Geef mij een dak en een glas melk

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Yúdai
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Geef mij een dak en een glas melk

Bericht door Yúdai » 08 nov 2007 21:35

Het overkwam Jozef en zijn vrouwtje Maria al enkele jaren geleden (toen er nog geen sprake was van Brussel-Halle-Vilvoorde) dat ze op zoek waren naar een woonst en ze er geen vinden. Uit ellende heeft het arme schaap haar ding moeten doen tussen de andere schapen. Ik heb de laatste tijd ook zo een k** gevoel. Ik ben al maanden op zoek naar een appartement met mijne jozef :lol: en goddamned Gent is erger dan Irak om een deftig appartement te vinden. De prijzen zijn veel te hoog voor de kwaliteit en het aanbod is rampzalig gering. In plaats dat die paljassen in Brussel zitten te neuten over zaken waar geen kat wat aan heeft zouden ze beter iets doen aan de huisvesting in steden.... Hadden jullie het ook zo moeilijk om iets te vinden (appartement, kot, kelder of grot) of wonen jullie nog onder moeders veilige vleugels.

Ps: Indien er grootgrondbezitters zijn in Gent, let me know 8)

jaspery
Regular user
Regular user

Bericht door jaspery » 08 nov 2007 21:50

Je bent precies nogal gefrustreerd, bezie de zaken eens van een afstand.

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 08 nov 2007 22:10

Wel, eigenlijk...
Leuven is ook een moeilijke stad om iets degelijks te vinden tegen een acceptabele prijs, omdat er zoveel afgestudeerden blijven hangen. Ik studeer dit jaar nog, maar mijne Jozef niet meer, dus dachten we ook te gaan samenwonen. Om in juli te gaan samenwonen, zijn we al in januari wat gaan rondkijken om te kijken wat de normale prijs/kwaliteitsverhouding is in Leuven en randgemeentes. Dan zijn we echt gaan zoeken in april, en eigenlijk hadden we al na het derde bezoek al prijs. Leve immoweb!
Volgens mij moet je gewoon geluk hebben...

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 08 nov 2007 22:29

Ik ben na mijn studies in Antwerpen blijven plakken en ik heb geluk gehad. Ik heb een appartementje gevonden op't Zuid voor 250 euro in de maand. Geen grote luxe weliswaar maar groot genoeg voor mij alleen en alles is in orde :)

Je moet dus ook een beetje geluk hebben. Of in mijn geval: een huisbazin van in de tachtig die dit appartement al verhuurd in de jaren stillekes, toen dit nog een vervallen buurt was. Weet dat mens veel dat het Zuid intussen hip is en de prijzen hier de hoogte in zijn geschoten.

Spijtig genoeg is het mens nu dood en denken haar erfgenamen eraan alles te verkopen, en dan valt nog te bezien of ik kan blijven natuurlijk... Dus misschien tot binnenkort in dit topic, voor als ik ook tips nodig heb :wink:

Jesse
Forum addict
Forum addict

Bericht door Jesse » 08 nov 2007 23:18

wij hebben niet lang moeten zoeken naar ons appartementje in Antwerpen. Eind juli 2006 kreeg ik te horen dat ik buitenvloog bij mijn vorige huisgenoot en ik kreeg welgeteld 1 maand. Half augustus hadden mijn jozef en ik 2 appartementen gezien en het 2de was meteen wat we zochten. een pas gerenoveerd duplexappartement vlakbij het centrum voor 575euro. Het geluk moet aan u kant zijn zeker.

Mikau
Regular user
Regular user

Bericht door Mikau » 09 nov 2007 12:14

Wonen in een stad is inderdaad niet goedkoop. Ik huur momenteel aan een belachelijk lage prijs een heel erg leuke appartement in Leuven, maar mijn buren die in hetzelfde soort appartement zijn ingetrokken op een latere datum dan ik, betalen al meteen stukken meer.

Je kan eventueel overwegen een leuke plek te huren aan de rand van een stad. Zo is het vaak voordeliger om net buiten een stad te wonen terwijl je toch kan genieten van de stadssfeer en toegankelijkheid tot heel wat faciliteiten en, very important, winkels! Ik ken Gent niet zo goed, anders had ik je graag wat woontips gegeven.

