Welk boek lees je momenteel?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
~Neo~
Regular user
Regular user

Bericht door ~Neo~ » 21 jun 2008 22:59

Ulysses van James Joyce
mooi boek tot nu toe toch (blz20 van de 933blz)

Beliefje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Beliefje » 22 jun 2008 13:43

Ik had tot nogtoe niets van Nicci French gelezen, maar nu ben ik bezig in Onderhuids het begin is in elk geval veelbelovend!
Afbeelding

* Lune *
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door * Lune * » 23 jun 2008 00:14

Net begonnen in De som der dagen van Isabelle Allende.
Nog niet echt ver gevorderd, maar het leest vlot en je herkent de typische Allende stijl.
Iedereen is Napoleon, dus vergeet de poëzie

Als klinkt goed.

kikkerkop2
Experienced user
Experienced user

Bericht door kikkerkop2 » 23 jun 2008 12:33

arwen'ke schreef:Ann van Kristien Hemmerechts
8) moi aussi
De ochtendstond heeft voor Bettina stront in de mond.

Beliefje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Beliefje » 23 jun 2008 22:41

Disco Trut schreef:
Beliefje schreef:Ik had tot nogtoe niets van Nicci French gelezen, maar nu ben ik bezig in Onderhuids het begin is in elk geval veelbelovend!
Haaaaa, die heb ik net tussendoor nog eens herlezen :-) Heerlijk ontspannend en vlot lezend. Geen Grote Literatuur, maar dat hoeft gelukkig niet altijd :-)
Idd voor grote onderliggende boodschappen geen French. Hij is uit nu, en ja, het is idd ontspannend lectuur. Al vond ik wel dat sommige passages vrij saai en lang waren. De actie-momenten zijn daartegen dan weer erg goed verteld. Als boekenverkoopster moet ik op literair vlak toch een beetje van alle markten thuis zijn... 8)
Afbeelding

Isokrates
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Isokrates » 24 jun 2008 00:52

Het fantastische Misdaad en straf ondertussen uit, en dat smaakte naar meer Dostojevski. Het zijn de Aantekeningen uit het ondergrondse geworden. Een heel ander verhaal, maar ook hier keren weer de nodige zwartgalligheid, irrationele beslissingen, zelfhaat en zelfanalyse terug. Zeer fascinerend :)
Moedig voorwaarts

Lady
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lady » 25 jun 2008 10:31

De duivel draagt Prada - Lauren Weisberger

Boek naar mijn hart (en ik leer nog wat bij over mode :) )!
Women are so beautiful,
but my man even more.

Like the mighty river, flowing from the stream
Let our love shine a light, in every corner of my dreams

Scarlett
Experienced user
Experienced user

Bericht door Scarlett » 26 jun 2008 17:12

Afbeelding
Alleen al dat jongetje. :love: Dit boek moét goed zijn, het kan niet anders.

sebashan
Experienced user
Experienced user

Bericht door sebashan » 26 jun 2008 17:14

Afbeelding

Ideaal om van de examens te bekomen.

God is een buis!

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 26 jun 2008 20:25

Afbeelding

Net in bezig. Benieuwd wat het gaat geven.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 27 jun 2008 10:45

Gisterenavond beginnen lezen in Kafka op het strand van Haruki Marukami. Het best-oké-boek gevoel blijft voorlopig nog even uit, maar ik kijk uit tot het verhaal pas echt zal beginnen.
Geert Mak heb ik voorlopig terug op de plank gezet. Een stapel boeken dat naast mijn hoofdkussen ligt, mag per definitie niet hoger zijn dan mijn hoofdkussen.
De Toverberg van Mann lees ik op dit moment met mondjesmaatje. Een paar 20blz per keer, meer lukt me precies niet. Maar het blijft wel een heerlijk boek.
Wát een leven eigenlijk :love: slapen, lezen, terug in slaap vallen, lezen, slapen, lezen, slapen. :D
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 27 jun 2008 12:27

Scarlett schreef:Afbeeldingen vervangen door URL bij quote http://v3.cuttingedge.be/reviews/books/ ... _cover.jpg
zo ingrijpend dat boek, heb dat gelezen toen ik een jaar of 16 was
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

SinusCosinus

Bericht door SinusCosinus » 27 jun 2008 17:17

De Gouden Dolk van Thea Beckman

jeugdsentiment :love:

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 28 jun 2008 17:14

Daarstraks op de rommelmarkt gekocht:

