Subcultuur

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Stylistic Sagittarius
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Stylistic Sagittarius » 05 jan 2008 12:42

Mademoiselle Babette schreef:omq :o
sorrie als ik iemand beledig.
Maar "groepen" van kledingstijl is gewoon stom.
Allé ik weet niet, ge kunt bepaalde dingen overnemen dat je mooi vindt, maar het allerleukste blijft toch mixen 8) .

Ik heb dus mijn eigen, rare, zoo foute (met momenten), stijl and I LOVE IT!

:P

ps: allé, normaal gezien is het wel cava ze, maar ik heb zo één paar schoenen, en één rok, een paar truien en duizend veel sokken en onderbroeken die zo fout zijn dat ik :love: *zucht*
Denk jij dat wij daaraan vastgebonden zijn ofzo? :P
Het is gewoon iets aparts iets unieks om samen te komen die dezelfde ietswat vreemdere smaak in kleding hebben. En erbij horen heeft er voor mij niets mee te maken want iedereen die me kent kan bevestigen dat ik mij al lang zo kleede nog voor ik intro maakte in dat wereldje... Ik heb werkelijk niemand in mijn vriendenkring gehad die mij daartoe zou hebben kunnen aanzetten. :wink:
Grtz Steve xXx
Holebi's Regio Aalst of Dendermonde?
--> www.lieverspruitjes.be

Mademoiselle Babette
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Mademoiselle Babette » 05 jan 2008 14:53

Stylistic Sagittarius schreef:
Mademoiselle Babette schreef:omq :o
sorrie als ik iemand beledig.
Maar "groepen" van kledingstijl is gewoon stom.
Allé ik weet niet, ge kunt bepaalde dingen overnemen dat je mooi vindt, maar het allerleukste blijft toch mixen 8) .

Ik heb dus mijn eigen, rare, zoo foute (met momenten), stijl and I LOVE IT!

:P

ps: allé, normaal gezien is het wel cava ze, maar ik heb zo één paar schoenen, en één rok, een paar truien en duizend veel sokken en onderbroeken die zo fout zijn dat ik :love: *zucht*
Denk jij dat wij daaraan vastgebonden zijn ofzo? :P
Het is gewoon iets aparts iets unieks om samen te komen die dezelfde ietswat vreemdere smaak in kleding hebben. En erbij horen heeft er voor mij niets mee te maken want iedereen die me kent kan bevestigen dat ik mij al lang zo kleede nog voor ik intro maakte in dat wereldje... Ik heb werkelijk niemand in mijn vriendenkring gehad die mij daartoe zou hebben kunnen aanzetten. :wink:
dan ist goed :wink: :P
Het is toch leuker als iedereen zo zijn eigen stijl heeft.
Ik heb ook een vriendengroep met allemaal kei verschillende mensen. :D joy

Stylistic Sagittarius
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Stylistic Sagittarius » 05 jan 2008 18:27

Disco Trut schreef:Ik heb het nooit gesnapt, noch gewild, maar zoals B zegt, misschien creeërt dat op zichzelf wel weer een subcultuur. Sowieso zijn ze onvermijdelijk, en mensen mogen mij tegenspreken of trachten te overtuigen van tegendelen, maar hier dan "mijn gedacht":

De subculturen waarbij je je muziek/kleding/voedings, enfin, levensstijl gaat aanpassen naar de normen van de subcultuur vind ik creepy. Volgens mij zijn, ai, gevaar, pubers er ook wel een pak vatbaarder voor, door de identiteit-zoek-fase die de puberteit is. Voordeel: Je hoeft er niet over na te denken en voelt je direct 'verbonden' met een groep. Nadeel: Je hoeft er niet over na te denken.

Mijn sociologisch lief zou hier veel boeiende dingen over kunnen zeggen, ik zal er nog eens mee op café gaan zitten ter bespreking van dit vraagstuk.

Tot dan moet ik stiekem toch nog altijd geweldig hard lachen met gothics in de zomer, en word ik onnozel van emo-jongens, want dan werkt mijn gaydar niet meer :D
Hahahahhaha :lol: . Tjah ik heb ook gewone zwarte topjes hoor :wink: . En trouwens zo gepakt liepen de "gewone" mensen ook rond in de renaissence en nog veel andere tijden ook en kijk nu bv eens naar het oosten die zijn nog veel warmer ingepakt dan wij gothics hoor :lol: .
En mijn gaydar is toch om zeep het moet er echt al afdruipen vooraleer ik het zie :oops: .
Manu ik een intrede in da gothic milieu heb gemaakt moet ik echt wel zeggen dat er veel veel minder holebi's waren dan ik dacht en die dat er zijn allemaal biseksuele meisjes. Nuja *hoopt dat er hier niet teveel van zullen zijn* maar waar ik overal geweest ben de jongens zijn daar toch niet veel soeps hoor :oops: .
Grtz Steve xXx

