Op de bus...

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
quickie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door quickie » 16 nov 2007 10:46

Mikau schreef:Zijn er hier trouwens mensen die een bepaalde zitplaats uitkiezen, gewoon om wat te staren naar 'eye candy'?
Guilty as charged :D

Vorige week vrijdag op de metro stapte er een onvoorstelbaar lekker ding op ter hoogte van Kunst-Wet en kwam die nog eens recht tegenover mij zitten ook! HOT! Ik heb mijn ogen de kost gegeven. Jammer dat die alweer afstapte aan Montgomery...

En afgelopen maandagochtend kwam er in Leuven op de bus van het station richting mijn kot best wel een knap gastje naast mij zitten en ik dénk dat die homo was. Toen ik rechtstond om af te stappen, gaf de chauffeur ineens terug gas bij, waardoor ik mijn evenwicht verloor en hij heeft mij opgevangen in z'n armen... 8) Jammer dat ik toen echt moest afstappen. Ach ja. Openbaarvervoermomenten...
"The first thing we do: let's kill all the lawyers!" (W. Shakespeare, Henry VI, Part II)

artemis

Bericht door artemis » 16 nov 2007 12:09

Ik ga meestal op een bankje alleen zitten, tenzij er natuurlijk geen plaats meer is.
Als er geen bankjes meer vrij zijn, kijk ik rond naast wie ik zou willen zitten. Eigenlijk is dit zeer oppervlakkig, maar naast types die er heel marginaal uitzien, zal ik nooit gaan zitten.

Omgekeerd merk ik dat mensen heel vlug naast mij komen zitten.
Mensen van allerlei leeftijden, zowel mannen als vrouwen. En natuurlijk ook de types van wie je helemaal niet wil dat ze naast je komen zitten.

Laatst heb ik nog zoiets meegemaakt, een vrouw van rond de 50, had een snor!!! (een echte, niet enkel haartjes) en had zeker 5 piercings in haar gezicht. Ik zag ze opstappen en ik maar hopen dat ze niet naast mij zou komen zitten. Natuurlijk kwam ze wel naast mij zitten. Begint ze meteen honderduit te vertellen over haar dochter en mij allerlei persoonlijke vragen te stellen. Ze stonk verschrikkelijk uit haar mond :roll: . Als er zoiets gebeurt, vind ik het altijd zo jammer dat ik niet op een andere bus zit.

Knight_of_Cydonia
Senior user
Senior user

Bericht door Knight_of_Cydonia » 16 nov 2007 12:44

Als het druk is, zet ik mij gewoon op de eerste de beste plaats. Tenzij ik dan langs een of ander louche type zou belanden... Zit ik langs iemand die er aangenaam uitziet, zal ik mij niet afsluiten en gewoon een boek pakken of wat rond kijken ofzo. Zit ik langs iemand die heel nors rondkijkt, steek ik meestal mijn mp3 in.

Ik heb er eigenlijk nooit opgelet, wat voor mensen er langs mij komen zitten, maar ik denk niet dat ik een bepaald soort mensen "aantrek". Misschien wat vaker oudere madammen. Ik zal er braaf uitzien. :mrgreen:
Schmeiss die Möbel aus dem Fenster. Wir brauchen Platz zum Tanzen.

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 16 nov 2007 12:49

Als ik de bus of tram neem, zal ik vrij gemakkelijk een plaatsje alleen nemen. Meestal is er altijd wel ergens een lege bank waar ik op kan gaan zitten. Ik heb zo wel een paar voorkeurplaatsen omdat ik nogal vrij groot ben, en die banken te dicht bij elkaar staan dus kies ik meestal een plaats uit waar net iets meer beenruimte is. Ik kijk dan ook niet echt naast wie ik kom te zitten maar eerder of er wel genoeg beenruimte is.

