A gay childhood

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Fideel
New user
New user

A gay childhood

Bericht door Fideel » 18 okt 2007 17:32

holebi's zeggen vaak dat ze als holebi geboren zijn.

en ja, als ik mijn leven zo bekijk, zag je echt al van kleinsaf af dat ik homo zou worden.

kijk eens terug op jouw leven: was je als kind al vroeg geïnteresseerd in de dingen van het andere geslacht? waren er al tekenen dat je later niet meer in dat andere geslacht geïnteresseerd zou worden?
en zoja, vertel een paar leuke anecdotes. misschien herkennen we wel dingen bij elkaar.

of was jij net een typische jongen of meisje?
of ken je iemand waarvan je nu denkt van: damn, die was in zijn jeugd echt wel zoals iemand van het andere geslacht en hij/zij is nu 100% hetero.
zo'n verhalen kunnen natuurlijk ook heel interessant zijn.

het is gewoon een open discussie! geen stellingname van mijn kant dat alle holebi's al van jongsaf tekenen vertonen! gewoon eens kijken hoe het zit.

en ja: misschien nog een klein bijvraagje: herinner je je nog de eerste ervaringen, fantasieën, afbeeldingen of filmpjes in je vroege puberjaren waarbij je echt wel naar het eigen geslacht keek en je ervan bewust was? dus zowat je eerste tienercrush? en als je zo'n afbeeldingen of filmpjes terugvindt op het net: post ze! (als ze zedig zijn natuurlijk :wink: )

koksmuts

Bericht door koksmuts » 18 okt 2007 17:40

- Kulderzipken
- Suske
- Kuifje

altijd zo die jongens in strips, de meisjes waren echt niet interessant.

- ik had zon mini-veegborstel waar ik de kuismadam mee hielp (guess what the colour was) --> ik heb daar zelfs een foto van... wie weet, post ik die ooit nog eens... :)

- en jongens op tv met een kuif of kort haar, vond ik knap. (--> als kind, he!) met ouder te worden bleek dan dat ze eigenlijk niet altijd zo knap waren... :-?
Laatst gewijzigd door koksmuts op 24 okt 2007 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Fideel
New user
New user

Bericht door Fideel » 18 okt 2007 17:56

ik herinner me zelf nog deze gedachtengang:

waarom is Barbie nou helemaal bloot en heeft Ken nou nog een onderbroekje in vleeskleur aan?
natuurlijk dat ik een (on)gezonde interesse kreeg in piemels :p

verder nog:
knuffels, knuffels, knuffels! ik nam ze toen ik klein was zelf mee als we gingen wandelen in Spanje en Frankrijk.
en mijn favo ligt nu nog in mijn bed :oops:

en als ik zo mijn fotoboeken erop nasla:
zo'n foto waar ik en mijn zus met een andere broer en zus aan het spelen zijn, en de jongen speelt voetbal en ik sta daar zowat met de meisjes opzij. ik was 2 jaar of zo :p
Laatst gewijzigd door Fideel op 18 okt 2007 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Fideel
New user
New user

Bericht door Fideel » 18 okt 2007 18:06

koksmuts schreef:- Kulderzipken
- Suske
haha, ik vond die nie knap hoor.
koksmuts schreef:- en jongens op tv met een kuif vond ik knap, met ouder te worden bleek dan dat ze eigenlijk niet allemaal zo knap waren...
ja, maar dat zijn trends in schoonheid, hé. de look van de jaren 80 was toen waarschijnlijk ook mooi, maar nu is dat toch verschrikkelijk. ik denk dat al dat messy long hair voor de ogen van nu later ook mega lelijk gaat gevonden worden.
kuifjes en stekeltjeshaar is zo 1990s. maar ik vond dat ook mooi toen. sommige mannen van eind de 20, begin de 30 zijn er in vastgeroest (zoals Dave Peters van StuBru)

ik herinner me nog de tijd dat ik elke dag na school direct MTV opzette. voor de Spice Girls natuurlijk :p
maar dan waren er zo van die clips waarbij de jongens me bijbleven:

de enigen die me echt zijn bijgebleven zijn wel van wat later, maar toen was ik me er echt bewust van
2000 -> was toen 14
Modjo, Lady (Hear Me Tonight)
http://www.youtube.com/watch?v=HzpCcNdhy5w
die scène met de blote borst van de jongen met het donkere haar in de douche ... ik bleef telkens kijken tot die er kwam en wou altijd zelf vooruitspoelen tot dat deel :D

en in 1999 -> was toen 13
Texas, Summer Son
http://www.youtube.com/watch?v=i50HFVk6 ... ed&search=
Sharleen is echt een mooie vrouw, maar mijn ogen gingen naar de :love: man in deze clip ;)

Camedia

Bericht door Camedia » 18 okt 2007 19:00

Mijn childhood was ultragay, omringd door Barbie en Polly Pocket (m'n pa werd zot :P ).

