Discrete Liefde

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Discrete Liefde

Bericht door B_Out » 06 nov 2007 21:40

Hoe discreet ben jij...

Meestal lees ik hier happy-verhalen over over-happy-verliefde koppels die elkaar de ware liefde uitschreeuwen. Toch merk ik het in mijn omgeving soms anders op, dat de liefde dan meer ingetogen is... toch buitenshuis.

Buitenshuis beperkt alles zich meestal tot steelse blikken en subtiele aanrakingen, de rest is voor thuis... achter de veilige muren.

Ik sprak net met een jongen die zich outte en die vertelde over zijn relatie wat ik vrees, namelijk dat het voor hem moeilijk is om zich volledig te geven in een homo-relatie. Omdat je ze bij momenten - en afh van prs tot prs - niet tenvolle kunt beleven zoals een hetero relatie.
Een andere vriend sprak ik, een tijdje terug, tijdens een etentje eens aan op het 'subtiele-liefdesgedrag' en hij vertelde me letterlijk dat hij en zijn vriend het liever 'discreet' hielden.

Dit is nog altijd mijn heuse struikelblok - zoals ik ooit ergens schreef - omdat ik niet voor iets kan gaan als ik me niet tenvolle kan geven...

Soms is het echt wel niet gemakkelijk zunne... ik blijf me afvragen of ik volledig gelukkig kan zijn in een homo-relatie. Al hou ik de vragen denkmatig omdat het praktisch teveel zou botsen met hoe ik denk en wie ik ben... denk ik.
[Outro_Spective]

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 06 nov 2007 21:47

Van mij valt het te zien in welke mood ik ben... Heb ik zin (als ik relatie heb) om mijn vriendin een tongzoen in het openbaar te geven, dan doe ik dat gewoon!

Andere dagen beperkt zich dat gewoon tot hand vasthouden of een knuffel ofzo...

Dus ja... Ik kan me voluit geven in zo'n relatie!

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 06 nov 2007 21:50

Als ge ne gelukkig ga zijn in een homo-relatie blijf dan single he.

Trouwens wat maakt het nu uit dat je het discreet houd of niet, een beetje geheimzinnigheid is altijd leuk.

AZERTYUIOP

Bericht door AZERTYUIOP » 06 nov 2007 21:52

dat hangt ook van de ander af eh
ikzelf heb er geen problemen mee, toch zeker ergens weg van thuis, hier in ieper zou ik het wel moeilijker mee hebben. maar zondag heb ik bijna heel de dag (enkel niet als er zo bende gabbers was) handje in handje gelopen, en ook geknuffeld op openbare plaatsen, dusja :)

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 06 nov 2007 21:55

Kikkerkop schreef:Als ge ne gelukkig ga zijn in een homo-relatie blijf dan single he
Gaarne iets langer nadenken voor je schrijft, misschien vat je dan de gedachte. Al weet ik dat zulke discussies hier moeilijk zijn :roll:

Dit draait hier totaal niet over geheimzinnigheid maar over het feit dat ik toch wel veel holebi-koppels ken - eigenlijk de meeste - waar men liefdesgedrag buitenshuis beperkt tot die steelse blikken of subtiele aanrakingen. Daarna verbond ik die feiten met hetgeen ik dacht over discrete liefde.
[Outro_Spective]

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 06 nov 2007 22:05

^^^

en wat is nu het probleem aan het feit dat de meeste holebi koppels hun liefdesgedrag buitenhuis binnen de perken houden ?

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 06 nov 2007 22:11

Kikkerkop schreef:^^^

en wat is nu het probleem aan het feit dat de meeste holebi koppels hun liefdesgedrag buitenhuis binnen de perken houden ?
Ah waarom ook niet....

Heb ik ergens gezegd dat dit problematisch is dan? Voor mezelf is dit 'zorgwekkend' omdat ik niet hou van halve dingen en liever iets ten volle wens te beleven.

