Het grote eindejaarsfeestenhaters-topic

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
bieke007
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door bieke007 » 25 dec 2007 14:12

Piui schreef:
bieke007 schreef:
Kleurloos Satijn schreef:
NutAssBitch schreef:het zou natuurlijk leuker zijn moest mijn ma niet zo een afgejaagd dwangneurotisch stressmens zijn dat geen kruimelke eten op de grond wil en al van zeven smorgens op is om alles klaar te maken en bijgevolg zuur is en kakt op alles en iedereen...
Ik ken dat!
Mijn moeder is ook zo'n vreselijke stresskip,
maar héél erg logisch is dat niet omdat zij eigenlijk niet zo graag kookt, en ík dus gisteren de hele dag in de keuken heb gestaan om het kerstmaal te verzorgen.
Zónder stress, weliswaar, want geef toe: als je kan kiezen tussen koken en studeren...
En toch loopt zij dan zo maar wat over en weer te briesen...
Horendol wordt ik ervan!
Mijn ma was vanmorgen aan het kuisen omdat er vanmiddag bezoek komt... En neen het is hier niet vuil! :roll:
Overdreven kuisgedrag is al eens te wijten aan een gebrek aan liefde, kan da kloppen?
Dat zou idd wel eens kunnen kloppen!
every new beginning comes from some other beginning's end

Kleurloos Satijn
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleurloos Satijn » 25 dec 2007 15:40

bieke007 schreef:
Piui schreef:
bieke007 schreef:
Kleurloos Satijn schreef:
NutAssBitch schreef:het zou natuurlijk leuker zijn moest mijn ma niet zo een afgejaagd dwangneurotisch stressmens zijn dat geen kruimelke eten op de grond wil en al van zeven smorgens op is om alles klaar te maken en bijgevolg zuur is en kakt op alles en iedereen...
Ik ken dat!
Mijn moeder is ook zo'n vreselijke stresskip,
maar héél erg logisch is dat niet omdat zij eigenlijk niet zo graag kookt, en ík dus gisteren de hele dag in de keuken heb gestaan om het kerstmaal te verzorgen.
Zónder stress, weliswaar, want geef toe: als je kan kiezen tussen koken en studeren...
En toch loopt zij dan zo maar wat over en weer te briesen...
Horendol wordt ik ervan!
Mijn ma was vanmorgen aan het kuisen omdat er vanmiddag bezoek komt... En neen het is hier niet vuil! :roll:
Overdreven kuisgedrag is al eens te wijten aan een gebrek aan liefde, kan da kloppen?
Dat zou idd wel eens kunnen kloppen!
Ok jongens, dan weten we dus waar de klepel hangt, mochten we opeens een schoonmaakdrang ervaren! :wink:

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 25 dec 2007 18:11

:offtopic:

kunnen we terug ontopic?

NutAssBitch
Experienced user
Experienced user

Bericht door NutAssBitch » 25 dec 2007 20:20

J-La schreef::offtopic:

kunnen we terug ontopic?

niets off-topic aan toch...datgene wat we haten aande eindejaarsfeesten zijn de maniakale kuisgewoontjes van de moeders...
Kent u dat gevoel? Je wil niet naar buiten, maar je haar zit zo goed!

I've got a nice body, it's in my trunk!

* joy feeds life *

Walewein
Experienced user
Experienced user

Bericht door Walewein » 25 dec 2007 21:32

De cijfers zijn binnen, met z'n allen hebben we afgelopen weekend (zaterdag, zondag en maandag) voor 557 miljoen euro uitgegeven. Dat betekent ook dat het uiteindelijk aan kerstmis gespendeerde bedrag wellicht nog hoger ligt want wellicht winkelen mensen ook al eerder. En dan moet oudjaar nog komen. Ik heb er maar een woord voor: dégoutant.
blatantlie schreef:wijze walleeraad, daar is iedereen mee gebaat
raskolnikow schreef:Uiteraard is Walewein ne freak. En nog authentiek ook. Niet zo een van die fakers.
Hannes schreef:[Vr 17:39] Hannes.: ik vind uw euri geil walewein

Hanneke

Bericht door Hanneke » 25 dec 2007 21:54

["arrogantiemodus aan"/] Om de een of andere reden ervaren wij kerstmis hier binnen ons select groepje niet als een hypocriet gedoe. En misschien ligt dat aan het feit dat wij ons niet bezondigen aan het volgende;
Walewein schreef:De cijfers zijn binnen, met z'n allen hebben we afgelopen weekend (zaterdag, zondag en maandag) voor 557 miljoen euro uitgegeven. Dat betekent ook dat het uiteindelijk aan kerstmis gespendeerde bedrag wellicht nog hoger ligt want wellicht winkelen mensen ook al eerder. En dan moet oudjaar nog komen. Ik heb er maar een woord voor: dégoutant.

