mannenbesnijdenis = verminking?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

[voor de jongens] Ben jij besneden?

ja
38
32%
nee
82
68%

Totaal aantal stemmen: 120

kevin20
New user
New user

mannenbesnijdenis = verminking?

Bericht door kevin20 » 09 jan 2008 21:59

"Op ALLE amerikaanse sites zijn ze TEGEN besnijdenis! Een voorhuid dient om een penis gevoelig te houden en te beschermen! Heb je al eens een besneden penis gepijpt? Net hetzelfde als de bovenkant van een borstelsteel! Hard,uitgedroogd en grof! Hoe komt het dan dat 80% van de Amerikanen hun voorhuid terug willen? Omdat ze onder dwang werden besneden! Trouwens op dit moment wordt er nog maar 5% besneden in Amerika,10 jaar geleden nog 65%.In Europa is amper 1% besneden! En wat ze in de Arabische landen doen gaat me niets aan,daar hakken ze alles ze vanaf als ze willen."

je vindt op het internet honderden sites die hun kinderen willen beschermen tegen besnijdenis: jongensbesnijdenis! Gelukkig in Europa komt dit fenomeen niet voor (>2%).

Ik heb alvast een nare ervaring opgedaan toen mijn vriendje plots bleek besneden te zijn! Alle respect voor hem maar ik heb meteen een einde aan onze vriendschap gemaakt! Een penis is maar half als je besneden bent!

Sites genoeg die het beweren:
http://www.nocirc.org/

sebashan
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door sebashan » 09 jan 2008 22:01

Ik had eerder iets in gedachten met van "wat vind jij van besnijdenis?"...
Ma elk zijn ding natuurlijk...

siegie
Forum addict
Forum addict

Bericht door siegie » 09 jan 2008 22:03

"Making a safer world for children"
"Genital Integrity Awareness Week"

:roflmao: :adore:

Ik mis In de gloria en Alles kan beter :(
Onderschrift lijkt slecht Nederlands.

kevin20
New user
New user

Bericht door kevin20 » 09 jan 2008 22:04

besneden:

*90% gevoels verlies
*Slechtere sex (last van uitdroging en irritatie)
*Klaarkomen is vaak moeilijker
*Masturberen is erg moeilijk (glijmiddel vereist)
*Eikel wordt beschadigd doordat er een voorhuid ontbreekt

In vele landen worden jongens besneden zodat ze nietmeer kunnen masturberen(!).De fabeltjes dat het hygienischer zou zijn enz zijn grote leugens, gebruik zeep!

Rune.
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Rune. » 09 jan 2008 22:10

kevin20 schreef:besneden:

*90% gevoels verlies

In vele landen worden jongens besneden zodat ze nietmeer kunnen masturberen(!).De fabeltjes dat het hygienischer zou zijn enz zijn grote leugens, gebruik zeep!
Dát zijn de fabeltjes! ;)

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Re: besnijdenis=verminking,ook bij jongens!

Bericht door B_Out » 09 jan 2008 22:20

kevin20 schreef:je vindt op het internet...
De wereld is naar de zak wete...
[Outro_Spective]

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 09 jan 2008 22:21

hm, ik vind het stiekem ook een klein beetje verminking. als mensen dat zelf willen is dat hun goed recht, maar bij baby'tje hun voorhuid eraf snijden vind ik eigenlijk ongehoord.

mss willen ze hem later wel ?
en onbesneden lijkt mij ook "leuker" dan besneden. gewoon omdat ge dan iets extra hebt om gebruik van te maken en ook gewoon omdat het leuk is.

soms kan het natuurlijk niet anders en in dat geval: het zij zo.

als het om medische redenen niet nodig is vind het ik nogal belachelijk en overbodig.

Tuurke
Regular user
Regular user

Bericht door Tuurke » 09 jan 2008 22:29

*90% gevoels verlies

vent stop met zeveren!
in amerika heeft iedereen ook een wapen in huis en daar stemmen ze voor Bush ...

ik ben (volledig) besneden en kan u zeggen dat:
*ik daar beneden best nog redelijk wat gevoel heb
*mijn sex echt niet slecht is
*klaarmaken helemaal niet zo'n probleem is (hoogstens een minuutje langer, en dan nog)
*masturberen ook al geen probleem is (en glijmiddel heb ik echt niet nodig, dat dient ergens anders voor)
*mn eikel der helemaal niet zo beschadigt uitziet als er irakese huizen die omver geblazen zijn door Amerikaanse (!) bommen.

