favoriete belgische stad

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

je favoriete belgische stad is

Brussel
17
11%
Antwerpen
34
23%
Hasselt
9
6%
Gent
63
43%
Leuven
16
11%
andere
9
6%

Totaal aantal stemmen: 148

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 17 dec 2007 14:07

Oudenaarde tis eigenlijk een boeregat met nen dikke nek maar staat als stad bekend. Waarom? het is dichtbij, je hebt er de grote drukte niet maar toch zitten de winkels die ik nodig heb er, je vindt er nog veel groen en plaats om gratis te parkeren, de wekelijkse markt is ook geestig om te wandelen.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

st.effi
New user
New user

Bericht door st.effi » 17 dec 2007 21:46

Gent of Antwerpen, zeker!

steden die me wel aanspreken, en die ik wel wil verkennen tot het kleinste detail

Brussel leek me ook nog leuk, maar sinds mijn schoolcarière ginder, is dat beeld al wat veranderd :)

Els1985

Bericht door Els1985 » 20 dec 2007 15:08

1 Brugge
2 Gent(se feesten !!!!!!!!)

angel in heaven
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door angel in heaven » 20 dec 2007 17:10

Els1985 schreef:2 Gent(se feesten !!!!!!!!)
Gentse Feesten zijn inderdaad reuze zalig! Iedereen zou van Gent moeten houden enkel en alleen al / maar voor deze schitterende feesten :lol:
A cynic is a man who knows the price of everything and the value of nothing. (O. Wilde)

Emilie
New user
New user

Bericht door Emilie » 20 dec 2007 22:09

ik vind Hasselt gewoon het gezelligste om te winkelen of om op terras te zitten
ik ben voor de rest eigenlijk ook nog maar alleen in Antwerpen en Brussel geweest
(toch van de steden die hier staan)
maar die zijn niks in vergelijking met Hasselt

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 21 dec 2007 09:28

Gent is ongelooflijk eh! Een stad met 300 000 inwoners, en toch zo mooi! Elke buitenlander is der verbaasd over datter zoveel mooie historische plekjes in 1 'relatief kleine' en gezellige stad kunnen liggen.

Brussel is ook wel enorm mooi tijdens de kerst!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
matti schreef:Oudenaarde tis eigenlijk een boeregat met nen dikke nek maar staat als stad bekend. Waarom? het is dichtbij, je hebt er de grote drukte niet maar toch zitten de winkels die ik nodig heb er, je vindt er nog veel groen en plaats om gratis te parkeren, de wekelijkse markt is ook geestig om te wandelen.
Wa gij nu zegt :lol: Ik ben van Oudenaarde, daar is niks te beleven! Ooit al geprobeerd ne keer uit te gaan in Oudenaarde?

Omicron
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Omicron » 21 dec 2007 09:30

Piui schreef:Gent is ongelooflijk eh! Een stad met 300 000 inwoners, en toch zo mooi! Elke buitenlander is der verbaasd over datter zoveel mooie historische plekjes in 1 'relatief kleine' en gezellige stad kunnen liggen.

Image Replaced With URL For Quote http://aycu37.webshots.com/image/39316/ ... 177_fs.jpg

Image Replaced With URL For Quote http://aycu14.webshots.com/image/36173/ ... 496_fs.jpg

Image Replaced With URL For Quote http://aycu36.webshots.com/image/35955/ ... 774_fs.jpg
Het is maar wat je mooi noemt natuurlijk, op die eerste foto lijkt het alsof de kerstman ontploft is op de grote markt.

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 21 dec 2007 09:33

Omicron schreef: Het is maar wat je mooi noemt natuurlijk, op die eerste foto lijkt het alsof de kerstman ontploft is op de grote markt.
En toch! Er speelde een opera af, synchroon met de belichting :D In feite moet ge gewoon 's avonds daar eens gaan staan, dan zult ge zien dat mijne foto maar een flauwe weergave is van de sfeer op dit moment daar :P

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 21 dec 2007 16:13

Piui schreef:
matti schreef:Oudenaarde tis eigenlijk een boeregat met nen dikke nek maar staat als stad bekend. Waarom? het is dichtbij, je hebt er de grote drukte niet maar toch zitten de winkels die ik nodig heb er, je vindt er nog veel groen en plaats om gratis te parkeren, de wekelijkse markt is ook geestig om te wandelen.
Wa gij nu zegt :lol: Ik ben van Oudenaarde, daar is niks te beleven! Ooit al geprobeerd ne keer uit te gaan in Oudenaarde?
dat het een goeie stad is om uit te gaan heb ik niet gezegd he. :P ik vind het daar gewoon gezellig.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

B

Bericht door B » 21 dec 2007 22:28

Piui schreef:Gent is ongelooflijk eh! Een stad met 300 000 inwoners, en toch zo mooi! Elke buitenlander is der verbaasd over datter zoveel mooie historische plekjes in 1 'relatief kleine' en gezellige stad kunnen liggen.

