Zit ik op het verkeerde spoor?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten

Heb je ooit al getwijfeld aan je geaardheid?

Dikwijls
11
22%
Soms
28
55%
Nooit
12
24%

Totaal aantal stemmen: 51

angel in heaven
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Zit ik op het verkeerde spoor?

Bericht door angel in heaven » 03 nov 2007 15:31

Hallo iedereen :D ,

Eerst en vooral vergeef me als dit bericht onder het verkeerde onderwerp staat, maar ik denk dat het wel juist staat (mijn verhaal).

Ik word verliefd op meisjes. Echt punt andere lijn. Nu was ik een jaar lang ongeveer verliefd op een meisje uit mijn klas (dat heb ik ergens ooit wel eens neergeschreven) en toen ik het verteld heb, kon ik niet echt goed met mezelf overweg. We zijn nu 3 maanden verder en het gaat echt veel beter met me. Ik heb mezelf aanvaard. Toch ben ik er nog steeds niet over uit of jongens ook mogen meedoen aan mijn seksuele voorkeuren (oké, ik weet dit is raar uitgedrukt). Dat zie ik later wel, laat de tijd komen...

Ik heb ook een hele goede band met mijn zus. Onlangs hadden we het er nog over of ik het al dan niet aan mijn ouders zou vertellen, en nee ik zie het niet zitten. Echt niet (vooral omdat die soms super raar reageren op holebi's... misschien ligt het aan mij, maar steeds vaker krijg ik het gevoel dat ze er niet zo 100% voor openstaan als ze zich wel voordoen, dus ik ga het hen nog niet zeggen.)
Nu wat is het probleem eigenlijk. Kan het zijn dat ik gewoon helemaal verkeerd ben? Dat die verliefdheid voor dat ene meisje, dat dat eenmalig is? Ik heb er lang ('t hang er van af hoe lang je lang noemt) mee geworsteld en tenslotte mezelf aanvaard. Nu begin ik plots weer te twijfelen. Want dat bestaat toch he, hetero's die één keer in hun leven verliefd worden op iemand van het andere geslacht? Ik ben wie ik ben en de tijd zal het wel uitwijzen.

Mijn vraag aan jullie is, zijn er ook nog andere forummers die eerst zeker waren dat ze holebi waren en dan toen ze zichzelf aanvaard hadden, plots weer begonnen te twijfelen?

Ik weet dat het een lange uitleg is voor een korte eenvoudige vraag, maar ik zou het leuk vinden als er enkele reacties hier op kwamen.

Alvast bedankt!

P.S.: het kan zijn dat er hier al een topic over bestaat, maar ik vond niets dergelijks bij het zoeken. Alleen in het archief,...
A cynic is a man who knows the price of everything and the value of nothing. (O. Wilde)

Pink Lady -the 1&only
Experienced user
Experienced user

Re: Zit ik op het verkeerde spoor?

Bericht door Pink Lady -the 1&only » 03 nov 2007 15:44

angel in heaven schreef:Want dat bestaat toch he, hetero's die één keer in hun leven verliefd worden op iemand van het andere geslacht?
Héhé, grappige vergissing.. :)

Naar mijn mening kun je nooit voor 100% zeker zijn..
Mensen evolueren..
Gevoelens evolueren..
Zo graag zou ik mezelf in een vakje stoppen en daar met een gerust gevoel blijven zitten, maar heel af en toe (eerder zelden) merk ik hoe die grenzen van dat vakje toch vager zijn dan ik wel zou willen.
Misschien ben je wel een heel klein beetje bi, krijg je heel soms onverwachte gevoelens voor iemand van het zelfde, dan wel andere geslacht.
Ik help je vast niet vooruit door te zeggen "de tijd brengt misschien wel raad" en "alles kan", maar dat is het enige dat ik op dit moment zelf kan bedenken..
Succes in je zoektocht in elk geval..
Cute... but psycho :o

elinebieke
New user
New user

Bericht door elinebieke » 03 nov 2007 15:52

Ik heb toch al wel vaak getwijfeld aan mn geaardheid, de eerste keer datk verliefd werd op'n meisje dachtk datk dan wel bi zou zijn(want ik was toch ooit al samengeweest met n jongen, hoe kon dat dan anders!), na n tijdje begon ik zo te beseffen dat jongens me precies echt niet meer interesseerde, dus was'k dus lesbisch... en nu... weetk 't eigl nie :) ik vind het ook zo vies om er een naam op te plakken, kzal wel zien me wie dak uiteindelijk eindig...
en volgens mij is dit voor vele mensen zo... Maak je er nie te druk in,alle, dat zou ik niet doen in ieder geval :)
Laatst gewijzigd door elinebieke op 03 nov 2007 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Pink Lady -the 1&only
Experienced user
Experienced user

