middel tegen menstruatie

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
megalomania
New user
New user

Bericht door megalomania » 29 feb 2008 15:53

haha :D ik weet niet op welke termijn dat dat werkt hoor
ik wou gewoon even een natuurlijke oplossing geven, zonder al dat medisch gedoe. Ik weet niet meer vanwaar ik het haal, maar ik denk niet dat het een superbetrouwbare bron was ofzo.

Hilke

Bericht door Hilke » 29 feb 2008 17:59

mateo schreef:En ik sta er eigenlijk van te kijken hoeveel mensen er hier negatief staan tegenover het doornemen van de pil. Dat de mannen dat zeggen, daar kan ik nog inkomen: die hebben geen regels en hebben dan ook geen idee - zelfs niet bij benadering, tenzij je ooit zelf een vrouw ben geweest natuurlijk - wat voor een gevoel dat eigenlijk is.. Ik vind dat je alleen recht van spreken hebt als je het zelf al eens hebt meegemaakt. Maar soit, wat was ik dus aan het zeggen: dat ik ervan versteld sta dat er hier ook veel vrouwen negatief staan ten opzichte van het doornemen van de pil.. Nuja, maandstonden verschillen van vrouw tot vrouw dus niet iedereen heeft er evenveel last van enzo.. mr anyway.. ik heb altijd gehoord dat het doornemen van de pil geen enkel probleem geeft (en daarvoor verwijs ik nog eens naar de fantastische uitleg van onze forumdokter: Dr. Feel)
Goh het kan misschien allemaal geen kwaad zeggen de dokters, maar op LT is dat wel niet zo goed, dixit Cammu. Trouwens waarom de pil nemen als er veel pijnstillers wel werken. Uiteindelijk heb je het toch als lesbo enkel nodig om de pijn te bestrijden (of zie ik dat nu zo verkeerd) en aan pijnstillers gewend geraken ... echt aan allemaal?
Nu soit ik heb misschien ook niet veel recht van spreken ik heb er bijna geen last van, over de jaren heen misschien 10x echt afgezien ... maar ook dat gaat voorbij. Mijn vriendin daarentegen die houdt het echt niet uit en die krijgt altijd van de gynaecoloog mega pijnstillers omdat ook zij reageert: Waarom een anticonceptiemiddel gebruiken voor iets wat met pijnstillers opgelost kan worden.
Trouwens tegenwoordig nemen bijna alle vrouwen de pil omdat het handig is, het plannen van de menstruatie enzo (oké voor het pijnstillende aspect zie hierboven) maar ik vind die planning van menstruatie dus echt geen reden.
Mischien ben ik nog old school op dat vlak, maar ik vind het iets dat bij het vrouwzijn hoort en als je er heel erg last van hebt, dan kan je volgens mij nog steeds naar andere middelen grijpen ...
Ben blij dat ik het niet neem en ook nooit zal nemen, ik moet me nooit zorgen maken of het nu wel of geen schadelijke gevolgen heeft én ik moet er niet elke dag aandenken! Dat zou ook een regelrechte ramp zijn!

Mateo
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Mateo » 29 feb 2008 20:45

ik gebruik het niet voor de planning, maar indd als hoofdzaak: de pijn. Ik gebruikte vroeger een zware apranax maar werd daar al vlug aan gewoon, en dat terwijl ik die enkel en alleen gebruikte wanneer ik doorhad dat ik niet meer ging kunnen functioneren van de pijn. Na overleg met een andere dokter heeft deze dan besloten dat overschakeling naar de pil de beste oplossing zou zijn. En jawel: ik heb véél minder pijn, ik kan opnieuw functioneren.
Als ik garantie zou hebben dat ik niet gewend zal raken aan pijnstillers, maar eenveel bloedverlies zou hebben als nu en een volledige cup terug zou kwijtraken, dan zou ik terug overschakelen naar een pijnstiller. Indien niet; ik denk er nog niet eens over.