of het pijpen van een besneden penis gelijk is aan het pijpen van een bezemsteel kan ik je helaas niet zeggen om de eenvoudige reden dat ik nog nooit een bezemsteel gepijpt heb. jij duidelijk wel!!
kevin20 schreef:Hoe komt het dan dat 80% van de Amerikanen hun voorhuid terug willen? Omdat ze onder dwang werden besneden!
daar kan ik eventueel inkomen. En waarom willen ze die terug? omdat ze zich in hun 'eer' gekrenkt voelen omdat ze onnodig besneden werden. niet omdat ze zich voelen alsof ze met een bezemsteel tussen hun benen zitten.
kevin20 schreef:En wat ze in de Arabische landen doen gaat me niets aan,daar hakken ze alles ze vanaf als ze willen."
en mag ik vragen om racistische opmerkingen achterwege te laten.
Wat jij thuis doet gaat ons niet aan, pijp zoveel bezemstelen als je wil!
Als men zegt dat niets onmogelijk is, is het dan in feite niet onmogelijk dat het woord onmogelijk is uitgevonden?

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 09 jan 2008 22:30

Tuurke schreef:en mag ik vragen om racistische opmerkingen achterwege te laten.
Waarom zou hij die moeten weglaten, ik denk dat ze net de kern van zijn denken zijn.
[Outro_Spective]

Tuurke
Regular user
Regular user

Bericht door Tuurke » 09 jan 2008 22:31

B_Out schreef:
Tuurke schreef:en mag ik vragen om racistische opmerkingen achterwege te laten.
Waarom zou hij die moeten weglaten, ik denk dat ze net de kern van zijn denken zijn.
dat is inderdaad waar, maar zegt het forumreglement niet dat racisme hier verboden is?
Als men zegt dat niets onmogelijk is, is het dan in feite niet onmogelijk dat het woord onmogelijk is uitgevonden?

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 09 jan 2008 22:33

*90% gevoels verlies

1. Nog niks van gemerkt
2. Helemáál niks van gemerkt
3. Niks van gemerkt
4. Klopt niet: dat vereist géén glijmiddel
5. Nee :D

Hoe komt het toch dat je daar zo in opgaat én dan nog eens afgaat op fabeltjes? Volgens mij hebben we hier te maken met een nieuwe Blyss... (of Kompany, die mis ik ook)

Callisto
Experienced user
Experienced user

Bericht door Callisto » 09 jan 2008 22:39

Rune. schreef:

*90% gevoels verlies

Dát zijn de fabeltjes! ;)
Ik ken nu niet veel van piemels 8) maar in de onbegrensde verhalen van mijn besneden vrienden heb ik zulke negatieve bedenkingen toch nooit horen passeren.
Het kan toeval zijn, maar ik dénk precies van niet.

Genoeg sites die het tegendeel beweren? Awel, ook genoeg sites die iets anders te vertellen hebben: wegens geen zin om achter de boeken te kruipen, heb ik zelfs wat opzoekwerk verricht:
uit www.besnijdenisinfo.nl
Soms zijn mannen bang dat masturberen na een besnijdenis helemaal niet meer mogelijk is, of alleen met glijmiddel. Dit is een veel voorkomend misverstand.
Het kán voorkomen dat een man die besneden is glijmiddel (of speeksel, olie, sommigen gebruiken zelfs shampoo, hoewel dat niet aan te raden is) nodig heeft omdat hij zó strak besneden is, dat er in de overgebleven huid geen beweging meer mogelijk is tijdens een erectie.
De meeste mannen zijn minder strak besneden en hebben ook bij een erectie speling in de huid. Masturberen gaat dan eigenlijk op precies dezelfde manier als bij onbesneden mannen. Het enige wat anders is, is dat besneden mannen hun penis ietsje lager vastpakken, beneden de eikel, en daar de huid op en neer bewegen. Door de besnijdenis kan de huid daarbij niet meer over de eikel heen en weer bewogen worden, maar voor het plezier dat een besneden man aan masturberen beleeft, maakt dit geen verschil.
Er staat zelfs een filmfragment bij :greenthing:

Waarom houd ik mij hier toch mee bezig? :)
Girl gets boy, girl loses boy, girl gets cute girl back.

Ducky.

