Hoe oud was je toen je het thuis vertelde?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Hoe oud was je toen je het thuis vertelde?

jonger dan 16, zoja hoe oud?
176
17%
16
116
11%
17
112
11%
18
85
8%
19
78
7%
20
55
5%
21
49
5%
ouder dan 21, zoja hoe oud?
85
8%
ik heb me nog niet geout
293
28%

Totaal aantal stemmen: 1049

Michelangelo
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Hou oud was je toen je het thuis vertelde?

Bericht door Michelangelo » 03 nov 2009 21:44

Sibel schreef:Ik heb het enkele uren geleden aan m'n ouders verteld. Pak van m'n hart! Mama reageerde heel slecht, maar papa reageerde echt als een voorbeeldvader. :)
grats dat je de stap gezet hebt!
Ik hoop dat mijn vader even voorbeeldig gaat reageren :P
"If Michelangelo had been straight, the Sistine Chapel would have been wallpapered."

Loa
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Loa » 05 nov 2009 01:39

Toen ik 16 was (en al twee jaar smoorverliefd op dezelfde vrouw, dus ik was redelijk zeker :wink: ) heb ik het aan mijn mama verteld die daarop in een Franse colère geschoten is, zoals ze zeggen. Ze heeft mij niet zo fijne dingen naar het hoofd geslingerd en mij verboden er ooit nog tegen iemand iets over te zeggen. Ik weet niet of ze het mijn papa verteld heeft, maar ik durfde in elk geval niet meer.
We zijn nu zo'n dikke vier jaar verder en intussen heeft ze er alles aan gedaan om mij subtiel - ahum - "te bekeren" en regelmatig te benadrukken hoe abnormaal en ziekelijk "al die homofiele dingen" wel zijn. In het begin kwetste mij dat nog, nu zucht ik hoogstens een keer als ze weer begint.
Een tijdje geleden heeft een neef (waar ik niet zo'n super band mee heb :-? ) bekend gemaakt dat hij een vriendje heeft, en de reactie van de familie was niet al te best, dus ben ik nog minder van plan in de nabije toekomst mijn mond open te doen.

Eigenlijk ben ik dus eventjes uit de kast gekomen en ben ik er meteen weer in gekropen :roll:
Laatst gewijzigd door Loa op 05 nov 2009 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Show me show me show me how you do that trick.

I am a Horror.

~variations sauvages~

Sibel
Regular user
Regular user

Bericht door Sibel » 05 nov 2009 14:20

Mijn mama heeft bij mijn coming out (vorig weekend) ook erg grove dingen gezegd, zowel over mij specifiek als over holebi's in het algemeen. Precies daarom heeft haar reactie me niet écht geraakt. Mocht ze nu verdrietig geweest zijn omdat ze bv. schrik zou hebben dat ik het moeilijker ga krijgen dan wanneer ik hetero geweest was, dan was ik verdrietig geweest, want ik zie mijn moeder niet graag ongelukkig. Maar haar reactie was er zó over dat ik het makkelijk over me heen kon laten gaan.

Jouw geval is natuurlijk nog anders, Loa. Jouw moeder heeft je echt gezegd dat je er niemand iets over mocht zeggen? Da's pas grof... Mijn mama beseft gelukkig wel dat ze het zal moeten aanvaarden, ze heeft het er gewoon moeilijk mee. Zij heeft het trouwens dezelfde dag nog aan mijn papa verteld, en hij reageerde (zoals ik hierboven al zei) enorm goed. Ik hoop dat hij zijn positieve kijk op mijn geaardheid ('als ge maar gelukkig zijt') een beetje kan overbrengen bij mijn mama... Zij moet zich over de gedachte zetten dat holebi's een rariteit zijn. Haar beeld van lesbiennes strookt niet met hoe ik ben.
"Bir elin nesi var, iki elin sesi var."

Loa
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Loa » 05 nov 2009 18:21

Sibel schreef:Mijn mama heeft bij mijn coming out (vorig weekend) ook erg grove dingen gezegd, zowel over mij specifiek als over holebi's in het algemeen. Precies daarom heeft haar reactie me niet écht geraakt. Mocht ze nu verdrietig geweest zijn omdat ze bv. schrik zou hebben dat ik het moeilijker ga krijgen dan wanneer ik hetero geweest was, dan was ik verdrietig geweest, want ik zie mijn moeder niet graag ongelukkig. Maar haar reactie was er zó over dat ik het makkelijk over me heen kon laten gaan.