Wie er naast mij komt zitten, daar heb ik nooit echt bij stil gestaan. Ik neem meestal mijn boek en zit daar dan wat te lezen. Ik kijk meestal dan wel eens op als er iemand naast mij plaats neemt maar ik ben dan binnen de 2 seconden vergeten hoe die persoon eruit zag. Als ik lees, kan ik mij volledig afsluiten van de buitenwereld. Het maakt mij allemaal ook niet zoveel uit wie er nu naast mij komt zitten.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

dancehallchicca
Experienced user
Experienced user

Bericht door dancehallchicca » 16 nov 2007 14:56

ja ik praat soms met onbekenden op de bus en trein je kan op die manier soms heel leuke en intressante gesprekken hebben :merci:

En met zo een schattig hondje bij mij praten de mensen snel tegen mij(dat is overal zo) :merci:
Verkeerd geparkeerd is de max!
-----------------------------------------------------
Goofy is nog steeds de beste

Kuikentje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Kuikentje » 16 nov 2007 15:23

ik zit niet veel meer opde bus. ik ga meestal met de auto of met de trein.

ben een beetje mensenschuw. ik heb het liefste niemand naast me maar voor mooie dames maak ik een uitzondering ;)
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

SilverBlade
Senior user
Senior user

Bericht door SilverBlade » 16 nov 2007 15:24

Aye, één van de beste manieren om contact te leggen met mensen die je niet kent is via een hond of baby. Ik zie dat vaak op de bus, mensen beginnen de hond te aaien of nonsens geluiden te maken tegen de baby en zeggen dan ook iets tegen de eigenaar van het schepsel en de bal rolt vanzelf.

In verband met oogcontact, ik lees gewoonlijk op de bus, dus m'n ogen zijn bezig. Als ik niet lees dan staar ik naar buiten terwijl ik half slaap of doe ik ze dicht als ik volledig slaap. Ik maak wel met opzet oogcontact als iemand me irriteert. Omdat menig mens de reflex heeft weg te kijken worden ze vaak afgeleid van wat ze aan het doen waren en heb ik een minuutje of zo rust.
Better to Rule in Hell,
then Serve in Heaven.

-Marius-

Iannis
New user
New user

Bericht door Iannis » 16 nov 2007 17:08

Ik denk dat de meeste mensen erg op hun privacy gesteld zijn en bijgevolg een 'intieme ruimte' afbakenen. Wanneer iemand 'dichterbij' komt en hun 'intieme ruimte' betreedt, zich ongemakkelijk zullen voelen. Ik probeer steeds een plaats te vinden waar niemand zit en indien ik het niet vind, dan zit ik naast een ander persoon. Vraag dan steeds vriendelijk "is deze plaats vrij" met een big smile en vaak voert men met mij een gesprek:-)

Even offtopic, maar een tijdje geleden zat ik in de sauna helemaal alleen in de Fitness en toen kwam er een leukuitziende jongen diie 28 was binnen en na 5 minuten (ik probeerde oogcontact te vermijden) begon hij een gesprek met mij en wat bleek.. hij was ook gay en het klikte goed en zag hem op andere dagen in de trein, supermarkt,... en zo leerden we elkaar beter kennen en hij is nu een heel goede vriend van mij:-) Ik wil hiermee zeggen, wees spontaan en wie weet houd je een leuke vriendschap over met één van die personen die je op het openbaar vervoer, straat,... tegenkomt.

dancehallchicca
Experienced user
Experienced user

Bericht door dancehallchicca » 16 nov 2007 17:37

wat ik wel dus echt vervelend vind is dat die bankskes op den bus toch soms te klein zijn.En als ge zo met iemand op een bakske zit die iets breder is dan wat we van die berekenaar van die banskes mogen zijn :o Dan zit je zo heel den tijd tegen elkaar aan te schuren en bij vreemden vind ik dat toch niet zo leuk, en armruimte is er dan dikwijls ook niet :o

Ja praten met vreemde mensen ok, maar dat aanraken vind ik dan toch ook wat minder. :-?