Je hebt ondertussen vast heel wat immobiliënwebsites opgezocht?
I'm not a human error, I'm an error-prone human.

Kuikentje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Kuikentje » 09 nov 2007 12:25

ik woon in een sociale woning omdat ik bijna geen inkomen heb (krijg een werkloosheidsuitkering)

ik woon hier graag
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 09 nov 2007 12:33

de truc is gewoon elke dag alle immosites af te gaan, en meteen reageren als je iets interessants ziet! je kan nooit genoeg appartementjes gezien hebben, echt waar.. en geloof me, zo zie je nogal wat verschillen ook! zelfs in dezelfde prijscategorie..

wij hebben zo'n 2 à 3 maand gezocht, enkele appartementjes gaan bezichtigen en dan eindelijk een deftig appartementje gevonden aan de prijs die we wilden.. voor die € 515 per maand hebben we nu een redelijk grote duplex met beneden een ruime living (30 m²), een keuken en een badkamer.. boven hebben we een slaapkamer en een bureauruimte (2 aparte kamers).. voor die grootte is de prijs dus redelijk, want we hebben heel wat andere appartementen zien passeren met een aparte slaapkamer die heel wat duurder waren..

edit: en we zitten redelijk in de buurt van centrum Gent, was ik nog vergeten te zeggen..

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 09 nov 2007 18:45

Hier in hasselt (en omstreken) valt het nogal mee. Het aanbod van appartementen die te huur/te kop staan is vrij groot. De prijzen zijn wel doenbaar, vergeleken met de prijzen in sommige andere steden.
Mijn vriend en ik hebben een appartement gekocht. Hij was er al lang naar op zoek, maar vond niet echt wat hij zocht. Dat appartement was dus wat hij wilde, en ik ben er dan maar dadelijk bij gaan wonen :)
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 09 nov 2007 19:37

waarom wil iedereen in tstad gaan wonen? allee ja, de prijzen zijn er veel te duur voor de krotten dat je soms maar krijgt. laat mij nog maar wa op hotel mama wonen en dan een appartementje in ons boerengat kopen.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 09 nov 2007 21:02

niet iedereen kan bij hotel mama blijven wonen.. en waarom dan in 't stad? omdat je dan meestal dicht bij alles zit: openbaar vervoer, winkels, sociale en culturele gelegenheden,... als je geen auto ter beschikking hebt, of geen rijbewijs, moet je natuurlijk niet in een boerengat gaan wonen.. tof dat jij dat wel kan en dat jij nog lekker kan sparen, maar niet iedereen heeft dat geluk :wink:

B

Bericht door B » 09 nov 2007 21:09

Twee maand van mijn leven als werkmens heb ik in Kiewit (Hasselt) een huis gedeeld met een vriendin. Dat viel hartstikke goed mee. Een groot huis temidden van Groenerige bosjes. Maar omdat ik voor mij werk in Brussel en in het buitenland zit voor een groot deel van de tijd is dat toch niet zo haalbaar gebleken als ik gedacht had. Elke dag 4 à 5 uur onderweg zijn is toch niet echt plezant te noemen. Dus sinds vorige week ben ik zowat aan het rondzwerven en vrienden lastig aan het vallen met mijn slaperige aanwezigheid ^^. Het plan is om pas in Januari ergens iets te huren. Hopenlijk ergens in Gent of Brussel :love: . Een stad! Daar ben ik 100% zeker van! Nooit ofte nimmer meer een boerenhol! Weee...

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 09 nov 2007 23:57

J-La schreef:niet iedereen kan bij hotel mama blijven wonen.. en waarom dan in 't stad? omdat je dan meestal dicht bij alles zit: openbaar vervoer, winkels, sociale en culturele gelegenheden,... als je geen auto ter beschikking hebt, of geen rijbewijs, moet je natuurlijk niet in een boerengat gaan wonen.. tof dat jij dat wel kan en dat jij nog lekker kan sparen, maar niet iedereen heeft dat geluk :wink:
én omdat je dan vaak op wandelafstand van vrienden etc bent.

