Treinstaking

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
duckje
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door duckje » 26 okt 2007 22:10

Dax schreef: (...) Als bedrijven superwinsten maken is het omdat A) je je huid niet duur genoeg verkoopt of B) je je laat afzetten en producten koopt die veel te duur zijn... In beide gevallen ligt de fout bij jou en niet het bedrijf.

Maar dit is verschrikkelijk off topic 8)
Hey Dax, ben het er volledig mee eens; maar vrees dat we er niet veel aan kunnen doen: dat huizen bijvoorbeeld zo duur zijn geworden, elk jaar nog eens 10% erbij, stoort me enorm bijvoorbeeld, maar zolang er mensen zijn die dat geld blijven neertellen, kunnen de verkopers ervoor vragen wat ze willen!
Geldt eveneens voor die olie; had enkele weken geleden, was wel van de rooi, nu ja, dat als er bijvoorbeeld niemand meer bij een bepaald bedrijf (denk dat het Total was n.a.v. de aanwezigheid in oorlogsgebied op kap van de arme bevolking) zou tanken, je meer resultaat kunt boeken.
Dus zelf ben ik wel voor betaalstakingen! En als een niet-deelnemende controleur die zijn volledig loon voor die dag wil uitbetaald wil krijgen, wel wil werken, moet die dat kunnen, maar hij kan de mensen niet verplichten te betalen als collega's hem zeggen dat ze van hem wel gratis mogen rijden! Hij werkt gewoon maar kan zijn eis tot betalen niet hardmaken door overmacht, en zo fel zal diene man (of vrouw) daar niet mee inzitten denk ik! hij krijgt er alleszins geen percentage op he :)

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 27 okt 2007 12:28

duckje schreef: Dus zelf ben ik wel voor betaalstakingen! En als een niet-deelnemende controleur die zijn volledig loon voor die dag wil uitbetaald wil krijgen, wel wil werken, moet die dat kunnen, maar hij kan de mensen niet verplichten te betalen als collega's hem zeggen dat ze van hem wel gratis mogen rijden! Hij werkt gewoon maar kan zijn eis tot betalen niet hardmaken door overmacht, en zo fel zal diene man (of vrouw) daar niet mee inzitten denk ik! hij krijgt er alleszins geen percentage op he :)
Elke conducteur kan mensen verplichten om te betalen, indien je niet betaalt ben je aant zwartrijden, wat bij mijn weten nog steeds strafbaar is, hij kan u een boete aanrekenen van 50 euro.
Daarbij: iedereen heeft stakingsrecht MAAR iedereen die staakt mag niemand die wil staken belemmeren in het uitvoeren van zijn functie. En de functie van een conducteur is oa. het controleren van de vervoersbewijzen van de passagiers. Dus als er mensen zijn die niet betaald hebben mag die ene conducteur die wel werkt hen daar ook voor aanpakken.

De vakbonden missen misschien wel gezond verstand, maar ik neem aan dat de verzamelde vakbondstop nu nog net genoeg hersencellen hebben om te beseffen dat een betaalstaking hen veel meer sympathie op levert dan een gewone staking. Dus als dat haalbaar was zouden ze dat zeker en vast al doen ook.