Jouw geval is natuurlijk nog anders, Loa. Jouw moeder heeft je echt gezegd dat je er niemand iets over mocht zeggen? Da's pas grof... Mijn mama beseft gelukkig wel dat ze het zal moeten aanvaarden, ze heeft het er gewoon moeilijk mee. Zij heeft het trouwens dezelfde dag nog aan mijn papa verteld, en hij reageerde (zoals ik hierboven al zei) enorm goed. Ik hoop dat hij zijn positieve kijk op mijn geaardheid ('als ge maar gelukkig zijt') een beetje kan overbrengen bij mijn mama... Zij moet zich over de gedachte zetten dat holebi's een rariteit zijn. Haar beeld van lesbiennes strookt niet met hoe ik ben.
Mijn mama is iemand die hypergevoelig is voor status en schone schijn en daarbij nog eens redelijk conservatief is, dus dan past een dochter die voor de meisjes is helemaal niet in het plaatje, vooral niet met het beeld dat zij van holebi's heeft - net als jouw mama, denk ik.
Ik denk dat als ik ooit - ehm - officieel met een meisje naar huis kom, mijn mama harakiri pleegt :-?

Anyway, ik vind het heel dapper van je dat je het aan je beide ouders verteld hebt, en gelukkig kan je al zeker op je papa steunen :D
Show me show me show me how you do that trick.

I am a Horror.

~variations sauvages~

ikbenikenjijbentjij
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door ikbenikenjijbentjij » 30 nov 2009 20:28

Ik heb het mijn mama, papa en plusmama elk apart verteld toen ik 15 was ... Dat waren toen de drie gruwelijkste gesprekken uit mijn levensgeschiedenis. Ondertussen heb ik die enkel weten te overtreffen met twee andere gesprekken met mijn ouders. Ik huiver soms nog altijd als mijn ouders op die gruwelijke manier 'homo' uitspreken ...

Maar ze reageerden goed. Dus ik klaag niet.

Hetisgewoonzo
New user
New user

Bericht door Hetisgewoonzo » 01 dec 2009 17:52

Ik was 15 toen ik het aan mijn mama heb gezegd. Alé, gezegd, ze heeft het eigelijk een beetje geraden ! :p
Tegen mijn papa op mijn 16de !
Ze reageerden allebei heel goed, wat ik ook wel verwacht had ! :D

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 01 dec 2009 19:35

Aan de papa nog maar net, dus 20. Aan de mama al vanaf m'n 15 jaar.
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

Farfalla
Forum addict
Forum addict

Bericht door Farfalla » 04 dec 2009 14:35

Ik was een jaar of 16 toen ik thuis vertelde dat ik biseksueel was. Mijn ouders waren bezig over hoe onnatuurlijk holebi's zijn en toen heb ik het er maar uitgegooid. Vermits ik op dat moment een vriendje had, gaven ze er niet veel aandacht aan. Ons mama zei alleen: "Gij moet u ook altijd aanstellen om aandacht te krijgen , he."

Nu ben ik 25 en kijk ik er echt niet naar uit hun te vertellen dat ik eigenlijk behoorlijk lesbisch blijk te zijn... Maar langs de andere kant kan hun reactie me ook zeer weinig schelen. Ik heb niet zo'n goede band met m'n ouders, dus ze kunnen omhoog vallen als het hun niet aanstaat :roll:
You can either agree with me, or be wrong...
Don't be sad cause roses have thorns, be glad thorns have roses!
http://anima-farfalla.blogspot.com

Chizz
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Chizz » 13 dec 2009 16:37

Beetje gelijkaardig aan Fafalla's verhaaltje...

Toen ik 15/16 was heb ik daar eens iets over gelost, dat ik destijds een vriendinnetje had...
Maargoed, "fase-reactie", maar zeker geen slechte reactie...
Maar ik heb mezelf daarna een beetje weggestoken in m'n kamertje en er nooit meer iets over gezegt.
Daarna de "ik heb een vriendje"-toer opgegaan waarna m'n ma een keer zij "Ist voorbij?" ofzoiets, waarop ik in schrik toestemmend knikte.

