Wat vind jij het leukste aan holebi-zijn?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
K_x
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Wat vind jij het leukste aan holebi-zijn?

Bericht door K_x » 06 feb 2008 19:37

Dit topic (viewtopic.php?t=20411) bracht me op het idee om eens een positief topic te starten. Al te vaak lees je zaken over hoe moeilijk het is als holebi: coming-out, aanvaarding bij je familie, omgeving, op school, ... nageroepen worden op straat, ... misschien wil je die kinderwens wel niet opgeven, ... et cetera.

Maar: wat vind jij nu léuk aan jouw geaardheid? Zijn er zaken die je nu makkelijker kan / vindt dan wanneer je hetero zou zijn? Zaken die je heel leuk vindt, maar die als hetero niet zo vanzelfsprekend zouden zijn? Misschien mensen, omgevingen, groepen die je hebt leren kennen op deze manier? Kortom: anything positive. Shoot! :)

Enne, ik besef dat hier prolly reacties op gaan komen genre "niks, mijn geaardheid is maar een heel klein deel van mezelf dat voor de rest geen impact heeft op mijn leven". Bij deze hebben we die reactie gehad, en kunnen er nu dus andere volgen. ;-)
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

party*time
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door party*time » 06 feb 2008 19:43

dat ik die mooie wezens die ze 'vrouwen' noemen mooi mag vinden :) echt beeldschoon, een vrouw :)

en natuurlijk kunt ge met u lief dingen doen die ge met een man ni zou kunnen doen omdat het hem niet interesseert enz
en gewoon da ge (niet iedereen natuurlijk) zoveel makkelijker over gevoelens kunt praten omda ge er ook zoveel over nadenkt
Are you tokking to me? Are you tokking to me?!

what ever
New user
New user

Bericht door what ever » 06 feb 2008 19:49

sluit ik me volledig bij aan!

wat ik nog leuk vind
- het "holebiwereldje" leren kennen (zou ik echt niet meer willen misssen"
- het stukje "uniek" zijn
- geen jaloerse vriendinnen als ik een keertje met hun vriend afspreek

quickie
Senior user
Senior user

Bericht door quickie » 06 feb 2008 19:55

Zonder twijfel de ongeëvenaarde mogelijkheden tot vrijblijvende, no strings attached, ongecompliceerde, recreatieve seks 8) Ik bedoel, voor homo's ligt seks gewoon voor het grijpen. Vergelijk dat met de gemiddelde heterogast die met blue balls naar huis moet gaan omdat "ze er nog niet klaar voor is" :roflmao: Heterojongens zijn sukkelaars :lol: De meeste van die jongens leiden een leven zonder dat ze een neukdate met een fuckbuddy in hun agenda kunnen plannen, en zijn altijd afhankelijk van een chick die zich ingebeeld heeft dat ze "er klaar voor moet zijn" voor ze haar benen kan openen... That's funny 'cause it's sad! :)
"The first thing we do: let's kill all the lawyers!" (W. Shakespeare, Henry VI, Part II)

koksmuts

Bericht door koksmuts » 06 feb 2008 20:08

quickie schreef:Zonder twijfel de ongeëvenaarde mogelijkheden tot vrijblijvende, no strings attached, ongecompliceerde, recreatieve seks 8) Ik bedoel, voor homo's ligt seks gewoon voor het grijpen. Vergelijk dat met de gemiddelde heterogast die met blue balls naar huis moet gaan omdat "ze er nog niet klaar voor is" :roflmao: Heterojongens zijn sukkelaars :lol: De meeste van die jongens leiden een leven zonder dat ze een neukdate met een fuckbuddy in hun agenda kunnen plannen, en zijn altijd afhankelijk van een chick die zich ingebeeld heeft dat ze "er klaar voor moet zijn" voor ze haar benen kan openen... That's funny 'cause it's sad! :)
ergens wel gelijk. :)

fun aan homo zijn? ik denk dat daar eigenlijk niet echt iets leuk aan is, buiten bovenstaande. mss dat je als jongen/ meisje je partner van hetzelfde geslacht beter begrijpt? al is dat mss een zware uitspraak. :P

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 06 feb 2008 20:30

Zowel een voordeel als een nadeel: het kleine wereldje dat zich rond holebigroepen heeft gecreëerd. Het is altijd fijn om veel bekende mensen tegen te komen op fuiven en zo weer nieuwe mensen te leren kennen, etc etc.

Een ander voordeel zijn soms de grappige situaties met heterogasten. Vooral mijn maatjes van Geschiedenis waarmee ik dan lekker geheimzinnig over de meisjes mee kan praten en dan de gezichten van mensen die niet op de hoogte zijn van mijn voorliefde voor vrouwen. Of het gemak waarmee je vervelende jongens kan afschudden (al moet ik toegeven dat ik bij sommigen toch eerder zal vertellen dat ik al een vriendje heb om problemen te voorkomen...)