captain D
Senior user
Senior user

Bericht door captain D » 27 okt 2007 12:29

blijkbaar was heel deze actie een scheet in een fles.
Wat me vooral stoort is dat hier mensen zomaar zeggen dat vakbonden de boosdoeners zijn en de overheid de heilige. Dat we maar moeten mee leren leven dat mensen worden behandeld als handelwaar en ze kunnen gebruiken wanneer het goed uitkomt. Men vindt het ook normaal dat de komende regering een aantal rechten die ozo nodig zijn in een open democratische samenleving wil terugschroeven. Wanneer de vakbond dan wil protesteren tegen het kwijtspelen van hun rechten zijn zij de slechterikken die mensen gijzelen. Een moment bij stilstaan wat men vroeger allemaal heeft moeten doen om aan die rechten te geraken en waar voor voordelen dit nu voor ons heeft denkt men geen seconde aan.
En misschien is er voor jullie later geen reden tot staken. Tenslotte zijn de meeste mensen hier hogeropgeleid en hebben ze voldoende bescherming van hun zelf. Maar vergeet niet dat er ook mensen zijn zonder diploma. Die vasthangen van hun werk en waar het stakingsrecht soms het enigste middel is voor het behouden van een beperkt inkomen.
Als je echt wilt weten wat een rechts systeem dat door sommige hier wordt gepropogandeerd kan opleveren moeten eens "de achterkant van de amerikaanse droom" lezen. En zien wat de afwezigheid van vakbonden kan teweegbrengen.
Dan heb ik liever een staking teveel dan een staking te weinig.
alles is een raadsel
maar ik weet nog niet in wat voor vorm
en in welke taal.
Ik ben al heel erg oud
en ik mis mijn vrouw

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 27 okt 2007 12:40

captain D schreef: Wat me vooral stoort is dat hier mensen zomaar zeggen dat vakbonden de boosdoeners zijn en de overheid de heilige. Dat we maar moeten mee leren leven dat mensen worden behandeld als handelwaar en ze kunnen gebruiken wanneer het goed uitkomt. Men vindt het ook normaal dat de komende regering een aantal rechten die ozo nodig zijn in een open democratische samenleving wil terugschroeven. Wanneer de vakbond dan wil protesteren tegen het kwijtspelen van hun rechten zijn zij de slechterikken die mensen gijzelen. Een moment bij stilstaan wat men vroeger allemaal heeft moeten doen om aan die rechten te geraken en waar voor voordelen dit nu voor ons heeft denkt men geen seconde aan.
Als ze staken omdat de regering in het regeerakkoord heeft vastgelegd dat de nmbs/post/welke overheidsdienst ook niet meer mag staken, dan mogen ze dat van mij.

Hier staakt 1 bond omdat een aantal partijen die al dan niet in de komende regering gaan zitten al dan niet het concept van een minimumdienstverlening al dan niet in het regeerakkoord willen plaatsen.
Wat die minimale dienstverlening inhoudt, dat weet niemand niet, of ze er komt, dat weet ook niemand niet, aangezien het nog niet echt 100% vaststaat hoe de regering gevormd wordt.
Dus ja, ze gijzelen de bevolking, en in dit geval zijn ze de boosdoener.
Net zoals ze al verschillende keren in het verleden hebben gestaakt om een idiote reden.
In hasselt hebben de treinbestuurders donderdag gestaakt omdat ze hun vakantiedagen al een hele lange tijd niet hebben op kunnen nemen, dat is een deftige reden: er is een probleem en niemand lost het op, dus daar heb ik mij in druk gemaakt toen ik een uur te laat op mijn werk kwam.

captain D schreef: Dan heb ik liever een staking teveel dan een staking te weinig.
En ik heb liever vakbonden die logisch nadenken voor ze een actie beginnen.
Het is niet de eerste keer dat een vakbond staakt voor ze aan de onderhandelingstafel ging zitten, in een deftig systeem zou het andersom moeten zijn: eerst onderhandelen en als het dan faalt dan moeten ze maar gaan staken.
Nu is dit gewoon een geval van stoerdoenerij 'kijk wat wij kunnen doen'

captain D
Senior user
Senior user

Bericht door captain D » 27 okt 2007 12:45

captain D schreef: Dan heb ik liever een staking teveel dan een staking te weinig.
En ik heb liever vakbonden die logisch nadenken voor ze een actie beginnen.
Het is niet de eerste keer dat een vakbond staakt voor ze aan de onderhandelingstafel ging zitten, in een deftig systeem zou het andersom moeten zijn: eerst onderhandelen en als het dan faalt dan moeten ze maar gaan staken.
Nu is dit gewoon een geval van stoerdoenerij 'kijk wat wij kunnen doen'[/quote]