Bericht door Ducky. » 09 jan 2008 23:08

Disco Trut schreef:
Ik ben zelden boosaardig, maar als ge niet maakt dat ge binnen de vijf minuten uw mening inzake hierboven herziet dan hoop ik van harte dat ze een eunuch van u maken. Dat zou het geheel al iets vergelijkbaarder maken :)
Ik voel mij aangevallen 8).

dYiN
New user
New user

Bericht door dYiN » 09 jan 2008 23:10

*90% gevoels verlies

Damn man,

Ik wist niet dat er mensen waren die dat tegenwoordig nog geloven. Ik ben ook tegen het feit dat ouders dat bepalen voor de persoon in kwestie, maar ik moet nu toch wel zeggen dat er niet van waar is van wat jij daar schrijft. Mastruberen is er beter op geworden, het is er mooier op geworden, het gevoel zit nu 100% goed en er is niets mis met die eikel :wink:.

Heb jij toevalig ooit een trauma opgelopen ofzo? Mss iemand die met een schaar achter u aan het lopen was terwijl jij naakt door het huis aan het lopen was ? 8)

Knight_of_Cydonia
Senior user
Senior user

Bericht door Knight_of_Cydonia » 09 jan 2008 23:16

kevin20 schreef:"Op ALLE amerikaanse sites zijn ze TEGEN besnijdenis!
Het zal u misschien verbazen, maar er zijn dus ook sites die vóór besnijdenis zijn. Maakt da mee! :o Misschien moet je eens proberen volledige informatie op te zoeken, en niet enkel datgene wat je goed uitkomt. Let ook op waar je je informatie haalt. Je vindt alles op het internet, van wetenschappelijke feiten tot de dikste zever!

Anyway, besnijdenis is toch niet zo erg? Jij vindt er nu niks aan, okee. Zorg dan dat er aan uw pietje en dat van uw vriendje een velleke hangt.
Maar het hier komen afschrijven als goor en verminking, dat is er toch wel serieus over! In sommige samenlevingen wordt het om religieuze of culturele redenen gedaan. En zoals Igor aanhaalde, vind ik het ook niet gepast dat dit gebeurd op zulk een jonge leeftijd, wanneer de jongen nog niet volwassen genoeg is om hierover te kunnen beslissen. Maar het is niet zo drastisch al bij vrouwenbesnijdenis, waar het meisje wel degelijk verminkt wordt en aan grote risico's en afschuwelijke pijn wordt blootgesteld.
Medisch gezien heeft het zo zijn voordelen, maar dan vooral als de voorhuid te klein is. Hygiënische gezien kan een onbesneden penis net zo proper zijn als een besneden exemplaar. Want mensen wassen zich nu eenmaal. Hoe het zit met de gevoeligheid en die dingen weet ik niet, maar als ik de andere reacties lees, zijn er blijkbaar toch geen nadelen aan een besneden penis. En die ervaringen moeten toch voor iets meetellen, niet? Als die van u verschillen, awel, dan is dat zo. Iedereen heeft zo zijn seksuele voorkeuren, maar als die van een ander verschillen van de uwe, wilt dat toch niet zeggen dat die goor of fout zijn?
Het hele "Minder vatbaar voor HIV"-gedoe vind ik trouwens maar iets gevaarlijks! Misschien is het zo wel en wordt dit met de beste bedoelingen verteld. Maar er kan nog zoveel bij worden gewaarschuwd dat voorzichtigheid geboden blijft, ergens gaat er toch een poor sod zijn die denkt "Hé, ik ben besneden. Ik zit goed." en al zijn condooms in de vuilbak kiepert.

Ge hebt uw visie nu zeer duidelijk gemaakt, net als de rest. Misschien doet ge dit om wat te stoken, misschien zijt ge er echt wel zo fanatiek over. En het lijkt me dat iedereen, in hun volste recht, hardnekkig voet bij stuk houdt en zal houden. Meningen verschillen nu eenmaal. Wie wat met welke pietjes doet is een persoonlijke keuze.
Live and let live, dus.
Schmeiss die Möbel aus dem Fenster. Wir brauchen Platz zum Tanzen.

Callisto
Experienced user
Experienced user

Bericht door Callisto » 09 jan 2008 23:25

Disco Trut schreef:
Ducky. schreef:
Disco Trut schreef:
Ik ben zelden boosaardig, maar als ge niet maakt dat ge binnen de vijf minuten uw mening inzake hierboven herziet dan hoop ik van harte dat ze een eunuch van u maken. Dat zou het geheel al iets vergelijkbaarder maken :)
Ik voel mij aangevallen 8).
Darling, ik bedoel uiteraard inzake hierboven in mijn tekst. Zoals in: cfr. supra :wink:
Ach, dan is het goed 8).

Voor hen die er maar geen genoeg van krijgen: Ike's Wee Wee http://www.southparkzone.com/episodes/2 ... e-Wee.html
Girl gets boy, girl loses boy, girl gets cute girl back.