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 16 nov 2007 20:24

Kikkerkop schreef:
Sid schreef:Ik vind het ook wel interessant om dat soort dingen te bekijken.
Naast mij komen weinig mensen zitten,
Ik denk dat je echt wel bepaalde dingen kan afleiden uit dat soort gedrag.
Uit het feit dat er niemand naast u komt zitten, kunnen we ook wel het een ander afleiden.
Ja, dat zei ik namelijk ook zelf, mn lieve jongen: ik zie er "gevaarlijk" uit.
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

Wappy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wappy » 16 nov 2007 20:59

Ik ben meestal degene die naast mensen gaat zitten :wink: . Ik heb er nog niet op gelet welk type persoon naast mij komt zitten.
Waar ik niet tegen kan zijn mensen die hun tas op het zitje naast hun zetten terwijl ze goed genoeg weten dat er nog mensen zijn zonder zitplaats.

Vroeger, in Hasselt was de achterbank van de Bus altijd ingepalmd door Marokkaanse jongeren en niemand "durfde" op de één of andere manier door te schuiven tot vanachter, bijgevolg stonden de meeste mensen opéén gepropt in het midden, zeer vreemd :D !

Vandaag in de trein zat er een vadsige kerel voor me, een twintiger, het marginale type, dat heel de tijd zat te staren en op zo'n vulgaire manier een kauwgum in zijn mond zat te bewerken, brrr :-?

Nu één keer ben ik eens zonder vooroordelen naast een vrouw gaan zitten, ok ze zag er slecht uit. Kort broekje, flip flops, om later te ontdekken dat haar voeten er erg smerig uitzagen.
Ok, niemand zat er naast dus ik dacht, "ik zal me hier maar gauw neerzetten", maar tijdens de rit deed ze heel vreemd. Ze werd wakker en schreeuwde "Anvers, Anvers :o " en niet lang erna begon ze te roken. Daarna strompelde het mens naar het toilet. Ze kwam terug en jammerde dat ze gevallen was, haar knieën gans bebloed :-? .. Ik durf zelfs te denken dat ze niet vies van drugs was.
Bon, de volgende halte, heb ik toch wel gedaan alsof ik moest afstappen en gauw ergens anders gaan zitten. :D
Laatst gewijzigd door Wappy op 16 nov 2007 21:10, 3 keer totaal gewijzigd.
"It doesn't matter what you look like, doesn't matter what you sound like, doesn't matter if they like you, just remember to be kind."

dancehallchicca
Experienced user
Experienced user

Bericht door dancehallchicca » 16 nov 2007 21:14

Waar ik niet tegen kan zijn mensen die hun tas op het zitje naast hun zetten terwijl ze goed genoeg weten dat er nog mensen zijn zonder zitplaats. :

dat zijn meestal de mensen die hen te goed voelen om naar die plek te gaan.En een teken te geven of te vragen om die tas weg te zetten :D Ik zet mijn tas er soms ook maar vanaf iemand mijn richting uitkomt zet ik die weg.De mensen hebben een mond gekregen ook he :wink: En als ik pelk nodig heb ga ik naar die mens toe geef ik tegen of vraag ik het en desnoods zet ik me op die tas.De mensen zijn wel voor andere zaken assertief genoeg kunnen ze dat toch ook :D

Wappy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wappy » 16 nov 2007 21:23

dancehallchicca schreef:Waar ik niet tegen kan zijn mensen die hun tas op het zitje naast hun zetten terwijl ze goed genoeg weten dat er nog mensen zijn zonder zitplaats. :

