Obamalicious

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Yúdai
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Obamalicious

Bericht door Yúdai » 04 jan 2008 11:54

Gisteren werd in de VS het startschot gegeven van de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Ik weet nog heel goed dat ik er zo'n 8 jaar geleden een wrange smaak aan overhield toen Al Gore verloor van Bush Jr. Ik heb zo het gevoel dat het dit jaar nog erger gaat worden: een zwarte, een vrouw, een dominee, etc. Ik moet toegeven dat de deelnemers kleurrijker zijn dan de saaie lavabo's die wij hebben (Inge-kloosterzuster-vervotte, Yves-saaie-leterme, etc.). Moest ik een Amerikaan zijn dan zou ik stemmen op Hilary... een harde tante die weet wat ze wil en ervaring heeft (een nadeel van Obama). Ik vrees echter dat de Amerikanen niet klaar zijn voor alles wat afwijkt van het WASP-ideaal. Op wie zou jij stemmen?
Laatst gewijzigd door Yúdai op 09 nov 2008 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door J-La » 04 jan 2008 12:27

ik ga voor Obama, als eerste zwarte president van Amerika.. verandering zal er zeker komen dan, ahja! ik heb het zo niet voor Hillary, naar mijn gevoel draait haar mening met de wind.. eerst voorstander van troepen naar Irak, en nu ze zo snel mogelijk willen terugtrekken, dat gaat er bij mij niet in..

gisteren haalde Barack het trouwens ruim van mevrouw Clinton (artikel uit De Morgen) bij de presidentiële voorverkiezing in Iowa.. uitslag:

DEMOCRATEN
1. Senator Barack Obama - 37,4 procent
2. John Edwards - 29,75 procent
3. Senator Hillary Clinton - 29, 47 procent
4. Gouverneur Bill Richardson - 2 procent

REPUBLIKEINEN
1. Mike Huckabee - 34 procent
2. Mitt Romney - 25 procent
3. Senator John McCain - 13 procent
4. Fred Thompson - 13 procent
5. Afgevaardigde Ron Paul - 10 procent
6. Rudolph Giuliani - 4 procent

go Obama, go! :rock:

B

Bericht door B » 04 jan 2008 12:48

I'm a true Obamagirl :love:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wKsoXHYICqU[/youtube]

surferke

Bericht door surferke » 04 jan 2008 13:25

Amai, dat Ron Paul nog hoger scoort dan Giuliani, amazing :lol:

Maar goed, van mij mag Obama president worden. Iemand zonder ervaring maar met verstand zal uiteindelijk toch wel beter zijn dan iemand met ervaring maar zonder verstand, me dunkt :D

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 04 jan 2008 14:07

surferke schreef:Maar goed, van mij mag Obama president worden. Iemand zonder ervaring maar met verstand zal uiteindelijk toch wel beter zijn dan iemand met ervaring maar zonder verstand, me dunkt :D
Vergelijk je dan met de andere kandidaten, of met de situatie hier? :lol:

Ik denk wel dat Obama het meest kans maakt, maar de weg is natuurlijk nog lang... Enfin. Ik weet het niet, en eigelijk heb ik me ook (nog) niet goed genoeg geïnformeerd om er een oordeel over te vellen of het een goede zaak zou zijn, den Obama - wat ik eigelijk niet eens hoef te doen, aangezien ik niet mag stemmen in de VS.
Maar zo goed als Bush gaan ze alleszins nooit meer vinden :roll:

NutAssBitch
Experienced user
Experienced user

Bericht door NutAssBitch » 04 jan 2008 14:28

i got a crush on obama! :love:
Kent u dat gevoel? Je wil niet naar buiten, maar je haar zit zo goed!

I've got a nice body, it's in my trunk!

* joy feeds life *

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 04 jan 2008 14:34

Voor mij mag zowel Obama als Hillary winnen.
Beiden zijn sterke kandidaten, elk heeft capaciteiten waar ik achter sta (en beide hebben ook dingen waar ik neit achter sta, maar soit)

quickie
Senior user
Senior user

Bericht door quickie » 04 jan 2008 14:51

Mijn ideale scenario: Clinton for president, Obama for vice-president. Als het een Republikein moet zijn, dan Giuliani. Maar ik denk dat we dàt op onze buik mogen schrijven. :wink:

Eventjes ter zijde: Wow! :o the Obamagirl heeft gewoon ENORME prammen! Joekels van koplampen gewoon!! Ze leiden zelfs de aandacht af van deze homo en dàt gebeurt niet zo dikwijls :) :wink:
"The first thing we do: let's kill all the lawyers!" (W. Shakespeare, Henry VI, Part II)

surferke

Bericht door surferke » 04 jan 2008 14:59

Faramir schreef:
surferke schreef:Maar goed, van mij mag Obama president worden. Iemand zonder ervaring maar met verstand zal uiteindelijk toch wel beter zijn dan iemand met ervaring maar zonder verstand, me dunkt :D
Vergelijk je dan met de andere kandidaten, of met de situatie hier? :lol:
't Was een vergelijking met Bush :)