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 10 jan 2008 08:57

kevin20 schreef:Ik heb alvast een nare ervaring opgedaan toen mijn vriendje plots bleek besneden te zijn! Alle respect voor hem maar ik heb meteen een einde aan onze vriendschap gemaakt! Een penis is maar half als je besneden bent!
hoe grof.. je kan wel een persoonlijke voorkeur hebben voor onbesneden penissen, maar om dan maar meteen die persoon te gaan dumpen als vriend.. :-?
en dees is dus niet waar.. het gaat er om dat ze er tegen zijn omdat het 'indertijd' zomaar gebeurde zonder reden, of indd ja het is gegroeid om masturbatie tegen te gaan en andere fabeltjes, maar toen deden plots alle dokters het zomaar zonder de ouders hier zeggenschap in te geven.
Dus een paar generaties later en de ouders van nu, willen hun zonen zelf inspraak geven: hun kinderen moeten deze keuze zelf krijgen, zonder dat er iemand over hun lichaam beslist. Daar komt het op neer.
En natuurlijk heb je pro's en contra's overal, maar wel alles tegoei lezen en niet zomaar dingen van één fanatieke site als voor waar nemen..

Kahbe
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Kahbe » 10 jan 2008 09:42

mateo schreef:
kevin20 schreef:Ik heb alvast een nare ervaring opgedaan toen mijn vriendje plots bleek besneden te zijn! Alle respect voor hem maar ik heb meteen een einde aan onze vriendschap gemaakt! Een penis is maar half als je besneden bent!
hoe grof.. je kan wel een persoonlijke voorkeur hebben voor onbesneden penissen, maar om dan maar meteen die persoon te gaan dumpen als vriend.. :-?
en dees is dus niet waar.. het gaat er om dat ze er tegen zijn omdat het 'indertijd' zomaar gebeurde zonder reden, of indd ja het is gegroeid om masturbatie tegen te gaan en andere fabeltjes, maar toen deden plots alle dokters het zomaar zonder de ouders hier zeggenschap in te geven.
Dus een paar generaties later en de ouders van nu, willen hun zonen zelf inspraak geven: hun kinderen moeten deze keuze zelf krijgen, zonder dat er iemand over hun lichaam beslist. Daar komt het op neer.
En natuurlijk heb je pro's en contra's overal, maar wel alles tegoei lezen en niet zomaar dingen van één fanatieke site als voor waar nemen..
Een idee: uw thesis online zetten! :ibi:

En dan nu over toch het ernstige werk 8) .

"Op ALLE amerikaanse sites zijn ze TEGEN besnijdenis! Een voorhuid dient om een penis gevoelig te houden en te beschermen! Heb je al eens een besneden penis gepijpt? Net hetzelfde als de bovenkant van een borstelsteel! Hard,uitgedroogd en grof! Hoe komt het dan dat 80% van de Amerikanen hun voorhuid terug willen? Omdat ze onder dwang werden besneden! Trouwens op dit moment wordt er nog maar 5% besneden in Amerika,10 jaar geleden nog 65%.In Europa is amper 1% besneden! En wat ze in de Arabische landen doen gaat me niets aan,daar hakken ze alles ze vanaf als ze willen."
Een voorhuid, wat? WAAAAAT? Heb jij eigenlijk ooit als eens een andere lul gezien, besneden of onbesneden, behalve dan je reflectie in de spiegel?
En lullerdje, mocht je ooit zin hebben dat laatste te herhalen: ik ben maar al te graag bereid om mijn Oosters gat op te heffen en u voorhuidjes te komen collecteren. Joy.
Ik heb alvast een nare ervaring opgedaan toen mijn vriendje plots bleek besneden te zijn! Alle respect voor hem maar ik heb meteen een einde aan onze vriendschap gemaakt! Een penis is maar half als je besneden bent!
Dus in jouw redenering is een vriendje = penis, besneden penis = halve penis, besneden vriendje = half vriendje. Hum. YEAY!
besneden:

*90% gevoels verlies

Maar man toch! Jij hebt géén besneden penis (gelukkig, anders zie ik je nog zelfmoord plegen). Wat weet jij er dan van? Je gelooft in mythes, legenden, sprookjes!
Waar haal je het in hemelsnaam van dat in vele landen jongens besneden worden zodat ze niet meer kunnen masturberen? Teveel how-dangerous-can-a-muslim-be horrorfilms staan kijken of hoe zit het?
En werkelijk, waag je het (want ja, dat is het woord) om vrouwenbesnijdenis met mannenbesnijdenis te vergelijken? Zeggen dat dat 'juist hetzelfde' is? Eigenlijk is dit het punt waarop ik zou moeten denken: Intelligentie nihil meisje, geen woorden aan vuilmaken, maar miljaarde...