dat zijn meestal de mensen die hen te goed voelen om naar die plek te gaan.En een teken te geven of te vragen om die tas weg te zetten :D Ik zet mijn tas er soms ook maar vanaf iemand mijn richting uitkomt zet ik die weg.De mensen hebben een mond gekregen ook he :wink: En als ik pelk nodig heb ga ik naar die mens toe geef ik tegen of vraag ik het en desnoods zet ik me op die tas.De mensen zijn wel voor andere zaken assertief genoeg kunnen ze dat toch ook :D
Maar, ik ga het nét wel altijd vragen dan :wink:! Ik bedoel hier meer situatie van overvolle bus, en daar zit zo iemand met haar tas naast haar terwijl er gewoon pal naast haar een persoon staat en misschien niet assertief genoeg is om dat te vragen. Dat kind zou moeten weten hoe laat het is en haar tas opzij nemen, dat is toch duidelijk... mais bon (je kan niet verwachten dat alle mensen "assertief" zijn :wink: , Het heeft toch ook met beleefdheid te maken)
"It doesn't matter what you look like, doesn't matter what you sound like, doesn't matter if they like you, just remember to be kind."

dancehallchicca
Experienced user
Experienced user

Bericht door dancehallchicca » 16 nov 2007 21:26

Ik denk dan juist als iemand naast mij staat:als ge echt wil zitten dan geef je teken :wink: Of dan is het iemand die liever blijft staan want zo heb je er ook he :wink:

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 16 nov 2007 22:17

:oops: ik ga op de trein wel naast mooie jongens zitten. of recht tegenover mooie jongens. :oops: shocked? oh you live. wel heb ik ook het 'probleem' dat er niemand naast mij durft komen zitten. echt tenzij er echt geen andere plaats meer is op de trein komt er niemand naast me zitten. no problem for me. heb ik meer plek 8)
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 16 nov 2007 22:40

[quote="matti]wel heb ik ook het 'probleem' dat er niemand naast mij durft komen zitten. [/quote]

Ik zou wel neffe u komen zitte.
Stiekem zou ik wel is nekeer op u wille zitte ^^

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 16 nov 2007 22:44

Kikkerkop schreef:
matti schreef:wel heb ik ook het 'probleem' dat er niemand naast mij durft komen zitten.
Ik zou wel neffe u komen zitte.
Stiekem zou ik wel is nekeer op u wille zitte ^^
:oops: :oops: :oops: ik zal me maar vereerd voelen zekers :P
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

duckje
Regular user
Regular user

Bericht door duckje » 16 nov 2007 23:00

Op de bus, het is me echt al dikwijls opgevallen, komen er vaak oudere dames zitten. Ik denk dat ik er wel uitzie als hunne ideale schoonzoon (of kleinschoonzoon) want dat is altijd heel vriendelijk knikken tot goeiedag zeggen tot soms zelfs hele vertellingen. En dan te zeggen dat ik maar 5 haltes op de bus zit, maar er kan nogal wat verteld worden hoor op die 10 minuten.

Zelfs op reis, in een ander land, eens met vrienden de bus genomen; ik zat alleen, maar snel kwam er een oud vrouwtje naast me zitten: ze had boodschappen gedaan, vroeg me waar ik vandaan kwam; het gesprek eindigde met toeristische tips in een, dat zijn we achteraf pas teweten gekomen, typisch gayplekje van het eiland :) jaja, dat vrouwtje wist meer dan ik zelf gezegd had!

Anderzijds, als ik zelf men plek uitkies, zit ik graag naast het raam; dan kan ik makkelijk wegkijken als er iemand komt te staren of als er iemand naast me of over me komt zitten waarbij ik me ongemakkelijk voel (= iemand die staart, mogelijk gay is of net het tegengestelde: iemand die als hij weet dat je gay bent, je nog viezer bekijkt dan hij op dat moment al doet) - ik denk dat mensen inderdaad hun zitplaats selecteren, voor mij, afhankelijk van een rustige of nerveuse busrit te willen beleven.
Mikau schreef: Probeerseltje op eigen risico: oogcontact blijven opzoeken of gewoon naar iemands gezicht blijven staren gedurende de hele rit. Echt leuk om te zien hoe hun blik steeds blijft afwenden. :)
Dit voorval heb ik begin deze week meegemaakt op de trein: een kerel die op het perron al dikwijls zat te kijken, dezelfde deur als ik wilde nemen om de trein op te stappen, en wat verder in de toch drukke trein, in tegengestelde rijrichting ergens zitten en echt de hele 10 minuten wel oogcontact zat te maken. NIET LEUK! Maar wel charmerend :)