B

Bericht door B » 04 jan 2008 15:34

quickie schreef: Eventjes ter zijde: Wow! :o the Obamagirl heeft gewoon ENORME prammen! Joekels van koplampen gewoon!! Ze leiden zelfs de aandacht af van deze homo en dàt gebeurt niet zo dikwijls :) :wink:
Daarom alleen al zouden ze voor Obama moeten stemmen :love:

Joekels :love:

:tet:

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 04 jan 2008 16:12

Voor de verkiezingen hoopte ik op winst voor Obama, maar de pijlingen gaven Clinton aan als favoriet. Maar uiteindelijk won Obama zo mag het blijven! Een zwarte president, is Amerika daar klaar voor? We zullen het zien binnekort...
every new beginning comes from some other beginning's end

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 04 jan 2008 16:33

bieke007 schreef:Een zwarte president, is Amerika daar klaar voor?
haha, ik denk het niet.. zouden ze wel klaar zijn voor een vrouwelijke president? mss net iets meer, maar laat ons toch maar hopen op Obama.. laat die conservatieven maar 'ns een poepie ruiken!

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mr Cash » 04 jan 2008 16:48

Even een bloemlezing uit reacties van Amerikaanse investeerders (Wall Street people :rock:):

*) That bitch? Over my god damned body! Bad enough she's the f***ing senator of NY f***ing city.

*) I swear to God, if Obama runs, he will be shot like the dog he is before election day by some crazed up redneck.

*) Nah, Guiliani won't make it, can't keep his pants on, f***ing cocksucker

*) Hucklebee for President!

Dat laatste zal het worden denk ik.
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

abcdefg

Bericht door abcdefg » 04 jan 2008 17:27

iets wat ik altijd enorm boeiend vind is de media coverage.

Zie bijvoorbeeld wat FoxNews van Obama en Edwards maakt
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6Yp-MeXSysE[/youtube]

Zo geladen allemaal, waarom zijn onze media zo gematigd :( :p
Het concept van een caucus is trouwens ook zo boeiend he :)

Barack Obama, de verpersoonlijking van the American Dream, is de beste kandidaat vind ik. Gevolgd door Clinton.

vendetta
New user
New user

Bericht door vendetta » 04 jan 2008 17:44

Mijn ideale scenario: Clinton for president, Obama for vice-president. Als het een Republikein moet zijn, dan Giuliani. Maar ik denk dat we dàt op onze buik mogen schrijven. :wink:

same
Al Gore verloor van Bush Jr.
maar ter zijde: was al gore niet eerst gewonnen en zeiden dat er een fout was in de telling waardoor bush won?
Vond bush nu eigenlijk 1 van de saaiste ooit

abcdefg

Bericht door abcdefg » 04 jan 2008 17:57

vendetta schreef:
Al Gore verloor van Bush Jr.
maar ter zijde: was al gore niet eerst gewonnen en zeiden dat er een fout was in de telling waardoor bush won?
Vond bush nu eigenlijk 1 van de saaiste ooit
na veel vijven en zessen denk ik dat Bush Florida heeft gekregen met een overschot van maar liefst iets meer dan 500 stemmen (op de 5 miljoen ofzo). De gouverneur van Florida was trouwens toen niemand minder dan Bush, de broer van Bush... Dat Supreme Court daar was toch ook ietwat ongezonde politieke mengeling bij betrokken.
maar goed, allemaal verleden tijd nu

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 04 jan 2008 19:41

Chandra schreef:
Zo geladen allemaal, waarom zijn onze media zo gematigd :(
Ik zou onze media toch niet zo gematigd durven noemen hoor - kijk maar eens naar de framing van de Vlaams-Waalse problematiek. In Amerika bestaan er gewoon andere tradities in de media: 'vuile' campagnes zijn ginds normaler.Neem daarbij nog eens dat Fox een rechts bastion is dat deel uitmaakt van de portfolio van Rupert 'mediamogul' Murdoch en het plaatje is compleet. Gematigdheid is dus ook weer relatief ;)
Laatst gewijzigd door Varkentje Knor op 04 jan 2008 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 04 jan 2008 19:57

Dit is ook redelijk hilarisch, trouwens :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ekSxxlj6rGE[/youtube]

Black star
Regular user
Regular user

Bericht door Black star » 04 jan 2008 21:33

Doe mij maar een Obama'tje
Om het met de woorden van NutAssBitch te zeggen:
Maar toch blijf ik hoopvol wachten op de eerste zwarte lesbische presidente :wink:
U leest een onderschrift.

B

Bericht door B » 04 jan 2008 22:43

Black star schreef:Doe mij maar een Obama'tje
Om het met de woorden van NutAssBitch te zeggen:
Maar toch blijf ik hoopvol wachten op de eerste zwarte lesbische presidente :wink:
Dat zijn de woorden van Obama-girl! :evil:

Obama-girl :love:

Gesloten