Hoe oud was je toen je het thuis vertelde?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Hoe oud was je toen je het thuis vertelde?

jonger dan 16, zoja hoe oud?
176
17%
16
116
11%
17
112
11%
18
85
8%
19
78
7%
20
55
5%
21
49
5%
ouder dan 21, zoja hoe oud?
85
8%
ik heb me nog niet geout
293
28%

Totaal aantal stemmen: 1049

acafind
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Hou oud was je toen je het thuis vertelde?

Bericht door acafind » 27 jul 2010 22:28

ik heb het 3 weken geleden verteld aan mijn ouders toen we zaten te eten. ik zat vol met stres maar tegelijk moest ik mijn glimlach inhouden (gewoon het gedacht welke gezichten dat ze zouden trekken :P ) m'n ma trok haar ogen open en m'n pa slikte een keer goed. ^^ ze hebben alletwee geweend die dag en hebben er nog een beetje moeilijk mee, maar ze hebben het allesinds niet als geheim gehouden. het ging als een lopend vuurtje rond bij alle mensen die ze kennen.
easy for me :)

bertjee
New user
New user

Bericht door bertjee » 27 jul 2010 23:17

Ik op mijn 13 tegen mijn ma.
Heel vroeg dus.
Kwas toen egt kwaad op haar ze zij dat ik niet wist wat liefde was :evil:
Maar ik heb het haar toch allemaal goed kunnen uitleggen en ze schrok heftig niet omdat ik zij dat ik op jonges val maar omdat ze nooit had ged8 dat er zo een volwassene praat uit mijn mond zou komen. ;)

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 02 aug 2010 01:10

Donderdag vroeg mijn moeder in de keuken plots of ik "nie voor de mannen was". Kennelijk was zei er meer met bezig dan is :lol:

Ze nam het nog goed op en haar reactie was best wel grappig.

"Ma hoe kun ge da nu weten da ge meisjes niets vind. Probeert er eens een". Alsof mensen gebruiksvoorwerpen zijn :lol:
En na "dus ge zijt zeker dat ge nooit iets met meisjes gaat hebben?" en "ik vind het spijtig en had het liever anders gezien" is er eigenlijk niet veel meer over gezegd. Wel ging ze mij nog eens de les spellen over wat Aids was en hoe dat kon overgedragen worden. "jamaja, jouw doelgroep moet daar extra goed op letten hé. Let maar wat op".
Toen ik zei dat ik geen vrijgezel was verschoot ze ook wel, en stelde ze van die vragen van: "en is het iets serieus?". Mijn antwoord was dat 10,5 maand toch een pak serieuzer is dan mijn zus haar record van 2 maand (ze heeft iedere maand/2 maan een nieuw lief :roll: ).
Dan zijn er op het internet nog mensen die beweren dat alle homo's sletjes zijn en nooit een serieuze relatie kunnen aanknopen. :roll:

Naiteki
New user
New user

Bericht door Naiteki » 05 aug 2010 05:20

ik zie dus dat meerderheid nog niet heeft geout

ik zelf ben nog maar geout op mijn 19, meer noog is nu precies 1jaar geleden dat ik ben geout
en als ik de reactie had geweten en hoe mijn leven nu is had ik het eerder moeten doen

mijn zusen hadden al een idee dat ik homo was, maar mijn moeder zei telken, nee nee dat is niet waar, dat maakt het outen natuurlijk moeilijker.

tot ik iemand leerde kennen wat gewoon puur toeval was, ik had geen keuze hij ging week bij mij logeren in moest outen, ik begon met persoon die bij me het dichtste was van de familie.
mijn ouders zijn gescheiden, ik woon bij mijn vader samen met mijn zus, en mij vader die gaat vaak bij zijn vriendin slapen, dus ja dichtste persoon van de familie was natuurlijk mijn zus geworden (ook al heb ik er vaak ruzie mee) zei heeft me dan zelf geholpen het tegen mijn vader, moeder en rest van de dichtste familie, en voor ik het wist ging het gewoon vanzelf.

ik wil niet zeggen dat jullie ook moeten wachten tot jullie relatie hebben om te outen,
nee ga er gewoon voor, ik heb zelf lang genoeg gezwegen, en lang genoeg zonder relatie gezeten hierdoor

vorige maand is mijn relatie geëindigd, maar omdat ik nu geout was kon ik makkelijker, op zoek gaan, ik heb ondertussen 5 vrienden gemaakt waar ik voor ik geout was zelf niet gezien wou worden, en een relatie heb ik nu ook opnieuw 6dagen terug.

als ik werkelijk terug kijk op mijn leven voordien, kan ik meer mezelf zijn bij de mijn familie, vrienden, en nieuwe vrienden

ik heb het hier wat te lang gemaakt, maar ik hoop dat dit verhaal een beetje helpt veer de personen die nog niet geout hebben, en niet moeten bang zijn, de holibi gemeenschap begint openlijker te worden

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Aap in een Potje » 05 aug 2010 12:23

15 :lol:
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 05 aug 2010 21:23

Naiteki schreef:ik zie dus dat meerderheid nog niet heeft geout
Dan zie je verkeerd, want 27% is geen meerderheid.