Bericht door Pink Lady -the 1&only » 03 nov 2007 15:54

PS: Fijn dat je er een poll bij gezet hebt; kan zeker eens interessant zijn. Alleen is de verwoording volgens mij niet echt ideaal, aangezien we hier op een holebiforum zitten.. Ik ga ervan uit dat iedereen op dit forum wel een zekere periode van z'n leven getwijfeld heeft.

angel in heaven
Experienced user
Experienced user

Bericht door angel in heaven » 03 nov 2007 16:09

Fijn dat je er een poll bij gezet hebt; kan zeker eens interessant zijn. Alleen is de verwoording volgens mij niet echt ideaal, aangezien we hier op een holebiforum zitten..
Oké, heb tijdje getwijfeld hoe ik het zou verwoorden, enig idee? en ten tweede, hoe kan ik die poll veranderen? Denk dat dat niet lukt of toch?
A cynic is a man who knows the price of everything and the value of nothing. (O. Wilde)

Sanne..x
New user
New user

Bericht door Sanne..x » 03 nov 2007 16:11

Ik heb ook veel getwijfeld.. en ik tijwfel vaak nog
Eerst ben ik een tijdje met een jongen samne geweest.
Het was wel een fijne relatie maar voelde meer als vriendschap.
het is uiteindelijk ook op enkel vriendschap uitgedraaid.
Ik had al lang het gevoel dat ik misschien toch (les)bi was.
Toen ik na die realtie met die jongen een meisje leerde kennen, voelde het helemaal juist aan.
Maar deze relatie heeft van mij eigenlijk nooit een kans gekregen.
Op die moment kon ik het -denk ik- voor mezelf nog niet aanvaarden , ik was er nog niet klaar voor.
Daarna heb ik 2x een realtie met een jongen gehad.
Tijdens die eerste relatie dacht ik dat die relatie met dat meisje maar een fase was.
Maar als ik er na die tweede relatie dan over nadacht, dan zag ik in dat die twee jongens eerder m'n maatjes waren en dat dat meisje me echt een goed gevoel gaf.
Tijdens die relaties met jongens, miste ik altijd het gevoel dat een meisje me gaf.
Dus toen dacht ik weer dat ik misschien toch lesbisch was.

En nu heb ik besloten dat ik er niet meer over ga nadenken en wel zal zien wat de toekomst brengt.

x Sanne..

angel in heaven
Experienced user
Experienced user

Bericht door angel in heaven » 03 nov 2007 16:13

En nu heb ik besloten dat ik er niet meer over ga nadenken en wel zal zien wat de toekomst brengt.
Zo denk ik er ook over, just wait and see :P

Apollo
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Apollo » 03 nov 2007 17:26

angel in heaven schreef:
Zo denk ik er ook over, just wait and see :P
En dat is de goede ingesteldheid die je moet hebben. Wat maakt het nu uit of je jezelf definieert als lesbo, bi of hetero? Het is maar een vakje en een naamgeving. Gewoon afwachten wat de toekomst brengt. En wat maakt dat nu uit of dat met een man of met een vrouw is?

Zelf heb ik geen twijfels over mijn geaardheid. Ik ben er vrij zeker van dat ik homo ben maar mocht ik ooit verliefd worden op een meisje, dan is dat zo maar. Dan zou ik daar geen problemen over maken. Ik ga inderdaad wel zien wat de toekomst brengt. Al ben ik vrij zeker dat het een toekomst gaat zijn met een jongen.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

koksmuts

Bericht door koksmuts » 03 nov 2007 17:31

Apollo schreef: Zelf heb ik geen twijfels over mijn geaardheid. Ik ben er vrij zeker van dat ik homo ben maar mocht ik ooit verliefd worden op een meisje, dan is dat zo maar. Dan zou ik daar geen problemen over maken. Ik ga inderdaad wel zien wat de toekomst brengt. Al ben ik vrij zeker dat het een toekomst gaat zijn met een jongen.
² :wink:

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 03 nov 2007 19:05

Ik heb eigenlijk nooit getwijfeld. Ik weet dat ik homo ben sinds mijn 13de en ik heb daarna nooit meer twijfels gehad. Ik ben er ook zeker van dat ik nooit gevoelens kan hebben voor een meisje.
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

milkchocolategal
Regular user
Regular user

Bericht door milkchocolategal » 03 nov 2007 20:27

Ik zit met precies dezelfde twijfels... enja, kvind da nie altijd even plezant (die twijfels houden mij ook nog wel wat tegen om hierover te praten met mijn ouders). Ma eig moet je gwn afwachten é, en zien welke leuke mensen er nog in je leven komen

