Hoe oud was je toen je het thuis vertelde?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

jonger dan 16, zoja hoe oud?
176
17%
16
116
11%
17
112
11%
18
85
8%
19
78
7%
20
55
5%
21
49
5%
ouder dan 21, zoja hoe oud?
85
8%
ik heb me nog niet geout
293
28%

Totaal aantal stemmen: 1049

angel in heaven
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door angel in heaven » 02 dec 2007 14:19

Analoog naar hoe oud was je toen je ontdekte dat je holebi was en ook analoog naar hoe vertelde je het thuis, wou ik graag eens weten hoe oud waren jullie toen je het thuis voor het eerst aan je ouders vertelde?

Ikzelf heb het nog niet verteld, en ik denk dat ik daar nog lang mee ga wachten, maar ik was ff nieuwsgierig...

P.S.: Hopelijk bestaat dit topic nog niet :-?
A cynic is a man who knows the price of everything and the value of nothing. (O. Wilde)

Knight_of_Cydonia
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Knight_of_Cydonia » 02 dec 2007 14:28

Bij mij is het ongeveer een maandje geleden gebeurd.

Een laatbloeiertje, maar who cares?
Schmeiss die Möbel aus dem Fenster. Wir brauchen Platz zum Tanzen.

abcdefg

Bericht door abcdefg » 02 dec 2007 16:24

ik heb het zo'n half jaar geleden verteld, aan het begin van de zomervakantie. Kwas toen zo'n 19.5. Ook niet echt zo vroeg.

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 02 dec 2007 16:27

Zo rond mijn achttien ergens.

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 02 dec 2007 16:29

19 bij de papa en bij de mama was het wat later, 22 denk ik

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 02 dec 2007 16:33

16 maar jammergenoeg zonder effect... en sindsdien ben ik er niet toegekomen het nog eens te vertellen.
every new beginning comes from some other beginning's end

bob
Experienced user
Experienced user

Bericht door bob » 02 dec 2007 16:39

Ik dacht dat er al zo'n topic bestond :)

Bon, ik outte mezelf toen ik 16 was ^^
Ergens begin mei geloof ik, rond de periode dat ik de leukste jongen ooit leerde kennen :)

21st Century Kid
Regular user
Regular user

Bericht door 21st Century Kid » 02 dec 2007 17:08

Nog altijd niet eigenlijk, hoewel ik het al een jaar aan het 'plannen' ben :roll:

Maar bon, er staan belangrijkere punten op de agenda I guess.
Gelukkig zijn we hier niet zo persoonlijk met elkaar, wat zorgt dat er geen druk, noch de behoefte is (geen behoefte, maar wel de noodzaak vrees ik). Ik ben het intussen al gewoon zoals het nu gaat.

Het zal er wel eens van komen zeker :)

Stein
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stein » 02 dec 2007 20:59

bob schreef:Ik dacht dat er al zo'n topic bestond
Ik kan het niet terugvinden dus mag dit blijven.

Ik outte me bij mijn ouders rond mijn 17de. Daarna veranderde er niet veel. ik moest en nog maar eens nadenken voordat ik het zeker zou weten volgens hen. Jaren zijn gepasseerd en niets is veranderd natuurlijk... Nu onlangs ben ik er nog eens over begonnen. Ze schijnen zich er toch bij neer te leggen.

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 02 dec 2007 23:03

Ik was ongeveer 21 jaar en een 9 maanden oud. Gewoon tegen mijn moeder gezegd toen ze in de zetel zat en vroeg waar ik heen was geweest de avond van tevoren. Toen heb ik haar verteld dat ik naar een holebi-jongerengroep ben geweest. Ze wou het eerst niet geloven maar heeft het uiteindelijk toch aanvaard na een paar weken.

Tegen mijn vader heb ik het nooit zelf verteld. En hij had het er iets of wat moeilijker mee. Pas een half jaar geleden heeft hij het vermoed ik aanvaard want hij heeft toen gevraagd aan mij of ik overlaatst niet naar een hoo, hoo, hoolebi-feestje was geweest. Het kwam er zo schattig stotterend uit. Dus ik vermoed dat hij er ook vrede mee heeft.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

