Discrete Liefde

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Aiko
Experienced user
Experienced user

Bericht door Aiko » 07 nov 2007 16:00

Prince Igor schreef: men zegt wel eens: moesten alle holebi's paars zijn, zou er geen homophobie meer bestaan ...
omdat ge dan verbaast zou zijn hoeveel paarse mensen er wel niet overal rondlopen...
en ze hebben gelijk als ze dat zeggen.
Daarom net dat holebi's zich niet moeten lopen schamen om hand in hand te lopen.
Hoe meer holebi's zichtbaar worden in de maatschappij - op een normale manier - door af en toe eens een zoen te geven, of door hand in hand te lopen, hoe rapper al de rest er wat meer gewend aan wordt.
Mijn vriendin slaat van tijd expres haar arm om mij heen als er weer eens een bomma zit te loeren. Niet om te provoceren hé, maar net om aan die persoon te laten zien dat wij er ook niet zooooo vreselijk anders uitzien dan pakweg die griet van 2 meter verder.
-One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the world's your gynaecologist-

aardbeitje

Bericht door aardbeitje » 07 nov 2007 17:20

Ik zou toch liever niet worden bestempeld met pot. Indien er geen mensen te bespeuren zijn of we zijn aanwezig in een holebi-gezelschap dan zal ik haar handje graag koesteren maar anders zal ik die steevast wegtrekken.

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 07 nov 2007 18:34

Ik ben niet "discreet". (Ik vind dit trouwens een beetje een raar topic, maar goed). Als ik zin heb om hand in hand te lopen met mijn vriend, hem een kus te geven,... dan doe ik dat gewoon. Kan mij niet schelen wat andere mensen ervan denken. Ik doe het als we bij vrienden zijn, of gewoon op straat waar niemand ons kent, maakt mij allemaal nix uit.
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

miss peggy

Bericht door miss peggy » 07 nov 2007 20:10

ik ben helemaal akkoord met aiko :rock: ... holebikoppels zouden juist een extra "inspanning" moeten doen om in het openbaar wat meer affectie te tonen; want doordat we niet durven een blijk van
affectie te geven op momenten waarin de meeste hetero's dat wel doen, zijn we en blijven we bijna helemaal onzichtbaar (in het straatbeeld welliswaar)... sorry maar het blijft nog altijd een klein evenement om 2 jongens op straat hand in hand te zien lopen -misschien minder de laatste tijd, maar toch...

nu, voor mij persoonlijk is affectie geven en kunnen geven in een relatie wanneer da'k wil héél belangrijk ( eigenlijk allesbepalend)... ik heb bewust vroegere relaties verbroken omwille van die reden ( binnenhuis zwoel, buitenhuis koel = pak uwen boel)... en rarara, raad eens wa: ik ben nog altijd single... en de grootste reden daarvoor is omdat ik nog steeds die potige smurf niet gevonden heb ( op een moment dacht ik nochtans van wel - aahh die mooie kusser van in de vooruit :oops: niet echt subtiel maar je moet alle middelen die ter beschikking staan gebruiken niet waar :P ...)

...but whatever,... het zou ons geen kwaad doen om als "gemeenschap" wa meer ostentief affectiegedrag ( t'is toch triestig eender welk "kuis" gebaar van liefde in te houden of niet?) te tonen héél het jaar door dan een pride te organiseren waarin algemeen verweten wordt dat ze gedrag uitlokt die ons homo-imago bedoezelt! maar ja, ik waan mij waarschijnlijk nu een beetje te ver...

euh...lang leven de kussende holebi's!!!!!! ( wherever they are...) :sweetkiss:

Annesofie
Regular user
Regular user

Bericht door Annesofie » 07 nov 2007 21:09

Ik heb absoluut geen problemen met het tonen van affectie in het openbaar, noch ben ik bang om bepaalde mensen tegen de borst te stoten.
Natuurlijk wil en ga ik niet beginnen tongzoenen terwijl er mensen staan te kijken, maar dat zou ik evengoed niet doen moest ik met een jongen verkeren.
Ik vind het persoonlijk moeilijk om te verkeren met een meisje dat niet graag publiekelijk toont dat ze mij graag ziet, of met iemand die vindt "dat we het er niet te dik moeten opleggen".
Entre ciel et terre

Apomes
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Apomes » 08 nov 2007 15:43

Moest ik hand en hand willen lopen met mijn vriend en die trekt zijn hand terug dan zou ik me enorm beledigd voelen. Ik vind dat een teken van fierheid op elkaar, niet op je geaardheid.
Stomme terugtrekker!
Ik bevorder u bij deze officieel tot Held van Springbal!

Elfie
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Elfie » 09 nov 2007 14:37

Ik zou het idd ook als een belediging opnemen als iemand zijn hand zou terugtrekken... Het is net mooi om te voelen dat iemand 'trots' is op je.
Ik heb er dan ook geen probleem mee om me in het openbaar te 'profileren' als een 'pot' (zoals aardbeitje het zo mooi zei :P )
There is a rock in my stomach, I can't remember eating
Well that at least takes care of those butterflies.
The only question now is:
What kills rock? Paper or Scissors?

