwel meteen en zegt: ‘Ha neen hè! Zeg nu alsjeblief niet dat je weer zo afwezig gaat doen want dan ga ik naar huis!’
‘Rustig…’, kalmeer ik haar. Ik probeer haar terug aan te kijken maar echt goed lukt dat niet. Mijn ogen worden steeds van haar weggetrokken naar de verschillende gezichten in het gebouw. Donkerblonde, lichtbruine, bruine, goudbruinige, rosse, donkerrode en blonde (eerder gelige) en ja, zelfs een tweetal paarse en blauwe haren vliegen in het rond of hangen daar stil te hangen aan de bar. Heel af en toe een zwartharig hoofdje te bespeuren… maar geen glanzende pekzwarte haren te bekennen…
De hele avond is voor mij om zeep. Maar ik zal me proberen te amuseren want Ayan keek er zo naar uit.
‘Ik ben helemaal niet afwezig…’, stel ik haar gerust en ze trekt me meteen mee om te dansen.

Erg lang zijn we toen niet gebleven want Ayan merkte wel na een tijdje dat ik toch niet zo “aanwezig” was…
Ik probeerde mijzelf echt te amuseren maar het lukte me maar niet. Ik dacht volop aan haar. Dat meisje. Ik kon haar maar niet uit mijn hoofd zetten.
Eenmaal terug thuis liet ik mezelf op bed vallen en bleef ik maar denken:
‘3 weken lang heb ik haar niet meer gezien. Drie weken… dat duurde nooit echt lang, het was zelfs meestal te snel voorbij… maar nu is het anders, ik wil haar zo graag nog eens zien maar elke keer ik haar dan niet zie, voel ik me ongelukkig en als je ongelukkig bent, lijkt de tijd trager te gaan, ook al is een minuut een minuut en een uur een uur.’
Ik krijg genoeg van al dat nadenken. Ik houd ermee op. Ik wil slapen en hopelijk droom ik niet weer over haar…
Nee! Dat is niet waar! Ik hoop niet dat ik niet over haar zal dromen. Ik wil wél over haar dromen, maar dan voel ik me zo ongelukkig omdat ik haar nooit eens zie…
Kom… ga gewoon slapen, take it easy…
Ik kleed me zo vlug mogelijk om, poets mijn tanden en doe de hele wipwop die nodig is voor het slapengaan. Zelfs dat is al zo vermoeiend door mijn “afwezige” bui.
Ik stap in bed, leg me in een makkelijke houding (op mijn zij, zo slaap ik meestal) en probeer te slapen. En toch denk ik nog aan haar waardoor ik de slaap niet kan vatten. Denk aan iets anders… Roze olifantjes…

ziezo :wink: het voorspelbare zal nog wel eens gebeuren hoor... anders heb ik niks te schrijven eh :lol:

commentaar is welkom :wink:

blacktear
Regular user
Regular user

Bericht door blacktear » 21 feb 2008 21:48

we want more! we want more!!

het meer je schrijft hoe beter het wordt! :D
A genius can get from A to D , without passing
through B and C.
I need the B and C...

party*time
Experienced user
Experienced user

Bericht door party*time » 21 feb 2008 22:04

blacktear schreef:we want more! we want more!!

het meer je schrijft hoe beter het wordt! :D
haha :D dank u

Ik heb mijn hele verhaal in het kort al opgeschreven en ik wil het zo lang mogelijk uitschrijven. (Na uw opmerking dat het niet al te lang zou duren, wil ik het nu wel lang laten duren.) Dus zit ik mijzelf echt te folteren door ni meteen de dingen die ik echt het belangrijkst vind uit te schrijven.
Maar ja, op uw verzoek... :P
Ik hoop nu op een lang verhaal... :lol:

joanofarc
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door joanofarc » 22 feb 2008 08:52

Go party*time go! We zouden ne fansite moeten maken voor u ^_^ 8)
you can't stop the waves but you can learn how to surf

ellebie
New user
New user
Contacteer:

Bericht door ellebie » 22 feb 2008 10:59

Feit!! Volledig mee akkoord!
Wanneer komt het boek uit? :wink:
Love me, love me on the leaves, before we say goodbye...

ikke_8
Regular user
Regular user

Bericht door ikke_8 » 24 feb 2008 11:48

Waar blijft het volgende deeltje ;)

party*time
Experienced user
Experienced user

Bericht door party*time » 24 feb 2008 17:41

joanofarc schreef:Go party*time go! We zouden ne fansite moeten maken voor u ^_^ 8)
Hier heb ik maar één reactie op, namelijk: :o
ikke_8 schreef:Waar blijft het volgende deeltje :wink:
Ja, geduld, geduld, ik kan niet vliegen eh! :lol:

party*time
Experienced user
Experienced user

Bericht door party*time » 24 feb 2008 20:29

Voilà, hier het 'langverwachte' deeltje 8)

Enjoy! :wink:

Ik rek me uit… Nee, dat is nog niet goed… Ik rek me nog eens uit…
Sta op…
Sta op…
Será! Sta op…
Komaan!
Ik ga nu, ja… nú… mijn rechterbeen opheffen… en uit het bed slepen…
Nee, het lukt niet…
Oooh, sta toch op, mens!
Als een blok blijf ik liggen, ik kan me precies niet meer bewegen…
Aanschouw! De verlossing! Ik sta op, traag en houterig, blijf een tijdje op de rand van het bed zitten en staar gekweld naar de vloer. Mijn broek plakt aan mijn benen en mijn top is kleverig van het zweet. Het was een warme nacht maar ik heb ook gedroomd. Geen mooie droom. Ik droomde dat ik haar zag. Ze was fantastisch! Zo mooi, lief, grappig, sierlijk, zacht… gewoon geweldig! En we praatten. Véél! Alles was zo mooi…
Maar dan hapte ze naar adem en ze kromp ineen, ze had pijn, dat kon je zien… ze riep en ze riep maar ik bleef verstijfd staan. Getormenteerd bonkte ze haar hoofd tegen de grond. Ze wou dat het stopte. Ze deed zichzelf op verschillende plaatsen pijn zodat die ene pijn zou stoppen maar niets hielp. Zelfs ik niet. Ik deed niets, niets! Terwijl ik haar rustig aanstaarde, moest zij ontgoocheld en alleen sterven! Door haar niet bij te staan, deed ik haar meer pijn dan ze al had! Ik haat mezelf!
Maar het was een droom… En toch voel ik me er zo slecht door… Ach ja…

De hele dag was naar de knoppen. Ik bleef maar denken aan die droom, ook al probeerde ik mezelf gerust te stellen met het feit dat het ‘maar’ een droom was.
Maar de droom had ook iets positiefs: ik kon me haar helemaal herinneren! Haar haren, haar ogen, haar neus, zelfs de manier waarop ze praatte… Dus misschien was die droom toch niet zó slecht.

Die dag maakte ik me weer klaar om met Ayan en Nicolas (Ja, ik heb ook andere vrienden!) naar een fuif te gaan. Een fuif in hetzelfde gebouw als… Ik moet het al niet meer zeggen, zeker?
Tijdens het fuiven, liet Nicolas zijn oog vallen op een knappe blonde jongen.
‘Hey!’, roept Nicolas plots door de luide muziek heen. Omdat hij het net naast onze hoofden roept, schrikken we op. (Ik denk eventjes een hartaanval te gaan krijgen.)
‘Nicola-has!’, roepen Ayan en ik in koor en we beginnen te lachen.
Hij lacht verontschuldigend en zegt: ‘Ik wou gewoon eventjes weten wat jullie van hem vinden…’
‘Van wie?’, vraag ik en ik kijk waar zijn vinger heen wijst.
‘Van die hete mannenbrok daar…’, en hij kijkt verlekkerd richting een grote, blonde jongen.

Ben ik het of worden mijn stukjes altijd korter? :lol: :)

En zeg maar wat ge ervan vond eh :wink:

Gesloten