Dat is toch gewoon een taktiek als een ander. Laten zien wie het meeste te verliezen hebben. Als een politicus voor de verkiezing stoer staat te roepen dat BHV gesplitst moet worden want anders is het gedaan met Belgie dan is dat ook om sterk aan de onderhandelingen te komen. Dan is het een kwestie van te nemen of te laten om dan nog tot een compromis te komen.
alles is een raadsel
maar ik weet nog niet in wat voor vorm
en in welke taal.
Ik ben al heel erg oud
en ik mis mijn vrouw

duckje
Regular user
Regular user

Bericht door duckje » 28 okt 2007 10:16

Omicron schreef: Elke conducteur kan mensen verplichten om te betalen, indien je niet betaalt ben je aant zwartrijden, wat bij mijn weten nog steeds strafbaar is, hij kan u een boete aanrekenen van 50 euro.
Daarbij: iedereen heeft stakingsrecht MAAR iedereen die staakt mag niemand die wil staken belemmeren in het uitvoeren van zijn functie. En de functie van een conducteur is oa. het controleren van de vervoersbewijzen van de passagiers. Dus als er mensen zijn die niet betaald hebben mag die ene conducteur die wel werkt hen daar ook voor aanpakken.
Het is inderdaad zo dat een stakende de werkende niet mag hinderen zijn job uit te oefenen, maar als er openbaar via media gecommuniceerd wordt dat er een betaalstaking zal gelden, kan elke niet-betaler die door een controleur negatief zou aangesproken worden, zich hierop berusten, en daar zal niet veel tegen begonnen kunnen worden denk ik.

Vakbonden hebben hun nut en soms zijn we er zelfs enkel op aangewezen: toen ik het eerste jaar een vervangingsopdracht deed, kreeg ik erna mijn C4 niet om stempelgeld aan te kunnen vragen tot men volgende opdracht: dat is een merde hoor! En me lidmaken van een vakbond en opeens was alles in orde! Ergens is het erg dat we van groeperingen afhankelijk zijn, maar ze hebben hun nut, zolang ze inderdaad met hun voeten op de grond blijven: effe staken om later wat harder op tafel te kunnen slaan, lijkt me misbruik maken van het stakingsrecht! Die staking in Hasselt voor het niet-kunnen-opnemen-van-vakantiedagen is dan veel meer gerechtvaardigd![/quote]

Pseudo-Lysias II
Experienced user
Experienced user

Bericht door Pseudo-Lysias II » 28 okt 2007 12:40

captain D schreef: Wat me vooral stoort is dat hier mensen zomaar zeggen dat vakbonden de boosdoeners zijn en de overheid de heilige. Dat we maar moeten mee leren leven dat mensen worden behandeld als handelwaar en ze kunnen gebruiken wanneer het goed uitkomt. Men vindt het ook normaal dat de komende regering een aantal rechten die ozo nodig zijn in een open democratische samenleving wil terugschroeven.
Het recht wordt m.i. niet teruggeschroefd, maar terug in context geplaatst. Geen enkel recht is absoluut, ook het stakingsrecht niet. Zoiets blijkt het sterkst wanneer er 2 of meer basisrechten in botsing komen, zoals dat ook bij de NMBS het geval is: De overheid heeft de NMBS aangesteld om te voorzien in basismobiliteit voor alle burgers. Het stakingsrecht, in haar huidige vorm, kan een serieuze bedreiging zijn voor deze basismobiliteit. Stakingen (en vooral wilde stakingen) ondermijnen niet enkel op directe wijze de basismobiliteit, maar ook de bereidheid van de brede bevolking om te betalen voor het systeem dat deze basismobiliteit mogelijk maakt. De overheid mag dus wat mij betreft bepaalde maatregelen nemen om het systeem te vrijwaren. Een minimale dienstverlening garanderen lijkt mij daarvoor geen slecht middel: de vakbonden blijven vrij om te staken, maar de basismobiliteit blijft gegarandeerd voor iedereen. Een mooie middenweg tussen de beide belangen, lijkt mij.