Ik zal zelden voor een volledige groep spreken vandaar dat ik al telkens spreek over mijn ervaringen met holebi-koppels. En blijkbaar ervaren ZIJ het als vervelend. Mochten ze mij nu vertellen dat ze dit leuk vinden dan zou ik er nog nooit bij stilstaan, maar het is niet zo... dus sta ik er eventjes bij stil met de vraag hoe anderen dat ervaren.

Als ge me ergens (op) wilt pakken moet ge vlugger zijn...
[Outro_Spective]

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 06 nov 2007 22:15

Het is toch niet omdat je buitenshuis u liefde discreet houdt dat ze maar half werk is, de liefde blijft evenveel waard.

Soit ik zou blij zijn moest ik een lief vinden dat ook een beetje discreet is en nie altijd aan u lijf plakt.

De meeste hetero koppels lopen toch ook niet al knuffelend en geilend op elkaar overt straat.

:P waar gij u over druk maakt he

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 06 nov 2007 22:31

Beste kikkerkop,

Waarschijnlijk maak ik mijn punt niet echt duidelijk en liet ik hier en daar een steek vallen in mijn uiteenzetting van mijn onderwerp. Mijn excuses daarvoor.

Daarnaast wou ik eventjes vertellen dat het onnodig is om vlug conclusies te trekken uit mijn stelling, niet omdat iemand zegt dat die niet houdt van een discrete liefde buitenshuis dat die daarom een plakker is. Het gaar eerder om het feit dat je in een discrete-homo-relatie je gedrag buitenshuis gaat aanpassen waar je dat in een hetero-relatie niet zou doen.

Op restaurant zie je genoeg koppels kussen en lief doen, op familiefeesten zie je genoeg nieuwe koppeltjes verschijnen die zot doen. Al zijn dit over het algemeen hetero-koppels, holebi-koppels gaan dit meestal niet doen ook al weet de familie of de omgeving dat ze een relatie hebben. Ze doen dit soms niet omdat ze geen mensen tegen de borst willen stoten of omdat ze geen eventuele afkeurende blikken wensen of uit respect voor de ouders...

Dit is een beetje hetgeen ik bedoel, het gaat me niet over wat puberaal gedrag waar ge uw lief staat te tongen op het marktplein, maar over evidente handelingen binnen een relatie die sommige holebi-koppels achterwege laten. Als u die handelingen associeert met seks en geilheid dan kan ik begrijpen dat u mijn punt niet echt snapt.

Verder is het een verkeerde interpretatie om er van uit te gaan dat ik mij druk maak in die ongewilde discrete liefde. Ik stel me gewoon graag eens vragen, al heb ik begrepen dat de massa niet altijd klaar is om te antwoorden 8)

Niet te gierig op het zout e !

Ik hoop met deze reactie duidelijkheid te scheppen in het punt die ik wou aanraken en dat u dan ook na wijs beraad een reactie kunt neerpennen. Snapt u het begrip discrete liefde nog altijd niet... wel dan denk ik dat je beter eventjes de andere reacties afwacht, misschien brengen die meer inzicht.

Lieve groetjes
Outro_Spective
[Outro_Spective]

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 06 nov 2007 22:37

Als gij graag de verliefde uithangt op restaurant dan doede gij da toch :P

Alst familiefeest bij is zit er niemand "zot" te doen ze, maarja dat zal waarschijnlijk zijn omdat wij een bende emotionele frigo's bijeen zijn.

Wat maakt dat nu uit dat ge u gedrag moet aanpassen :-?

Trouwens gij zijt 28 dan zijde toch al te oud voor da "zot" doen

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 06 nov 2007 22:42

Inderdaad en uiteraard... speeltijd is over.

