Amen +

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Hoe wil jij begraven worden

In een traditioneel graf
7
15%
In de oven met die handel en dan in een potteke
7
15%
Strooi mij maar uit als bloemsuiker
28
61%
Ik wil opgezet worden
4
9%

Totaal aantal stemmen: 46

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 01 nov 2007 19:15

Mysterio schreef:Hoe ik 'weg'wil? Aan de wetenschap deponeren, die handel!
Wat ze kunnen gebruiken voor orgaantransplantatie en als de wetenschap de rest nog wil, mag ze 't hebben :)
Als ze 't niet wil hebben, cremeren en uitstrooien: het minste gedoe.

Het is al een een aantal jaar geleden dat ik op een kerkhof ben geweest. Ik heb geen graf nodig om aan gestorvenen te denken. En er is (gelukkig :) ) nog niemand dood die ik écht goed kende, dus heb ik daar ook niet echt de behoefte aan.
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 01 nov 2007 19:21

Sid schreef: Het idee om bovenop de kist te gaan staan waar iemand waar je van gehouden hebt ligt weg te rotten, met alleen een laag aarde tussen... Ja sorry, maar zo zie ik het :roll: .
Van een lijk blijft na 6 maand niets meer over buiten de haren nagels en botten dus veel rotten is er dan niet meer aan.
Die laag aarde is trouwes een famueze dikke laag en je staat nooit boven de kist want daar ligt de zerk boven.

Mysterio

Bericht door Mysterio » 01 nov 2007 19:42

melan schreef:
Wat ze kunnen gebruiken voor orgaantransplantatie en als de wetenschap de rest nog wil, mag ze 't hebben :)
Doneren aan Korperwelte of zo. Dat zou nog hip zijn. 8)

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 01 nov 2007 19:57

Mysterio schreef:
melan schreef:
Doneren aan Korperwelte of zo. Dat zou nog hip zijn. 8)
Dat nu ook weer niet :-? En als ik dood ben, maakt het voor mij niet uit of het hip is of niet :wink:

En als ik mijn Duits nog goed herinner, is het KÖrperwelte.
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

Mysterio

Bericht door Mysterio » 01 nov 2007 20:45

melan schreef:
En als ik mijn Duits nog goed herinner, is het KÖrperwelte.
Da's helemaal juist, maar mijn toetsenbord wou de " niet op de O zetten. :wink:

Stilicho
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Stilicho » 01 nov 2007 22:32

Doe mij maar een gewoon graf, de pieren mogen mij opeten. Als het even kan, met een mooie grafsteen. 8) Gecremeerd worden vind ik maar een lugubere gedachte. Rook uit de schoorsteen... Da's zo Auschwitz-achtig. :-? Ik wil ook niet als een pot as op de schoorsteen staan. Stel u voor dat mijn nabestaanden zich aan die pot gaan hechten en dat die pot valt en breekt.
Dit alles na 2087, alstublieft dankuwel.

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Re: Amen +

Bericht door raskolnikow » 01 nov 2007 22:34

Yúdai schreef:Ik vroeg me af of jullie dat ook nog doen? Of ga je op andere tijdstippen in het jaar of ga je doodleuk niet.
Nee, bij gebrek aan dode (en levende) dierbaren. Maar ik kan me wel voorstellen dat ik zo'n graf zou bezoeken, zij het niet op de drukste dag van het jaar...
Zeg je dan een gebedje op of begin je net zoals ik te filosoferen over het leven en de dood of de plaats waar jij zou willen liggen.
Wat mijmeren over de vraag 'Wat doe ik hier?'...

Wat er met mij moet gebeuren na mijn dood is een zaak voor de nabestaanden. Als zij mij graag onder een steen leggen of in de Noordzee uitstrooien: allemaal best.

aardbeitje

Bericht door aardbeitje » 01 nov 2007 22:36

Ik laat mij liever recycleren maar die optie stond er niet bij dus heb ik voor crematie gekozen. Het maakt allemaal niet uit, I'm dead anyways.