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 07 jan 2008 09:30

Lorenzo schreef:
Paul schreef:
Omicron schreef:
Paul schreef:Ik zal nog weleens naar A'pen komen... en wee u als ik daar de bovenbeschreven homoklonen aantref! :twisted:
Antwerpen is geen goede maatstaf, het zit daar vol hollanders
Waarheen dan?
Bruxelles - mais je ne parler pas francais :-?
Gent - provinciehoofdstadje :-?
1) Leer Frans :roll: En de franstaligheid van Brussel is overschat, er wordt daar werkelijk nog Nederlands gesproken hoor, maak u niet ongerust...
2) Het is in België echt wel niet allemaal te doen om A'pen en Brussel, Gent is écht wel geen achtergesteld oord om naar toe te gaan.
Hm, komt ge eig vaak in Brussel? Mijn Nederlands moet ik daar alvastniet vaak bovenhalen. Engels is daarentegen wel overal terug te vinden. Over Gent kan ik u gelijk geven though :p
Don't steal a ferrari if you don't know how to drive it - Gabrielle Solis

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 07 jan 2008 09:42

Bon, exurbanite spreekt hier over nu rave, Stylistic Sagittarius over cyber gothic. Mss ligt het aan mij, maar die woorden apart zeggen mij wel iets, de combinatie daarentegen doet geen belletje rinkelen. Dus ik heb het eventjes opgezocht, en mss kan iemand bevestigen of het wel degelijk dit is wat jullie bedoelen:

Nu rave: veel kleurtjes, beetje rock trash achtig, nee?

Afbeelding

En cyber gothic zou dan dit moeten zijn:

Afbeelding
Don't steal a ferrari if you don't know how to drive it - Gabrielle Solis

Stylistic Sagittarius
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Stylistic Sagittarius » 07 jan 2008 13:47

Piui schreef:Bon, exurbanite spreekt hier over nu rave, Stylistic Sagittarius over cyber gothic. Mss ligt het aan mij, maar die woorden apart zeggen mij wel iets, de combinatie daarentegen doet geen belletje rinkelen. Dus ik heb het eventjes opgezocht, en mss kan iemand bevestigen of het wel degelijk dit is wat jullie bedoelen:

Nu rave: veel kleurtjes, beetje rock trash achtig, nee?

Afbeeldingen vervangen door URL bij quote http://blogs.nypost.com/fashion/archive ... sandco.jpg

En cyber gothic zou dan dit moeten zijn:

Afbeeldingen vervangen door URL bij quote http://www.vam.ac.uk/vastatic/dor/1319_ ... vid_52.jpg
You couldn't be more correct :wink: . Maar fascinerend is d egrote verscheidenheid in mannelijke kledingstijlen. Tuurlijk de felle kleurtjes blijven vaak maar de dreads zijn regelmatig anders evanals het verschil strakke kleding tot zeer losse kleding to bondage en geen bondage.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grtz Steve xXx

matti
Forum addict
Forum addict

Re: Subcultuur

Bericht door matti » 07 jan 2008 14:12

K_x schreef:
Stylistic Sagittarius schreef:Wat mij altijd al is opgevallen is dat er in holebiland iedereen nogal hetzelfde bijloopt. Nu vraagje aan alle wjnh-ertjes of er hier ook zijn die niet helemaal de mainstream volgen.
Hmm, als je dat denkt denk ik dat jij gewoon altijd op dezelfde plaatsen komt. :-)
dat dacht ik ook. ik denk niet echt dat er een verschil is bij de holebi als hetero's. ge moet van soorten hebben. en da hebt ge bij alle categorieen.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

The Drunken Monkey
New user
New user
Contacteer:

Bericht door The Drunken Monkey » 09 jan 2008 18:42

misschien zien zoveel holebi's er hetzelfde uit omdat ze geen van alle deel willen uitmaken van een subcultuur. grappig als je erover nadenkt.

Ikzelf zal nooit iets niet kopen omdat het van een of andere subcultuur komt, (behalve als het racistische achtergronden heeft)

Ik zou mezelf niet kunnen beperken om alleen maar gothic-kledeen te kopen of alleen maar emo of allen skaterkleren.

Over het algemeen draag ik nogal neutrale kleren en behoor ook niet echt tot een subcultuur
You can't handle the truth !

Rune.
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Rune. » 09 jan 2008 23:34

Dat is een gemakkelijk masker om al uw onzekerheden achter te verbergen. Die vallen toch niet meer op...

Gesloten