Het grote eindejaarsfeestenhaters-topic

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
NutAssBitch
Experienced user
Experienced user

Bericht door NutAssBitch » 22 dec 2007 20:35

Walewein schreef:
vlinderkusje schreef:Lekker binnen in de warmte terwijl het buiten zo vriest dat je het ziet. Of gaan wandelen door de straten waar overal gezellige kraampjes staan met vuurtjes. Veel kleren aan, muts, wantjes en (lieveling) sjaal. Warme chocolademelk gaan drinken.
En dan nieuwjaar vieren met iedereen die je graag bij je hebt en overal mensen tegenkomen die vrolijk zijn.
ja srry maar ik vind dit leuk!
Misschien moet ik toch het concept van dit topic ns uitleggen. De titel van dit topic luidt "het grote eindejaarsfeestenhaters-topic". Dat betekent dus dat je eindejaar moet haten om hier iets te posten. Misschien moeten al die slimmerds die hier gepost hebben hoe fijn ze kerstmis vinden daar ns even over nadenken. :roll:

AUB, DJEEZzz....zwartkijkers die jullie zijn....alleshaters....waarom in VREDEsnaam?....It's christmas god damn it...en zelfs dan nog...traditie, gebruiken, rituelen, gewoonten,...het heeft toch iets moois of niet? Jullie hebben echt op alles wat iet wat te commercieel is commentaar hé...well, i tell you this: al dat ik-wil-alternatief-zijn-en-denken-gedoe is pas commercieel....verdorie toch!

en iedereen mag in elk topic posten...posi's of nega's...daarom is het ook een discussieforum!
Kent u dat gevoel? Je wil niet naar buiten, maar je haar zit zo goed!

I've got a nice body, it's in my trunk!

* joy feeds life *

Omicron
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Omicron » 22 dec 2007 20:45

NutAssBitch schreef:
Walewein schreef:
vlinderkusje schreef:Lekker binnen in de warmte terwijl het buiten zo vriest dat je het ziet. Of gaan wandelen door de straten waar overal gezellige kraampjes staan met vuurtjes. Veel kleren aan, muts, wantjes en (lieveling) sjaal. Warme chocolademelk gaan drinken.
En dan nieuwjaar vieren met iedereen die je graag bij je hebt en overal mensen tegenkomen die vrolijk zijn.
ja srry maar ik vind dit leuk!
Misschien moet ik toch het concept van dit topic ns uitleggen. De titel van dit topic luidt "het grote eindejaarsfeestenhaters-topic". Dat betekent dus dat je eindejaar moet haten om hier iets te posten. Misschien moeten al die slimmerds die hier gepost hebben hoe fijn ze kerstmis vinden daar ns even over nadenken. :roll:

AUB, DJEEZzz....zwartkijkers die jullie zijn....alleshaters....waarom in VREDEsnaam?....It's christmas god damn it...en zelfs dan nog...traditie, gebruiken, rituelen, gewoonten,...het heeft toch iets moois of niet? Jullie hebben echt op alles wat iet wat te commercieel is commentaar hé...well, i tell you this: al dat ik-wil-alternatief-zijn-en-denken-gedoe is pas commercieel....verdorie toch!

en iedereen mag in elk topic posten...posi's of nega's...daarom is het ook een discussieforum!
Als het topic zegt 'blablabla haters' moet je niet beginnen met lofzangen over het onderwerp.

In principe is iedereen die hier de leuke dingen van kerst opsomt even off topic bezig als iemand die in "ergernissen" begint over hoe alles goed gaat en er niets mis is met zijn leven.

vlinderkusje
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door vlinderkusje » 22 dec 2007 20:58

De ene negativiteit na de andere over die eindejaarsfeesten zorgt ervoor dat je het nog minder leuk gaat vinden.
Wees de anderen (ons) dankbaar :lol: . Wie weet ga je het door ons toch wat leuk gaan vinden.
dans me

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 22 dec 2007 21:00

vlinderkusje schreef:De ene negativiteit na de andere over die eindejaarsfeesten zorgt ervoor dat je het nog minder leuk gaat vinden.
Wees de anderen (ons) dankbaar :lol: . Wie weet ga je het door ons toch wat leuk gaan vinden.
ik vind die zever overroepen ongeacht hoeveel schapen er aan de andere kant staan te blaten dat het goed is hoor.