Afbeeldingen vervangen door URL bij quote http://aycu37.webshots.com/image/39316/ ... 177_fs.jpg

Afbeeldingen vervangen door URL bij quote http://aycu14.webshots.com/image/36173/ ... 496_fs.jpg

Afbeeldingen vervangen door URL bij quote http://aycu36.webshots.com/image/35955/ ... 774_fs.jpg
als een brusselaar moet je de kerstmarkt HATEN ^^

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 23 dec 2007 10:43

Ik ben geen Brusselaar eh, verre van :P
Don't steal a ferrari if you don't know how to drive it - Gabrielle Solis

angel in heaven
Experienced user
Experienced user

Bericht door angel in heaven » 23 dec 2007 11:03

Piui schreef:Ik ben geen Brusselaar eh, verre van :P
Waarom heb je dan als woonplaats Brussel opgegeven? Niet dat het mijn zaken zijn, maar... :wink:
A cynic is a man who knows the price of everything and the value of nothing. (O. Wilde)

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 23 dec 2007 20:09

Gent! Echt mooie stad, met een ziel, karakter... Ik ga er graag naartoe om rond te slenteren :-)
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 23 dec 2007 21:31

Gent. duh
Gezellig, niet te groot, niet te klein, een echt centrum, een stad met geschiedenis, de Gentse Feesten natuurlijk, enzoverder enzovoort.
Ik heb het niet zo voor Antwerpen en Brussel.
Gent :love:
Het is wel opvallend dat Gent zoveel voor ligt, he 8)
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

Lorenzo
Senior user
Senior user

Bericht door Lorenzo » 23 dec 2007 21:43

angel in heaven schreef:
Waarom heb je dan als woonplaats Brussel opgegeven? Niet dat het mijn zaken zijn, maar... :wink:
Als ik naar Antwerpen ga wonen, ben ik dan een Antwerpenaar?
Lacroix, sweetie; Lacroix, sweetie
Lacroix, sweetie; La - La - Lacroix
I'm chanting as we speak.

quickie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door quickie » 24 dec 2007 11:44

Lorenzo schreef:
angel in heaven schreef:
Ja.
"The first thing we do: let's kill all the lawyers!" (W. Shakespeare, Henry VI, Part II)

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 24 dec 2007 11:44

angel in heaven schreef:
Het zijn zeker en vast wel uw zaken, want ge vraagt dernaar! Ik kan zeggen dak gewoon in Bxl studeer, sinds september, dus het zou wel wa overdreven zijn mij brusselaar te noemen eh
Don't steal a ferrari if you don't know how to drive it - Gabrielle Solis

Edris
New user
New user

Bericht door Edris » 24 dec 2007 11:57

ben niet echt een stadsmens (heb daarom ook op andere gestemd)
maar denk dan dat Hasselt toch eerste keus zou zijn dan.

mijn allerfavorietste keuterdorp is Aywaille juist achter Luik. Ja in de Walen :D

angel in heaven
Experienced user
Experienced user

Bericht door angel in heaven » 24 dec 2007 16:45

quickie schreef:
Lorenzo schreef:
angel in heaven schreef:
Ja.
Nee, ik dacht het niet. Beter voorbeeld; je bent een Belg en die gaat in Duitsland ofzo gaan wonen, dan noemt hij zichzelf toch ook geen Duitser?

angel in heaven
Experienced user
Experienced user

Bericht door angel in heaven » 24 dec 2007 16:46

Piui schreef:
angel in heaven schreef:
Het zijn zeker en vast wel uw zaken, want ge vraagt dernaar! Ik kan zeggen dak gewoon in Bxl studeer, sinds september, dus het zou wel wa overdreven zijn mij brusselaar te noemen eh
Aha, die snap ik nu :wink:

Gesloten