Hoe oud was je toen je het thuis vertelde?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Hoe oud was je toen je het thuis vertelde?

jonger dan 16, zoja hoe oud?
176
17%
16
116
11%
17
112
11%
18
85
8%
19
78
7%
20
55
5%
21
49
5%
ouder dan 21, zoja hoe oud?
85
8%
ik heb me nog niet geout
293
28%

Totaal aantal stemmen: 1049

DD

Re:

Bericht door DD » 27 dec 2009 16:36

bieke007 schreef:16 maar jammergenoeg zonder effect... en sindsdien ben ik er niet toegekomen het nog eens te vertellen.
Ik heb dus ook dat probleem, ik heb het 2 jaar geleden verteld, maar we zijn er niet verder op in gegaan , waardoor k het nu nog eens moet zeggen :(

MoonAndStars
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Hou oud was je toen je het thuis vertelde?

Bericht door MoonAndStars » 03 jan 2010 15:02

Ik gok dat toen ik een jaar of 13 was ik eens tegen m'n ouders gezegd heb dat ik op meisjes viel. Ik had dat niet onmiddellijk bedoeld als "ik ben lesbisch", maar mijn moeder heeft dat wel zo opgevat. Daarna zijn we er eigenlijk nooit meer echt op ingegaan en ben ik in een soort van ontkenningsfase geraakt, waardoor mijn ouders ook aannamen dat ik 'hetero' was.

Op 17 jaar werd ik verliefd op een meisje en binnen een week ofzo vroeg m'n vader wat er scheelde (hij merkte dus wel iets aan me). Ik pruttelde wat tegen, waarna hij letterlijk vroeg of ik verliefd was op een meisje. Dan is het niet meer zo moeilijk om gewoon "ja" te zeggen. Hij zei me toen dat ik het dan ook maar aan m'n moeder moest vertellen, wat ik later die dag ook gedaan heb.

Ze hebben het wel onmiddellijk geaccepteerd. Mijn moeder is al sinds haar studentenjaren bevriend met een aantal holebi's, dus dat hielp al veel, al was ze in eerste instantie toch ook wel geschrokken. Dat nu net haar eigen dochter lesbisch moest zijn vond ze iets minder fijn, maar ze is daar snel overheen geraakt. Mijn vader heeft er nooit een probleem van gemaakt.
Eigenlijk heb ik heel veel geluk met mijn ouders. :)

Starlet
New user
New user

Bericht door Starlet » 05 jan 2010 22:02

Een paar weken geleden, 23 dus! :D
Ben nogal een laatbloeier!
Maybe I would have been something you would be good at.

__Jules__
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door __Jules__ » 08 jan 2010 19:23

Hmmm, heb ik hier al gepost?
Dacht het niet.

Ik vertelde het aan men moeder toen ik 14 was. Zij nam het heel goed op (met de legendarische woorden: "Ah ja, dan kunt ge niet ongewenst zwanger worden he!"), en heeft me ook gesteund. Nu maakt ze er ook grapjes over en zo, dus ik kon me geen betere reactie wensen.

Cookiez
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Cookiez » 08 jan 2010 19:38

15 :) meestal kreeg ik de 'je maakt een grapje?' 'nee da geloof ik echt ni!' reactie ^^

meisja
New user
New user

Bericht door meisja » 09 jan 2010 11:37

13/14 toen ik het aan mijn zus vertelde, iets later aan mijn moeder en een jaar later aan mijn papa. Maar mijn zus geloofde het niet, en mijn moeder wilde het niet weten en mijn vader dacht het een fase was.. Wat ze nu denken weet ik eigenlijk niet, maar ik denk dat het wel goed zit. (:
(Mijn vader zou mijn zus van 19 het liefst nog zou verbieden bij haar vriend te slapen, maar daar trekt toch niemand zich wat van aan. Dus ik ook niet. xD)

Mijn eerste twee coming-outs waren trouwens gedurfder dan ik nu ooit nog zou durven :D :

Ik: Ik denk dat ik bi ben.
Zus: Waarom? Ben je verliefd op een meisje?
Ik: Nee. Gewoon, zo'n gevoel. ( :roll: )
Zus: Ach mal zusje. Dat heeft iedereen weleens hoor, ik ook.