Chemistje
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Chemistje » 01 mar 2008 20:06

K_x schreef:[...]

Moet toch iets fantastisch zijn, die lesbische seks :wink: :lol:
Alsjeblieft é zeg ... :D

alpha

Bericht door alpha » 01 mar 2008 21:12

Chemistje schreef:
K_x schreef:[...]

Alsjeblieft é zeg ... :D
wat is dat toch met (sommige) homo's en hun fobie voor lesboseks, ik weet wel dat het grappend bedoeld is, maar het irriteert mij :x

on topic: ik heb weinig last van pijn, en prijs mezelf gelukkig 8)

Hanneke

Bericht door Hanneke » 01 mar 2008 22:16

Ach ach, dit soort van uitingen zijn zo nog wat het enige waarbij ze hun 'mannelijkheid' door middel van machogedrag kunnen ten toon spreiden. Blijkbaar is het ook voor de 'omootjes moeilijk om boven de een of andere kleuter-/peuterfase te groeien waarin ze hun fallus als een onmisbaar, een bijna te vereren iets beschouwen. Bij direct contact vallen de wapperhandjes, kiekeborstjes en huppeltrutstemmetjes iets harder op natuurlijk :wink:

Serieus aan het overwegen om te stoppen met de pil, m'n medische redenen zijn toch zwaar verminderd. Waarom? De kost en het feit dat er (een) onnodige (hoeveelheid) hormonen door m'n lijf stromen. Kom nu niet zagen 'jamaar, dat is ongevaarlijk!'. Jaja, de wetenschap is na X-aantal decennia nog nooit moeten terugkomen op eerdere uitspraken.. Hoe je het ook draait of keert, ook de gezondheidszorg e.d. is een industrie.. Ten tweede, dat doet er zelfs niet toe. Het is zot te betalen voor extra hormonen terwijl de noodzaak niet echt aanwezig is.

alpha

Bericht door alpha » 01 mar 2008 22:42

Echo schreef:
K_x schreef:
megalomania schreef:om even af te wijken van de pil discussie:
ik heb gehoord dat een orgasmevloed (lees: veel orgasmes) je menstruatie kan vervroegen, als je de pil niet neemt uiteraard.
Het zou iets te maken hebben met samentrekkingen in je buik of zoiets dergelijks.
Geen idee of het klopt hoor... alleen maar van gehoord...
Dus, als 'k het goed begrijp: als je, net voor je normaalgezien zou menstrueren, fantastische seks hebt met orgasme na orgasme na orgasme, bestaat het gevaar dat dat plots een vulkanische vagina-uitbarsting veroorzaakt, waardoor degene die met haar hoofd tussen je benen begraven zit plots een wat rood gezicht krijgt?

:lol:

Ik denk dat het zo'n beetje is zoals als je gaat sporten net voordat je gaat menstrueren en dan na een zware fysieke inspanning merkt dat het op gang is gekomen...
ja wsl, zoiets. en 'orgasmevloed' betekent wsl gewoon meerdere keren na elkaar contractie van de bekken-bodemspieren. daarbij zijn tot op heden nog geen 'vulkanische uitbarstingen' gemeld :D. achja, lesboseks spreekt nu eenmaal tot de verbeelding zeker? :wink:

surferke

Bericht door surferke » 01 mar 2008 23:00

alpha schreef:achja, lesboseks spreekt nu eenmaal tot de verbeelding zeker? :wink:
Mijn interesse in "de schaar" is de afgelopen jaren geenszins geminderd, wel integendeel, om maar een voorbeeld te geven :D

Anyway, leuk onderschrift :) En sorry voor de :offtopic:

LiOtje
Regular user
Regular user

Bericht door LiOtje » 02 mar 2008 17:40

Ga nu ook met de pil beginnen ook al was ik er heel lang tegen wegens het hormonen gehalte.
Maar de last van mijn regels wordt als maar erger zodat ik niet enkel massas veel te zware pijnstillers zou moeten nemen, maar ook motilium en andere maag-darm-kalmerende zaken zou tot mij moeten indienen. Dat kan ook niet goed zijn :-?
Nuja voor heel het plan-gedoe neem ik ze ook niet, als ik ze op reis heb dan is dat maar zo.
"L'essentiel est invisible pour les yeux. On ne voit bien qu'avec le coeur"- Antoin de Saint-Exupéry