Wel, not. Heb nu bijna 7 maanden een vriendinnetje, maar 't word toch wel dringend eens aan de orde om het hen te vertellen. Maar ik ben toch een oh zo goede prater :roll:
Probeer momenteel haar naam zo vaak mogelijk te vermelden wanneer ze een vraag stellen in de hoop dat ze 't toch zelf een keer door gaan krijgen... 8) :-?
Afbeelding
www.enof.be

<<Slechts door te bewegen, blijf je in evenwicht.>>

wackogirl
Regular user
Regular user

Bericht door wackogirl » 15 dec 2009 17:53

Ben ondertussen al 23 en heb 't nu pas durven zeggen thuis!
Nuja, zeggen is dan nog veel gezegd... Ik had 'n hele brief met uitleg geschreven en die vanochtend achter gelaten voor ik ging werken. Toen ik terug thuis kwam is mijn pa derover begonnen en het liep allemaal redelijk goed.
Ze vragen enkel 'n beetje tijd om aan te passen, maar dat lijkt me normaal, ook al hadden ze 't zogezegd wel al een tijdje door :)
Man man, een pak van mijn hart!

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 15 dec 2009 18:09

wackogirl schreef:Ben ondertussen al 23 en heb 't nu pas durven zeggen thuis!
Nuja, zeggen is dan nog veel gezegd... Ik had 'n hele brief met uitleg geschreven en die vanochtend achter gelaten voor ik ging werken. Toen ik terug thuis kwam is mijn pa derover begonnen en het liep allemaal redelijk goed.
Ze vragen enkel 'n beetje tijd om aan te passen, maar dat lijkt me normaal, ook al hadden ze 't zogezegd wel al een tijdje door :)
Man man, een pak van mijn hart!
Jihaaaaah! :greenthing: :rock:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 15 dec 2009 21:21

22, vorige week vertelde ik thuis dat ik twijfel :greenthing:

Ondertussen weet ik het nog altijd niet zeker, les/bi?, ik heb ook nog geen relatie gehad met een meisje, wel al verliefd geweest natuurlijk :P Maar sinds mijn twijfel-coming-out vorige week bij m'n toenmalige vriend waar ik zes jaar mee samen was, weten ook m'n ouders, broer en zus het, en zijn ouders en broer. En m'n beste vrienden weten ook dat ik twijfel.

Mijn ouders reageerden niet negatief ofzo, kdenk niet dat ze er iets op tegen hebben, zijn wel openminded op dat vlak, maar kdenk dat m'n pa het er wel nog moeilijk mee heeft en het gewoon niet verstaat eigenlijk.

Maar echt een pak van m'n schouders, en ik kijk echt uit naar m'n eerste meisje :oops:

x
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

Farfalla
Forum addict
Forum addict

Bericht door Farfalla » 16 dec 2009 12:20

25, daarnet tegen m'n moeder vertelt en ze reageerde verbazend begripvol!

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 16 dec 2009 12:38

Farfalla schreef:25, daarnet tegen m'n moeder vertelt en ze reageerde verbazend begripvol!
Echt? Dus veel beter dan verwacht?
Zou super zijn ;)
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

Farfalla
Forum addict
Forum addict

Bericht door Farfalla » 16 dec 2009 16:23

twijfelaar1987 schreef:
Farfalla schreef:25, daarnet tegen m'n moeder vertelt en ze reageerde verbazend begripvol!
Echt? Dus veel beter dan verwacht?
Zou super zijn ;)
Het regelrechte tegenovergestelde van verwacht! Zo begripvol heb ik ze volgens mij in 25 jaar nog nooit gezien! Ze zei zelfs dat ze er niet echt van verschoot!
:) Ouders, ze blijven verbazen :)

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user

Bericht door Glamourgirl_10 » 23 dec 2009 23:48

Ik heb het verteld toen in mijn tweede jaar unief zat, kwas toen 19, vorig jaar dus amai ik voel mij lijk al eeuwen geout, ma kom. Mijn ma kwam mij halen op mijn kot in Gent voor de kerstvakantie (cursussenverhuis enzo). En toen heb ik trillend en bevend het foto'tje van mijn lief van de schouw genomen en gezegd: "mama ik heb al een jaar een lief...(en toen glimlachte ze echt kweetnioebreed en kweetnioeontroerd) ... maar het is wel een meisje" (en toen verdween haar glimlach en kwam er zo'n megapijnlijke grimas). En toen toonde ik het fototje, maar twas nogal genant omdat een kleine pasafoto was enja mijn tactiek van snel lief = minder geshoqueerde moeder bleek nie echt te werken (ofja de gustibus et coloribus, kan ook). Toen heeft ze een halfuur niets meer gezegd en zat ik mezelf in de auto constant "stom kalf" te noemen. Maar dan is ze beginnen praten à la politiek correct. Enja ik voelde dat ze het er wel nog vré moeilijk mee had, maar dat ze het zou proberen te aanvaarden. En dat is haar wel gelukt denk ik.