XjustmeX
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door XjustmeX » 01 nov 2007 23:07

moest ik bij iedereen die overleden is op 1 en 2 november naar het kerkhof gaan, dan ben ik de 3de november nog bezig. de een ligt daar en de ander dan daar, nee voor mij hoeft dat niet, ik zou zelfs niet meer weten wie er waar ligt:s
ik denk elke dag aan mijn oma, daarvoor heb ik het kerkhof niet nodig, en als ik eens extra aan haar wil denken, dan zet ik bepaalde liedjes op, en dan denk ik aan haar. Voor mij hoeven die dagen niet, en dan al die winkels gesloten, ge kunt nog niet eens gaan shoppen :roll:
it's better to be hated for who you are, than be loved for who you aren't

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 02 nov 2007 00:18

Ze moeten alle bruikbare ingewanden uit mijn lichamen nemen, daarna wil ik gecremeerd worden en de as zou gestrooid moeten worden in een put waar dan een boom wordt gepland.

Lijkt me heel mooi, de kringloop die vervolledigd wordt...

Zelf hecht ik praktisch geen belang aan dagen zoals 1 en 2 november. Allerzielen is trouwens uitgevonden door de abdij van Cluny om meer geld binnen te rijven. Ik hou er veel meer van om doden te herinneren door bij een glaasje wijn en lekker eten met de familie (gelukkig voor mij nog niet met vrienden) herinneringen aan die persoon op te halen. Dat gebeurt zoveel spontaner, is veel minder somber en daar heb je ook meer aan dan even vijf minuten op een jaar naar een zerk te staan staren.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Recordable

Bericht door Recordable » 02 nov 2007 01:06

Kerkhoven lokken me niet bepaald en ik denk liever rustig terug tijdens feestjes of gewoon dagdagelijkse dingen.

Doe voor mezelf maar nuttig en goedkoop. De bruikbare dingen voor wetenschap gebruiken en de rest cremeren/voederen aan god weet wie me lekker vindt/in de zee strooien (al is dat misschien meer voor kapiteins en piraten ) en aub ook geen grootse kosten voor een koffietafel, etc.

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mr Cash » 02 nov 2007 03:27

Ik vind deze poll eigenlijk tamelijk onbeschoft toe naar mensen die iemand recent verloren hebben en het verbaast me oprecht dat moderatoren nog niet ingegrepen hebben. Ik doel dan met name op de manier waarop het geformuleerd is "als bloemsuiker", wat bijna aan een pannekoek doet denken, alsof de dood iets is wat je vlug met je vieruurtje erbij neemt.

On topic: ik heb daar nog niet echt over nagedacht, ik hoop namelijk nog lang te mogen leven.

Als ik recent iemand verloren zou hebben, dan zou ik ze zeker op 1 november of op een andere dag een bezoekje brengen, maar ik weet wel zeker dat ik ook tegen hen zou praten op andere momenten. Ik geloof namelijk niet dat gestorven mensen er niet meer zijn.
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 02 nov 2007 10:02

Mr Cash schreef:Ik vind deze poll eigenlijk tamelijk onbeschoft toe naar mensen die iemand recent verloren hebben en het verbaast me oprecht dat moderatoren nog niet ingegrepen hebben. Ik doel dan met name op de manier waarop het geformuleerd is "als bloemsuiker", wat bijna aan een pannekoek doet denken, alsof de dood iets is wat je vlug met je vieruurtje erbij neemt.
ik persoonlijk heb absoluut geen problemen met de verwoording van de poll, ook al heb ik recentelijk niemand verloren.. moest dat wel het geval zijn, zou ik er nog geen problemen mee hebben.. ik denk ook dat de poll met een knipoog bedoeld is, en daarom niet meteen onbeschoft..

ik ben iig gisteren niet naar het kerkhof geweest.. ik was dan ook niet bij mijn ouders thuis, anders was ik wrs wel meegeweest.. het hele gedoe rond Allerheiligen interesseert mij ook niet, maar het is meestal wel de ideale gelegenheid om nog eens te passeren bij de niet-overleden familieleden..

als ik sterf, mogen de overblijvenden kiezen wat ze met mijn lichaam doen.. ik zou graag orgaandonor spelen, maar wat er daarna met de overschot gebeurt, moeten zij maar kiezen.. ik heb er dan toch niks meer aan :wink:

IntoTheBlue
Regular user
Regular user

Bericht door IntoTheBlue » 02 nov 2007 10:09

je kan altijd je ruggenmerg opsturen in een zakje naar Apollo trouwens, J-La, die doet namelijk stamcel onderzoek :lol:
Success is not final. Failure is not fatal. All that matters is the courage to go on.

moon_man
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door moon_man » 02 nov 2007 10:18

Ik ga nooit op allerheiligen naar het kerkhof, ik breng meestal in de zomer een bezoekje aan mijn overleden familie en paar vrienden.

