Ervaring gewenst?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door J-La » 31 okt 2007 13:15

K_x schreef:Waarom is iemand die veel partners gehad heeft een afknapper? (zie daarvoor oa terug mijn beginpost)

Ik zou het echt graag weten trouwens, want ik snap het niet.

Is het onzekerheid ("ga ik wel goed genoeg zijn?")? Is het angst ("wie zegt dat ik niet gewoon 1 van de vele ben?")? Is het een vorm van bezitterigheid, bij gebrek aan een beter woord? Is het nog iets anders?
nog iets anders! ik denk dat bij velen de reden is: je wil niet goedkoop overkomen, je wil niet geassocieerd worden met de 'matras' van 't stad, zoiets.. een soort angst dus, idd..

Hanneke

Bericht door Hanneke » 31 okt 2007 14:01

Of.. Je hebt mensen waarvoor seks en liefde samengaan (waaronder ik). Eerlijk gezegd knap ik ergens al af bij meer dan 6 sekspartners. Zoals gezegd, voor mij gaan seks en liefde samen. Ik ben iemand die echt erg moeilijk enige vorm van verliefde gevoelens meemaakt. Onbewust verwacht ik dat ook van iemand anders. Ik snap bijvoorbeeld niet hoe het komt dat mensen gevoelens kunnen hebben voor verschillende anderen. Laat staan op 22 jarige leeftijd (ofzo) trots kunnen verkondigen dat je al 8 relaties achter de rug hebt.
Waarom? Een soort van zekerheid (en ik denk niet dat je die zekerheid onder angst of bezitterigheid kan plaatsen). Het is gewoon een andere levensvisie?

Ik denk dat er wel meer zo redeneren, al is het mss niet zo extreem als bij mij. En ik weet ook dat er mensen zijn die er anders over denken, en maar goed ook, dat is hun recht :wink:

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 31 okt 2007 15:52

Verliefd worden heeft nix met levensvisie te maken. Verliefdheid is iets wat je niet beslist, dat gebeurt. Ik ben 22, en ik heb "veel" relaties gehad. Betekent dat iets voor mijn huidige relatie? Nee. Betekent het dat ik nooit van mijn vorige vriendjes heb gehouden? Nee. Betekent het dat ik minder waarde hecht aan mijn huidige relatie? Integendeel. Ik heb altijd moeite gedaan voor mijn relaties. Maar ik ben geen gemakkelijk persoon, en door "omstandigheden" liepen mijn relaties fout. En ja, daardoor heb ik dus veel bedpartners gehad. Het is vreselijk oppervlakkig om iemand daarop te beoordelen in een nieuwe relatie.
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

Hanneke

Bericht door Hanneke » 01 nov 2007 17:19

Sid schreef:Verliefd worden heeft nix met levensvisie te maken. Verliefdheid is iets wat je niet beslist, dat gebeurt..
Ik denk niet dat ik dat ergens zo heb uitgedrukt. Verliefdheid heeft idd niets met levensvisie te maken. Zoals ik al zei, ik ervaar die verliefde gevoelens nauwelijks. Onbewust verwacht ik dat dat bij anderen ook zo is. Ik ben nogal erg trouw ingesteld (wat wél met een levensvisie te maken heeft), dus verwacht ik dat van anderen onbewust ook. Gooi die 2 zaken samen met het feit dat voor mij (persoonlijk dus!) seks en liefde geen te scheiden fenomenen zijn en dan is het vrij duidelijk van waar mijn (persoonlijke dus!) uitspraak kwam. Het is een mengsel van die 3.

Trouwens, heb ik gezegd dat die persoon met iets meer relaties totaal geen kans maakt? Heb ik gezegd dat iemand die seks en liefde wel kan scheiden, totaal geen kans maakt (alleen verwacht ik dat dat dan stopt wanneer wij een relatie beginnen -zonder haar te verplichten, je weet wel "levensvisie"-). Het zal gewoon wat langer duren eer ik er aan toe geef, dat is het enige zekere gevolg.
Ik heb het mss niet echt duidelijk vermeld, maar ik heb ook nergens het tegendeel wel vermeld.