Lego kwam later, ook wel zaligen tijd :)

sjalot
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door sjalot » 18 okt 2007 19:14

Ik klom in bomen, poppen interesseerden me bitter weinig (heb eentje al haar haar uitgetrokken). Ik speelde wel graag met Lego en Playmobiel. Al mijn idolen toen waren vrouwelijk, (nu eigenlijk nog geloof ik) ik hoorde liedjes graag want in dat clipje was dat "een mooie mevrouw" - dat beweert mama toch -

In het eerste leerjaar gaf ik een ander meisje een kusje op de wang (vraag me niet waarom), ik heb nooit rokjes of kleedjes willen dragen - tenzij voor de scouts, maar toch met tegenzin -

Maar ik hielp mama ook kuisen, speelde met polly pocket, luisterde naar de spice girls, had veel knuffels, hield van diertjes, had lang haar tot mijn twaalfde...
Er waren dus ook wel veel 'normale' dingen :)
Een tocht van 1000 mijl begint met een eerste stap

Apollo
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Apollo » 18 okt 2007 19:16

Vroeger hield ik mij meestal bezig met Lego, dingen bouwen, tekenen, puzzels maken, ... Zo meer van die dingen. Dus niet direct de vechttoestanden waar mijn vrienden zich mee bezig hielden maar eerder rustig en meer op mijzelf. Al hebben mij vrienden en ikzelf vroeger genoeg buiten gespeeld en deed ik gewoonweg mee met de spelletjes die we speelden. Of we speelden bij iemand binnen en daar maakte we dan allerlei dingen met de Lego. Dus ik denk niet dat dat zo gay was.

Ik weet nog wel dat ik op verjaardagsfeestjes mij wel meestal rustig aan de kant neerzette en daar dan stripboeken zat te lezen terwijl mijn vrienden met geweren en zwaarden aan het spelen waren. Maar ik was vroeger gewoonweg een rustig kind. Ze hebben niet vaak last van mij gehad.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 18 okt 2007 19:16

:P jep, ik geef toe ik ben ook schuldig aan barbiepoppen.

exurbanite

Bericht door exurbanite » 18 okt 2007 19:18

Homo ben je naar mijn mening niet vanaf je geboorte maar vanaf het moment dat je ervoor uitkomt.
Bij de ene zit dat moment er al wat meer aan te komen dan bij de andere.

Ik speelde bv altijd met poppen dankzij mijn zus, maar deed ook wel andere dingen zoals klusjes enzo... 8)
Voetbal heeft me echter nooit geïnteresseerd.
Laat ons dus maar zeggen: neutraal.

Edit: ik heb wel altijd meer vriendinnetjes dan vrienden gehad. Nu nog. Behalve dan rond 12-14 jaar.

Fideel
New user
New user

Bericht door Fideel » 18 okt 2007 19:54

exurbanite schreef:Homo ben je naar mijn mening niet vanaf je geboorte maar vanaf het moment dat je ervoor uitkomt.
Bij de ene zit dat moment er al wat meer aan te komen dan bij de andere.
tuurlijk. maar ja, hoe verklaar je dan dat zoveel homo's zo'n meisjestrekjes hadden als kind?
er moet toch iets zijn ... noem het dan een pre-seksuele holebi fase.
exurbanite schreef:Ik speelde bv altijd met poppen dankzij mijn zus, maar deed ook wel andere dingen zoals klusjes enzo... 8)
haha, ik denk ook altijd dat mijn zus me heeft verplicht om met de poppen te spelen. maar ja, als echte jongen, zou je moeten gerebeleerd hebben om mee te doen ;)
mijn ouders hebben me in het begin ook bouwpaketten proberen cadeau doen, maar na een tijdje hebben ze de moed opgegeven en hebben ze toch maar poppen gezamenlijk voor mijn zus en mij gekocht en zo.
Vroeger hield ik mij meestal bezig met Lego, dingen bouwen, tekenen, puzzels maken, ... Zo meer van die dingen. Dus niet direct de vechttoestanden waar mijn vrienden zich mee bezig hielden maar eerder rustig en meer op mijzelf. Al hebben mij vrienden en ikzelf vroeger genoeg buiten gespeeld en deed ik gewoonweg mee met de spelletjes die we speelden. Of we speelden bij iemand binnen en daar maakte we dan allerlei dingen met de Lego. Dus ik denk niet dat dat zo gay was.
ja, ik was ook rustig. en ook creatief met tekenen. en bezeten in puzzelen. ook wel wat lego. zo van die machines en zo.
dus niet alles was gay. bepaalde elementen wel ;) maar die zijn net het interessants :p

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 18 okt 2007 20:28

ik hou nog altijd van huisjes tekenen (heb al een hele map overvol) en die huisjes dan bouwen met duplo , ik speelde ook met poppen en barbies en lego bellvile en geboortekaartjes dan maken voor de poppen , maar in het tweede middelbaar plakte ik onbewust alleen maar vrouwen erop en iemand zei dan 'ben je lesbisch ofzow?' (voor de grap natuurlijk , nu zit ik niet meer op haar school , maar ik wil nog altijd zeggen 'je hebt gelijk'
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Lady Ignasia
Regular user
Regular user

...