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 22 dec 2007 23:26

:offtopic:
Mag ik even de discussie over wat (niet) kan in dit topic komen kortwieken? :) Zeveraars dat jullie soms toch kunnen zijn!

Aangezien het gaat om een discussie (tenslotte staat dit in praatcafé), zie ik niet in waarom de andere kant van de medaille niet belicht mag worden (met alle respect natuurlijk voor de intentie in andere richting van Walewein).

Laten we dan nu met dat in het achterhoofd dit onderwerp verder zetten:
Persoonlijk ben ik niet bepaald een 'hater' van het hele kerstgebeuren. Het heeft natuurlijk wel zn minpuntjes, zoals bijvoorbeeld de hypocrisie dat men plots aan goede doelen gaat denken en dit anders geen hot topic is. Maar tegelijk is zoiets net wél goed, aangezien er nu eenmaal weinig mensen hier aldoor mee bezig zullen zijn. Het is goed dat de aandacht erop gevestigd wordt (of dat nu deze of een andere periode is maakt echter niet uit, natuurlijk :) ).

Kerstversiering in huis vind ik best leuk om allemaal te plaatsen, sowieso mag het allemaal wat kleurrijker en lichtgevender in deze donkere tijd van 't jaar, nietwaar? De mensen die hun tuin toetakelen -en dat is toch het enige woord dat je daarop kan plakken- met kerstversiering vind ik echter mónsters: Doorgaans is het vreselijk lelijk, en wie heeft er in godsnaam iets aan licht in z'n tuin als 't toch te koud is om buiten te zitten. Vreselijk, die verspilling! :x

De hele opgeklopte consumptieve sfeer vind ik persoonlijk echter ook maar niets. Zo stap ik bijvoorbeeld graag af en toe spontaan een winkel binnen - iets wat nu een verschrikking is door de massas volk. Vréselijk.
Je zou misschien van een toekomstig ekonoom verwachten dat hij die consumptiepiek net aanmoedigt. Wel, dat doe ik niet. Ik vind het net getuigen van een gebrek aan economisch inzicht, en een gebrek aan coördinatie. De hele kerstkoopgedachte: schrappen!

NutAssBitch
Experienced user
Experienced user

Bericht door NutAssBitch » 23 dec 2007 09:51

er zijn toch nog twee andere consumptiepieken niet? de jaarlijkse solden...

en om toch maar iets te haten: de adventkalenders van tegenwoordig...ik vond ze vroeger leuk, maar vind het nogal vreemd dat de kerstman erop wordt afgebeeld, terwijl achter elk deurtje een deel van het chirstelijke kerstverhaal staat...dat is nogal een mix van twee tegenstrijdige dingen...maar soit...de chocolaatjes blijven even lekker!
Kent u dat gevoel? Je wil niet naar buiten, maar je haar zit zo goed!

I've got a nice body, it's in my trunk!