En bij mijn weten zijn botsende levensvisies geen doenbaar recept. Zal het nog maar eens duidelijk vermelden; "Zonder een oordeel te vellen over mensen die er anders over denken!". En in jouw geval dan "wegens omstandigheden".
Sid schreef: Ik ben 22, en ik heb "veel" relaties gehad. Betekent dat iets voor mijn huidige relatie? Nee. Betekent het dat ik nooit van mijn vorige vriendjes heb gehouden? Nee. Betekent het dat ik minder waarde hecht aan mijn huidige relatie? Integendeel. Ik heb altijd moeite gedaan voor mijn relaties. Maar ik ben geen gemakkelijk persoon, en door "omstandigheden" liepen mijn relaties fout. En ja, daardoor heb ik dus veel bedpartners gehad. Het is vreselijk oppervlakkig om iemand daarop te beoordelen in een nieuwe relatie.
En jouw reactie is? Ik zet er speciaal nog de laatste alinea bij, en wel met een bepaalde rede.. Ofwel zijn mijn woorden lege woorden (iets wat jij trouwens niet kan weten want je kent me niet) ofwel lees jij ze ondersteboven. Hoe dikwijls moet een mens (in dat kortje berichtje) vermelden respect te hebben voor diegenen die er een ander leven/levensvisie op na houden!?

Wat is dat toch met het zo zwart/wit lezen van posts. Er zijn altijd en overal uitzonderingen en je moet altijd en overal KUNNEN relativeren.

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 01 nov 2007 19:05

Ik weet wat je bedoelt, ik probeer alleen uit te leggen waarom ik het niet eens kan zijn met het "afknappen bij 6 sexpartners". Ik heb nergens gezegd dat ik een hekel aan je heb (want zo reageer je bijna) omdat dat jouw gevoel/mening is, ik leg uit waarom ik nooit zo zou denken of het erg vind als mensen zo denken.

Hanneke

Bericht door Hanneke » 01 nov 2007 21:08

Sid schreef: Het is vreselijk oppervlakkig om iemand daarop te beoordelen in een nieuwe relatie.

Dat maak je dan toch wel niet echt duidelijk in heel je tekst. En dit laatste zinnetje moest er dan nog bij.

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 02 nov 2007 18:18

Excuseer juffrouw. Ik zal in het vervolg alles duizend keer benadrukken zodat ik zeker door niemand verkeerd begrepen word. Ik bied u mijn welgemeende excuses aan :roll:
Spoiler! :
Nog iemand zin om te gaan muggenziften mss?

Hanneke

Bericht door Hanneke » 02 nov 2007 18:22

Zo moet dat sé :lol:

K_x
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door K_x » 02 nov 2007 19:58

Dus, we hebben
1) angst om wat de buitenwereld zal denken
en
2) verschil in levensvisie

Ik leer bij :-)
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 02 nov 2007 23:24

ik denk dat het ook iets te maken heeft met gevoel van specialiteit, nee ?

als ge samen zijt met iemand die op twee jaar met 25 mensen naar bed is gegaan en gij zijt nummer 26, en het is niet zo een one night stand, maar het zou iets kunnen worden, ik denk niet dat ge dan zo een soort gevoel hebt van "speciaal" of "gepriviligeerd" of whatever te zijn als ge dan met hem in bed duikt, want hij duikt makkelijk met iemand in bed.

en anders is het zo, ge zijt speciaal, het zou iets kunnen worden, ik ga niet met iedereen naar bed, maar wel met u, want ik vind u wel leuk, en niet enkel geil.

maar mss ben ik gewoon een seut ? :p
nu toch nog

Me!