Bericht door Lady Ignasia » 18 okt 2007 21:19

Fanny van Kiekeboe :D
nevermind my mistakes... I'm just dyslexic!

Dance like no-one is watching!
Where can you run to escape from yourself?

sjalot
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door sjalot » 18 okt 2007 21:21

Fanny vond ik ook een felle! :p
Maar dat is nu toch wel geminderd, toch een beetje een slet e

Fideel
New user
New user

Bericht door Fideel » 18 okt 2007 22:00

sjalot schreef:Fanny vond ik ook een felle! :p
ik was een fanaat van Kiekeboe, had ze vlug allemaal.
maar ik keek nie naar Fanny = sign
herinner me wel dat ik het niet leuk vond dat Mehro nooit echt een heel mooie jongen tekende :p

*ananas*
Experienced user
Experienced user

Bericht door *ananas* » 18 okt 2007 23:24

sjalot schreef:Fanny vond ik ook een felle! :p
jaja ik ook! :d

*Ik voetbalde vroeger altijd met de jongens.
*Als ik met men zus met Ken en Cindy speelde was ik altijd Ken
*Ik speelde met de poppen, MAAR had een jongenspop
*Was altijd de papa bij 'mama en papa" spelen
*Ik had een hekel aan de spice girls, maar was fan van de backstreet boys en five enz
*ik klom altijd in de bomen
* ik klom op de waspaal en ging daar bovenop zitten (tot grote ergernis van men mama, die bang was da ik eraf zou vallen)
ik klom ook op de schommel (zo die bovenste bar)
en als ik nog heel klein was op die zijkant van de deur zo an die opening
*spelen met lego, duplo, knex, knikkers
* als klein kind begon ik te wenen of kleedde ik mij uit als ik een rok moest dragen

kwas echt nen halve jongen

waarschijnlijk nog meer van dat waar ik nu effe niet op kan komen :lol:

bob
Experienced user
Experienced user

Bericht door bob » 19 okt 2007 06:45

ik herinner me dat ik constant stripjes tekende, verhaaltjes schreef, met Lego speelde, mijn broer vervloekte omdat ie mijn Legostad had afgebroken:P Niet zo echt heel gay, alhoewel ik me vroeger ook heel vaak verkleede...
Mijn broer speelde vroeger altijd met My Little Pony :lol: En Action-Man poppen. Jezus, heb ik nooit aangeraakt.

Blyss

Bericht door Blyss » 19 okt 2007 10:07

ik voetbal, klom in bomen, speelde zorro en toch werd ik gay. er zijn nog mensen aan wie ik het vertel die zeggen "wij geloven dat niet". we hebben een meer barbieachtig idee over homo's.

JonathanVG
Forum addict
Forum addict

Bericht door JonathanVG » 19 okt 2007 10:34

Blyss schreef:ik voetbal, klom in bomen, speelde zorro en toch werd ik gay. er zijn nog mensen aan wie ik het vertel die zeggen "wij geloven dat niet". we hebben een meer barbieachtig idee over homo's.
Maar wat zeg je nu?

Iemand wordt niet homo, iemand is homo vanaf zijn geboorte. Het is net die verscheidenheid dat elke mens typeert. Meer nog, je kan de mens net niet typeren in 'de homo met de barbie' en 'de lesbo met het houthakkersvestje'. Dat moet nu toch duidelijk zijn.

Men typeert volgens opvallende kenmerken, in casu op gebied van homoseksualiteit volgens verwijfde typetjes bij de mannen en de "mannelijkheid" bij vrouwen. Toch zijn er vele uitzonderingen die deze o mooie theorie op de helling plaatsen.
Rendez-vous!

[StoFFel]
New user
New user

Bericht door [StoFFel] » 19 okt 2007 11:05

Grappig onderwerp :P

Ik herinner mij dat ik eigenlijk wel al redelijk lang jongens mooie wezens vind... maar van meisjes vond (vind) ik dat vaak ook, dus ja :)

Qua speelgoed enzo... tgoh ja, ik heb ooit van mijn tante een pop gekregen, maar echt spelen heb ik daar ni mee gedaan. Voor mij was Lego het van het! Echt, ik kon daar uren (zelfs dagen) mee bezig zijn... :)
On ne voit bien qu'avec le cœur.
L'essentiel est invisible pour les yeux.

sjalot
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door sjalot » 19 okt 2007 11:33

'de lesbo met het houthakkersvestje'
Woehaha, :roflmao: dat deed me toch even lachen, misschien leuk voor op een verkleedpartijtje :p

Gesloten