Wappy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wappy » 10 nov 2007 21:11

Apomes schreef:Moest ik hand en hand willen lopen met mijn vriend en die trekt zijn hand terug dan zou ik me enorm beledigd voelen. Ik vind dat een teken van fierheid op elkaar, niet op je geaardheid.
Stomme terugtrekker!
Nou, ik zou het soort persoon zijn dat zijn hand terug trekt. En dat staat echt los van het feit dat ik niet fier zou zijn op mijn vriend...
De keren dat ik het deed had ik een zwaar "ik word bekeken gevoel", hoe belachelijk het ook mag klinken.
Hoewel sommige mensen beweren dat het hen niks kan schelen, zijn er toch sowieso plaatsen waar je beter zo min mogelijk of zelfs geen affectie toont tegen elkaar.
noch ben ik bang om bepaalde mensen tegen de borst te stoten.
Bon, ik heb die angst wel :-? Wat ben ik lame?
"It doesn't matter what you look like, doesn't matter what you sound like, doesn't matter if they like you, just remember to be kind."

Gast

Bericht door Gast » 11 nov 2007 08:16

Wappy schreef:
Apomes schreef:Moest ik hand en hand willen lopen met mijn vriend en die trekt zijn hand terug dan zou ik me enorm beledigd voelen. Ik vind dat een teken van fierheid op elkaar, niet op je geaardheid.
Stomme terugtrekker!
Nou, ik zou het soort persoon zijn dat zijn hand terug trekt. En dat staat echt los van het feit dat ik niet fier zou zijn op mijn vriend...
De keren dat ik het deed had ik een zwaar "ik word bekeken gevoel", hoe belachelijk het ook mag klinken.
Hoewel sommige mensen beweren dat het hen niks kan schelen, zijn er toch sowieso plaatsen waar je beter zo min mogelijk of zelfs geen affectie toont tegen elkaar.
noch ben ik bang om bepaalde mensen tegen de borst te stoten.
Bon, ik heb die angst wel :-? Wat ben ik lame?
De eerste femenist zal zich ook wel bekeken gevoeld hebben ;)

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 11 nov 2007 19:15

Wappy schreef: Hoewel sommige mensen beweren dat het hen niks kan schelen, zijn er toch sowieso plaatsen waar je beter zo min mogelijk of zelfs geen affectie toont tegen elkaar.
Zoals?
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

Illias
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Illias » 11 nov 2007 21:18

Ik ben ook liever discreet in het openbaar. Niet enkel omdat ik homo ben, want toen ik nog de hetero uithing deed ik dat ook liever niet, maar het is nu eenmaal waar dat je daarop bekeken wordt. En met dat gevoel zou ik er toch maar weinig van kunnen genieten om te kussen, handjes vast te houden, waar anderen het zien...
En is dat zo erg? Ik ben ervan overtuigd dat dat op privémomenten wel gecompenseerd kan worden :)
I'm not lost, just undiscovered

koksmuts

Bericht door koksmuts » 11 nov 2007 21:51

Sid schreef:
Wappy schreef: Hoewel sommige mensen beweren dat het hen niks kan schelen, zijn er toch sowieso plaatsen waar je beter zo min mogelijk of zelfs geen affectie toont tegen elkaar.
Zoals?
bwoa kweet niet, als er zo'n bende heethoofden bij mekaar staat marginaal te doen, als ze bvb wat te veel op hebben (of gewoon niets) en jij komt daar als kussend/hand-in-hand koppeltje voorbij, denk ik dat je het rap geweten zult hebben. vooral fysiek dan... :P

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 11 nov 2007 22:02

'Dat is toch niet zo erg'
'En dan'
'Hetero's doen het ook'
'Ik doe het niet'
'wie dat probeert bij mij...'

Uiteraard gaan hetero's elkaar niet bespringen in het openbaar - op enkele uitzonderingen na. Uiteraard is het geen punt als je van nature uit niet extravert je liefde beleeft.

Deze thread opende ik niet zozeer om te achterhalen wie al of niet discreet in de liefde blijft. Deze thread ging er mij wel over dat holebi's - toch een deel - hun liefde anders beleeft dan mochten ze in een hetero-relatie zitten.
Daar zit naar mijn mening het verschil die ik wou aanraken. Niet dat iemand zijn liefdevolle handelingen beperkt omdat hij ze zo minder leuk vind. Het gaat mij eerder om het feit dat een holebi zijn handelingen aanpast omdat hij holebi is en niet omdat het in zijn karakter zit en dan heb ik het uiteraard enkel over bijvb. liefdevolle strelingen ed.

Ik sta een beetje achter de stelling van Wappy, omdat ik van mening ben dat er bij momenten een groepsgevoel heerst van wij zijn holebi en daar zijn we trots op. Ik ben blij voor hen, maar ergens twijfel ik over die trots als ik anderen apart dan hoor vertellen dat ze hun gedrag - deels - aanpassen aan de normen van de maatschappij.