Misselijkmakend. [/"arrogantiemodus uit"]

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 25 dec 2007 22:09

Walewein schreef:De cijfers zijn binnen, met z'n allen hebben we afgelopen weekend (zaterdag, zondag en maandag) voor 557 miljoen euro uitgegeven. Dat betekent ook dat het uiteindelijk aan kerstmis gespendeerde bedrag wellicht nog hoger ligt want wellicht winkelen mensen ook al eerder. En dan moet oudjaar nog komen. Ik heb er maar een woord voor: dégoutant.
dat komt ruw gerekend op 55 euro per persoon. valt mee vind ik persoonlijk.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Hanneke

Bericht door Hanneke » 25 dec 2007 22:16

matti schreef:dat komt ruw gerekend op 55 euro per persoon. valt mee vind ik persoonlijk.
Gemiddeld wil hier zeggen dat je iedere inwoner meetelt.. niet doen..

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 25 dec 2007 22:17

Hanneke schreef:
matti schreef:dat komt ruw gerekend op 55 euro per persoon. valt mee vind ik persoonlijk.
Gemiddeld wil zeggen dat je iedere inwoner meetelt.. niet doen..
ik ga ervan uit dat iedere persoon een geschenk krijgt. ;)
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Hanneke

Bericht door Hanneke » 25 dec 2007 22:18

matti schreef:ik ga ervan uit dat iedere persoon een geschenk krijgt. ;)
Laat dat net de fout zijn :wink:

ezel
Experienced user
Experienced user

Bericht door ezel » 25 dec 2007 22:24

En het merendeel van de kerstcadeaus zijn al dagen/ weken ervoor gekocht.... en toch kom je op de laatste dagen nog aan 550miljoen euro.
punt!

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 26 dec 2007 09:19

Zeg neut ne keer nie, we hebben 3 mio daarvan aan music for life gegeven :takemeimyours:
Don't steal a ferrari if you don't know how to drive it - Gabrielle Solis

NutAssBitch
Experienced user
Experienced user

Bericht door NutAssBitch » 26 dec 2007 09:59

ik heb aan kerstkadootjes 60 euro uitgegeven: iets voor de mama, gewoon uit dank voor haar zorgen, iets voor de stiefpa...omdat die mens te veel voor mij doet, iets voor mijn beste vriendin, die krijgt er zo wel meerdere per jaar...en 10 euro aan music for life...

En nu even een heel indringende vraag aan al de overconsumptiehaters (pas op, ik ben er ook één ja):

Jullie zijn tegen het overbodig aankopen van dure geschenken,maar zijn jullie dan voor het cash geld dat jullie van grootouders, meter of peter krijgen?....want dat vind ik nu net iets DEGOUTANT....kerst gaat ten eerste niet om de kado's, maar die traditie is nu eenmaal de cultuur binnengeslopen...dus ik vind het wel leuk...zo éénmaal per jaar is uitdrukkelijk elkaar bedanken met een geschenkje (daar draait het bij ons toch duidelijk om)...wat niet uitsluit dat je door de rest van het jaar dat ook wel eens mag doen...
MAAR geld van grootouders en andere lui...walgelijk...waarom zouden ze dat doen? zijn ze te lui om een kadootje te verzinnen? Kennen ze hun ((achter)klein)kinderen dan zo slecht? Heb je dat geld echt nodig? NEEN...dus aan alle overconsumptiehaters die dat geld mooi aannemen...Ik gruwel van jullie

* joy feeds life *

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 26 dec 2007 10:04

Walewein schreef:En dan moet oudjaar nog komen. Ik heb er maar een woord voor: dégoutant.
Ik kocht geen cadeautjes, ik verstuurde zelfs geen kaartjes... maakt dit dan nu een heilige van mij? Ik ben er persoonlijk niet zo voor te vinden, maar daarom maak ik de andere nog geen verwijten. Door degene die jij degoutant noemt, leef jij in weelde ivm andere landen.
[Outro_Spective]

*Just me*
Regular user
Regular user

Bericht door *Just me* » 26 dec 2007 10:45

Zoals hier al gezegt is ik heb niet tegen kerst specifiek, maar gewoon plots is het de dag van de vrede terwijl nog geen 2 dagen ervoor ze elkaar afmaakten en nog ruzie maakte in families e.d.
Ik kan daar niet goed mee om om dat voor 1 dag dan eens allemaal te vergeten omdat het de dag van de vrede is.

Op tv spelen ze ook elk jaar hetezlfde dus spectaculair is dat ook niet meer. Of je moest graag kerst toespraken zien.