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 28 okt 2007 13:15

duckje schreef:
Omicron schreef: Elke conducteur kan mensen verplichten om te betalen, indien je niet betaalt ben je aant zwartrijden, wat bij mijn weten nog steeds strafbaar is, hij kan u een boete aanrekenen van 50 euro.
Het is inderdaad zo dat een stakende de werkende niet mag hinderen zijn job uit te oefenen, maar als er openbaar via media gecommuniceerd wordt dat er een betaalstaking zal gelden, kan elke niet-betaler die door een controleur negatief zou aangesproken worden, zich hierop berusten, en daar zal niet veel tegen begonnen kunnen worden denk ik.
Als de vakbonden zeggen 'morgen houden wij een betaalstaking' dan geldt dit enkel voor de nmbs-werknemers die meestaken, staakt er ene niet mee, dan is daar niets tegen te doen. Het is niet omdat de vakbonden dat in de media rondvertellen dat het een algemeen geldende regel wordt. De regel is nog steeds 'betalen als je op de trein stapt', de vakbonden kunnen die niet eenzijdig opzeggen, enkel als iedere werknemer daar aan mee doet lukt hun dat.
En dat is nu eenmaal zo niet, er zijn altijd mensen die niet willen meestaken.

duckje
Regular user
Regular user

Bericht door duckje » 28 okt 2007 19:16

Omicron schreef:Als de vakbonden zeggen 'morgen houden wij een betaalstaking' dan geldt dit enkel voor de nmbs-werknemers die meestaken, staakt er ene niet mee, dan is daar niets tegen te doen. Het is niet omdat de vakbonden dat in de media rondvertellen dat het een algemeen geldende regel wordt. De regel is nog steeds 'betalen als je op de trein stapt', de vakbonden kunnen die niet eenzijdig opzeggen, enkel als iedere werknemer daar aan mee doet lukt hun dat.
En dat is nu eenmaal zo niet, er zijn altijd mensen die niet willen meestaken.
Hey Omicron,
Ik heb het ook gehoord in de Zevende Dag vanmiddag; daar zei ook de vertegenwoordiger van de spoorwegen dat een betaalstaking geen effect heeft omdat je het bedrijf raakt daarmee, terwijl dit net een maatregel is van de federale overheid en je net hen zou willen treffen, en vooral de arme treingebruiker die geen ticket neemt en zo'n conducteur tegenkomt de dupe zal zijn.

Maar, met dat ene jaartje recht dat ik gevolgd heb aan de KUL weet ik nog goed dat als ik ooit die arme treingebruiker zou zijn die bij een betaalstaking zonder vervoersbewijs zo'n controleur zou tegenkomen, ik de openbaarheid van de actie ben gevolgd en daardoor geen boete mag krijgen vermits het niet aan mij is om door onnauwkeurige communicatie van alle betrokken partijen te moeten uitmaken wat er van mij geëist wordt, vermits er twee partijen zijn op eenzelfde niveau die tegenstrijdigheden verkondigen, twee partijen die ik allebei mag vertrouwen: sommigen zeggen dat ik niet moet betalen; anderen dan weer wel.

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 29 okt 2007 00:17

duckje schreef: Maar, met dat ene jaartje recht dat ik gevolgd heb aan de KUL weet ik nog goed dat als ik ooit die arme treingebruiker zou zijn die bij een betaalstaking zonder vervoersbewijs zo'n controleur zou tegenkomen, ik de openbaarheid van de actie ben gevolgd en daardoor geen boete mag krijgen vermits het niet aan mij is om door onnauwkeurige communicatie van alle betrokken partijen te moeten uitmaken wat er van mij geëist wordt, vermits er twee partijen zijn op eenzelfde niveau die tegenstrijdigheden verkondigen, twee partijen die ik allebei mag vertrouwen: sommigen zeggen dat ik niet moet betalen; anderen dan weer wel.
Wa's dat nu voor zever. Wat MOET je hebben voor je op de trein stapt? Een geldig vervoersbewijs. Als 9 miljoen mensen zeggen dat je niet moet betalen zitten ze allemaal mis, hoe vaak ze het ook zeggen.
Als er twijfel bestaat moet je bij mijn weten nog steeds de geldende regels volgen, en die zeggen betalen.