Bericht door Me! » 03 nov 2007 01:23

Hanneke schreef:Of.. Je hebt mensen waarvoor seks en liefde samengaan (waaronder ik). Eerlijk gezegd knap ik ergens al af bij meer dan 6 sekspartners. Zoals gezegd, voor mij gaan seks en liefde samen. Ik ben iemand die echt erg moeilijk enige vorm van verliefde gevoelens meemaakt. Onbewust verwacht ik dat ook van iemand anders. Ik snap bijvoorbeeld niet hoe het komt dat mensen gevoelens kunnen hebben voor verschillende anderen. Laat staan op 22 jarige leeftijd (ofzo) trots kunnen verkondigen dat je al 8 relaties achter de rug hebt.
Waarom? Een soort van zekerheid (en ik denk niet dat je die zekerheid onder angst of bezitterigheid kan plaatsen). Het is gewoon een andere levensvisie?

Ik denk dat er wel meer zo redeneren, al is het mss niet zo extreem als bij mij. En ik weet ook dat er mensen zijn die er anders over denken, en maar goed ook, dat is hun recht :wink:
Ik kan je eigenlijk wel volgen.
Voor mij gaan seks en relatie ook samen. En ik zou niet (of erg moeilijk) samen kunnen zijn met een persoon voor wie dat niet zo is. Iemand die al veel relaties achter de rug heeft (en sekspartners), komt voor mij niet meer "geloofwaardig" over: een relatie ga je -naar mijn mening- enkel aan met het oog op "voor altijd". Maar wat betekent die "voor altijd" dan nog bij die persoon?
Anderzijds: iemand kan ook gewoon ongeluk hebben in de liefde. En niemand kan de toekomst voorspellen, dus die "voor altijd" is een sowieso een loos begrip. En niet iedereen heeft meteen al het groot lot gewonnen...

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 03 nov 2007 14:49

Keyser Soze schreef:Ik moet zeggen dat dit een kwestie is waar ik niet zo mee bezig ben. Ik denk dat ik in theorie het liefst iemand in mijn bed heb die ongeveer op hetzelfde "niveau" staat als mij, maar in de praktijk heb ik het nog nooit zo bekeken en zijn er voor mij toch belangrijker zaken om over na te denken.
Kort en bondig! En volledig mijn antwoord!

En voorlopig heb ik al helemaal geen verwachtingen, daar ik toch geen lief heb + het draait altijd anders uit dan je denkt... Daarvoor niet persé negatief!

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 03 nov 2007 15:46

K_x schreef: Waarom is iemand die veel partners gehad heeft een afknapper?
voor mij is het een afknapper omdat ik niet één van de verschrikkelijk velen in haar rijtje wil zijn. Zulke mensen fladderen gewoon verder naar de volgende halte en die mentaliteit past gewoon niet bij mij. Mijn bedpartner is tegelijk ook mijn levenspartner, iemand waar ik het serieus mee meen..

Maar er is natuurlijk nog een verschil tussen veel partners en veel partners .. en uiteindelijk maken het aantal partners mij niet uit maar eerder hoe serieus het eigenlijk was met die partners. Mss een beetje raar uitgelegd mr ja..

Tietjes
Regular user
Regular user

Bericht door Tietjes » 03 nov 2007 15:58

mateo schreef:
voor mij is het een afknapper omdat ik niet één van de verschrikkelijk velen in haar rijtje wil zijn. Zulke mensen fladderen gewoon verder naar de volgende halte en die mentaliteit past gewoon niet bij mij.

Brr, wat een vreselijke veralgemening.

Ikzelf heb verschillende bedpartners gehad, en dan? De meeste waren niet eens lieven. Dat vind ge dan misschien maar raar en zo, maar in een relatieloze periode heb ik, als mens, soms ook toch behoeftes.
Dat wil niet zeggen dat ik met éénder wie tussen het dons zal kruipen, maar die persoon hoeft dan voor mij echt geen "lief" te zijn.

Wil dit dan zeggen dat ik gewoon naar de volgende halte zal fladderen als ik in een relatie ben?

Neen.