* joy feeds life *

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 23 dec 2007 20:26

-kerstversiering: in oktober al! Tegen Kerstmis ben ik die echt kostbeu :kots: En hier in Finland is het nog véél erger dan in België. Een uitzondering maak ik voor de kerstboom; een kerstboom tot aan het plafond met lichtjes en kerstballen in all kleuren. Zonder enige smaak of stijl. nè. Maar moet elke winkel per se een kerstboom hebben?!
-kerstman: afschaffen. Mislukt namaaksel van de enige echte Sinterklaas.
-kerstliedjes: om ter meligst -> verbieden! Alleen toegestaan op kerstdag zelf.
-cadeautjes: ik koop, mijn familie betaalt 8) Ik krijg een leuk cadeautje, mijn familie hoeft niet te zoeken naar iets. En tegen als ik afgestudeerd ben en zelf werk, hoef ik helemaal niets meer.
-familiefeesten: ik zie mijn familie niet zo veel, dus tot valt nog wel te overleven. Ik trek mij gewoon terug met een goed boek. Alleen dat eten altijd: een dag van tevoren en twee dagen erna omzeggens vasten om het te overleven :-? Maar als student heb ik een uitstekend excuus: "kan niet mee, moet studeren. Ge wilt toch dat ik goede punten heb?" :angelface:
-'vrede op aarde voor alle mensen van goede wil': waarom alleen vrede wensen met Kerstmis? Aan vrede moet élke dag gewerkt worden.
-nieuwjaar: heb ik nooit gesnapt. Wat is er nu zo speciaal aan 1 januari? Voor mij voelt dat precies hetzelfde als 31 december. Mijn leven zal heus niet veranderen omdat een nieuw jaar begint. En dan nog dat gedoe met goede voornemens :roll: Heb ik nooit aan mee gedaan.

Maar goed, niet alles is zo slecht. Morgen kerstfeestje met vrienden, samen lekker eten maken, niets hypocriet, gewoon gezellig, ons amuseren. En kerstfeest thuis, gewoon gezellig samen zijn, geen overdadig eten, een klein cadeautje, waar we allemaal iets aan hebben (meestal een dvd of zo). Dát is voor mij een goed kerstfeest.
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

Callisto
Experienced user
Experienced user

Bericht door Callisto » 24 dec 2007 12:20

melan schreef: Maar goed, niet alles is zo slecht. Morgen kerstfeestje met vrienden, samen lekker eten maken, niets hypocriet, gewoon gezellig, ons amuseren. En kerstfeest thuis, gewoon gezellig samen zijn, geen overdadig eten, een klein cadeautje, waar we allemaal iets aan hebben (meestal een dvd of zo). Dát is voor mij een goed kerstfeest.
Ha zie, ge neemt me de woorden uit de mond. Sober, niet te opzichtig, gemeend, niet enkel omdat het moet; maar ik denk dat velen er net zo over denken, ondanks overdadige, externe invloeden.
Girl gets boy, girl loses boy, girl gets cute girl back.

Jorikske
New user
New user

Bericht door Jorikske » 24 dec 2007 14:49

gelukkig zijn die dagen er nog, zijn gewone zondagen voor mij om te rusten (kzit toch bij 4 oude mensen rond de 50jaar) (gezellig ist dus nie echt)
go sam go sam

steph
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door steph » 24 dec 2007 14:53

Het kerstfeest op zich vind ik on-ge-loof-lijk gezellig. Mooi versierde straten, lichtjes, kadotjes... ooooooh :)

Oudejaar vind ik echter steeds minder leuk. Ieder jaar weer aanhoren: "Wanneer breng je je vriendje es mee?" Eum wat dacht je van volgend jaar?
En dan zwijg ik nog over de feestjes daarna :o als enige holebi tussen de hetero's en idd weer single na een leuk oudejaar vorig jaar :cry:
Soulmates never die !

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 24 dec 2007 15:40

melan schreef: -kerstman: afschaffen. Mislukt namaaksel van de enige echte Sinterklaas.
Zeg dat maar eens in landen buiten Benelux of nabije omgeving zoals Duitsland! Tegen Arabieren, Amerikanen of Indiërs bv. Die kennen Sinterklaas helemaal niet, au contraire! Ze vinden zijn helpertjes een pure uiting van racistische ideeën als zou de zwarte medemens knechtje moeten spelen en sinterklaas klinkt zelfs zoals santaclause :p Wie mag er dan wie houden? Wij omdat we onze kinderen in de sint doen geloven, of de rest omdat die eerder in kerst gelooft?