Mr.indepentent
New user
New user

Bericht door Mr.indepentent » 02 dec 2007 23:36

Hi :lol: ik was ongeveer 15 jaar na de 2 maanden dat ik 15 werd wou ik mijn geheim niet meer geheim houden en ik was zo nieuwschierig ik dacht dat mijn ouders me wel zouden accepteren maar blijkbaar was het anders dan ik het dacht maar het was allemaal begonnen met een contact persoon op een chat en ik wou hulp want ik wou het echt gaan vertellen maar ik kon niet want ik voelde dat het niet de juiste tijd was maar ik forceer me eigen om te gaan vertellen en dat jongen zei dat als ik het niet durf te vertellen dat ik een brief naar mijn zus moest schrijven en dat deed ik ook ( ookal is dat lomp van me om naar iemand die ik niet ken te luisteren ) en mijn zus werd zot en begon in paniek te huilen van broertje hoe kan jij nu opeens homo zijn, ik wist dat er niet klopte bij jou :cry: en ik wist niks meer te zeggen dus met al die emotie begon ik ook te huilen.. na die dag kwam mijn zus altijd bij mij en praat even met me maar na elke gesprek dat ze heeft gehouden met mij begon ze te huilen dus veel kon ik niet doen en mijn vader had mijn zus zien huilen elke keer dat ze uit mijn deur loopt en mijn vader is gaan vertellen aan mijn moeder en mijn moeder werd kwaad en dring me te vertellen wat er aan de hand is en jah toen wist mijn ouders het ook mijn vader nam het slecht op mijn moeder minder slecht maar ik heb daarna gelogen omdat ik zo bang was want mijn moeder vroeg hou je echt van jongens en ik was zo stom te zegge dat het niet zo is :cry: nu loop ik nog steeds met problemen en alles gaat gewoon erger.... nu dat alles zo verlopen is maar ik hoop dat er nog hoop is voor mij :-? want ze reageren nu nog steeds slecht tegen me :cry:

ikke_8
Regular user
Regular user

Bericht door ikke_8 » 03 dec 2007 10:36

ik ben er nu 21 en word er binnen een maand of 4 22; en ik heb het nog steeds niet verteld :-?
Het word dringend eens tijd; maar elke keer dat ik het wil zeggen blokkeer ik volledig... Dus, ja we zien wel of het nog op mijn 21ste word of ofdat ik wacht tot mn 22ste verjaardag...

Mikau
Regular user
Regular user

Bericht door Mikau » 03 dec 2007 10:46

Ik had het aan mijn moeder verteld toen ik ongeveer een jaar of 18 was. Mijn vader wist het 'officieel gezien' later pas - het nieuwtje was via enkele familieleden al bij hem gepasseerd voordat ik de kans kreeg.

Aan mijn vaders kant wisten ze het allemaal toen ik ongeveer 18-19 jaar was, maar mijn moeders kant is pas sinds dit jaar (dus, zo'n jaar of 5-6 later) op de hoogte.
Vreemd hoe je, als je sommigen zo lang kent, mensen kan onderschatten vaak - ik had gedacht dat ze aan mijn moeders kant van de oude stempel waren, maar ik was dus mis.

In elk geval... het viel allemaal goed mee en dat is het voornaamste.
I'm not a human error, I'm an error-prone human.

jiru
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door jiru » 03 dec 2007 13:24

17 aan de mama, en de papa en broer weten (nu nog) van niks, maar ik zal mn werk er eens van moeten maken, nuja dat zeg ik al n maand of 3, iets moeilijker dan verw8 dus :)
Always be yourself. Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 03 dec 2007 19:41

21 aan beiden gelijk via sms.kon er geen van de twee zagen dat de andere het vroeger wist :roll:
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Agrata
New user
New user

Bericht door Agrata » 03 dec 2007 20:42

Ik heb het nog niet verteld en dat ben ik ook niet van plan in de nabije toekomst. Nuja, ik ben nog maar 14. En als ik ooit een vriendin zal hebben die wil dat ik het vertel, dan doe ik dat voor haar. Maar voorlopig dus niet :)

Robin||
New user
New user

Bericht door Robin|| » 03 dec 2007 21:09

Als ik de klok 10 jaar kon terugdraaien, of 5 whatever, dan zou ik het veel vroeger verteld hebben thuis. Zo rond 15/16 ofzo, maarja, toen zat ik nog volop in de 'ontkennigsfase', iets waar ik nu wel spijt van heb eig :-?
I'm in love with a fairytale ...

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 04 dec 2007 09:26

Robin|| schreef:Als ik de klok 10 jaar kon terugdraaien, of 5 whatever, dan zou ik het veel vroeger verteld hebben thuis. Zo rond 15/16 ofzo, maarja, toen zat ik nog volop in de 'ontkennigsfase', iets waar ik nu wel spijt van heb eig :-?
ik denk dat veel 'oudere' (voor zover ge 20-25 jarigen oud kunt noemen) dat gevoel hebben. der is echt op 5 jaar tijd veel veranderd rond het taboe. als ik die klok kon terugdraaien tzou er ook rapper uitvliegen.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

c'ke
New user
New user

Bericht door c'ke » 05 dec 2007 12:33

hehe ik was 15 toen ik het hier thuis vertelde, stapelverliefd op ne jongen! De buurjongen van mijn toenmalig lief (meisje)...

Had toen al wel vermoedens dat ik homo zou kunnen zijn, toen werd het bevestigd eh!

Op mijn 17de voor gans de wereld, deed me erg goed!

Stylistic Sagittarius
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Stylistic Sagittarius » 05 dec 2007 22:25

Jaar of 15
Veel vertellen was er nochtans niet meer aan...
Grtz Steve xXx
Holebi's Regio Aalst of Dendermonde?
--> www.lieverspruitjes.be

Gesloten