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 06 nov 2007 22:43

B_Out schreef:Inderdaad en uiteraard... speeltijd is over.
mhihihihi spelen is plezant

De Paus
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door De Paus » 06 nov 2007 22:45

b_out ik snap ongeveer wat ge bedoelt... maar trek mij daar nu niet zoveel van aan...

ook ik ga dus niet handje in handje gaan lopen, geen tongzoenen / zoenen in het openbaar... in die zin gaat volgende vergelijking ook op bij mij
Buitenshuis beperkt alles zich meestal tot steelse blikken en subtiele aanrakingen, de rest is voor thuis... achter de veilige muren.
maja voor mij is da nu gewoon zo... ik loop daar niet ambetant van of vind nie da ik een slechter leven leidt... en in feite zoals ik de quote lees vind ik dat het voor de meeste relaties opgaat,. (niet alle heterokoppels tongzoenen voor iedereens neus... dan weer wel het hand in hand wandelen ofzo)

dat wil allemaal toch niet zeggen dat ge geen leuke momenten samen kunt hebben... en da kan al eens verder gaan dan steelse blikken maar nooit en plein publique... ik weet zelfs niet of dat voor mij anders zou zijn moest ik hetero zijn... (misschien zou een hand in hand er wel inzitten maar om daar te staan tongzoenen int openbaar, kben daar allemaal nie echt voor ;)...

:P denk nu maar dat ik preuts ben :mrgreen:

ImEngine
Regular user
Regular user

Bericht door ImEngine » 06 nov 2007 23:06

Ik begrijp je mening. Het gevoel van je te moeten inhouden in een relatie (alleszins toch als je buitenshuis bent) geeft je een gevoel van onderdrukking van je gevoelens. Gevoelens die je juist zo graag aan de wereld wil tonen, maar toch niet kan, omdat de andere hier een ander(e) mening/gevoel op nalaat en het liever binnen de eigen huismuren houdt.

Ik denk dat het moeilijk is als je inderdaad in een soort asymmetrische relatie terechtkomt. Je wilt de hand van je geliefde vasthouden, maar hij/zij wilt het niet omdat hij/zij moeite heeft met het openbaar vertonen van zijn/haar geaardheid of angst heeft voor mogelijke reacties. Maar ik denk als je zelf iemand bent die graag openbaar je liefde laat zien voor je geliefde, terwijl je geliefde zich hier niet helemaal in terugvindt, dat je hierin geduld moet leren opbrengen, misschien een soort tussenweg zoeken. Een relatie werkt nu eenmaal in twee richtingen en als je je niet goed voelt in zo'n relatie ja :-? dan kun je natuurlijk niet veel anders doen dan hopen dat je iemand tegenkomt die net zo ingesteld is als jij en daar geen probleem van maakt.

Verder sluit ik me aan bij de andere meningen dat hetero's zelf ook niet constant overal lopen te zoenen. Maar ik denk dat je dit wel in context moet plaatsen. Een hetero weet dat ze altijd hun lief kunnen kussen "zonder" (:) zonder is ook wel niet helemaal juist) zich zorgen te maken over andermans meningen, zij houden zich misschien ook wel in in het openbaar, maar dat is een andere context. Sommige holebi's daarentegen zullen bij het idee hun lief te willen kussen misschien eerder met verschillende conflicterende gedachten geconfronteerd worden met eventueel een gevoel van ongelukkig zijn tot gevolg.

:) dit is ook maar een idee/mening natuurlijk

J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door J-La » 07 nov 2007 10:45

ImEngine schreef:Je wilt de hand van je geliefde vasthouden, maar hij/zij wilt het niet omdat hij/zij moeite heeft met het openbaar vertonen van zijn/haar geaardheid of angst heeft voor mogelijke reacties.
ik denk niet dat B_Out het over koppels heeft waarbij de ene minder behoefte heeft aan fysiek contact dan de andere.. het gaat hier over holebikoppels die zich geremd voelen hun gevoelens voor elkaar te tonen in het openbaar, net omdat ze holebi zijn.. (verbeter me gerust als ik verkeerd ben, B_Out)

ik kan me ongeveer aansluiten bij wat De Paus hierover zei.. ik ga soms wel hand-in-hand lopen, of een klein kusje geven, maar zeker niet opzichtig lopen doen en tongzoenen op elke hoek.. ik voel me wel enigzins geremd door het feit dat anderen dan gaan kijken, en ik wil meestal reacties vermijden.. dit valt niet echt onder de noemer 'preuts', eerder 'verlegen'.. met mijn ex (een jongen) deed ik dat ook allemaal niet, al ben je dan natuurlijk minder geremd..