Sándor Kopácsi - In naam van de werkende klasse

Hongarije 1956: het dilemma van een politie-officier

Achterflap:
Spoiler! :
Dit boek bevat het relaas van de Hongaarse opstand van 1956, verteld door een man die er meer bij betrokken is geweest dan wie ook, Sándor Kopácsi. Ten tijde van de opstand was hij de hoofdcommissaris van politie in Boedapest. Hij had tot taak de opstand te smoren, maar behoorde weldra tot degenen die dwars gingen liggen.
Kopácsi's enthousiaste, gevoelige en vaak humoristische stijl maken zijn memoires uniek en zeer menselijk. Van metaalbewerker en verzetsstrijder wordt hij, bijna in weerwil van zichzelf, maar wel in naam van zijn idealen, kolonel en hoofdcommisaris van politie. Hij leert dan het cynisme van de Russen kennen en ervaart hoe zij met harde hand de satellietstaten regeren.
Dan komt het breekpunt: de opstand. Generaal Serov, destijds hoofd van de KGB en zijn persoonlijke vijand, had zich voorgenomen Kopácsi 'aan de hoogste boom van Boedapest op te hangen'. Later slaagt Kopácsi erin - als één van de weinige overlevenden van het proces-Nagy - uit Hongarije te vluchten. Als kroongetuige van het drama van 1956 onthult hij wat dat proces inhield en wat de rol van de Russen vóór, tijdens en na de opstand was.
In zijn memoires geeft Sándor Kopácsi de geschiedenis, die maar al te vaak verschrikkelijk onpersoonlijk is, een menselijke dimensie.
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Lorenzo
Senior user
Senior user

Bericht door Lorenzo » 28 jun 2008 18:08

Histoire de ma vie - Giacomo Casanova
In het Nederlands weliswaar.

Vandaag aan het eerste deel begonnen. (Hoeveel delen bestaan daar eigenlijk van?) Het voorwoord is geniaal. Hij gaat zichzelf gaan omschrijven als de vroomste katholiek die ooit bestaan heeft en draait alles met een meesterlijk retorisch talent naar zijn kant. Het is schítterend!
Verder doet hij zijn filosofische opvattingen wat uit de doeken, bij wijze van inleiding op zijn leven. Een mooi betoog voor het libertijnse leven.

Je hebt zo van die boeken waarbij het voorwoord het echt doet! 8)

Over het boek zelf: ik vind de liefdesperikelen van een 13-jarige best wel vermakelijk.
Lacroix, sweetie; Lacroix, sweetie
Lacroix, sweetie; La - La - Lacroix
I'm chanting as we speak.

R....
Regular user
Regular user

Bericht door R.... » 28 jun 2008 21:36

The Secret ik ben nu toch wel eens benieuwd naar wat dat het succes naar eeuwige roem is!! 8)
Who ever you are, I've always depended on the kindness of strangers

TSEliot
Experienced user
Experienced user

Bericht door TSEliot » 28 jun 2008 22:27

Huis Clos - Jean-Paul Sartre

Ik denk zeker één van zijn beroemdste toneelstukken. Drie mensen die elkaar tervoren niet kenden, die vastzitten in een hotelkamer. Met andere woorden, ze bevinden zich in de hel.
All right, Mr. DeMille, I'm ready for my close-up.

Go Tan Kokosmelk.
New user
New user

Bericht door Go Tan Kokosmelk. » 28 jun 2008 22:29

Scarlett schreef:Afbeeldingen vervangen door URL bij quote http://v3.cuttingedge.be/reviews/books/ ... _cover.jpg

Toby litt rockt! Dit heb ik nog niet gelezen - maar zijn Zelfbeeld is zo waanzinnig goed!

On Topic: ben nu begonnen in Brett Easton Ellis' Minder Dan Niets.
Onverantwoorde sluikreclame: http://www.kleindetail.be/

Knight_of_Cydonia
Senior user
Senior user

Bericht door Knight_of_Cydonia » 28 jun 2008 23:33

De God van Kleine Dingen van Arundhati Roy.

Een twee-eiïge tweeling met een bijzondere band groeit op in een rumoerig Indië. Ze zijn onbezonnen en vrolijk en stellen zich vragen over de grote en minder grote Dingen Des Levens. Zoals van wie je moet houden. En hoeveel.

Een boek dat ik al wil lezen van toen ik klein was en de mama het zag lezen. En tot nu toe is het al zoveel beter dan ik verwacht had. Grappig, ontroerend en rechtuit eerlijk.

:love:
Schmeiss die Möbel aus dem Fenster. Wir brauchen Platz zum Tanzen.

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 29 jun 2008 11:52

Knight_of_Cydonia schreef:De God van Kleine Dingen van Arundhati Roy.

Een twee-eiïge tweeling met een bijzondere band groeit op in een rumoerig Indië. Ze zijn onbezonnen en vrolijk en stellen zich vragen over de grote en minder grote Dingen Des Levens. Zoals van wie je moet houden. En hoeveel.

Een boek dat ik al wil lezen van toen ik klein was en de mama het zag lezen. En tot nu toe is het al zoveel beter dan ik verwacht had. Grappig, ontroerend en rechtuit eerlijk.

:love:
ik moest dit boek lezen voor Engelse Letterkunde! En ik vind het inderdaad ook heel mooi (en ik snapte pas alle verborgen verhaaltjes toen ik het twee keer had gelezen).

Ik lees tegenwoordig seksboeken en oude romans van mijn mama.
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

Gesloten