dancehallchicca
Experienced user
Experienced user

Bericht door dancehallchicca » 17 nov 2007 00:18

helpen jullie ook wel eens mensen op de bus :?: Want de mensen zijn mak hoor.Als er een oude man in de busopening in de zomer ineens stuikt staat iedereen er op t ekijken.Behalve ik en een jongeman niet.De busschauffeur deed zelfs zen deuren dicht terwijl we die man in de bus hielpen.Of een dametje dat niet goed kan zien haar boodschappen dragen.

Langs de andere kant heb je die oudjes dat op alles wat lijkt op jonge mensen neerkijken.Ze hebben heel de dag de tijd om met de bus te reizen en wanneer zijn ze massaal te zien op de bus :?: En wanneer willen ze dan plaats :?:

En dan heb je erbij die nog eens racistische opmerkingen kafferen voor heel de bus. :o

mei_meisje
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door mei_meisje » 17 nov 2007 11:25

ik help soms mensen op de bus , heb al een keer een kinderwagen mee geholpen om op de bus te krijgen.
Ik ben niet echt kieskeurig in waar ik zit (omdat ik toch meestal een zitje kan te pakken krijgen)
's morgens op m'n bus(63 knesselare-brugge via de hoorn) (rijdt alleen maar op schooldagen!) ga ik met m'n vriendinnen zitten waar er nog plaats alleen niet vanachter in de bus, want er zitten daar vervelende jongelui en anders sta ik aan de deuren (of ergens waar je niet mee moet schuiven als de chauffeur voor de zoveelste keer aan Oedelem Dorp roept 'doorschuiven!' ,aan de deuren staan is wel nog zacht (die rubbers tussen de 2 deuren ,zalig!) dan m'n volgende bus de 7(als ik die haal tenminste dat ik bijna nooit doe ,want bussen zijn ofwe te laat ofwel te vroeg!) (Brugge station - kloosterhof(ST-michiels)) ga ik zitten als ik nog plaats heb anders gewoon rechtstaan ofwel geplet zitten zoals vrijdag :P ,anders moet ik de 17 nemen en daar kan ik gewoon zitten (en te laat zijn op school) de woensdagmiddag dan van school naar Brugge 't zand zet ik mij bijna altijd tamelijk achteraan omdat der op Brugge station veel mensen bijkomen en ik der ook nog wil uitraken dan op woensdagmiddag mijn bus (63 Brugge - Knesselare via de hoorn) proberen in en mijn vriendinnen een vierzit te bemachtigen omdat we met 3 zijn ,en als er dan iemand vraagt of hij / zij naast ons wil komen zitten schuiven we gewillig door. 's Avonds dan op ma ook proberen voor een vierzit (wat meestal lukt) (op de de 63 Brugge-Oedelem dorp van 16u 14) di alleen op die bus (als ik op die van beernem zit pak ik ook wel m'n boekentas op als iemand naast mij wil zitten) .Dan op de do de bus van 17u 15 (63 Brugge-knesselare via de hoorn) neem ik meestal een eenzitje omdat ik dan toch maar alleen ben. De vrij de bus van 15u 11 (63 Brugge- Ursel via Beernem) wil ik wel altijd op de laatste bank zit aan de linkerkant, gisteren zag ik op die bus dat ook oudere mensen die elkaar kennen gewoon 2 verschillende banken nemen terwijl ze ook gewoon kunnen samenzitten. Bejaarden zijn ook kieskeurig in hun zit plaatsen (altijd met de rijrichting mee!).

Groetjes
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Gesloten