Ik was ver 21.

Secret2
Experienced user
Experienced user

Bericht door Secret2 » 26 aug 2010 19:09

Ik heb het nog altijd niet verteld thuis. En hoe langer je er mee wacht, hoe moeilijker het ook wordt blijkbaar...

Mijn moeder vermoedt het wel, maar om het dan toch zo letterlijk te gaan zeggen, vind ik moeilijk.
"Not all girls are raving, bloody lesbians, you know!"
- "That is a misfortune I'm perfectly well aware of."
(The Killing of Sister George)

Lauratj
New user
New user

Bericht door Lauratj » 26 aug 2010 20:00

ik ben nu 13 (bijna 14) en heb sinds een maand een vrij serieuze relatie met iemand van 17. zij weet al 5 jaar dat ze bi (eerder lesbisch) is, maar ik ng maar net. haar ouders mogen et niet weten omdat ze heel christelijk zijn (zij nie eig mja) en ze er zeker toe in staat zijn haar gwn op straat te zettn. ik denk eerder dat mijn ouders wel zullen schrikken maar er geen probleem van zullen maken. alleen weet ik helemaal niet waar en hoe en wanneer ik et hun moet zeggn :s ik probeer et ergens subtiel al wat duidelijker te maken, miss maakt dat de stap tot het zeggn simpeler :s
hopelijk vind ik snel de moed net als verschillende van jullie om et te zeggn.
wel leuk om te lezen dat van de meeste van jullie de ouders niet zo slecht reageren :)
zonder die ene speciale persoon, zou ik maar heel leeg zijn!!
schat wa ziek u graag!!

Dreamkeuh_v
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dreamkeuh_v » 31 aug 2010 11:16

Aap in een Potje schreef:15 :lol:
Idem hier :)
The One Who Is Worth Your Tears Would Never Make You Cry...

Jessietje
New user
New user

Bericht door Jessietje » 15 sep 2010 12:45

Ik heb het dit jaar verteld aan mijn beide ouders. 16 jaar dus :)

zwaluw
Regular user
Regular user

Bericht door zwaluw » 19 sep 2010 18:20

Ik was 16.
Ik zag daar het nut niet echt van in, dat ze dat zouden weten. Ik wilde dat niet eens. Toen heeft iemand van school het aan hen verteld zonder dat ik het wist.

Chico
Experienced user
Experienced user

Bericht door Chico » 19 sep 2010 18:33

Dit jaar in april, 't werd tijd om het hen eens te zeggen vond ik :D
For what is life worth without a little laughter.

Pol Morris
Regular user
Regular user

Bericht door Pol Morris » 20 sep 2010 00:24

Ik was 15 en half, ging naar het vierde middelbaar, wist het van mezelf 100% zeker en vond dus dat mijn ouders dat ook maar moesten weten. Nu ben ik er heel blij mee dat ik er op dat moment zo weinig over nagedacht heb en dat ik dat allemaal maar vanzelfsprekend vond dat mama en papa wisten dat hun zoon homo was, want nu zou ik er precies veel meer problemen mee hebben om het te vertellen. Nu, ik kon geen betere reactie wensen ("als jij maar gelukkig bent, dat is het enige dat telt voor ons") maar ik ben toch blij dat ik een paar jaar geleden zo stom was om er totaal niet over na te denken en ik nu dus geen awkward gesprekken meer moet hebben met de parents.

Heligoland
Regular user
Regular user

Bericht door Heligoland » 22 sep 2010 21:51

Eigenlijk was ik niet van plan om het te vertellen aan mijn ouders voor ik het huis uit was. Hoe langer ik het kan uitstellen, hoe liever was mijn motto.
Jammer genoeg voor mijn intenties, belandde ik in het midden van het zesde middelbaar in een relatie. Ik moest steeds liegen tegen mijn ouders als ik wilde afspreken en begon daar na verloop van tijd zwaar genoeg van te krijgen.

Uiteindelijk besloot ik het toch te vertellen aan m'n ma. Ik dacht dat zij er beter zou op reageren, want dit had ze vroeger nog laten uitschijnen toen het onderwerp toevallig ter sprake kwam (in tegenstelling tot mijn pa).
Bleek dat ze toch er toch niet goed op voorbereid was. "Het is maar een fase." ,"Je hebt je laten meeslepen.", "Je ziet er toch niet homo uit?"
Dat kreeg ik allemaal te horen, samen met veel huilbuien.