Je kan het natuurlijk allemaal negatief draaien, maar af en toe is het gewoon kwestie om dingen te relativeren, positief te maken en ervan te genieten. En dat helpt stukken als je nog andere holebi's kent.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

NutAssBitch
Experienced user
Experienced user

Bericht door NutAssBitch » 06 feb 2008 21:04

voor mij blijft het eender eigenlijk....een pluspuntje is misschien dat vrouwen over het algemeen emotioneel meer toegankelijker zijn...maar dat is zeker niet altijd zo...bovendien kan al die emtionaliteit vaker uitdraaien in drama drama, yelling, shouting, run away...op relationeel vlak biedt een vrouw voor mij dus niet zo veel meerwaarde...misschien moet ik het gewoon nog ontdekken...mannen zagen minder...dat is dan weer beter daar ik zagers moeilijk kan incasseren

een ander pluspuntje: je kan kledij delen..net iets minder geschillen over de kleuren die je op de keukenmuur wil, de geuren van je wasverzachter of de hoeveelheid fruit in de schaal...vaak ook minder opvoedingsgeschillen...hoewel het een serieus oorlogsdrama kan worden als je dan toch niet overeen komt op die vlakken...

een mooi meegenomen pluspuntje: coming outs zijn enorm leuk...geheimzinnigheid is enorm leuk...de aandacht en de vragen...enorm leuk....

one big advantage: sensuele, passionele, creatieve (en geen erin-eruit-spuit-slaap) en tedere seks!

nadelen: het aanbod aan potentiele partners is nog steeds beduidelijk minder dan diegenen die je in de heteropopulatie kan vinden...

de gruwelijke vraag van nieuwe mensen: 'hebt ge ne vriend?'...je kan niet altijd zeggen dat vriendinnetjes je meer liggen...ergens speelt die frustratie dan wel op

familieleden en hun conservatieve kijk erop...maar ik moest het over de leuke dingen hebben, dus ik kan maar beter zwijgen eh
Kent u dat gevoel? Je wil niet naar buiten, maar je haar zit zo goed!

I've got a nice body, it's in my trunk!

* joy feeds life *

Mysterious Girl
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mysterious Girl » 07 feb 2008 12:54

Ik vind het leuk om:
- Toch wat anders te zijn dan de anderen.
- Om met gelijken om te gaan in het holebiwereldje; Als hetero ga je een andere hetero toch minder beschouwen als een gelijke..
A friend would lend you an umbrella in the rain,
but a true friend would take yours
and scream "RUN, BITCH, RUN!"

Pooky
Forum addict
Forum addict

Bericht door Pooky » 07 feb 2008 13:31

quickie schreef:Zonder twijfel de ongeëvenaarde mogelijkheden tot vrijblijvende, no strings attached, ongecompliceerde, recreatieve seks 8) Ik bedoel, voor homo's ligt seks gewoon voor het grijpen. Vergelijk dat met de gemiddelde heterogast die met blue balls naar huis moet gaan omdat "ze er nog niet klaar voor is" :roflmao: Heterojongens zijn sukkelaars :lol: De meeste van die jongens leiden een leven zonder dat ze een neukdate met een fuckbuddy in hun agenda kunnen plannen, en zijn altijd afhankelijk van een chick die zich ingebeeld heeft dat ze "er klaar voor moet zijn" voor ze haar benen kan openen... That's funny 'cause it's sad! :)
hetzelfde en dat venten tenminste niet maandelijks een tijdje buiten dienst zijn en vrouwen dan nog eens rotvervelend zijn ook.

Dat je niet half je leven verliest met het ontrafelen wat vrouwlief nu precies bedoeld

party*time
Experienced user
Experienced user

Bericht door party*time » 07 feb 2008 13:40

Pooky schreef:dat venten tenminste niet maandelijks een tijdje buiten dienst zijn en vrouwen dan nog eens rotvervelend zijn ook.
De vrouwen die maandelijks een tijdje buiten dienst zijn kiezen er niet zelf voor eh :wink: Wees maar blij dat we maandelijks een tijdje buiten dienst zijn want anders zou jij er niet zijn, mijn beste :lol: :wink:
Are you tokking to me? Are you tokking to me?!

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 07 feb 2008 14:46

op de één of andere manier associeer ik dit 'wereldje' sneller met tolerantie dan 'dat ander wereldje'.
Ik houd wel van tolerantie.

gekkie
Experienced user
Experienced user

Bericht door gekkie » 07 feb 2008 18:50

NutAssBitch schreef: one big advantage: sensuele, passionele, creatieve (en geen erin-eruit-spuit-slaap) en tedere seks!
ha-haa-ha :lol:
Waarom kenden we geen simpeler verhaal?