Later wil ik gecremeerd worden, wil na mijn dood niet heel de tijd in een kist liggen :lol:
Ik ben anders en gestoord.......

koksmuts

Bericht door koksmuts » 02 nov 2007 11:22

ik ga mee op Allerheiligen omdat het een uitstapje is naar Kortrijk.
en daar zeg ik meteen ook mijn hele gedacht erover... :)

(kleine nuance: ik heb nog niet echt iemand gekend die me dierbaar was en nadien overleden is)

Yúdai
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Yúdai » 02 nov 2007 11:32

Mr Cash schreef:Ik vind deze poll eigenlijk tamelijk onbeschoft toe naar mensen die iemand recent verloren hebben en het verbaast me oprecht dat moderatoren nog niet ingegrepen hebben. Ik doel dan met name op de manier waarop het geformuleerd is "als bloemsuiker", wat bijna aan een pannekoek doet denken, alsof de dood iets is wat je vlug met je vieruurtje erbij neemt.
.
:lol: :lol: Chill out dude :lol: :lol:
Ik ben gewoon onbeschoft 8) Daarom dat ik waarschijnlijk op de brandstapel zal eindigen...samen met Bart de Wever en Joelle Milquet. Waarschijnlijk geven we een pannekoekenfestijn achteraf!

De dood wordt mijns inziens te vaak gezien als een eindstadium terwijl in veel culturen (en in mijn opzicht) de dood wordt gezien als een tussenstadium. In sommige culturen wordt een begrafenis in het wit gevierd ipv in depressieve zwarte kledij en wordt er gelachen omdat de ziel naar een betere plaats is 8) .

Om even on topic te blijven: Belgische begraafplaatsen bezoeken doe ik niet wegens te deprimerend. Griekse begraafplaatsen zijn veel boeiender daarentegen...daar is het de gewoonte om voorwerpen te etaleren die iets zeggen ovder de overlevende...dat is boeiend...
Zelf wil ik -zoals andre hazes- gecremeerd worden,mijn as moet in een vuurpijl gestoken worden en tot slot boven het strand van oostende afgevuurd worden...een spetterend einde 8)

NutAssBitch
Experienced user
Experienced user

Bericht door NutAssBitch » 02 nov 2007 11:59

ik heb het niet zo voor graven en grafstenen, urnepotjes en dergelijken...ik bedenk de doden vaak en waar ik ook ben...dat hoeft geen halve meter van hun botresten te zijn....

Anyway, ik wil best wel op een tafel in de aula tijdens de lijkenmarathon van derde bach geneeskunde belanden of een paar oganen aan de wetenschap schenken...ik laat me wel liever niet klonen, kwestie van de medemens te beschermen...en ja, ben ik niet recycleerbaar, verbrand me dan maar...en strooi me uit daar waar de grond nog niet vol pesticiden zit!
Kent u dat gevoel? Je wil niet naar buiten, maar je haar zit zo goed!

I've got a nice body, it's in my trunk!

* joy feeds life *

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 02 nov 2007 18:14

Kikkerkop schreef:
Sid schreef: Het idee om bovenop de kist te gaan staan waar iemand waar je van gehouden hebt ligt weg te rotten, met alleen een laag aarde tussen... Ja sorry, maar zo zie ik het :roll: .
Van een lijk blijft na 6 maand niets meer over buiten de haren nagels en botten dus veel rotten is er dan niet meer aan.
Die laag aarde is trouwes een famueze dikke laag en je staat nooit boven de kist want daar ligt de zerk boven.
Bij wijze van spreken, betweter :roll:
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 02 nov 2007 21:23

ik ga (veel?) naar het kerkhof , maar niet dezer dagen , veel te druk op het kerkhof alhoewel het er maar klein is.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Gesloten