PS: 25 dec geeft meer kans op:
-koud weer, sneeuw, gezelligheid
-periode waarin familie meer kans heeft om eens te treffen
-een feest dat thuis wordt gevierd eerder dan op school, wat mij best cooler lijkt, in a way
Don't steal a ferrari if you don't know how to drive it - Gabrielle Solis

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 24 dec 2007 15:57

Oh, please, he's nothing but a dangerous myth. A fat, washed-out alcoholic who fiddles with elves, trying to squeeze through a narrow chimney, and we taunt him with Oreos and whole milk He's a pedophile, too. Gets kids to sit on his lap while promising toys.

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mr Cash » 24 dec 2007 16:28

Piui schreef: Zeg dat maar eens in landen buiten Benelux of nabije omgeving zoals Duitsland! Tegen Arabieren, Amerikanen of Indiërs bv. Die kennen Sinterklaas helemaal niet, au contraire! Ze vinden zijn helpertjes een pure uiting van racistische ideeën als zou de zwarte medemens knechtje moeten spelen en sinterklaas klinkt zelfs zoals santaclause :p Wie mag er dan wie houden? Wij omdat we onze kinderen in de sint doen geloven, of de rest omdat die eerder in kerst gelooft?
hmmm...ideetje voor jou "Santaclaus" lijkt misschien op Sinterklaas omdat Immigranten vanuit onze streek het naar de VS hebben meegenomen en daar -zoals zoveel tradities- het totaal verkracht is tot iets vulgair commercieel?

't is net omdat Sinterklaas "van ons" is dat we het moeten houden. Ons cultureeel erfgoed *trots*8)

Bovendien is Zwarte Piet zwart omdat ie door de schoorsteen kruipt. Ten andere: zelfs als het een Afrikaan was? Mag die dan geen job hebben? Pfff, politiek correcte mensen, ik krijg er het van op mijn zenuwen. :roll:

Oh ja: news flash: op Kerstmis werd Jezus geboren...of vierden de Germanen de god van het Licht. In beide gevallen is het dus een religieus (familie-)feest. Ik vind de kerstman een belediging van de ziel van kerstmis en ik spuw er dan ook gaarne op *tuf*.
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 24 dec 2007 16:35

Mr Cash schreef: 't is net omdat Sinterklaas "van ons" is dat we het moeten houden. Ons cultureeel erfgoed *trots*8)
:offtopic: kun je bedenken wat er gebeurd als de sint volgend jaar voor alle kindjes iets moet kopen ipv enkel voor ons belgen. daar gaan de schone cadeautjes. :( :P

en was de sint ook niet gebaseerd op een 'legende' van een man nicolas (hoe kan het ook anders) die speelgoed aan de kindjes gaf. en die we nu eren op zen geboortedatum. twas toch iets in dat genre.

vanavond kerstavond. ugh. wss een avondje lezen en op de pc zitten.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 24 dec 2007 16:57

Mr Cash schreef:
Piui schreef: Zeg dat maar eens in landen buiten Benelux of nabije omgeving zoals Duitsland! Tegen Arabieren, Amerikanen of Indiërs bv. Die kennen Sinterklaas helemaal niet, au contraire! Ze vinden zijn helpertjes een pure uiting van racistische ideeën als zou de zwarte medemens knechtje moeten spelen en sinterklaas klinkt zelfs zoals santaclause :p Wie mag er dan wie houden? Wij omdat we onze kinderen in de sint doen geloven, of de rest omdat die eerder in kerst gelooft?
hmmm...ideetje voor jou "Santaclaus" lijkt misschien op Sinterklaas omdat Immigranten vanuit onze streek het naar de VS hebben meegenomen en daar -zoals zoveel tradities- het totaal verkracht is tot iets vulgair commercieel?