Het gaat hier trouwens niet om partijen van het zelfde niveau, aangezien je a) de vakbonden hebt en b) het bestuur van de NMBS, en enkel b kan zeggen dat je niet moet betalen. A heeft daar geen sikkepit aan te vertellen. Het enige wat de vakbonden kunnen doen is al hun volk oproepen om niet te controleren/geen tickets uit te geven en daar heb je om succes te hebben zoals eerder al gezegd vrijwel ieder personeelslid voor nodig. Dat is te veel moeite voor de vakbonden, die hebben bij een gewone staking minder volk nodig om de boel om zeep te helpen

duckje
Regular user
Regular user

Bericht door duckje » 29 okt 2007 10:25

Omicron schreef: Wa's dat nu voor zever. Wat MOET je hebben voor je op de trein stapt? Een geldig vervoersbewijs. Als 9 miljoen mensen zeggen dat je niet moet betalen zitten ze allemaal mis, hoe vaak ze het ook zeggen.
Als er twijfel bestaat moet je bij mijn weten nog steeds de geldende regels volgen, en die zeggen betalen.
Zever? :x Zo werkt een democratie nu eenmaal hoor! Als collega's van een werkende controleur geen biljet willen geven of al-dan-niet indirect insinueren dat je niet moet betalen, dan moet jij de arme sukkelaar niet beginnen spelen en elke mogelijke man met kepie op gaan aanspreken en bedelen voor een ticket!! Want dan pas mist ge uwe trein!
Als je een controleur op de trein zou tegenkomen, diene weet trouwens ook dat er velen niet zullen betaald hebben vermits dat nu eenmaal rondcirculeert in media en door collega's dat er niet hoeft betaald te worden, dan kan die alsnog vragen om een geldig ticket te nemen, maar een boete: dat nooit!
Het gaat hier trouwens niet om partijen van het zelfde niveau, aangezien je a) de vakbonden hebt en b) het bestuur van de NMBS, en enkel b kan zeggen dat je niet moet betalen. A heeft daar geen sikkepit aan te vertellen. Het enige wat de vakbonden kunnen doen is al hun volk oproepen om niet te controleren/geen tickets uit te geven en daar heb je om succes te hebben zoals eerder al gezegd vrijwel ieder personeelslid voor nodig. Dat is te veel moeite voor de vakbonden, die hebben bij een gewone staking minder volk nodig om de boel om zeep te helpen
Vermits vakbondsafgevaardigden in de meeste gevallen ook gewone werknemers zijn, zijn het bijgevolg collega's van die werkende conducteur, dus wel eenzelfde niveau :P

Omicron, begrijp me niet verkeerd, een betaalstaking was vorige vrijdag niet de passende manier geweest vermits je er de verkeerde mensen (het bedrijf i.p.v. federale overheid) mee zou viseren, maar een betaalstaking moet kunnen in bepaalde omstandigheden, zoals bij De Lijn meermaals wel lukte!

Pooky
Forum addict
Forum addict

Bericht door Pooky » 29 okt 2007 10:54

zo werkt een democratie helemaal niet, het is niet omdat iedereen zou zeggen dat je door het rood mag rijden, dat je er geen boete voor zal krijgen.

De kans bestaat wel dat als je die boete gaat betwisten in een rechtbank, dat de rechter gezien de omstandigheden de boete zal teniet verklaren.

