en hoe moet het dan wel?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
nieuwindestad

en hoe moet het dan wel?

Bericht door nieuwindestad » 24 dec 2007 00:45

Relaties, een vreemd beestje...

Ik post hier eens een berichtje, omdat ik niet goed weet wat te doen...

Ik ben homo, denk ik toch, en velen met mij denken dit. Nu heb ik een heel eindje getwijfeld, en heb ik zowel met meisjes als met jongens iets gehad. Een verwarrende periode, waarin er nu stabiliteit lijkt te komen. Maar ik heb echter nog nooit een serieuzere relatie gehad met een jongen.

Nu zit ik wel met het dilemma, en met het feit, dat ik mezelf ook niet zo hard profileer als homoseksueel. Ik heb zo'n beetje de indruk, maar dat kan volledig fout zijn, dat je enkel maar een lief vindt als je op plaatsen komt waar homo's samenkomen (zoals fuiven, activiteiten of het internet). Nu heb ik de optie internet logischerwijze al uitgeprobeerd, aangezien dat het veiligst is, voor iemand die er niet te koop mee wil lopen. Maar daar heb ik natuurlijk nog niemand gevonden met wie het uiteindelijk echt klikte, het is dan ook logischer -volgens velen toch, zelf weet ik het niet of ik dit zou moeten veroordelen, of niet- om iemand in het echt te ontmoeten.

Nu vraag ik mij af hoe het komt dat ik niemand vind met wie ik een serieuzere relatie aanga. Ik ben nu niet echt de meest lelijke jongen, (ook wel niet de centerfold van de playgirl), hoop dat ik toch wel een beetje inhoud heb, dus hoop ik toch niet de meest slechte partij te zijn. Moet ik mij dan meer profileren als homo? Is het gewoon toeval dat ik niemand vind?

Ik weet wel dat 'zoeken' naar een goed lief de foute optie is, maar af en toe heeft de mens toch eens nood aan wat affectie, en dit op een manier die zijn vrienden of vriendinnen niet kunnen geven.

Iemand met een gezonde visie hierop?

Gast

Bericht door Gast » 24 dec 2007 10:12

och man een lief vinden voor een serieuze relatie is inderdaad niet gemakkelijk :cry:
Zelf heb ik altijd het probleem dat ik stapel verliefd word op jongens die 1: het totaal nog niet aanvaard hebben dat ze homo zijn en dus ook nog geen relatie willen en enkel geïnteresseerd zijn in de seks met jou of 2 : homo's die hun familie niet willen teleurstellen en dus ook geen relatie willen beginnen omdat dit niet voldoet aan de verwachtingen van hun familie :s

maar keep smiling :D leven is veel te schoon om depri rond te lopen omdat je geen lief hebt. Dus voorlopig blijf ik ook maar bewust single, kwil niet weer verliefd graken en weer het zelfde liedje meemaken.

zalig kerst en gelukkig Nieuwjaar

grts

gastjes

Bericht door gastjes » 24 dec 2007 10:18

aja voor een nieuw lief op te doen. als je kjeer één homo kent in uw omgeving dan zal je er wel vlug nieuwe leren kennen. Homo's onder elkaar doen niets liever dan te roddelen wie er ook homo is, dus je zult veel nieuwe homo's leren kennen dan.

K_x
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door K_x » 24 dec 2007 10:43

In feite wil je dus weten waar je andere homo's kan ontmoeten?

Voor hetero's is het net iets makkelijker - zij kunnen mensen ontmoeten op hun job, in een of andere vereniging, via vrienden, ... Voor holebi's, tja... Je kan natuurlijk perfect een holebi tegenkomen in je normale werk/schoolomgeving, maar de kans is kleiner, gezien de meeste mensen hetero zijn - en dan moet het nog klikken ook, natuurlijk.

Dat wil niet zeggen dat je je plots in het holebi-uitgangsmilieu moet gaan werpen, ook al omdat dat niet meteen de ideale plaats is om iemand te ontmoeten.