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Re: Geef mij een dak en een glas melk

Bericht door raskolnikow » 10 nov 2007 00:34

Yúdai schreef:Ik ben al maanden op zoek naar een appartement met mijne jozef :lol: en goddamned Gent is erger dan Irak om een deftig appartement te vinden. De prijzen zijn veel te hoog voor de kwaliteit en het aanbod is rampzalig gering. In plaats dat die paljassen in Brussel zitten te neuten over zaken waar geen kat wat aan heeft zouden ze beter iets doen aan de huisvesting in steden.... Hadden jullie het ook zo moeilijk om iets te vinden (appartement, kot, kelder of grot) of wonen jullie nog onder moeders veilige vleugels.
Ik huur een studio (sociale woning) in de marge van Antwerpen aan de belachelijke prijs van 176 euro per maand, maar die prijs wordt dan ook berekend op een schaars inkomen (een uitkering die mij in staat stelt mijn studies te voltooien en het internet te terroriseren). De studio zelf is klein maar prima (voor mijn komst gerenoveerd), de buurt een pak minder (weinig te beleven, drukke baan), maar ik heb wel een goeie aansluiting met de stad dankzij het openbaar vervoer. Al bij al ben ik hier vrij tevreden, al hoop ik mij vroeg of laat in een iets centralere buurt te kunnen vestigen.

P.S. Huisvesting kan anders ook wel enige overheveling van bevoegdheden naar de regio's verdragen, vooral omdat een fiscale sturing alleen mogelijk is vanuit de federale regering terwijl het woonbeleid een regionale bevoegdheid is. Ook de private huurwetgeving zou meer op maat moeten worden gesneden van de typische woonsituatie in Vlaanderen (vooral de grondschaarste is in Vlaanderen een aanzienlijk probleem dat de prijzen de hoogte in duwt). Het is al een oud zeer natuurlijk. De overheid heeft in het verleden vooral ingezet op eigendomsverwerving en de huurmarkt altijd gezien als een bijkomstige in plaats van een volwaardige markt. Door het tekort aan aanbod, zowel in de private als in de sociale huursector, en daarmee bedoel ik het aanbod van degelijke woningen, liggen de prijzen vrij hoog en is de animo bij eigenaars om de verhuurde woning fatsoenlijk te renoveren vrijwel afwezig. Waarom zouden ze ook: er is vraag genoeg.

Dus ja, verwacht niet iets goedkoops te vinden tenzij je geluk of connecties hebt. En met twee is het nog altijd goedkoper dan alleen. :wink:
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 10 nov 2007 08:39

Bij hotel mama of in een boerengat zou ik sterven peis'k...

Nu niet dat ik in de hipste stad van Vlaanderen woon, maar zelf heb ik mij toch een leuke studio/appartement gevonden. En dit alles voor de luttele 388 euro, wat vrij weinig is in vergelijking met wat ik al gezien heb.

Hoe ik het gevonden heb... door weinig eisen te stellen en veel rond te vragen bij vrienden en zo. Voor mij woonde er hier een meisje die ik kende... vandaar.

Soms stel ik mij vragen als ik mensen hoor vertellen wat hun toekomstig appartement allemaal moet bezitten. En als ze dan eentje zien die 1 eis niet beantwoord is het soms een 'slecht' appartement. Ruimtes zijn flexibel en soms is een grotere ruimte niet beter dan een kleinere.

Zelf woon ik alleen in een smal klein appartement, geen plaats voor een 3zit met 2zit en poef of een tafel voor 6 personen met een dressoirkast. Al woon ik hier pokkegraag!
[Outro_Spective]

De Paus
Senior user
Senior user

Bericht door De Paus » 10 nov 2007 12:03

kom toch gewoon gezellig naar Wetteren wonen! Gemeente met faciliteiten op semi-stadsniveau zonder daarvoor de drukte te hebben van Gent centrum en waar mensen op zondagochtend nog goeiedag tegen elkaar zeggen bij de bakker. goeie trein en busverbindingen, op 10 minuten van gent , dendermonde en aalst per trein, 15 min met auto, afrit E40, dichtbij e17, uitgebreide winkelmogelijkheden en deftige apartementsprijzen.