En ikzelf vergeet het grootste deel van de tijd echt dat ik lesbisch ben, allé dat dat "anders" zou zijn. Sinds ik bij iedereen geout ben, wordt daar zo open over gepraat dat ik gewoonweg vergeet dat dat door sommige mensen als "niet normaal" beschouwd wordt. Terwijl ik me daar voor m'n outing wel heel erg van bewust was en mij echt zo behorend tot één van de minderheidsgroepen voelde in de trant van "mijn leven zal hierdoor harder zijn". Ik word er pas aan herinnerd als ik weer dat heteromasker moet opzetten, bvb voor mijn oma's en opa's. 'k Zeg dan altijd met een scheve glimlach da’k nog geen snelle jongens ben tegengekomen. Maar ze denken dat ik gewoon bèrestreng en moeilijk en hard to get ben en “op het innerlijk gefocusd” enzo. Njaaaaaaa
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

Tigraaa
New user
New user

Bericht door Tigraaa » 24 dec 2009 13:19

Ik was 12j.
vroeg dus...
mja, ik kan gwn nie goe iet geheim houden.
ze namen het wel goed op. (:
Frankly my dear, I don't give a damn.

Rhett butler, gone with the wind.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 24 dec 2009 13:33

Glamourgirl_10 schreef:En ikzelf vergeet het grootste deel van de tijd echt dat ik lesbisch ben, allé dat dat "anders" zou zijn. Sinds ik bij iedereen geout ben, wordt daar zo open over gepraat dat ik gewoonweg vergeet dat dat door sommige mensen als "niet normaal" beschouwd wordt. Terwijl ik me daar voor m'n outing wel heel erg van bewust was en mij echt zo behorend tot één van de minderheidsgroepen voelde in de trant van "mijn leven zal hierdoor harder zijn". Ik word er pas aan herinnerd als ik weer dat heteromasker moet opzetten,
Dat is echt zo waar! (al doe ik niet echt meer aan heteromaskers...)
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

serial chiller
New user
New user

Bericht door serial chiller » 24 dec 2009 23:44

Ik was 16 en daar een paar maand ofzo. Ik had enkele jaren ervoor laten vallen dat ik niet wist met wie ik ooit zou naar huis komen. Mijn ma reageerde toen zeer begrip vol en zei van "ja we zien dan wel he meisje". En dan dus dik 2 jaar later, de Grote Outing...Ik ga het echt zo hard nooit vergeten he. Kom kom, korte situatieschets:

De mama ligt uberrelaxed in de zetel te kijken naar een of ander programma. Het zweet stond letterlijk op mijn voorhoofd, kwas megamisselijk want ik voelde dat ik het er echt moest uitsmijten en dan ineens de gevleugelde woorden: "Mama...we moeten es praten". Mijn ma haar gezicht zag lijkbleek, en ik zag dat ze wist wat er ging komen. Beginnen wenen van opluchting alletwee en dan dat het allemaal niet erg was enzo. Ze heeft er nooit echt moeilijk over gedaan en ze heeft mij al zeker nooit dingen verweten. Maar toen ik het op mijn 19e aan mijn grootouders moest vertellen...Pfff wasn't easy zu maat! Achja, ik kan nu teminste met een gerust hart genante lesbostoten uithalen :wink:

4everyours
New user
New user

Bericht door 4everyours » 25 dec 2009 00:44

Ik was 15, we waren gewoon aan het eten toen men mama vroeg en heb je nog geen vriendje? Mijn antwoord was natuurlijk nee. Ze vroeg dan van heb je misschien een vriendin? Ik heb dan maar ja gezegt, haar reactie was gewoon van ah ja dat is in orde hoor. Ik heb daar geen problemen mee. Toen men papa thuis kwam vertelde ze het aan hem en ook hij reageerde gewoon van ah ok dat is in orde. Voor mijn ouders is het eender of ik hetero of lesbisch ben, zolang ik maar gelukkig ben.

Gesloten