Een vrouw die ik ken is al 15 jaar overtuigd van haar vrouwenliefde, maar toch beperkt ze haar open zijn op het werk. Beperkt ze haar gedrag met haar vriendin op familiefeesten,... Persoonlijk sta ik daar graag eens bij stil, ook al besef ik dat dit een 'zweverig' gesprek is waar het stopt als je stilstaat... daar het voor iedereen wel persoonlijk anders is.

Kvin persoonlijk ook dat mijn uitleg wat te zwaar is terwijl ik hem luchtig wou... waar zijn mijn baktips.
[Outro_Spective]

Dr.Feel
Forum addict
Forum addict

Bericht door Dr.Feel » 12 nov 2007 11:35

miss peggy schreef:ik ben helemaal akkoord met aiko :rock: ... holebikoppels zouden juist een extra "inspanning" moeten doen om in het openbaar wat meer affectie te tonen.
[...] het zou ons geen kwaad doen om als "gemeenschap" wa meer ostentatief affectiegedrag ( t'is toch triestig eender welk "kuis" gebaar van liefde in te houden of niet?)
Je reinste onzin. Series.

Het is trietsig dat je in het openbaar hand in hand moet lopen met de achterliggende boodschap 'KIJK WIJ ZIJN HOMO AANVAARD ONS!'. Zoals iemand hierboven aanhaalde: als je het doet voor jezelf, als je er op dat moment zin in hebt, dan doe je dat gewoon. Als mensen het niet willen, dan doen ze het niet. Ik ken ook mensen zoals Wappy (thumbs up for him) die dat gewoon niet willen, per se hand in hand lopen in het openbaar. Sommige mensen (ik hoor daar bij) hebben soms sowieso al het gevoel dat ze bekeken worden, laat staan dat daar nog eens bijkomt dat je hand in hand met je same-sex-partner over straat loopt. Mijn vriend loopt bv niet graag hand in hand over straat. Ik zou het maar kinderachtig en kortzichtig van mezelf vinden moest ik daaruit afleiden dat hij mij niet/minder graag zou zien.

Mensen die het doen: niets op tegen, maar dat ze het dan doen voor zichzelf als "teken van liefde" (how very Phil Bosmans) en niét om de barricadenicht uit te hangen (en, waarom niet, er nog een openbaar aflekmarathon bovenop gooien!).

En wie de hand-terugtrekkers stom vindt is zelf stom! Ja jij Apomes!

Andria
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Andria » 15 nov 2007 12:28

Wel, mijn vriendin en ik zijn zowieso beide niet echt van het type dat graag kussend gezien wordt door anderen, of dat nu in een hetero of lesbische relatie is. Noem het verlegenheid.
Maar... zelfs de eerste keren dat we hand in hand rondliepen waren we er toch beiden bewust van dat we dat deden, veel meer dan in een hetero-relatie het geval zou zijn. Nu is het al "gewoner". Als we elkaar een hand willen geven of zelfs een arm rond elkaar willen slaan, dan doen we dat. Tenzij in bepaalde buurten waar we vermoeden dat de negatieve reacties niet zullen uitblijven. Meestal migrantenbuurten, moet ik bekennen. We zijn nu eenmaal twee woossies...
Dat wil echter niet zeggen dat dat onze relatie schaadt, dat we niet even gelukkig zouden kunnen zijn als een heteropaar. Integendeel. Geen twijfel over.
En het niet-kussen in het openbaar maakt het des te leuker om dat thuis allemaal wel te kunnen doen 8)
ma l'amore è come l'aria. infinito.

miss peggy
New user
New user

Bericht door miss peggy » 21 nov 2007 20:06

ik denk toch nog altijd dat een beetje barricadegedrag geen zeer kan doen... zeker als daarbij wat knuffels aan gekoppeld kunnen worden... :oops:
een aflekmarathon kan ook leuk zijn ( misschien recordpoging tussen holebikoppels - als dat wel al bestaat- proberen te doorbreken)...
studenten staan elkaar bijna te bespringen voor de eendracht van belgië...
voor holebi's zou er ook eens een knuffelactie op stand mogen gebracht worden om die taboesfeer rond "openbaar affectie tonen" te doorbreken... een oproep aan de holebifederatie toe... misschien heb ik voor inspiratie gezocht... en voor diegenen die het dan altijd niet durven te proberen, no worries, ik zal wel de knuffels die aan jullie bestemd waren met plezier in ontvangst nemen :P

bisous from moi

Apomes
Senior user
Senior user

Bericht door Apomes » 23 nov 2007 18:50

Dr.Feel schreef:
En wie de hand-terugtrekkers stom vindt is zelf stom! Ja jij Apomes!
*shock* De volgende keer ik jou zie ronddwalen in Leuven zonder vriendje dan kom ik spontaan je de hand toerijken! EN ACCEPTEREN ZAL JE!
Ik bevorder u bij deze officieel tot Held van Springbal!

Gesloten