Modewinkels Brussel

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
pax1984
New user
New user

Modewinkels Brussel

Bericht door pax1984 » 16 nov 2007 15:52

Hey iedereen,

Ik heb een vraagje voor jullie.
Ken redelijk wa winkels in brussel ma ben benieuwd of ik hier nog winkels zou leren kennen waar ik nog nooit over gehoord heb.

Heb een tijdje een artikel gelezen dat er een mannenwinkelstraat bij kwam in brussel? Weten jullie hiervan? en waar?

Tot binnenkort

Pax

jowein

Bericht door jowein » 17 nov 2007 00:11

Zeer veel goede tweedehands winkeltjes,
overal,
er zijn echt goede.
Waar ook echt fashion in de rekken hangt.

Maar misschien bedoel je iets anders.

Stein
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Re: Modewinkels Brussel

Bericht door Stein » 17 nov 2007 09:40

pax1984 schreef:Hey iedereen,

Ik heb een vraagje voor jullie.
Ken redelijk wa winkels in brussel ma ben benieuwd of ik hier nog winkels zou leren kennen waar ik nog nooit over gehoord heb.

Heb een tijdje een artikel gelezen dat er een mannenwinkelstraat bij kwam in brussel? Weten jullie hiervan? en waar?

Tot binnenkort

Pax
De straat die jij bedoelt is het stukje langs die brug tussen het Rogierplein (overkant van de Nieuwstraat) en de Brabantstraat (Je weet wel die straat achter het Noordstation :roll: ). Ik heb zo mijn twijfels over het soort winkels dat daar zal komen :lol: .

Voor kleren kan je best gewoon naar de Nieuwstraat gaan. Of de City2 ofzo. En als je een iets groter budget hebt naar de Dansaertstraat of de Guldenvlies/Louisalaan. Daar zitten alle ontwerpers die iets betekenen.

Anoniempje27
New user
New user

Bericht door Anoniempje27 » 19 nov 2007 09:54

DOD's maar veronderstel dat het gros van de mensen dat wel gaat kennen

pax1984
New user
New user

Bericht door pax1984 » 19 nov 2007 11:40

Aan alle die reeds gereageerd hebben Thx :P

Maar kennen jullie soms van die klerenwinkels die juist het tikkeltje meer hebben?

Zoals Cpoint heeft ook wel eens leuke jeans, Wellens ook maar is wel al iets duurder :lol:

Laat gerust maar weten...
Is altijd leuk om nieuwe winkels te leren kennen. Dit hoeft niet speciaal in brussel ...

Warme wintergroeten,

Paxke

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 19 nov 2007 23:13

Brussel stinkt kwa winkels.

Maar er is altijd elke zondag in Anderlecht, een migranten markt waar ge toch wel degelijke namaak spullen kunt kopen aan dumpingprijzen.
Ook niet-namaak ma da zijn dan meestal gepikte spullen.

quickie
Senior user
Senior user

Re: Modewinkels Brussel

Bericht door quickie » 22 nov 2007 23:20

pax1984 schreef:Heb een tijdje een artikel gelezen dat er een mannenwinkelstraat bij kwam in brussel? Weten jullie hiervan? en waar?
Die mannenwinkelstraat is de Marie Popelinstraat (ironisch genoeg een straat vernoemd naar de vrouw die de Nationale Vrouwenraad oprichtte nadat ze in 1888, ondanks haar rechtendiploma, als advocate geweigerd werd met het botte argument van de Brusselse procureur-generaal: "Als we vrouwen toelaten aan de balie, dan is de balie binnen de kortste keer naar de knoppen." Tot zover onze algemene kennis :wink: ).

Soit, het is inderdaad de straat tussen het Rogierplein en de Brabantstraat, achter het Noordstation en dus grenzend aan de hoerenbuurt. Maar desondanks bedoelen ze met "mannenwinkelstraat" niet dat het er vol zit met sexshops :wink: (Daarvoor moet je in de Adolphe Maxlaan zijn :) ). Naar 't schijnt vind je er echt fijne winkels, avant-garde Belgische ontwerpers zijn er gevestigd of zullen er zich in de toekomst vestigen. In De Standaard Magazine stond er toch eens een stukje over en 't zag er alles behalve "louche" uit. :wink: Ik ben er wel nog nooit langsgeweest. Moet ik misschien eens doen.

Als je trendy, betaalbare kledingwinkels zoekt: op de hoek van de Kolenmarkt en de Lombardstraat (tegenover de Plattesteen dus) vind je er één. Wat verder in de Kolenmarkt zijn er nog enkele, denk ik. Maar 't is daar wel nogal héél speciaal soms...

Louizalaan, Waterloolaan, Guldenvlieslaan en Antoine Dansaertstraat ken je vast wel.

In Woluwe Shopping Centre vind je ook een aantal leuke winkels. En in tegenstelling tot City2 is 't geen vulgair winkelcentrum en stinkt het er niet. Woluwe Shopping ligt op lijn 1B van de metro.

Oh ja, in het metrostation Rogier is er een kledingwinkel Couture Rogier genaamd. Tussen een kapel waar de mis in 't Pools gehouden wordt en een winkel voor tweedehands oud ijzer... Ik ben er nog nooit binnengeweest, maar wie weet? :lol:
"The first thing we do: let's kill all the lawyers!" (W. Shakespeare, Henry VI, Part II)

miss brightside
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door miss brightside » 23 nov 2007 17:19

Ik spring altijd binnen in de Mr. Ego in de Steenstraat! Daar heb je merken als skunkfunk, ichi, numb,.. Ze hebben ook mannenspullen maar daar loop ik meestal niet tussen te kijken (hoewel het misschien nog een aanrader zou kunnen zijn voor de butchkes onder ons :P )
Verder heb je veel winkeltjes op en rond de Dansaertstraat, maar die zijn meestal wat duurder en er hangen nogal veel designer spullen..
2e handswinkels heb je aan t pittastraatje dicht bij centraal station

Wappy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wappy » 27 nov 2007 18:27

miss brightside schreef:Ik spring altijd binnen in de Mr. Ego in de Steenstraat! Daar heb je merken als skunkfunk, ichi, numb,.. Ze hebben ook mannenspullen maar daar loop ik meestal niet tussen te kijken (hoewel het misschien nog een aanrader zou kunnen zijn voor de butchkes onder ons :P )
Ik ben vandaag er eens gaan kijken, hebben ze idd mooie spullen, voor jongens. Wel aan de duurdere kant, Gsus, Nudie enzo...
"It doesn't matter what you look like, doesn't matter what you sound like, doesn't matter if they like you, just remember to be kind."

Gesloten