Andere opties heb je echter wel, meer dan voldoende zelfs: dit forum is al een begin om elkaar virtueel te leren kennen, en af en toe worden er forummeetings georganiseerd. Naast dit forum heb je een hele hoop holebi-verenigingen, al dan niet aangesloten bij WJNH. Kijk hier even voor 'n lijst: http://weljongniethetero.be/jongerengro ... sp?anch=84 .

En wat "gastjes" hierboven zegt klopt ook: vanaf je een paar holebi's kent, leer je er automatisch meer kennen; je spreekt eens af, en misschien zijn er dan wel vrienden van jouw vrienden bij, et voila, weer wat mensen bij.
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

koksmuts

Bericht door koksmuts » 24 dec 2007 13:36

Anoniem schreef:och man een lief vinden voor een serieuze relatie is inderdaad niet gemakkelijk :cry:
Zelf heb ik altijd het probleem dat ik stapel verliefd word op jongens die 1: het totaal nog niet aanvaard hebben dat ze homo zijn en dus ook nog geen relatie willen en enkel geïnteresseerd zijn in de seks met jou of 2 : homo's die hun familie niet willen teleurstellen en dus ook geen relatie willen beginnen omdat dit niet voldoet aan de verwachtingen van hun familie :s

maar keep smiling :D leven is veel te schoon om depri rond te lopen omdat je geen lief hebt. Dus voorlopig blijf ik ook maar bewust single, kwil niet weer verliefd graken en weer het zelfde liedje meemaken.

zalig kerst en gelukkig Nieuwjaar

grts
²

bieke007
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door bieke007 » 24 dec 2007 14:13

Iemand leren kennen in het gewone leven is idd moeilijk. Het moet al iemand zijn waarvan je weet dat die holebi is, want misschien zijn er in je omgeving wel, sommigen lopen er niet mee te koop. Wat het al een stuk moeilijker maakt. Daarnaast moet het zoals K_x al zei ook nog klikken!

Daarom is het mss wel handig om je idd wat contacten te leggen in de holebiwereld, dat kan via dit forum, spreek wat mensen aan, doe mee aan activiteiten en meetings, je kan ook naar een holebi-jongerengroep gaan, waar je mensen uit jouw omgeving leert kennen. Op die manier zal je snel contacten leggen die zich via via ook zullen uitbreiden...
every new beginning comes from some other beginning's end

bob
Experienced user
Experienced user

Bericht door bob » 24 dec 2007 14:49

Tjah, aanmelden en pb'en kan altijd een begin zijn?

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 24 dec 2007 15:59

Tis een waarheid als een koe! Zomaar een lief tegenkomen, da kan gewoon bijna nie. Netwerken is de oplossing I guess, maar daar komt ge altijd wel hetzelfde tegen, personen die via via al van u gehoord hebben. Het homowereldje is maar klein helaas, ook de goeie en minder sletterige kant van dat wereldje roddelt zoals gezegd graag :p
Don't steal a ferrari if you don't know how to drive it - Gabrielle Solis

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 24 dec 2007 16:11

of internet de veiligste manier is weet ik toch nog niet. ik heb al vaak ondervonden dat mensen zich op internet altijd iets teveel profileren door de goeie kanten op te smukken en over de minder goeie te zwijgen of te liegen.

mensen leren kennen op een fuif is dan weer zo pokkemoeilijk als je ietwat verlegen bent (en je jezelf niet kunt bezatten omdat je moet rijden) en sinds ik al niet in liefde op het eerste gezicht geloof...

het beste is dus een gulden middenweg zoeken. mensen via inet aanspreken, eens 'toevallig' tegenkomen op een fuif en die gewoon leren kennen. zoiets neemt echter tijd. (en dat willen er veel nu helaas niet meer voor nemen.)
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

duckje
Regular user
Regular user

Bericht door duckje » 25 dec 2007 14:50

gastjes schreef:Homo's onder elkaar doen niets liever dan te roddelen wie er ook homo is, dus je zult veel nieuwe homo's leren kennen dan.
Dat stereotiepe stoort me wel wat. Netwerking lijkt me inderdaad de ideale manier, maar je moet ergens wel beginnen natuurlijk, en dat is het moeilijkst!

Gesloten