Ik hou wel van de sfeer op kerstmarkten enz, maar ze beginnen er veel te vroeg mee begin november zijn er vaak al kerstmarkten en ligt de kerstversiering al klaar bij mensen, terwijl sinterklaas nog niet eens gepaseerd is.

Ik heb niet tege kerst, maar wel tegen de commerciele kant ervan.

NutAssBitch
Experienced user
Experienced user

Bericht door NutAssBitch » 26 dec 2007 11:15

*Just me* schreef:
Ik hou wel van de sfeer op kerstmarkten enz, maar ze beginnen er veel te vroeg mee begin november zijn er vaak al kerstmarkten en ligt de kerstversiering al klaar bij mensen, terwijl sinterklaas nog niet eens gepaseerd is.

noem mij dan aub 1 kerstmarkt die begin november er stond? AHAA, niets gevonden eh...kan ook niet, want kerstmarkten zijn iets typisch voor de twee weken voorafgaand aan kerstmis en bij mijn weten mogen er daarvoor dus geen kerstmarkten zijn...

en vergeten we ook vooral niet de oorsprong van kerst (zijnde de joelefeesten uit dankbaarheid voor wat er doorheen het jaar in je schoot werd geworpen)...noem het commercieel, noem het wat je wil, maar vergeet niet dat commercieelhaten tegenwoordig heel commercieel is...En zo benadruk je nog maar eens dat je nog een puber bent...want die varen toch ooh zo graag in tegen de stroming!

* joy feeds life *

*Just me*
Regular user
Regular user

Bericht door *Just me* » 26 dec 2007 11:19

NutAssBitch schreef:
*Just me* schreef:

noem mij dan aub 1 kerstmarkt die begin november er stond? AHAA, niets gevonden eh...kan ook niet, want kerstmarkten zijn iets typisch voor de twee weken voorafgaand aan kerstmis en bij mijn weten mogen er daarvoor dus geen kerstmarkten zijn...

en vergeten we ook vooral niet de oorsprong van kerst (zijnde de joelefeesten uit dankbaarheid voor wat er doorheen het jaar in je schoot werd geworpen)...noem het commercieel, noem het wat je wil, maar vergeet niet dat commercieelhaten tegenwoordig heel commercieel is...En zo benadruk je nog maar eens dat je nog een puber bent...want die varen toch ooh zo graag in tegen de stroming!
Valkenburg (Nederland) Die is in november al bezig!
Voor de rest ga ik inderdaad mijn commentaar laten.
Laatst gewijzigd door *Just me* op 26 dec 2007 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

steph
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door steph » 26 dec 2007 11:27

Seg schatjes: Relax, take it eeeeeaaaaaaasyyyyyyyyyyyyyy :roll: We gaan hier toch niet ruziën over hoe vroeg de kerstmarkten dit jaar al stonden... Ik denk dat iedereen dit jaar wel op één of andere kerstmarkt is geweest of toch minstens de sfeer in de winkelstraten heeft opgesnoven. Trouwens tis toch niet omdat je van de sfeer geniet dat je meedoet aan die commerciële trend? Ik denk daar allemaal zo niet bij na. Als ik zin heb om iemand met een klein kadootje te verrassen dan doe ik dat. Iets zelf maken of een pakje van een 5 à 10 euro... What's wrong with it :-?
Soulmates never die !

schatjj
New user
New user

Bericht door schatjj » 26 dec 2007 11:38

NutAssBitch schreef:
*Just me* schreef:

Moet je daar nou zo vreemd op reageren? :D Slechte dag misschien? :) Ieder zijn mening.. remember?!
xx

NutAssBitch
Experienced user
Experienced user

Bericht door NutAssBitch » 26 dec 2007 12:12

schatjj schreef:
NutAssBitch schreef:
*Just me* schreef:

Moet je daar nou zo vreemd op reageren? :D Slechte dag misschien? :) Ieder zijn mening.. remember?!
xx
ieder zijn mening...maar ik had het dus over België, wat ze in Nederland doen is hier niet aan de orde voor mij....ik heb geen slechte dag....maar krijg het echt op mijn zenuwen van pubers die per sé tegendraads willen zijn en anti-commercieel gedrag willen vertonen...want dat is pas commercieel...de groep mensen die zichzelf alternatief noemt is al bijna groter dan de groep commerciëlen...kerst is gewoon een deel van de cultuur geworden...wat is er tegenwoordig mis met cultuur?
...iedereen is commercieel op bepaalde vlakken...en wat is daar mis mee?

wil je echt niet mee de commerciële toer op wil, vier dan kerst zoals vroeger en hang sparrentwijgen in je huis om de geesten te verjagen, en ga naakt in het licht van de volle maan staan...DAT is pas alternatief :p
Laatst gewijzigd door NutAssBitch op 26 dec 2007 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

* joy feeds life *

Gesloten