Meisje85

Bericht door Meisje85 » 04 mar 2008 22:10

ja, ik ben heel onregelmatig (al verklaart het orgasme --> sneller je regels toch een deel) en heb heel veel last van mijn regels, maar ik kan toch de pil niet nemen (heb veel verschillende soorten geprobeerd) omdat ik daar infecties van krijg, en die vermijd je beter zoveel mogelijk, toch als je nog kinderen wilt krijgen. de pil is dus niet altijd onschuldig, maar daarvoor moet je echt wel langs je dokter of beter nog een gynaecoloog, die kan dat voor jou uitmaken.
nurofen helpt mij door het leven :)

Chemistje
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Chemistje » 08 mar 2008 15:33

Een vriendin van mij heeft gezegd dat ge maar 10 jaar de pil kunt pakken, omdat daarna uw kans op kanker zeer snel toeneemt!

Is da waar?!?

elin
Regular user
Regular user

Bericht door elin » 11 mar 2008 20:04

Nog een vraagje.
Als je stopt met de pil, hoe lang daarna kan je eisprong dan nog uitblijven tengevolge van het nemen van die pil?
Kan je menstrueren zonder dat er een eisprong was? (dus wanneer je GEEN pil neemt?)
What's the point of wearing your favorite rocketship underpants if nobody ever asks to see 'em?

Gast

Bericht door Gast » 12 jun 2008 16:56

spiraaltje, nog makkelijker
5 jaar nergens meer last van :-)

W817
Regular user
Regular user

Bericht door W817 » 12 jun 2008 20:21

Ik neem ook al een hele tijd de pil door. Das beter dan dagen in u bed te moeten liggen omdat je last hebt van u regels. Het kost enkel wel veel vind ik.

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 13 jun 2008 00:44

W817 schreef:Ik neem ook al een hele tijd de pil door. Das beter dan dagen in u bed te moeten liggen omdat je last hebt van u regels. Het kost enkel wel veel vind ik.
veel, mijn zus betaal 1,07 € voor 1 dooske van 30 pillen das niks dus
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

W817
Regular user
Regular user

Bericht door W817 » 13 jun 2008 09:02

herman frodiet schreef:
W817 schreef:Ik neem ook al een hele tijd de pil door. Das beter dan dagen in u bed te moeten liggen omdat je last hebt van u regels. Het kost enkel wel veel vind ik.
Ik betaal 27 euro voor 63 pillen das dus wel wat, vind ik, nu ook niet verschrikkelijk duur, 1,07 euro is wel echt weinig.

Zoën
Experienced user
Experienced user

Bericht door Zoën » 13 jun 2008 09:53

W817 schreef:
herman frodiet schreef:
Ik betaal 27 euro voor 63 pillen das dus wel wat, vind ik, nu ook niet verschrikkelijk duur, 1,07 euro is wel echt weinig.
Heb je een voorschrift? Of niet? Want ben je nog min 21jaar?
dyslectisch

W817
Regular user
Regular user

Bericht door W817 » 13 jun 2008 12:18

Zoën schreef:
W817 schreef:
herman frodiet schreef:
Heb je een voorschrift? Want ben je nog min 21jaar?
ja en ja

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 13 jun 2008 12:57

W817 schreef:
Zoën schreef:
W817 schreef:
herman frodiet schreef:
Heb je een voorschrift? Want ben je nog min 21jaar?
ja en ja
veranderen van pil?
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

W817
Regular user
Regular user

Bericht door W817 » 13 jun 2008 15:43

herman frodiet schreef:veranderen van pil?
Tja ik zal het eens bekijken.

Gesloten