Ik: zeg mam, weet je nog dat je had beloofd dat je elke dag met me zou praten als ik daar behoefte aan had? Dat heb je nog nooit gedaan..
Mam: Is er iets dan?
Ik: ja, ik denk dat ik verliefd ben op X.
Mam: O. Dat dacht ik al.

__Jules__
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door __Jules__ » 09 jan 2010 13:06

meisja schreef: en mijn vader dacht het een fase was..
Same here :lol:
Dat verandert wel als je eenmaal met iemand thuiskomt, denk ik. :wink:

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 13 jan 2010 14:09

een half jaar geleden, eerst aan mijn pa. Die had toen een vriendin die bij het VB zit en we hadden het zoveelste gesprek over wat dat dan wel niet over haar meningen zegt en dat ze niet bij ons past enzo (zijn verweer: maar ze is mooi :-? ).
Dus ik op een bepaald moment: ja maar wat dan met de dingen die die partij van haar bijvoorbeeld over holebi's vindt? vindt zij dat dan ook?
papa mompelde weer een paar dingen
stilte
ik: ik moet eigenlijk iets zeggen...(dan die grote stilte waarin ik weet dat het moet komen maar het toch niet lukt)...ik ben bi...

hij nam het heel goed op hoor, dacht ik toch, een paar maanden later bleek wel dat hij dacht dat het een fase was maar kom, die man stelt mij wel meer teleur

mijn ma nam het veel beter op, die was niets verrast :P
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 15 jan 2010 02:09

kukuxumusu schreef:hij nam het heel goed op hoor, dacht ik toch, een paar maanden later bleek wel dat hij dacht dat het een fase was maar kom, die man stelt mij wel meer teleur
Da's toch positief? Ik ga al blij zijn al ze hier thuis half zo goed gaan reageren :-?
kukuxumusu schreef:een half jaar geleden, eerst aan mijn pa. Die had toen een vriendin die bij het VB zit en we hadden het zoveelste gesprek over wat dat dan wel niet over haar meningen zegt en dat ze niet bij ons past enzo (zijn verweer: maar ze is mooi :-? ).
Wat is het probleem eigenlijk? Er zullen wel holebi's zijn in het VB, en er zullen bij de VB-stemmers ook wel holebi's zitten.
"Wat heeft seksuele voorkeur nu met politieke standpunten te maken?" zeg ik altijd. :)

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 15 jan 2010 09:16

AGE-411 schreef:Wat is het probleem eigenlijk? Er zullen wel holebi's zijn in het VB, en er zullen bij de VB-stemmers ook wel holebi's zitten.
"Wat heeft seksuele voorkeur nu met politieke standpunten te maken?" zeg ik altijd. :)
:roll:
Hierzo.

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 15 jan 2010 11:02

funkfish schreef:
AGE-411 schreef:Wat is het probleem eigenlijk? Er zullen wel holebi's zijn in het VB, en er zullen bij de VB-stemmers ook wel holebi's zitten.
Hierzo.
daarover hadden we het toen inderdaad :-?
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Δημήτρης
Regular user
Regular user

Bericht door Δημήτρης » 15 jan 2010 11:39

ik was 17 (maar ons mama had het blijkbaar al vroeger door :D )
My ear should catch your voice, my eye your eye.
My tongue should catch your tongue's sweet melody.
My tongue, your tongue, were the world mine.

tiktak
New user
New user

Bericht door tiktak » 15 jan 2010 18:49

15, ongeveer 2 maanden gelede. Het was eerder een verplichting omdat ik een vriendin heb ma nu ben ik bly da ze t wete, moet ik ni alles int geheim doen nz. x

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 17 jan 2010 02:15

funkfish schreef:
Hierzo.

Ooit al doe-de-stemtest gedaan?
Ooit al een partij gehad die voor 100% met je standpunten overeen kwam?