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 29 okt 2007 11:47

Algemeen genomen kan ik best sympathie opbrengen voor acties als deze, maar hier zijn ze toch net 'n stapje te ver gegaan. Een staking omdat in een nog lang niet goedgekeurd regeerakkoord (oranje-blauw is nog lang geen feit) een regeltje staat die stelt dat er gesproken gaat worden, in overleg met de vakbonden, over een minimumdienstverlening?

Op deze manier vrees ik dat ze zichzelf in het been aan 't schieten zijn; bij een staking lijkt het me toch ook van belang te zijn dat je op de steun en sympathie van een groot deel van de bevolking kan rekenen - draagvlak, weetjewel. Als ze op deze manier verder doen denk ik dat het draagvlak voor zulke acties steeds zal verkleinen, en tegelijkertijd de roep naar minimumdienstverlening en inperking van het stakingsrecht zal stijgen. En da's een slechte zaak.

Stakingsrecht moet absoluut blijven, maar zij die zich er van bedienen zouden moeten beseffen dat te veel gebruik maken ervan geen goede zaak is. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die vonden dat, bvb, de stakingen bij sluiting van bedrijven zoals Renault ongerechtvaardig waren. Maar dit?

Waarom zou iemand, hetzij de regering, hetzij een of ander bedrijf, nog veel rekening houden met zo'n stakingen als het draagvlak zo beperkt wordt? Acties als deze spelen net in de kaarten van zij die het stakingsrecht willen inperken.
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

duckje
Regular user
Regular user

Bericht door duckje » 29 okt 2007 17:14

Pooky schreef:zo werkt een democratie helemaal niet, het is niet omdat iedereen zou zeggen dat je door het rood mag rijden, dat je er geen boete voor zal krijgen.

De kans bestaat wel dat als je die boete gaat betwisten in een rechtbank, dat de rechter gezien de omstandigheden de boete zal teniet verklaren.
Ai ai, geschiedenis is niet mijn ding, dus de beginselen van democratie uitleggen zal ik maar niet proberen zeker, maar er is slechts iets afdwingbaar als het door een menigte gedragen wordt; als echt iedereen door het rood rijdt op een bepaald kruispunt, zal dat een reden hebben, want je kan er niet vanuit gaan dat de mens dit pertinent met opzet en kwade wil doet: bijgevolg zullen de boetes die daar uitgeschreven worden, ongeldig worden of alleszins geseponeerd worden en de oorzaak van het door-het-rood-rijden-op-die-plek onderzocht worden en zal er een aanpassing moeten gebeuren.

Waarom? Omdat de politiekers die de wet bepaald hebben dat door het rood rijden niet mag op een kruispunt, net volksvertegenwoordigers zijn, verkozen door het volk, behorend tot dat volk, want anders zouden ze niet die stemmen gekregen hebben. Dus je kan er echt niet onderuit: de mensen gaan niet met kwade wil niet-betalen en die trein nemen: ze worden verkeerd geïnformeerd door diverse personen die de situatie alleszins beter zouden moeten weten dan wijzelf; je kan de gewone man daar echt niet op pakken hoor!

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 26 dec 2007 09:54

Ik vind dat ik met gezond verstand spreek als ik meen recht te hebben op een gratis ritje na zowat elke trein de laatste 2 maand te laat te zien verschijnen.

In Nederland reden de treinen dit jaar 2% meer op tijd, dus de redenering daar was: we mogen de kaartjes duurder maken. Als je België beziet, dan worden alle kaartjes binnenkort goedkoper volgens deze gedachte 8)
Don't steal a ferrari if you don't know how to drive it - Gabrielle Solis

duckje
Regular user
Regular user

Bericht door duckje » 26 dec 2007 17:43

Piui schreef: (...) Als je België beziet, dan worden alle kaartjes binnenkort goedkoper volgens deze gedachte 8)
Dacht dat ze verkondigden dat ze zowiezo de treinkaarten (of een rittenkaart) duurder maken; enkel als ze stipter rijden mogen ze de hele boel duurder maken: dus alle tickets en passen etc.
Allez das maar wat ik onthouden heb uit die nieuwsberichten. Maar vind idd Piui dat we toch wel een gratis reisje verdiend hebben na al die vertragingen te hebben getrotseerd!