en daarom komt men vriend ook naar Wetteren ;) we hebben gelijkvloers appartement gevonden @ 450 eur, 1 grote en 1 middelgrote slpkamer, grote living, badkamer, apart toilet en keuken haja (excl gasfornuis, incl dampkap ;))... en garage en nog een kot in de kelder maar da moete nwe niet . maar das voor binnenkort ... en voor mij komt em ook haja 8)

haja en in de zomer kunde naart openluchtzwembad! :mrgreen:

tot zover de Wetteren promo topic. Int stad zou ik niet graag gaan wonen, te druk, ik wil er gemakkelijk naar toe kunnen gaan (hier: snelweg/trein) maar even makkelijk van kunnen ontvluchten en dat gaat niet als je daar woont (spreek over centrum, das incl ledeberg enz). maar ieder zen goesting natuurlijk!

Hilke

Bericht door Hilke » 10 nov 2007 12:32

Wij hebben twee jaar geleden ook even zitten zoeken naar een appartement in Leuven. En jezus wat 'n krotten dat we gezien hebben, degoutant.
Nu zitten we dus in een appartement met aparte living, aparte keuken, een bureau, een grote slaapkamer, berging en badkamer.
Het zoeken viel helemaal niet mee omdat ik destijds nog studeerde en me aan een "beperkt" budget moest houden. In het begin zag het er niet uit, maar we hebben dan drie weken aan een stuk alles herschilderd en geplamuurd en nu ziet het er wel behoorlijk uit, al laat de ouwbollige infrastructuur wel veel te wensen over.
Nu is ons gebouw onlangs pas verkocht en de trend is dus dat de nieuwe huisbaas de mensen laat vertrekken wanneer hun drie jaar om is, om het dan onmiddellijk terug te verhuren, maar dan wel 100 euro duurder in de maand :-?
Wat dus voor ons wil zeggen dat we er waarschijnlijk volgend jaar in december uitmoeten en ik hou nu al mijn hart vast voor de nieuwe zoektocht. Zeker omdat deze keer onze eisen iets hoger liggen en we ook een huisje met tuin willen.

Waarom in een stad, omdat ik dus nog studeerde, alles is kortbij en inderdaad de vrienden. Ondertussen is onze situatie al veranderd en ga ik werken (met de auto) en moet ik dus al niet meer in een stad zitten wat mobiliteit betreft, mijn vriendin daarentegen gaat met de trein werken, zodus zullen we wel iets ind e buurt van een station moeten zoeken. En de vrienden, na enkele jaren begint iedereen uit te zwerven en krijg je het toch redelijk druk op het werk zodat je die misschien nog maar één keer per week ziet (als je al geluk hebt) en dan is een autoritje niet zo erg :)

JaN-PeNaAn™
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door JaN-PeNaAn™ » 10 nov 2007 12:56

Ik heb heel veel chance gehad...
zat al een paar jaar uit te kijken naar een eigen stekje, maar was niet gepreseerd...
en vorig jaar liet een kennis van m'n ouders vallen dat hun zoon ging verhuizen...
die woonde op een appartement boven hun winkel, en aangezien er een rechtstreekse doorgang is, willen ze iemand die ze kennen om daar te gaan wonen...
ben eens gaan kijken om te weten wat mijne jozef ervan vond...
en die zag het metteen zitten...
ik woon hier opeen appartement van 2 slaapkamers, living, eetplaats, keuken, badkamer, terras van 6m op 6m
en dat alles voor slechts 400 euro, en 70 euro voor water en verwarming! kan niet beter zijn!
ondertussen is jozef echter terug vertrokken, en zit ik hier alleen...
ma kom dat is een ander verhaal...
Love mi place
JaN-PeNaAn™
Afbeelding
Some things are better whit attitude!

Yúdai
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Yúdai » 14 nov 2007 21:52

De kans is groot dat ik zeer binnenkort een nieuw stulpje heb...

dancehallchicca
Experienced user
Experienced user

Bericht door dancehallchicca » 14 nov 2007 21:58

Ik woon in gent op een studio ik ga me op de lijst zetten voor een sociaal woning.

Ik woon al lang alleen dus ik heb zo een beetje overal gewoond.

En ja huren is duur, kopen ook.
Verkeerd geparkeerd is de max!
-----------------------------------------------------
Goofy is nog steeds de beste

Gesloten