't is net omdat Sinterklaas "van ons" is dat we het moeten houden. Ons cultureeel erfgoed *trots*8)

Bovendien is Zwarte Piet zwart omdat ie door de schoorsteen kruipt. Ten andere: zelfs als het een Afrikaan was? Mag die dan geen job hebben? Pfff, politiek correcte mensen, ik krijg er het van op mijn zenuwen. :roll:

Oh ja: news flash: op Kerstmis werd Jezus geboren...of vierden de Germanen de god van het Licht. In beide gevallen is het dus een religieus (familie-)feest. Ik vind de kerstman een belediging van de ziel van kerstmis en ik spuw er dan ook gaarne op *tuf*.
ge maakt het zo commercieel als ge zegt wilt. ik vind het wel cool om rood en groen en wit overal te zien nu, om een beetje meer licht te hebben in de straten.

Zwarte piet deed gewoon enkele niet zo Europese mensen die hoorden van sinterklaas verschrikt kijken, ze vonden zwarte piet nogal extreem als alweer eens de knecht en zo (zelf ben ik nie direct politiek correct, ik geef enkel een mening weer die er heerst bij mensen die nie vertrouwd zijn met het sint fenomeen)

Alsof gij elk jaar al aan jezus of het licht hebt gedacht, komaan jongen.. tis en tblijft voor bijna iedereen de ideale gelegenheid om ne keer in familieverband wat te eten en zuipen. dat daar ne kerstman aan ne gevel moet bijhangen vind ik een ramp, maar dat die kerstman in minder kitchy vorm erges aanwezig is, da maakt mij echt geen reet uit.
Don't steal a ferrari if you don't know how to drive it - Gabrielle Solis

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mr Cash » 24 dec 2007 17:09

Piui schreef: Alsof gij elk jaar al aan jezus of het licht hebt gedacht, komaan jongen.. tis en tblijft voor bijna iedereen de ideale gelegenheid om ne keer in familieverband wat te eten en zuipen. dat daar ne kerstman aan ne gevel moet bijhangen vind ik een ramp, maar dat die kerstman in minder kitchy vorm erges aanwezig is, da maakt mij echt geen reet uit.
Ik denk dat ik u straks in de middernachtmis dus niet zal tegenkomen...maar toch Zalig Kerstmis!
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

quickie
Senior user
Senior user

Bericht door quickie » 24 dec 2007 17:59

Piui schreef:Ze vinden zijn helpertjes een pure uiting van racistische ideeën als zou de zwarte medemens knechtje moeten spelen en sinterklaas klinkt zelfs zoals santaclause :p
In de 19de eeuw hebben de vele duizenden Belgische en Nederlandse migranten hun Sinterklaas / Saint-Nicolas "meegenomen" naar de VS. De Amerikanen, die het uiteraard wat moeilijk hadden met de Nederlandse of Franse uitspraak van de goedheilig man, hebben zijn naam verbasterd tot Santa Clause. Gaandeweg is in het protestante Amerika de bisschop vervangen door een dikkertje met een rode frak en is het feest verschoven naar Kerstmis. In het echte Engels (het Britse Engels dus) kennen ze trouwens geen Santa Clause: in Groot-Brittannië spreken ze over Father Christmas. :wink:
"The first thing we do: let's kill all the lawyers!" (W. Shakespeare, Henry VI, Part II)

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 24 dec 2007 18:42

mag ik ook zagen over Nieuwjaar?

vind de opgefokte sfeer en het gedrag van m'n familie zo hatelijk

ik word bijna altijd genegeerd omdat ik niet kan meepraten met dingen, tja ik beleef andere dingen maar die zijn dan echt niet interessant genoeg.

ik vind het dan wel weer erg voor tante Chris, ze zit er dan ook steeds tussen hé.

help me om Nieuwjaar te overleven !
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 24 dec 2007 18:46

Kuikentje schreef: help me om Nieuwjaar te overleven !
sleur een goed boek en een ipod mee naar die familiefeestjes en zonder je af in een hoekje.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 24 dec 2007 18:57

matti schreef:
Kuikentje schreef: help me om Nieuwjaar te overleven !
sleur een goed boek en een ipod mee naar die familiefeestjes en zonder je af in een hoekje.
bedankt voor de tip !

heb een topic geopend. misschien dat de tips daarin komen ;)

ik hou wel van Kerstmis !
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

Gesloten