favoriete belgische stad

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

je favoriete belgische stad is

Brussel
17
11%
Antwerpen
34
23%
Hasselt
9
6%
Gent
63
43%
Leuven
16
11%
andere
9
6%

Totaal aantal stemmen: 148

Blyss

favoriete belgische stad

Bericht door Blyss » 01 dec 2007 17:46

ik vroeg me af: wat is jullie favoriete stad?
bij mij staat Gent op 1, zeer relaxed, niet te groot, niet te studentminded zoals bijvoorbeeld Leuven en best een zeer toffe mentaliteit.

met Brussel heb ik een haat-liefde verhouding. en verder zijn er nog wat kleine stadjes zoals Halle die ik best charmant vind.

De stad waar ik zoveel mogelijk wegblijf, is Antwerpen. Misschien is de stad op zich niet lelijk, maar de mentaliteit stoort mij er verschrikkelijk. Sorry voor de uitzonderingen hier, maar de arrogantie van die mensen daar is echt heel erg verschrikkelijk. Ik kan me niet herinneren ooit een echte vriendschap te hebben gehad met een antwerpenaar. en nog eens, ik wil niet veralgemenen, maar globaal gezien zijn het de mensen die mij het minste liggen.

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 01 dec 2007 18:14

Er zijn geen steden in België, alles is paaldorp. Dat gezegd zijnde wil ik niet veralgemenen, maar Brugge is ongeveer even erg als bokrijk, en zonder te veralgemenen, Gent zit vol losers, en zonder te veralgemenen, Leuven is het paaldorp onder de paaldorpen, en om niet te veralgemenen, antwerpen zit vol arrogante extreem-rechtsen, en om niet te veralgemenen, Brussel zit vol vreemdelingen.

Waarmee ik bedoel dat mentale ingesteldheden toeschrijven aan steden me erg provinciaal lijkt.
Als ik moet kiezen om in één van de vlaamse stadachtigen te wonen, dan ga ik voor Leuven of Brussel.

TheRose
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: favoriete belgische stad

Bericht door TheRose » 01 dec 2007 22:49

Blyss schreef:ik vroeg me af: wat is jullie favoriete stad?
bij mij staat Gent op 1, zeer relaxed, niet te groot, niet te studentminded zoals bijvoorbeeld Leuven en best een zeer toffe mentaliteit.

met Brussel heb ik een haat-liefde verhouding. en verder zijn er nog wat kleine stadjes zoals Halle die ik best charmant vind.

De stad waar ik zoveel mogelijk wegblijf, is Antwerpen. Misschien is de stad op zich niet lelijk, maar de mentaliteit stoort mij er verschrikkelijk. Sorry voor de uitzonderingen hier, maar de arrogantie van die mensen daar is echt heel erg verschrikkelijk. Ik kan me niet herinneren ooit een echte vriendschap te hebben gehad met een antwerpenaar. en nog eens, ik wil niet veralgemenen, maar globaal gezien zijn het de mensen die mij het minste liggen.
Excuseer?? :o

Blyss

Bericht door Blyss » 01 dec 2007 23:38

ik heb altijd het gevoel dat antwerpenaren het zelf nooit doorhebben. dat is nog het arrogantst eraan.

Omicron
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Omicron » 01 dec 2007 23:56

Ik vind brussel een leuke stad, net zoals gent (niet dat ik daar zoveel kom) en Antwerpen valt ook wel mee.

Als je een mentaliteit toeschrijft aan alle inwoners van een stad dan scheelt er denk ik eerder iets met jouw mentaliteit dan met die van hen.

Blyss

Bericht door Blyss » 02 dec 2007 00:21

Omicron schreef:Ik vind brussel een leuke stad, net zoals gent (niet dat ik daar zoveel kom) en Antwerpen valt ook wel mee.

Als je een mentaliteit toeschrijft aan alle inwoners van een stad dan scheelt er denk ik eerder iets met jouw mentaliteit dan met die van hen.
het is niet dat ik alle genteaars tof vindt en alle antwerpenaars ontof, maar het is gewoon de algehele mentaliteit die me wat tegenzit ginds.

abcdefg

Bericht door abcdefg » 02 dec 2007 00:39

Blyss schreef:ik heb altijd het gevoel dat antwerpenaren het zelf nooit doorhebben. dat is nog het arrogantst eraan.
ik heb nog niet echt verkeerdelijk arrogantie mogen ervaren van een Antwerpenaar. Sommige commentaar is gewoon quite right. :p In de koekenstad heb ik al heel mooie dingen mogen meemaken. Het zichtbaarste verschil met een andere Belgische stad vind ik dan nog de aanwezigheid van een deftige rivier. Dat heeft me als kind gefascineerd en zal me denk ik niet meer loslaten.
Naarmate ik ouder werd leerde ik dan ook de andere kanten van Antwerpen kennen. Spijtig genoeg zijn er daar ook een paar negatieve bij.
Als ik alle Belgische steden die ik voldoende ken op een rij zet, zou Antwerpen toch numero uno zijn.
Ik ben dan ook "zot van A" ;)

koksmuts

Bericht door koksmuts » 02 dec 2007 01:11

Gent Ruled zonder meer. :)

B

Bericht door B » 02 dec 2007 01:17

Brussels! Capital of Europe! :rock:

Brussel heeft gewoon alles. De diversiteit, de Europese wijk, de homowijk, de hoerenbuurt, de marollen, ... Alles gewoon! :love:

mr.nice_guy
New user
New user

Bericht door mr.nice_guy » 02 dec 2007 01:41

Blyss schreef:ik heb altijd het gevoel dat antwerpenaren het zelf nooit doorhebben. dat is nog het arrogantst eraan.
ja eigenlijk wel :) maar je moet nooit 1 iemand beoordelen omdat ze in het algemeen zo zijn, maar ik weet wel dat je het in't algemeen bedoelt hebt :)

mr.nice_guy
New user
New user

Bericht door mr.nice_guy » 02 dec 2007 01:44

B schreef:Brussels! Capital of Europe! :rock:

Brussel heeft gewoon alles. De diversiteit, de Europese wijk, de homowijk, de hoerenbuurt, de marollen, ... Alles gewoon! :love:
dus alles wat een mens nodig heeft????? :roll:

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 02 dec 2007 02:27

Het moeten niet altijd grootsteden zijn hé...
Ik kies voor de gezelligste badplaats van de Belgische kust: Wenduine (alleen tijdens koude winterdagen)!

En omdat er in Wallonië óók hippe steden zijn: Namen.

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 02 dec 2007 09:41

Vinnce schreef:Brugge is ongeveer even erg als bokrijk
Zoiets kwetst me in het diepste van mijn tere hartje :(

Met de mentaliteit van Antwerpen kan ik ook niet zo goed om alles lijkt me daar ook te groot en te druk.
Brugge.... Dat is mijn rustplaats, het thuisgevoel krijg ik al wanneer ik de poorten binnenrij. Lekker rustig en zo, te saai om echt te bezoeken maar o zo heerlijk om te wonen. Als ik het drukker wens bezoek ik wel een andere stad.
Gent... welja.. eigenlijk zou ik me daar wel amuseren denk ik. Het blijft ergens rustig, maar anderzijds heb je er ook altijd wel iets leuks te doen. Het gaat er daar - vor zover ik kan oordelen - opener en rustiger aan toe. En de Sossen zijn daar aan de macht !!!
[Outro_Spective]

bob
Experienced user
Experienced user

Bericht door bob » 02 dec 2007 10:25

Chandra schreef:Ik ben dan ook "zot van A" ;)
Ik ook!

Stein
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stein » 02 dec 2007 10:47

B schreef:Brussels! Capital of Europe! :rock:

²

Brussel is zo een onperfecte, gehavende maar ongelooflijk charmante en cultureel rijke stad :love:

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 02 dec 2007 11:19

B_Out schreef:
Vinnce schreef:Brugge is ongeveer even erg als bokrijk
Zoiets kwetst me in het diepste van mijn tere hartje :(
ik meende het dan ook niet ;)

even een appolootje doen: :grouphug:

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Re: favoriete belgische stad

Bericht door Mr Cash » 02 dec 2007 12:10

Blyss schreef: De stad waar ik zoveel mogelijk wegblijf, is Antwerpen. Misschien is de stad op zich niet lelijk, maar de mentaliteit stoort mij er verschrikkelijk. Sorry voor de uitzonderingen hier, maar de arrogantie van die mensen daar is echt heel erg verschrikkelijk. Ik kan me niet herinneren ooit een echte vriendschap te hebben gehad met een antwerpenaar. en nog eens, ik wil niet veralgemenen, maar globaal gezien zijn het de mensen die mij het minste liggen.
da's alleen als je assertief niet tegen ons opgewassen bent. antwerpenaars zijn ab-so-luut niet arrogant, alleen erg mondig. Ollanders voelen hier zich dan ook opperbest, die zijn nog assertiever, je hebt dus ook een hekel aan Amsterdam?

on topic: Belgische steden, hmm, mss dan toch maar Bsl, da's de enige échte stad die we hebben (valt nog mee voor een Antwerpenaar, he :p)
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 02 dec 2007 12:20

Ik ben een Hasselaar die nu drie jaar in Antwerpen woont en ik vind die zogenaamde arrogantie van de Antwerpenaren zwaar overroepen hoor. OK, ze praten wat luider maar daar stopt het ook. Je hebt natuurlijk altijd mensen die moeite hebben met het doorzien van uiterlijke façades, maar dat is een andere discussie, nietwaar?

Zelf vind ik Antwerpen een heel toffe stad, anders zou ik er ongetwijfeld ook niet zijn blijven plakken :) Met Gent heb ik ook een speciale band, het was mijn studentenstad, en ik heb er niets dan mooie herinneringen aan.

Dus, moeilijke keuze voor mij!

TheRose
Regular user
Regular user

Bericht door TheRose » 02 dec 2007 12:30

bob schreef:
Chandra schreef:Ik ben dan ook "zot van A" ;)
Ik ook!
Aha, ik ook!!
Maar om even in te gaan op die arrogantie,
daar zit misschien toch enige vorm van waarheid in,
maar ik denk dat iedereen daar gewoon heel spontaan is.
Als ge smorgens door Antwerpen stad loopt en ge zegt tegen iedereen nen goeiedag (een van mijn favoriete bezigheden :) )
dan krijgt ge in zeker tachtig procent van de gevallen een glimlach en/of nen vriendelijke knik terug. Al zal ik zeker niet ontkennen dat er serieus wat norse ventjes (en vrouwen ook uiteraard) tussenzitten.

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 02 dec 2007 12:31

even poll toegevoegd, leek me wel leuk..

voor mij staat Gent op nummer 1.. na Leuven en Mechelen voldoende verkend te hebben, kwam ik terecht in Gent en was ik op slag verliefd 8)

Gesloten