Marguerite
Experienced user
Experienced user

Bericht door Marguerite » 04 nov 2007 12:26

Hé, ik begrijp wel wat je bedoelt, met die twijfels. Iedereen heeft wel zo'n periode, ook ik. Een paar jaar geleden was ik ontzettend verliefd op mijn docente chemie. Niks aan de hand, want het gebeurt wel meer dat leerlingen/studenten verliefd worden op een leraar. Tot mijn frank viel dat ze een vrouw was, en dat dat grotere gevolgen had dan ik op het eerste zicht dacht. Was ik nu lesbisch? Wat als ik mij vergiste? Of was dit een "fase", zoals zoveel gezegd wordt?
Ik zou het niet erg vinden om lesbisch te zijn, ik had vroeger al eens getwijfeld en misschien was dat wel terecht. Maar dat zou willen zeggen dat ik mezelf al jaren lang iets wijsmaakte... Kon dat wel? Hoe kon ik daar nu absoluut zeker van zijn?
Uiteindelijk ben ik via msn met een meisje beginnen babbelen die er voor zichzelf al uit was. Zij heeft mij geholpen de puzzel "van mijn verleden" samen te leggen, waaruit duidelijk bleek dat ik alle signalen van "lesbisch zijn" vertoonde. Daarmee was het grootste deel van de twijfel ook direct weggenomen.
I want love, I need love and a little food in my bowl

Pink Lady -the 1&only
Experienced user
Experienced user

Bericht door Pink Lady -the 1&only » 04 nov 2007 14:05

Ik denk dat de vraag vooral is of er hier nog mensen de ervaring delen van na het moment dat ze "zeker" waren dat ze homo / lesbisch waren, dan toch nog onverwachte gevoelens kregen voor iemand van het tegengestelde geslacht.
angel in heaven schreef:Mijn vraag aan jullie is, zijn er ook nog andere forummers die eerst zeker waren dat ze holebi waren en dan toen ze zichzelf aanvaard hadden, plots weer begonnen te twijfelen?

angel in heaven
Experienced user
Experienced user

Bericht door angel in heaven » 04 nov 2007 14:35

dat was inderdaad de vraag :P , maar het is oké dat er andere verhalen komen, soms wel herkenbaar

Lore
New user
New user

*

Bericht door Lore » 04 nov 2007 21:45

Zelf ben ik een eeuwige twijfelaar of het nu kledij is of wa ik vandaag ga doen dus hier is het ook nie anders
ktwijfel al een jaar
ma bij mij zijn da precies fases
1moment bi
andere hetero
en dan weer lesbi
kgeraak er egt nie aan uit

kzie wel wa dr komt :D

Dromedaris
New user
New user

Bericht door Dromedaris » 05 nov 2007 18:14

Toen ik onder ogen zag dat ik eigenlijk toch wel tot over mijn oren verliefd was (en ben) op die ene klasgenoot, was ik vooral geschokt. Ik heb dan een hele tijd liggen twijfelen en gehouden op "we zien wel".
Toen ik het (met veel moeite) tegen mijn beste vriend zei; zei die dat hij ook eens op een jongen verliefd was, maar dat dat allemaal overgaat. Toen begon ik nog meer te twijfelen, zeker omdat hij ook zei dat het helemaal niet abnormaal is dat je als hetero 1 keer in je leven op iemand van hetzelfde geslacht valt; dus net het tegenovergestelde van wat Angel In Heaven zei. :wink:
angel in heaven schreef:[...]Want dat bestaat toch he, hetero's die één keer in hun leven verliefd worden op iemand van het andere geslacht?[...]
Nu ben ik toch vrij zeker dat dat niet zomaar een fase is.

La dolce vita
Experienced user
Experienced user

Bericht door La dolce vita » 05 nov 2007 19:20

Ma twijfelen in welke zin? Twijfelen tussen holebi en hetero? Of twijfelen tussen homo en bi bijvoorbeeld? Want feitelijk zijn dat twee aparte gevallen in mijn ogen.

angel in heaven
Experienced user
Experienced user

Bericht door angel in heaven » 05 nov 2007 19:32

ja oké dat is een feit en ik twijfel zot aan alle drie, niet tussen twee mogelijkheden. Alhoewel ik ergens denk dat het tussen 'homo', lesbisch in mijn geval, en biseksualitieit gaat...

het is gwn heel erg ingewikkeld...

Weet niet of dit erg duidelijk is :-?

Gesloten