Dus volgens jullie redenering horen alle holebi's op een linkse partij te stemmen?

Voor ik voor vuile VB-er uitgemaakt wordt even verduidelijken dat ik nog nooit op die partij gestemd heb en dat ook niet van plan ben te doen.
En er zullen er hier zeker wel zijn die dit lezen en op het VB stemden maar er niet voor uit durven komen. (Ik weet oa van 1 iemand hier zeker dat hij VB stemde en van enkele vermoed ik het)

Maar we gaan behoorlijk Off topic. Misschien opsplitsen naar een nieuw topic? Want ik vind dit wel een interessante discussie.

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 17 jan 2010 12:03

AGE-411 schreef:Dus volgens jullie redenering horen alle holebi's op een linkse partij te stemmen?
Ik redeneer niet (en dat zag ik kukuxumusu ook niet doen), dat doe jij blijkbaar met alle plezier in mijn/onze plaats :roll:.
Ik wil je alleen maar even van je illusie afhelpen dat "seksuele voorkeur niks met politieke standpunten te maken heeft" :-?.
AGE-411 schreef:ik vind dit wel een interessante discussie.
Ik niet. Toch niet als je zelf een discussie uitlokt door woorden te verdraaien & veronderstellingen te maken.
Met dank.

ruben_d
Experienced user
Experienced user

Bericht door ruben_d » 17 jan 2010 22:31

doelstelling: 23 jaar!
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.

The_ Future
Experienced user
Experienced user

Bericht door The_ Future » 17 jan 2010 23:52

ruben_d schreef:doelstelling: 23 jaar!
Ga ervoor! :rock:

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user

Bericht door Glamourgirl_10 » 20 jan 2010 23:42

__Jules__ schreef:
meisja schreef: en mijn vader dacht het een fase was..
Same here :lol:
Dat verandert wel als je eenmaal met iemand thuiskomt, denk ik. :wink:
Ja dan begint hij te hopen dat het een fase is. En als je met je tweede lief thuiskomt begint hij te wanhopen.

Ik hoop stiekem dat mijn pa ondertussen in de acceptatie-fase is, maar aangezien hij nooit iets zegt en hij zelf niet goed is in zijn eigen leven organiseren, laat staan zich te kunnen voorstellen dat ik een goed leven organiseer met een vrouw, lijkt me dat redelijk onwaarschijnlijk.
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

21st Century Kid
Regular user
Regular user

Bericht door 21st Century Kid » 21 jan 2010 09:58

23, and counting. 't Is er gewoon nog niet van gekomen. Eigenlijk doe ik het gewoon in mijn broek, terwijl dat nergens voor nodig is. Ik ben er zeker van dat een moeder dat van haar kind aanvoelt, of toch alleszins die van mij. Maar we zijn hier gewoon niet zo spraakzaam :lol:

Ik heb in elk geval nog tot april, want de zus heeft dan maar het ultimatum in mijn plaats gesteld. Eind april trouwt ze, en ze wil, indien een slechte reactie, geen gezever op haar trouw :lol:

We shall see 8)

Jo1990
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jo1990 » 22 jan 2010 08:51

21st Century Kid schreef:23, and counting. 't Is er gewoon nog niet van gekomen. Eigenlijk doe ik het gewoon in mijn broek, terwijl dat nergens voor nodig is. Ik ben er zeker van dat een moeder dat van haar kind aanvoelt, of toch alleszins die van mij. Maar we zijn hier gewoon niet zo spraakzaam :lol:

Ik heb in elk geval nog tot april, want de zus heeft dan maar het ultimatum in mijn plaats gesteld. Eind april trouwt ze, en ze wil, indien een slechte reactie, geen gezever op haar trouw :lol:

We shall see 8)
Mijn moeder had het ook al door en zei tegen mij een moeder voelt zo iets aan... nja tis een speciale hé haha... dus de kans zit er wel in dat de jouwe dat ook voelt als je het zelf al denkt :D

Gesloten