Pas een paar maand later heb ik het, met de hulp van m'n moeder, ook aan m'n pa verteld. Ik dacht echt dat hij kwaad zou reageren. Niets daarvan echter, hij reageerde eerder begrijpend maar ook met de tranen in de ogen. Ik had dit m'n pa zelden zien wenen, en dat was het lastigste van heel de kwestie, m'n ouders zo ontgoocheld zien door mezelf (ook al weet ik dat ik er niets kan aan doen).

Ik ben nu bijna twee jaar samen met m'n vriend en m'n ouders hebben het zo goed als volledig aanvaard. Ze vinden het wel jammer (kleinkinderen enzo) maar aanvaarden me nu zoals ik ben.
Toch denk ik soms dat het beter was om langer te wachten, zodat ze misschien uit zichzelf vermoedens zouden krijgen. Nu was het voor beiden een schok.
Achja, eind goed al goed dus, al was het best een lastige periode.

LilyJade
Experienced user
Experienced user

Bericht door LilyJade » 23 sep 2010 10:22

tegen mijn ma op mijn 15, ik zei gewoon " mama , ik heb een lief. Ze noemt ..."
aangezien mama zelf bi is was het een makkie

mijn stiefpa weet het nu pas & ik heb het hem niet gezegd, daar hebben mijn zussen voor gezorgd.. zonder dat ik het wist btw , makkelijker voor mij :D

Michelangelo
Experienced user
Experienced user

Bericht door Michelangelo » 02 okt 2010 23:18

Vandaag voor het eerst verteld aan mijn moeder, sta er nog wat van te trillen, maar gelukkig was het een nogal positieve reactie :)

Dus concreet op de vraag, op 19-jarige leeftijd
"If Michelangelo had been straight, the Sistine Chapel would have been wallpapered."

katastrofe
Experienced user
Experienced user

Bericht door katastrofe » 02 okt 2010 23:29

Michelangelo schreef:Vandaag voor het eerst verteld aan mijn moeder, sta er nog wat van te trillen, maar gelukkig was het een nogal positieve reactie :)

Dus concreet op de vraag, op 19-jarige leeftijd
tof dat een goeie reactie was en super dat je het verteld hebt.
:rock:
Ζομεν ουχ ώς θελομεν, άλλ' ώς δυναμεθα
"We leven niet zoals we willen, maar zoals we kunnen"

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 02 okt 2010 23:48

Ik was 14 :D Ik wilde het al heel lang zeggen, maar durfde nooit, vond nooit een geschikt moment (alsof dat bestaat :roll: ) en andere uitvluchten die ik bleef verzinnen om het uit te stellen. Uiteindelijk is m'n beste vriendin met mij naar binnen gewandeld en zei ze: 'Ketnetkick moet iets vertellen!' (Voor de duidelijkheid: ze zei natuurlijk niet echt Ketnetkick :P :P ). Toen zijn we in de zetel gaan zitten en zei ik, heel beverig: 'Ik denk dat ik met een jongen naar huis ga komen later...'
En dan de blik van moederlief. Een secondelang leek ze geschokt, nadien haalde ze haar schouders op. 'Dat wist ik al heel lang hoor'.
En ik was verrast, verbaasd en kwaad tegelijk. HAD HET MIJ DAN EEN KEERTJE GEVRAAGD OF ZO?? Dat had het heel wat gemakkelijker gemaakt :P

Maar voor iedereen die zich nog niet geout heeft: doe het. Echt waar, dat gevoel van ontlading dat je hebt is werkelijk onbeschrijflijk (bij mij was dat toch zo). Een enorm zware last die van je schouders valt. En ook al wordt er negatief gereageerd: uiteindelijk zullen ze inzien dat het om jouw geluk gaat, en niet om hun uitgestippelde planning voor jou.
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

I don't know
Webmaster
Webmaster

Bericht door I don't know » 03 okt 2010 00:00

Ketnetkick schreef: En dan de blik van moederlief. Een secondelang leek ze geschokt, nadien haalde ze haar schouders op. 'Dat wist ik al heel lang hoor'.
En ik was verrast, verbaasd en kwaad tegelijk. HAD HET MIJ DAN EEN KEERTJE GEVRAAGD OF ZO?? Dat had het heel wat gemakkelijker gemaakt :P
Dat was dezelfde reactie als die van mij XD En ik zat met die zelfde verbassing en wou weten hoe zij dat al wist van toen ik klein was! :p
Maar ik merk niet echt een serieus opluchting thuis, de relatie tussen mijn ouders was er door een periode minder. En mijn ma controleert mij ook veel meer als ik ergens naar toe wil gaan. Maarja het is denkik ook omdat mijn broer het nog niet weet. Maar die vermoed het denkik wel...
Everybody says you'll find someone, you don't need to worry what others think.
It's easier said then done... :)

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 11 okt 2010 12:34

Ik was zo'n 20,5 toen mams 't wist en bij ons pa was het 21 en een kwart of zo, maar 't kan ook en een derde zijn
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Gesloten