Een relatie begint bij mij met het oogpunt: "voor altijd". Ik voel mij dan ook niet geneigd in die relatie verder mijn vleugels uit te slaan.

bjorn24j
New user
New user

Bericht door bjorn24j » 03 nov 2007 18:31

Ik ben 24, heb 5 jaar relatie gehad (zoals elders gepost). Wat ik zou willen zeggen: Het aantal partners doet voor mij nu niet zo ter zake, maar wel de eerlijkheid die erachter schuilt. Mijn vriend had voor hij mij leerde kennen meer dan 20 x-dates gehad op geen zo'n heel lange tijd. Voelde ik me nummer 21? nee, eigenlijk niet. Maar weet goed: iemand die het niet zo nauw neemt met liefde en sex, die heeft het soms moeilijk met trouw blijven in een relatie. Ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar dat is mijn ervaring. Dus ja, ik zou het appreciëren mocht mijn vriend nog geen 35 bedpartners hebben gehad. Een aantal relaties en een sporadische date, tot daar aan toe, maar ik wil geen nummer zijn die al snel door andere nummers wordt opgevolgd. Ervaring kan geen kwaad, maar aub, in een relatie hou je je aan bepaalde regels die je samen afspreekt.

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 03 nov 2007 19:12

mateo schreef:
voor mij is het een afknapper omdat ik niet één van de verschrikkelijk velen in haar rijtje wil zijn. Zulke mensen fladderen gewoon verder naar de volgende halte en die mentaliteit past gewoon niet bij mij. Mijn bedpartner is tegelijk ook mijn levenspartner, iemand waar ik het serieus mee meen..

Maar er is natuurlijk nog een verschil tussen veel partners en veel partners .. en uiteindelijk maken het aantal partners mij niet uit maar eerder hoe serieus het eigenlijk was met die partners. Mss een beetje raar uitgelegd mr ja..
Komt het nooit eens in je op dat mensen kunnen veranderen? Dat er zoiets bestaat als experimenteren, en vooral: zoiets als je leven veranderen?

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 03 nov 2007 20:32

Tietjes schreef:
mateo schreef:
voor mij is het een afknapper omdat ik niet één van de verschrikkelijk velen in haar rijtje wil zijn. Zulke mensen fladderen gewoon verder naar de volgende halte en die mentaliteit past gewoon niet bij mij.

Brr, wat een vreselijke veralgemening.

Ikzelf heb verschillende bedpartners gehad, en dan? De meeste waren niet eens lieven. Dat vind ge dan misschien maar raar en zo, maar in een relatieloze periode heb ik, als mens, soms ook toch behoeftes.
Dat wil niet zeggen dat ik met éénder wie tussen het dons zal kruipen, maar die persoon hoeft dan voor mij echt geen "lief" te zijn.

Wil dit dan zeggen dat ik gewoon naar de volgende halte zal fladderen als ik in een relatie ben?

Neen.

Een relatie begint bij mij met het oogpunt: "voor altijd". Ik voel mij dan ook niet geneigd in die relatie verder mijn vleugels uit te slaan.
ik ben misschien nogal conservatief op dat vlak: of jij nu op een korte tijdspanne met veel verschillende 'one night stands' in bed kruipt, of met veel lieven; it's all quite the same for me.. (of dat nu uw vast lief voor twee maanden is of een eenmalig iets, de nadruk in mijn bericht ligt vooral op die korte tijdspanne). En natuurlijk heeft iedereen behoeftes, alleen zijn die van mij bv niet gelijk aan die van jou.

sid schreef:Komt het nooit eens in je op dat mensen kunnen veranderen? Dat er zoiets bestaat als experimenteren, en vooral: zoiets als je leven veranderen?
ja, daar heb ik mij al eens aan laten vangen dus dan veranderen ze in het vervolg maar met iemand anders :)

Izabel

Bericht door Izabel » 03 nov 2007 20:41

Dat van die ervaring dat vind ik niet zo heel belangrijk. Wat ik wel moet hebben is die portie zelfzekerheid. Een madam die durft ondernemen en niet wegkruipt onder de lakens. Ik denk echt dat dat voor mij het belangrijkste is.