Manhattan
Regular user
Regular user

Bericht door Manhattan » 07 feb 2008 19:16

Dat je veel opener kunt zijn tegenover je vriendinnen en over veel meer kunt spreken. Eneuh ... je weet meer details over hun vriendjes, die je als hetero niet te horen zou krijgen :D helpt natuurlijk ook om de schoonheid (en mannelijkheid) van sommige jongens enigszins te relativeren
The same thing we do every night pinky, try to take over the world !

PassionX
Regular user
Regular user

Bericht door PassionX » 07 feb 2008 23:14

Vrouwen hebben tieten natuurlijk. De enige veralgemening die je mag maken zonder in vooroordelen te vervallen, zoals de meesten die hierboven reageerden.
Limited Edition.

Expecting the world to treat you fairly because you are good is like expecting the bull not to charge because you are a vegetarian.

Pooky
Forum addict
Forum addict

Bericht door Pooky » 08 feb 2008 11:14

PassionX schreef:Vrouwen hebben tieten natuurlijk. De enige veralgemening die je mag maken zonder in vooroordelen te vervallen, zoals de meesten die hierboven reageerden.
oh ja, vrouwen zijn ook zo gemakkelijk emotioneel gekrenkt in hun vrouwelijkheid . vrouwen zijn watjes :P

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 08 feb 2008 11:32

het leukste aan homozijn?

Het feit dat ik seks heb met mannen tiens :)

En dat ik lekker kan zeggen dat een man heet is zonder scheef bekeken te worden.

En ik heb gemerkt dat ik veel veel veel meer gereed krijg van mijn heterovrienden en veel verder mag gaan dan andere vrienden.
Zo zullen mijn heterovrienden niets zeggen als ik eens een flirtende opmerking maak...
En het is toch gewoon leuk om in een groep te zitten praten en de hetero mannen onder tafel zien duiken van schaamte als je het over penissen en aanverwanten hebt.
Plus, homozijn is gewoon een leuk excuus om vanonder al het zwaar werk te geraken waar je geen zin in hebt.
Een vriend die gaat verhuizen en je gaat met zijn allen helpen en je hebt geen zin om de zware kast de trap op te slepen? "ja maar, ge gaat uw kast toch niet in de handen van een homo steken zeker? dan komt die toch niet levend boven, laat dat maar aan de stoere hetero's over" en ondertussen amuseert ge u lekker met de drank die ze al naar boven hebben gesleept. (vooroordelen zijn immens leuk als je ze in uw voordeel kunt gebruiken)
Laatst gewijzigd door Omicron op 08 feb 2008 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Aiko
Experienced user
Experienced user

Bericht door Aiko » 08 feb 2008 11:41

Pooky schreef:
Dat je niet half je leven verliest met het ontrafelen wat vrouwlief nu precies bedoeld
:lol:
En ik jaag mij op in de gemiddelde vent. Zo simpel dat die zijn seg. Er zijn maar heel weinig mannen die mij langer dan 3 uur aan een stuk kunnen vermaken, daarna verlies ik gewoon écht mijn interesse.

En wat ik leuk vind aan het hele lesbo-homogedoe? De feestjes! Over het algemeen meer sfeer dan de doordeweekse feestjes van tegenwoordig. Plus, ik dans ook wel graag met de mannen daar zonder dat ik schrik moet hebben dat ik zo´n vent voor de rest van de avond achter mijn gat heb hangen :)
-One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the world's your gynaecologist-

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 08 feb 2008 11:47

Aiko schreef:Plus, ik dans ook wel graag met de mannen daar zonder dat ik schrik moet hebben dat ik zo'n vent voor de rest van de avond achter mijn gat heb hangen :)
²! Leren dansen van homo's is zo fijn! :D En ook, op 'gewone' fuiven lijkt iedereen maar zo'n beetje individueel te dansen op zijn of haar vierkantje terwijl op holebifuiven je veel meer gaat interacteren met anderen en onbekenden! Heerlijk om plots mega te gaan dansen met een onbekende homo.

Enkel fuiven voor alleen maar lesbo's vind ik eng!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

PassionX
Regular user
Regular user

Bericht door PassionX » 08 feb 2008 12:11

Omicron schreef:het leukste aan homozijn?

Het feit dat ik seks heb met mannen tien :)
Zijn mannen van tien niet wat jong?
Limited Edition.

Expecting the world to treat you fairly because you are good is like expecting the bull not to charge because you are a vegetarian.

blacktear
Regular user
Regular user

Bericht door blacktear » 08 feb 2008 12:56

-natuurlijk het holebi-wereldje ontdekken
-holebifuiven zijn geweldig! en veer socialer dan andere fuive vind ik
-passionele, tedere,zachte en geweldige seks
-het ontdekken van een van god's mooiste creaturen: de vrouw :wink: :D
A genius can get from A to D , without passing
through B and C.
I need the B and C...