ik voel dit ook het duidelijkst op familiefeesten.. de andere koppels (allemaal hetero uiteraard) 'zitten' al wat meer aan mekaar, mijn vriendin en ik gaan dat bewust wel wat vermijden.. met vermijden bedoel ik niet dat we elkaar niet gaan aanraken ofzo, maar gewoon dat we subtiel blijven..

nu mijn vriendin en ik op dezelfde plaats werken, valt dat eigenlijk nog meer op.. ik heb niet de behoefte om iedereen hier te gaan vertellen dat ik een vriendin heb, dus loop ik ook niet hand-in-hand met haar van het werk weg (hoe stom zou dat ook niet zijn :roll: ).. iedereen mág het wel weten, maar voor mij hoeft dat er zo duidelijk niet op te liggen.. degenen die het willen weten, kunnen het mss wel raden en mogen het anders altijd komen vragen, de rest heeft daar gewoon geen zaken mee..

maw ik vind mezelf heel discreet, om een concreet antwoord op je vraag te geven (wat ook al wel bleek uit mijn tekstje, maar soit...)

Aiko
Experienced user
Experienced user

Bericht door Aiko » 07 nov 2007 12:53

Euhm hum mm..
Ik denk niet dat ik zo discreet ben nee. Mijn vriendin en ik doen elkaar inderdaad niet elke 5 sec binnen maar dat zou ik mocht ik hetero zijn ook helemaal niet doen. Overdreven puberaal gedrag vind ik walgelijk. En ik gruwel dan ook van snotjong waarvan je het kwijl naar beneden kan zien lopen als ze elkaar zoenen.

Wat wij dan wel doen? Ik geloof dat wij ongeveer altijd hand in hand lopen. Af en toe een zoen ook, daar houden we ons op zich ook niet voor in.
goed, er zijn natuurlijk uitzonderingen! In welbepaalde buurten raken we elkaar zo goed als niet aan, gewoon omdat het zo mottig is om langs alle kanten 'lesbisch, lesbisch,lesbisch' en allerlei oneerbare voorstellen aan te horen.

Op café en tijdens het uitgaan enzo? Niks bijzonders. Je zal het mss af en toe wel eens merken maar meestal zijn we toch met anderen aan de praat dan met elkaar (want we gaan toch samen weer naar huis :) )

Dus conclusie, wij gedragen ons gelijk een koppel, zonder enige rem omdat we twee vrouwen zijn maar we blijven wel netjes en aangenaam :lol:
-One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the world's your gynaecologist-

Callisto
Experienced user
Experienced user

Bericht door Callisto » 07 nov 2007 14:49

Aiko schreef: Dus conclusie, wij gedragen ons gelijk een koppel, zonder enige rem omdat we twee vrouwen zijn maar we blijven wel netjes en aangenaam :lol:
²

Hand in hand lopen gebeurt heel erg vaak. Een kusje moet ook zeker kunnen vind ik, maar ge zult mij nooit mijn lief zien binnendoen op familiefeesten/straat/café. Niet omdat ik een vriendin heb, maar omdat ik precies niet de hele tijd de drang voel om mijn affectie op die manieren te tonen :wink:

Hoe discreet ben ik? Ik ben zeker niet heel discreet, maar ook niet provocerend, en dat vind ik goed zo.

Verder vind ik dat 'discreet zijn' niet hetzelfde is als 'je niet ten volle geven voor een relatie'.
Je kan, m.i., een geweldige relatie hebben waarbij ge uw lief doodgraag ziet, zonder de hele wereld te laten 'meegenieten'.
Girl gets boy, girl loses boy, girl gets cute girl back.

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 07 nov 2007 15:13

Ducky schreef:Verder vind ik dat 'discreet zijn' niet hetzelfde is als 'je niet ten volle geven voor een relatie'.
Je kan, m.i., een geweldige relatie hebben waarbij ge uw lief doodgraag ziet, zonder de hele wereld te laten 'meegenieten'.
uiteraard! voor mij staan die 2 dingen ook totaal los van elkaar :wink:

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 07 nov 2007 15:25

ImEngine schreef:Ik begrijp je mening. Het gevoel van je te moeten inhouden in een relatie (alleszins toch als je buitenshuis bent) geeft je een gevoel van onderdrukking van je gevoelens. Gevoelens die je juist zo graag aan de wereld wil tonen, maar toch niet kan, omdat de andere hier een ander(e) mening/gevoel op nalaat en het liever binnen de eigen huismuren houdt.