Sofie
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sofie » 03 nov 2007 21:20

K_x schreef:Wat verkies je zelf?
Eigenlijk maakt het me niet uit. Zo lang er maar een 'match' is op seksueel gebied. Niets zo vervelend als partners wiens seksuele interesse erg verschilt.
K_x schreef:Is seks per definitie beter met je lief? En indien ja: is seks met je lief beter omdat je hem graag ziet? Of wordt seks met je lief beter omdat je er vaker seks mee hebt, en dus elkaar beter leert aanvoelen?
Seks met een one night stand is gewoon seks, terwijl seks met je lief 'seks plus' is. Het verschil zit hem dus in de emotionele intensiteit. Het praktische aan seks met uw lief is dat je wel weet wat werkt - en wat niet. Bij een one night stand is dat iets meer 'aftasten' 8)
Keyser Soze schreef:Ik denk dat ik in theorie het liefst iemand in mijn bed heb die ongeveer op hetzelfde "niveau" staat als ik.
Dat is inderdaad 'praktisch' aangezien iemand met ervaring wel weet welke knoppekes waar voor dienen. Anderzijds, een newbie weet dat ook wel, maar die gaat - althans in mijn ervaring - minder snel van knoppeke naar knoppeke. Ach, een beetje geduld kan geen kwaad ;)
mateo schreef:Maar er is natuurlijk nog een verschil tussen veel partners en veel partners .. en uiteindelijk maken het aantal partners mij niet uit maar eerder hoe serieus het eigenlijk was met die partners.
Chance dat je aanvult ;) Ik heb al redelijk wat (bed-) partners gehad, evenwel gespreid over meer dan een decennium. Ik kan me indenken dat mensen verbaasd zijn over mijn 'aantal' (bah, dat klinkt plat - alsof het een verzameling is) maar als je het nader bekijkt blijkt dat er veel langdurige relaties bij zijn. En mijn intenties waren steeds goed :ibi:
[Doctor] What are you doing here, honey? You're not even old enough to know how bad life gets.
[Cecilia] Obviously, Doctor, you've never been a 13-year-old girl.

stranger
New user
New user

Bericht door stranger » 06 nov 2007 15:51

Bij mijn eerste gedacht zou ik kiezen voor iemand met veel ervaring, maar bij nader inzien lijkt me dat toch niet mijn definitieve antwoord. Ik kan me mijn eerste keer nog heel goed herinneren...die onervarenheid, die intensiteit die je beleefd. De schaamte en verlegenheid die dan na die eerste echte keer langzaam verdwijnen; De zachte huid van je partner die je dicht tegen je voelt als je wegduikt in haar armen en de bescherming die je dan voelt. Ik vermoed dat deze dingen bij iedereen (ervaren of juist niet) nieuw zijn, en dat dat het speciale ervan is. Maar het blijft toch wat specialer als je niet de enige bent die nog wat onzeker is. Als je vriendin veel ervaring heeft en vol zelfvertrouwen met jou in bed duikt, dan zou ik me er toch niet zo goed bij voelen. Dat tikkeltje verlegenheid, dat afwachten en aftasten...dat maakt het vrijen net zo speciaal. Eigenlijk wou ik dat ik terug kon keren naar die tijd....die tijd waarin alles speciaal was, waar aftasten elke keer gebeurde. Na een tijdje is alles normaler en dat vind ik zeer spijtig.

Ik ken ze te goed, en zij mij ook...we weten wat plezant is, wat lekker voelt. Ik weet hoe ik reageer op haar 'acties' en hoe zij daar op haar beurt op zal reageren...soms is dat gemakkelijk, maar ook een beetje te eenvoudig. Ik verlang terug naar die eerste keer, allebie onzeker, allebei wachten tot de andere iets onderneemt.

Kort samengevat: voor mij dan uiteindelijk toch niet teveel ervaring en zelfverzekerdheid. Een kleine twijfelaar voor mij dus...en liefst met een stoer uiterlijk...*mjamie*

Gesloten