Ik ben zelden boosaardig, maar als ge niet maakt dat ge binnen de vijf minuten uw mening inzake hierboven herziet dan hoop ik van harte dat ze een eunuch van u maken. Dat zou het geheel al iets vergelijkbaarder maken
En wederom moet ik mijn liefde aan DT verklaren!
Als je vrouwenbesnijdenis met mannenbesnijdenis vergelijkt, doe dit dan correct. Ga eens na wat vrouwenbesnijdenis echt is en wat mannenbesnijdenis echt is.
Nog maar een tijdje geleden ben ik toevallig geïnteresseerd geraakt in het onderwerp besnijdenis. Ik heb er vele discussies over gevoerd met vrienden en vriendinnen. En er uiteindelijk achtergekomen dat ik zowel vrienden als vriendinnen heb die besneden zijn (of zijn geweest). En als je dan die verhalen tussen mannen en vrouwen hoort dan zou je diep onder de grond moeten kruipen, beste Kevin20. Want die verhalen zijn niet mals. Maar aangezien jij waarschijnlijk uit Vlaanderens xenofobe onderbuik komt en daardoor waarschijnlijk nog niet eens openstaat om met mensen die dit daadwerkelijk hebben meegemaakt te praten, verijs ik je door naar de eerste de beste bieb om de hoek. Zij moeten daar wel een boek van hare majesteit Warris hebben.

In sommige samenlevingen wordt het om religieuze of culturele redenen gedaan. En zoals Igor aanhaalde, vind ik het ook niet gepast dat dit gebeurd op zulk een jonge leeftijd, wanneer de jongen nog niet volwassen genoeg is om hierover te kunnen beslissen.
Bij mijn weten is het religieuze en culturele aspect pure zever. Mannenbesnijdenis heeft een puur hygenische oorsprong en vrouwenbesnijdenis heeft een puur onderdrukkende oorsprong.

Maar mens toch. Ik moet leren!

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 10 jan 2008 09:44

slechts 1% in europa lijkt me wat weinig hoor. dan zou slechts 1% joodse (besnijdenis is daar een ritueel bar mitswa genoemd dacht ik) geloofsovertuiging hebben. wat me onwaarschijnlijk lijkt.

ik vind het persoonlijk not done maar iedereen is vrij om daar een mening over te hebben. in sommige gevallen is het noodzakelijk zelfs. zoals bij te korte voorhuid ed. of het minder hygienisch is? bwa ik denk van niet. minder gevoelig. waarschijnlijk wel. (lijkt me toch logisch)

maar om daarvoor je lief te dumpen???
welke openingszin gebruik je dan als je een nieuwe jongen tegenkomt. iets in het genre van dit:?

"hey ik ben.... ik vind je wel een leuke, mooie jongen maar ik wou eerst weten of je besneden bent of niet. want een besneden penis vind ik verminkt en zo een jongen wil ik niet. (als toemaatje mss ook nog vragen of em nie teveel littekens of andere schoonheidsfoutjes eeft. keer dage toch bezig zijt)"

geloof me ge zout men glas drinke over uwe kop krijgen. en nog ne knie in uw kruis erbij als extra.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

kevin20
New user
New user

Bericht door kevin20 » 10 jan 2008 09:44

Gelukkig komt het in Europa bijna niet voor iemand die besneden is! (<2%), enkel bij sommige vreemdelingen.Ik zal toen pech gehad hebben om net zo iemand ontmoet te hebben.Een besneden penis is maar een halve penis voor mij.En de site "bensijdenisinfo.nl" is een walgelijke site die besnijdenissen nog eens gaat promoten! (verminkingen).Ik heb 1 maal een besneden iemand gehad,hij voelde totaal niets bij de sex! zijn penis was uitgedroogd,dor,gevoelloos.

Zoals iemand zelf zei die vroeger onbesneden was en er spijt van heeft: "toen ik onbesneden was voelde alles 10 keer beter aan dan nu" "het is net zoals vroeger naar een kleuren tv kijken en nu ineens een zwart/wit tv" het gevoel is weg.Mensen die altijd besneden zijn geweest kunnen dit natuurlijk niet vergelijken.

Goede nieuws is dat besnijdenissen uit de wereld zullen zijn en zullen verdwijnen binnen een 10 tal jaar.(uitgezonderd moslimlanden,maar daar trekken ze hun plan maar).

Gesloten