Ik denk dat het moeilijk is als je inderdaad in een soort asymmetrische relatie terechtkomt. Je wilt de hand van je geliefde vasthouden, maar hij/zij wilt het niet omdat hij/zij moeite heeft met het openbaar vertonen van zijn/haar geaardheid of angst heeft voor mogelijke reacties. Maar ik denk als je zelf iemand bent die graag openbaar je liefde laat zien voor je geliefde, terwijl je geliefde zich hier niet helemaal in terugvindt, dat je hierin geduld moet leren opbrengen, misschien een soort tussenweg zoeken. Een relatie werkt nu eenmaal in twee richtingen en als je je niet goed voelt in zo'n relatie ja :-? dan kun je natuurlijk niet veel anders doen dan hopen dat je iemand tegenkomt die net zo ingesteld is als jij en daar geen probleem van maakt.

Verder sluit ik me aan bij de andere meningen dat hetero's zelf ook niet constant overal lopen te zoenen. Maar ik denk dat je dit wel in context moet plaatsen. Een hetero weet dat ze altijd hun lief kunnen kussen "zonder" (:) zonder is ook wel niet helemaal juist) zich zorgen te maken over andermans meningen, zij houden zich misschien ook wel in in het openbaar, maar dat is een andere context. Sommige holebi's daarentegen zullen bij het idee hun lief te willen kussen misschien eerder met verschillende conflicterende gedachten geconfronteerd worden met eventueel een gevoel van ongelukkig zijn tot gevolg.
ik zou het werkelijk niet beter kunnen zeggen.

ik zelf ben ook wel een redelijk affectief persoon. zeker niet op een puberale wijze, maar merk dat toch wel dat mijn vriendje niet zo is in dat vlak, dat als ik zijn hand neem, dat hij die dan wel zal terugtrekken.
zelf al lopen we helemaal alleen in een klein straatje.

ik denk dat redelijk veel holebi's dit hebben, een soort van ongemakkelijkheid, omdat mensen dan zullen kijken, van ahaj! die zijn homo ! en niets meer.
van mij mag iedereen dat best wel weten, valt wrs wel redelijk op, maar die stigmatisering is wel stom, ik ben wel meer dan enkel een flikker hoor.
en denk dat ook veel mensen dit hebben zelfs op een familiefeest of als ge ze weggaan met vrienden, persoonlijk vind ik dat jammer.

men zegt wel eens: moesten alle holebi's paars zijn, zou er geen homophobie meer bestaan ...
omdat ge dan verbaast zou zijn hoeveel paarse mensen er wel niet overal rondlopen...
en ze hebben gelijk als ze dat zeggen.

Aiko
Experienced user
Experienced user

Bericht door Aiko » 07 nov 2007 16:00

Prince Igor schreef: men zegt wel eens: moesten alle holebi's paars zijn, zou er geen homophobie meer bestaan ...
omdat ge dan verbaast zou zijn hoeveel paarse mensen er wel niet overal rondlopen...
en ze hebben gelijk als ze dat zeggen.
Daarom net dat holebi's zich niet moeten lopen schamen om hand in hand te lopen.
Hoe meer holebi's zichtbaar worden in de maatschappij - op een normale manier - door af en toe eens een zoen te geven, of door hand in hand te lopen, hoe rapper al de rest er wat meer gewend aan wordt.
Mijn vriendin slaat van tijd expres haar arm om mij heen als er weer eens een bomma zit te loeren. Niet om te provoceren hé, maar net om aan die persoon te laten zien dat wij er ook niet zooooo vreselijk anders uitzien dan pakweg die griet van 2 meter verder.
-One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the world's your gynaecologist-

Gesloten