NutAssBitch
Experienced user
Experienced user

Bericht door NutAssBitch » 28 dec 2007 00:07

duckje schreef: Maar vind idd Piui dat we toch wel een gratis reisje verdiend hebben na al die vertragingen te hebben getrotseerd!
inderdaad...ik moest een aantal weken terug zelfs na twee uur wachten (21u30 tot 23u30) op een trein huiswaarts nog een hele rit betalen verdorie...ergens vind ik dat niet kunnen...willen ze staken, mij best, het is hun recht, maar ik betaal niet graag voor zulke service! Maar goed dat die trein toch kwam, want anders hadden ze mij een taxi naar huis moeten geven..en daar verliezen ze een pak geld aan
Kent u dat gevoel? Je wil niet naar buiten, maar je haar zit zo goed!

I've got a nice body, it's in my trunk!

* joy feeds life *

Jesse
Forum addict
Forum addict

Bericht door Jesse » 28 dec 2007 12:10

NMBS wijzigt dienstregeling

De NMBS gaat haar nieuwe dienstregeling al aanpassen. Op 3 januari maakt ze de veranderingen bekend. De spoorwegmaatschappij werd al voor de invoering bekogeld met kritiek. Na de invoering op 9december bleken onverwachte problemen op te duiken: lijnen als Antwerpen-Brussel zaten voortdurend met een tekort aan rijtuigen, de trein naar Knokke en Blankenberge raakte in Brugge moeilijk gesplitst enzovoort.

De NMBS heeft nu voor een reeks problemen een oplossing gezocht en doet die op 3januari al uit de doeken. Bij de lancering van de nieuwe dienstregeling was een mogelijke aanpassing in januari overigens aangekondigd. Maar wellicht kwam ze door de vloedgolf aan kritiek een stukje vroeger. Zo beschuldigde de uitgetreden staatssecretaris voor Overheidsbedrijven Bruno Tuybens in Het Nieuwsblad van gisteren de NMBS-top van regelrechte lethargie op het gebied van de stiptheidscijfers. (bm)
ze zijn de slechtsten nog niet :lol:

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 28 dec 2007 17:44

Jesse schreef:
NMBS wijzigt dienstregeling

De NMBS gaat haar nieuwe dienstregeling al aanpassen. Op 3 januari maakt ze de veranderingen bekend. De spoorwegmaatschappij werd al voor de invoering bekogeld met kritiek. Na de invoering op 9december bleken onverwachte problemen op te duiken: lijnen als Antwerpen-Brussel zaten voortdurend met een tekort aan rijtuigen, de trein naar Knokke en Blankenberge raakte in Brugge moeilijk gesplitst enzovoort.

De NMBS heeft nu voor een reeks problemen een oplossing gezocht en doet die op 3januari al uit de doeken. Bij de lancering van de nieuwe dienstregeling was een mogelijke aanpassing in januari overigens aangekondigd. Maar wellicht kwam ze door de vloedgolf aan kritiek een stukje vroeger. Zo beschuldigde de uitgetreden staatssecretaris voor Overheidsbedrijven Bruno Tuybens in Het Nieuwsblad van gisteren de NMBS-top van regelrechte lethargie op het gebied van de stiptheidscijfers. (bm)
ze zijn de slechtsten nog niet :lol:
met andere woorden de kans is groot dat we nog eens al die miserie mogen meemaken omdat er weer bugs,.... in het uurrooster zitten
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

koksmuts

Bericht door koksmuts » 28 dec 2007 20:48

nee, ik vind het goed dat ze het gaan herzien, want is ergens wel nodig...

al bij al vind ik de NMBS nog niet zo slecht.
heb altijd vriendelijke controleurs gehad en als ze eens te laat waren, dan was het mss 5 minuten tot 10 minuten vertraging.

afwachten naar de wijzigingen...

Gesloten